המילה הכתובה. המקור הראשוני דרכו אנו חולקים את הידע שלנו. החל מטקסטים דתיים עתיקים וספרי היסטוריה ועד למידה על סטטוס היחסים של חבר שלנו דרך הפייסבוק – זה המדיום שמאפשר לנו להביע רגשות, לשתף את המחשבות שלנו ולספר סיפורים וכך זה היה במשך מאות בשנים.
אך האם העט עדיין חזק יותר מהחרב?
בתרבות של היום, נראה שתמונות ווידיאו יכולים לתפוש ולייצג סצינה באופן הרבה יותר קולע, כזה שמילים רק יכולות לקוות לו. רק ראו את הפופולריות ההולכת וגודלת של פלטפורמות לשיתוף תמונות ווידיאו כמו אינסטגרם וסנאפצ’אט, אשר הפכו להיות דרך הרבה יותר מעשית לשיתוף אלמנטים מחיי היום יום שלנו.
עם זאת, תמונה ווידיאו אף פעם לא יוכלו באמת להחליף טקסט- רק שאלו כל קורא מה הוא חושב על סרט המבוסס על ספר. המילה הכתובה תמיד תידרש לנו על מנת למסור מידע.
טקסט נמצא בכל מקום והוא מרכיב מהותי בעיצוב חווית משתמש. אנחנו רוצים ללכוד את הקוראים שלנו, ולהפוך את החוויה שלהם לנטולת הפרעות ככל האפשר. אנחנו גם רוצים לבטא את הרכיבים הרגשיים שייתכן ויהיו חסרים לטקסט בהשוואה לתמונה או לווידיאו. על מנת לתקן זאת, ניתן לאמץ טכניקות מסוימות על מנת להקל על חווית הקורא שלך, בין אם זה בספר, מידע על מוצר בעמוד אינטרנט או בבלוג.
אנחנו רוצים לוודא שהקוראים שלנו שמים לב, קוראים את המידע החשוב ונשארים במתח.
נתחיל מההתחלה -בחרו את הפונט הנכון
אישיות
הגרפולוגיה נמצאת איתנו כבר כמאתיים שנה. אלו שעוסקים בגרפולוגיה מנסים לפרש את כתב ידם של אנשים על מנת לשפוט אישיות, ואף לאבחן בעיות נוירולוגיות. עם זאת, מאז שכתב היד האישי הלך לעולמו, מומחים עברו לגופני טקסט על מנת לחפש רמזים על אישיותנו – תוך בחינת הפונטים בהם אנחנו משתמשים באימיילים או במכתבים אישיים על מנת להסיק על האישיות שלנו.
הגודל משנה (ועוד איך…)
הגודל של הגופן משנה גם הוא. זה אולי ברור, אבל אנחנו משתמשים בגופנים גדולים יותר למרכיבים חשובים ובולטים של הטקסט שלנו כגון כותרות ובגופנים קטן יותר בגוף הטקסט על מנת לשמור על הפרדה. זו מסורת שקיימת עוד מתחילת הפרסום בדפוס.
דרך הבחנה בין גופנים שונים, אנחנו יכולים להסב תשומת לב לחלקים של הטקסט שחשוב לנו יותר להדגיש לקורא. מפות מילים עושות שימוש בזה, כשהן מראות את המילים בהן נעשה השימוש הכי נפוץ בגודל גדול יותר על מנת להביע את החשיבות שלהם בטקסט המנותח.
בחרו בצבעים הנכונים
אומרים שצבע הוא הכלי הכי משפיע פסיכולוגית בסל הכלים של מעצב אינטרנט. התזה של צבע בספקטרום הנכון יכול מיד לרמז למבקר בעמוד על המצב באופן כללי.
[irp posts=”6998″ name=”שמונה עקרונות של כתיבה שיווקית שאתם חייבים להכיר”]
דגש
התפקיד המרכזי של צבע בתוך טקסט הוא להבליט וליצור דגש לקורא, תוך מתן סיוע לעין להבחין בין מרכיבים שונים ומשיכת תשומת לב. באופן היסטורי, לכותבים היו שני כלים בסל הכלים שלהם: אותיות נטויות והדגשות. צבע היה נחשב למותרות עוד הרבה לפני העידן הדיגיטלי, ושמרו אותו לכריכה או לתמונות הנלוות אם היה לכם מזל להיתקל בכאלו.
ברשת, עם זאת, צבע הוא לא עניין. אנחנו יכולים להשתגע איתו אם בא לנו, אבל זה לא כל כך מומלץ. הכלל הראשון בצבע הוא להבטיח שהוא לא פוגע בקריאת הטקסט. בגלל זה השימוש הרווח הוא בשחור על גבי לבן. סביב עיקרון של שחור על לבן אנחנו יכולים להוסיף כל מיני אופנים של צבע על מנת להסיח את תשומת לב הקורא ולעשות לה מניפולציה. עקרונות של עיצוב שטוח עושים שימוש מצוין בזה, ומשתמשים בצבע על מנת להבחין בין רכיבים.
תפשו את תשומת הלב
רכיבים נפרדים ממאמר זה נצבעו באופן נפרד. זה לא רק מדגיש כל קריאות לפעולה, אלא שזה גם מושך את תשומת הלב שלך לפשטות של השחור והלבן של גוף טקסט זה.
זה עובד באופן מדהים גם לתיאורי מוצר, כאשר מילים חשובות יכולות להיות מודגשות למשתמש ולהכריח אותו להסב את תשומת לבו. מבקרים באתר שלכם בדרך כלל לא יקראו כל פרט שמופיע בעמוד, על כן חשוב להכריח אותם לראות את החלקים החשובים על מנת להסיט את תשומת לבם ולפתות אותם אליכם.
מחשבות לא מודעות
צבע טומן בחובו גם הקשרים תרבותיים נפלאים. בעולם המערבי, אנחנו מקשרים לרוב ירוק עם הצלחה ואדום עם כישלון. טוב ורע. לך ועצור. אלו עשויים להוות בסיס לתגובות לא מודעות לצבעים שיכולים לעזור לכם להשיג משמעות נוספת לכתב. הוספת גוון אדום לאמרת כישלון עוזרת להמחיש את המצב לקורא, והוספת ירוק לעסקה מוצלחת עוזרת לכם לסמן לקוראים שלכם שהכל טוב.
[thrive_leads id=’6455′]
קריאות
המפתח לטיפוגרפיה מורכב משני דברים: בהירות- כמה ניתן להבחין באותיות, מילים ופסקאות וקריאות- כמה קל למוח שלנו להפוך את אלו למסר ברור. כאשר העיניים שלנו משוטטות על פני הדף, האם הן יכולות ללכת לאיבוד? האם אי פעם קראתם את אותו משפט פעמיים? אנחנו מאמנים את העיניים שלנו להתרגל לשורות טקסט ספוגות במילים, אך זה מתיש ולעתים העיניים שלנו יכולות להתעייף.
תהיו חכמים עם תצורת המסמך
קריאות
לבסוף, לפורמט של הטקסט שלכם יש השפעה גדולה על הקריאות שלו. חשבו על עיתונים- עם הטורים הארוכים הרבים שלהם. זאת תוצאה של שנים של מחקרים ושיפורים.
ברשת, בגלל המרחק הגדול יותר של הקורא מהמסך, השורה לא צריכה להיות כל כך קומפקטית, כאשר 16-20 סנטימטרים נחשבים כאורך האופטימלי. עדיין, חשוב שתוודאו שעיני הקורא שלכם לא צריכות לסרוק כל כך הרבה.
רווחים לבנים
ישנה חשיבות רבה לשימוש במרווחים לבנים ברשת להבנה של פיסת טקסט. תנו לתוכן שלכם לנשום; תחשבו על הרווחים בין שורות ואותיות ותהפכו את המלל לקל יותר לעיכול עבור הקורא שלכם.
מבולבלים? אני לא! שרותי כתיבת תוכן מקצועיים ממש בטופס למטה או בטלפון 052-4888621
[pojo-form id=”6922″]
Views: 134