fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

את buzzfeed אתם מכירים? אותו אתר שמציע תוכן שממש לא חסר לכם בחיים כמו שאלונים בסגנון “אם היית מסטיק, איזה טעם היית”? האתר הענק הזה חייב את סוד הצלחתו (את אחד מהם בכל אופן…) לוויראליות שלו ולאופן בו הוא מפיץ את עצמו ברשתות חברתיות. ומה גורם לאנשים להכנס לתוכן שלהם? שני דברים: התמונה המצורפת לכל פוסט והכותרת שהוא מציג לקורא. הכותרת תמיד מגרה את העין, מושכת להקליק ולהכנס פנימה למרות שברור לכולם בוודאות שמדובר במבזבזי זמן רשמיים.

אם כן, איך מייצרים כותרות שיווקיות משכנעות שימשכו את העין של הקוראים שלכם ויגרמו להם להקליק על התוכן שלכם? מתברר שיש לא מעט נוסחאות שמוכיחות את עצמן באינטרנט כמושכות קהל ומייצרות גירוי לאינטראקציה (זה רק נשמע גס…אבל זה לא…). מהן אותן נוסחאות? ריכזתי עבורכם את המוצלחות מביניהן. בחרו את אלו שמתאימות לאופי התוכן והמותג שלכם ונסו אותן. אולם, זכרו כלל חשוב- לא משנה כמה הכותרת מושכת – אם התוכן לא טוב תאבדו את הקורא.

מוכנים? הנה מתחילים:

כותרת מספר 1 : למדו אותם משהו חדש, או : כותרת ה “איך ל…” ( how to)

זה סוג הכותרת החביב עליי- פשוט, ישר ולעניין ובעיקר מציג תועלת. כאשר אנשים מחפשים אינפורמציה הם מחפשים בעיקר מידע אודות דברים שהם לא יודעים עליהם או אודות דברים שהם לא יודעים לעשות ומעוניינים לדעת כיצד לבצע אותם. כותרת מסוג זה קולעת בצורה מדוייקת לצרכי הקורא ונונת לו מענה על הצורך עם הבטחה ללמד אותו משהו חדש. גם הכותרת של המאמר הזה היא כזאת ועובדה שאתם עכשיו קוראים אותו….אם המאמר שלכם מציע תועלת ללקוח הציגו אותה בצורה ברורה וספרו לו למה הוא יכול לצפות, זה אפקטיבי.

כותרת מספר 2 : עובדה! ציינו עובדות ברורות ומעניינות אודות התוכן שלכם

עובדות הן בדר”כ גורם מניע טוב לקריאת התוכן. בחרו עובדה אחת מעניינת אשר מייצגת את התוכן שלכם והבליטו אותו בכותרת על מנת להבליט את הערך שלו לקורא. דוגמאות כגון “העיסוי החדשני שגרם לראש הממשלה להרפא מגב תפוס”, “הקורס היחיד שעזר ל IBM להכפיל את המכירות שלהם באירופה”, “הדיאטה המהפכנית החדשה שסייעה לשאול יהלום לרזות 30 קילו ללא מאמץ”. עובדה בולטת ומעניינת תגרום לקורא לרצות לדעת עוד אם התוכן רלבנטי עבורו.

כותרת מספר 3 : כותרת לעצלנים בלבד. או : הפנו את הכותרת שלכם לאנשים עצלנים במיוחד 

הגולש הוא יצור פאסיבי, מה לעשות. הוא מחפש תועלת כאן ועכשיו וכזו שתיתן לו לרוב פתרון מהיר. אנשים רבים הם “עצלנים” במהותם ואם הם לא מקבלים מענה מהיר ומיידי לצורך שלהם הם פשוט ימשיכו הלאה אל מי שכן יציע להם אותו. אם התוכן שלכם  עונה על צורך של גולשים מעין אילו הדישו זאת בכותרת כגון: “הסדנא שתהפוך אותך למכונאי רכב תוך שבוע” , “הספר שילמד אותך איך לכבוש נשים במהירות”, “הטיפים והטריקים שיעזרו לך לייצר הכנסה מיידית מאתר האינטרנט שלך”.

כותרת מספר 4: דבר אליי במספרים. או : הציגו מספרים ברורים

אנשים אוהבים דברים ברורים. הדרך להבהיר להם כבר בכותרת מה מצפה להם במסגרת התוכן שלכם היא נקיבה במספרים ברורים על התהליך אותו הם הולכים לעבור. לדוגמא: “שש דרכים בטוחות להשיג מעל אלף חברים בפייסבוק”, “שמונה צעדים מהירים להשגת בת זוג עד ראש השנה”, “שלושת הסיבות הבטוחות שיכשילו את הדיאטה שלכם”.

כותרת מספר 5 : הפוך את זה לאקטאולי. או : שייך את כותרת התוכן שלך לאירועים עכשוויים. 

אחת הטכניקות ליצירת כותרות אפקטיביות היא לקשר אותן לאירועים אקטואליים ועל ידי כך לעורר עניין אצל הקורא. נסו לקשר את התוכן שלכם לאירועים עכשוויים וצרו עניין על ידי כותרות כגון :”שיטת השיווק להמונים שהעלתה את בנימין נתניהו לשלטון”, “ציוצי הטוויטר שהפכו את בר רפאלי לכוכבת רשת”.

כותרת מספר 6 : ששששששש, יש לי סוד….או : הזמינו את הקורא לגלות את הסוד שכולם יודעים עליו

אחד הדברים שהכי מניעים אותנו כבני אדם הוא הרצון להשתייך. אנחנו רוצים להיות “חלק מהעדר” ולהרגיש שייכים להמון. מסיבה זו, כותרות שמזמינות את הקורא לגלות את מה שכולם כבר יודעים או רוצים לדעת יוצר תחושת שייכות אצל הקורא ורצון להשתייך לאותה קבוצה ש”כבר גילתה את הסוד”. דוגמאות לכותרות שיווקיות שעובדות על רצון זה יכולות להיות: “גלו כיצד הכוכבות בהוליווד שומרות על הגזרה”, “השיטה הסודית שגרמה לאלפי אנשים להפסיק לעשן תוך יום”, “הסוד שאנשי קידום האתרים לא ירצו שתדעו”.

כותרת מספר 7: הסקרנות הרגה את החתול….או: עוררו את הסקרנות הטבעית של הקוראים שלכם להמשיך לקרוא

אנשים, וגם הקוראים שלכם, הם יצורים סקרנים מטבעם. השתמשו בסקרנות הטבעית של הקוראים שלכם על מנת לגרות אותם להמשיך ולקרוא הלאה את התוכן שלכם. כותרות מסוג זה יכולות להיות :”מבט נדיר אל חייהם של הכדורגלנים ההמובילים בעולם”, “חייהם המושלמים של ילדי העשירים בארה”ב”, “המכונית היחידה שתגרום לאשתך לחנות כמו שצריך בכל פעם מחדש”.

כותרת מספר 8 : זה הכי מדוייק שאפשר! או: הציגו מספרים מדוייקים על מנת לייצר אמינות ועניין

מספרים מדוייקים מעוררים אמינות. מספרים ערטילאיים או לא ברורים מעוררים חוסר אמון בדר”כ אצל הקורא. למה? כי מספר מדוייק מייצר את התחושה שעומד מאחוריו מחשבה, רציונל וידע. לכן, כותרות שמציגות מספרים מדוייקים עשויות להיות אפקטיביות במיוחד בתחומים שונים ועשויות להניע לפעולה סוגי קוראים מסויימים אשר נמשכים לנתונים. דוגמאות לכותרות מעין אלו יכולות להיות:”הדיאטה שגרמה ל 86.3 אחוז מהאנשים לרזות למעלה משני קילו בשבוע”, “הפתרון להתקרחות שמציג נתון מדהים של 98 אחוזי הצלחה בקרב גברים”, “הבד היחיד שידחה את כל סוגי הכתמים ב 87 אחוזים מהמקרים”.

Call Now Button
בוא נדבר
בואו נדבר
היי, איך אני יכול לעזור לך היום?