fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כולם רוצים למכור משהו. כולם גם רוצים לקנות משהו. אז איך גורמים “לקסם” הזה לקרות?

איך גורמים דווקא לעסק שלך להיות שם כשהלקוח עומד לבצע רכישה? וחשוב מכך, איך נשארים אצלו בתודעה עד הפעם הבאה שהוא ירצה לקנות משהו? אם נסתכל על המותגים הגדולים בעולם, הם כולם משקיעים בדבר אחד חשוב – במערכות היחסים שלהם עם הלקוחות שלהם. אפילו מותגים שהם לכאורה “מותגי מחיר” מפתחים מערכות יחסים עם הלקוחות שלהם. למה? כי אין דרך אחרת. חישבו על המותגי הגדולים שאתם מכירים וכיצד הם משקיעים על מנת להשאר בתודעה שלכם ועל מנת שתהיו מודעים לערכי המותג שלהם, כמה הם משתדלים ומתאמצים לפגוש אתכם בכל מקום בו אתם נמצאים- און ליין ואוף ליין.

לנהל מותג פירושו לנהל מערכת יחסים, רק שבמקום לנהל אותה עם בן זוג אחד עושים את זה עם המון אנשים , וכאלו שאנחנו לא באמת תמיד מכירים. אבל עדיין, מדובר בניהול מערכת יחסים על כל המורכבויות שלה, ההצלחות והכשלונות, הפרידות והחזרות , העליות והירידות והצורך בתחזוקה מתמדת על מנת לשמור על רמת עניין גבוהה לאורך זמן אצל בן הזוג אחרת הוא עלול להפרד מאיתנו.

אז איזה מין מותג אתם מנהלים? כמו במערכות יחסים, ישנם שני סוגי קשרים עיקריים איתם מתנהלים אנשים ומותגים:

הסטוציונר

הסטוציונר לא מוכן למערכת יחסים מחייבת, מתאים לו משהו לרגע, לעקוץ ולברוח, לא להעמיק את הקשר ולהכיר את הצד השני, הוא רק רוצה חוויה קצרה ללילה ולהמשיך הלאה אל הפרטנר הבא. הוא יודע להקסים ולדבר בלשון חלקלקה, לפתות ולמשוך ולהעלם כשזה נהיה רציני או מצריך מאמץ נוסף. נשמע מוכר? לכולנו. בדיוק ככה עם מותגים. ישנם מותגים אשר לא ממש מנהלים מערכות יחסים עם הלקוחות שלהם, הם בנויים לעסקאות קצרות ,חד פעמיות וכנראה לנצח יתפקדו בגזרת המחיר, הם לא יפתחו נאמנות אמיתית של הלקוח וכאשר מישהו אחר יציע מחיר נמוך יותר הלקוח יעבור אליו. מותג-סטוציונר לא יטרח להכיר את הדמוגרפיה של הלקוחות שלו, הוא לא ישקיע מחשבה בפיתוח שפה ייחודית משלו, בתוכן שיווקי מתאים ובאמצעי שימור לקוחות ולאו דווקא גיוס לקוחות. הוא יעבור מלקוח ללקוח מתוך תקווה למקסם רווחים מיידיים מכל אחד מהם במקום לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח שתניב רווחים לטווח הארוך ותייצר נאמנות וקנייה חוזרת. ממש כמו בזוגיות. הסטוציונר יקים עמוד פייסבוק אבל רק יציע בו הצעות מסחריות, 1+1, רק היום. הוא לא יטרח להשקיע בתוכן איכותי או לייצר רשימות תפוצה לניוזלטר ולתחזק אותן עם תוכן בעל ערך מוסף. בשביל מה לו? זה גוזל זמן, מצריך מומחיות וממילא הוא עסוק בלגייס לקוחות חדשים. כמובן שלסטוציונר יש את האיכויות שלו- הוא פתיין. הוא ילחש את המילים הנכונות כדי לסגור את העסקה אבל ברגע שיצטרך לייצר משהו מחייב יותר עם הלקוח הוא כבר יהיה בדרך ללקוח הבא/

המחוייב

חלומה של כל אישה, ושל כל לקוח. המאהב המחוייב נמצא שם לא רק בשביל ההתרגשות של ההתחלה, בשביל הפרפרים שבבטן שבשלבי החיזור, הוא יהיה שם גם כשקצת יותר קשה, כשצריך להשקיע , כשצריך גם לתת מבלי לצפות למורה. המחוייב ישקיע ביצירת עניין תמידי, בגירויים חדשים , בהעלאת הרף גם כשנכנסים לשגרה. הוא לא יתפוס את בן הזוג שלו כמובן מאליו ויהיה נאמן לו. ויש גם מותגים כאלו, מותגים חכמים שמבינים שהלקוח הוא הרבה מעבר לאובייקט חיזור בשלבי הקנייה. הלקוח הוא בן זוג, הוא פוטנציאל שאף פעם לא ממומש במלואו ולכן צריך לחזר אחריו בצורה מעניינת ומושכת. מותגים מחוייבים מייצרים נאמנות, הם מייצרים עניין על ידי הפקת והגשת תוכן איכותי , הם משקיעים בכתיבה שיווקית חכמה ואפקטיבית, הם רואים בלקוח יותר ממספר כרטיס אשראי.

המותג- המחוייב נמצא שם גם כשהלקוח לא קונה באותו רגע, הוא טורח לקיים איתו מערכת יחסים אישית לא על בסיס מסחרי, הוא שולח לו ניוזלטר עם תכנים מרתקים, מנהל פעילות מעניינת ברשתות החברתיות ונגיש ללקוחות שלו מכל בחינה, גם כשיש ביקורת גם כשיש מחמאות.למה? כי הוא מחוייב.

ישנם עוד מודלים כמובן של מערכות יחסים אבל אילו שתי הקיצוניות והבולטות. אם אתם מנהלים מותג בידקו האם הוא רק סטוץ עבור הלקוחות שלכם או שהוא מנהל איתם מערכת יחסים מחוייבת. האם אתם משקיעים בתוכן איכותי ומייצרים נקודות מפגש רציפות עם הלקוח באתר האינטרנט שלכם, ברשתות חברתיות, במייל באמצעות כתיבת ניוזלטרים, בניהול בלוג מרתק?

אם לא, אתם רק סטוץ….

צריכים להקים מערכת שיווק מתוחכמת שתייצר לכם מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם? או אולי דווקא שירותי כתיבת תוכן או כתיבה שיווקית מופלאה?  זה יום המזל שלכם, אני מומחה למערכות יחסים שיווקיות. אז בואו נדבר, רק דברים טובים יכולים לצאת מזה

Visits: 25

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית