פרסום תוכן שמשלב כתיבה שיווקית ותוכן איכותי הוא הדרך הטובה ביותר להעלאת מודעות למותג. התוכן המשולב מגביר כניסות לאתר ומשפיע לטובה על תהליך המרת הגולשים ללקוחות קבועים.
אם אתה בעל עסק קטן ואין לך תקציבי ענק להשקיע בשיווק, אל יאוש. גם עסקים קטנים יראו החזרים ורווחים מההשקעות שלהם בשיווק. הלקוחות הפוטנציאלים שלכם נמצאים שם בחוץ וצמאים לתוכן טוב, הם רוצים לקבל תשובות לשאלות שלהם וכמהים לעצות ולהשראה.
תוכן שיווקי הוא חלק משמעותי וחשוב עבור כל עסק, למעשה, 70% מהלקוחות יעדיפו ללמוד על החברה שלכם דרך מאמר, מאשר דרך מודעה. אבל לפני שנרד לפרטים, בואו נבין מה הוא תוכן שיווקי ולמה הוא כל-כך חשוב.
תוכן שיווקי הוא תהליך של שימוש בבלוגים, פוסטים, סירטוני וידאו, סדנאות ווירטואליות, אינפוגרפיקות, פודקאסט, וצורות נוספות של תוכן שיוכלו לשמש אתכם במגוון רחב של מטרות עסקיות- החל ממעורבות צרכנים ויצירת לידים למכירות, ועד לתמיכה בלקוחות. כאשר תהליך כתיבת התוכן השיווקי יתבצע באופן אסטרטגי, תצליחו להניע את הלקוחות שלכם לפעולה ולהביא למכירות.
למרות האפקטיביות הרבה של התוכן השיווקי, תהליך השיווק נתמך ברוב המקרים באמצעים נוספים. פיתוח התוכן השיווקי הוא משמעותי וחשוב, אבל הדרך לשווק את התוכן תופסת מקום מרכזי לא פחות. לכן, תוכן שיווקי מגיע בדרך כלל יחד עם שיווק ברשתות חברתיות, ועם אופטימיזציה למנועי חיפוש לצורך קידום אתרים (SEO).
נכון, שימוש בתוכן שיווקי דורש מחויבות, זמן, ומשאבים מבעלי העסק, אבל חשוב לזכור ששימוש נכון בתוכן שיווקי שווה לחלוטין את ההשקעה.
השיווק הדיגיטלי מושתת על יצירת קשרים עם קהל המטרה שלכם, אך ישנן מספר דרכים טובות יותר לעשות זאת על ידי תוכן שיווקי.
חברות שונות משתמשות בתוכן שיווקי בדרכים מגוונות- בלוגים שנכללים באתרים שלהן, סירטוני וידיאו שמשותפים ברשתות החברתיות, תוכן שיווקי נמצא בכל מקום. לא פלא שלעיתים קשה לגוון בתוכן, או למצוא בתדירות גבוה מספיק נקודות מעניינות לכתוב עליהן תוכן שיווקי איכותי.
שימוש בדרכים שונות באסטרטגיית השיווק שלכם יעזור למשוך לקוחות פוטנציאליים איכותיים יותר. חשוב שתשימו לב לדרך שבה קהל היעד שלכם מגיב לפיסות התוכן שאתם מפרסמים, קבלת ביקורות וישומן תוכל לעזור לכם לאתר את הדרכים הטובות ביותר לפרסם תוכן לקהל המטרה שלכם. כך תוכלו ליצור תכנית אסטרטגית ליצירת תוכן שיווקי מדהים שיעזור לעסק שלכם לנסוק לגבהים חדשים.
לאתר שלכם יש חשיבות עצומה, לעיתים קרובות הוא זה שמהווה רושם ראשוני של לקוחות על העסק שלכם. חשוב שתוודאו שהתוכן שאתם מפרסמים באתר מתאים למנוע החיפוש. אם יהיה קשה להגיע אל התוכן שלכם לא יהיו אנשים שיבקרו באתר ולא תרוויחו דרכו לקוחות.
כל מה שחשוב לעשות כדי לוודא שהתוכן שלכם יקודם במנוע החיפוש:
נדרשים מאמצים, זמן ואסטרטגיה ללמידת חוקי המשחק של SEO, אבל חשוב שתדעו שאין צורך בתקציבי ענק כדי להגיע לתוצאות מרשימות.
איך תשפרו את האתר שלכם?
יצירת תוכן איכותי ורענן:
אין דבר טוב יותר עבור קידום במנועי חיפוש מאשר זרימה קבועה של תוכן איכותי, מתחדש ומרענן, תוכן כזה יוצר מעורבות לקוחות ומביא ערך רב לאתר שלכם. תחשבו על זה לרגע, המטרה של כל מנוע חיפוש היא לספק את האינפורמציה הרלוונטית ביותר לכל חיפוש שמתבצע בו. אם האתר שלכם מתעדכן באופן קבוע עם מידע חדש ושימושי, ההנחה היא שהתוכן הזה יהיה רלוונטי יותר עבור מנועי החיפוש. כך תוכלו לקבל נקודות בונוס במשחק הכולל, ותוצאות החיפוש שלכם יהיו טובות בהרבה.
בניית לינקים משניים לתוכן:
בדרכים מסוימות הSEO דומה מאד לחיים האמיתיים- כל אדם שיש לו קשרים טובים יוכל להסתדר מצוין. תוכן רענן ורלוונטי צריך להיות אבן הפינה של אסטרטגיית הSEO, אך טכניקה נוספת חשובה לא פחות היא בניית קישורים. יכול להשמע מאד מפתה לרכוש חבילה של לינקים קנויים, אבל כדאי שתדעו שמנועי החיפוש לא אוהבים חבילות שכאלו. עדיף שתקחו את הזמן ליצירת שיתופי פעולה עם בלוגרים רלוונטיים ועם ארגונים שתוכלו לרכוש מהם יחסי ציבור שמותאמים אישית לעסק שלכם.
יצירת תוכן מקומי רלוונטי:
גולשים מקבלים את רוב האינפורמציה על העסק שלכם מהתוצאות החיפוש באינטרנט. לכן, חשוב לשלוח להם את השדרים הנכונים ואת הסימנים המדוייקים, כדי שלעסק שלכם תהיה נראות טובה בסביבה. הוספת מילות מפתח לאתר זו התחלה טובה, אבל זה רק קצה הקרחון.
עוד דברים שתצטרכו לעשות:
– תוודאו שיש לכם עמוד ב- google my business, שהמידע בו עדכני ושעות הפעילות נכונות.
– תוסיפו קישור לעמוד שלכם ב-google my business לכל עמוד באתר שלכם.
– תבקשו מלקוחות להשאיר ביקורות בגוגל, גולשים מסתכלים עליהן ויש לכך חשיבות רבה.
שימוש ברשתות חברתיות:
לרשתות החברתיות יש השפעה עצומה על הSEO, יותר ממה שתוכלו לדמיין. כאשר התוכן שלכם מקבל לייקים, תגובות, שיתופים או שמדברים עליו בטוויטר, מנועי החיפוש מבחינים בכם.
המעורבות הזו מראה שהתוכן שלכם רלוונטי וחשוב, כתוצאה מכך הצפיות באתר שלכם יעלו פלאים. קחו את הזמן לתחזק רשת חברתית חזקה לפחות בפלטפורמה אחת: פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר. בחרו את זו שמתאימה ביותר לקהל היעד שלכם.
אופטימיזציה של המרת הלקוחות באתר:
אז מה הצעד הבא שתרצו לגרום ללקוחות שלכם לעשות? הרשמה במייל לניוזלייטר? ביקור בעמוד המוצר? או אולי התנסות חינמית במוצר שלכם?
מה צריך לעשות כדי להשיג המרה גבוהה יותר של גולשים ללקוחות?
שמרו על האתר שלכם מעודכן
כשמנועי חיפוש כדוגמת גוגל בוחנים את עמודי האתר שלך הם לא מסתכלים רק על איכות התוכן, אלא גם על מידת הפעילות שלך באתר.
מנועי החיפוש בודקים זאת בכמה דרכים:
רענון התוכן לעיתים קרובות יגרום למנועי החיפוש לזהות אתכם כמקור אמין לאינפורמציה. סביר מאד שהתוכן שלכם ידורג גבוה יותר בשל כך, ותקודמו במנועי החיפוש.
זו הסיבה שתוכן שיווקי איכותי חשוב כלכך.
מה הוא תוכן איכותי?
יתכן ששמעתם הרבה על מומחים של תוכן שיווקי וSEO מדברים על החשיבות של יצירת תוכן שיווקי איכותי.
אבל מה זה באמת אומר? הנה רשימה מקוצרת:
גוגל מעניש אתרים עם תוכן כפול, אין אפשרות להעתיק תוכן מאתרים אחרים ולצפות שתהיה לכך השפעה חיובית על העסק שלכם. מומלץ להשתמש בכותבים משלכם, או לקחת כותבים חיצוניים או פרילנסרים מקצועיים שיצרו עבורכם תכנים.
תוודאו שהקוראים למדו משהו חדש ותשתדלו לא להיות משעממים. חשוב להמנע משימוש בשפה טכנית. תראו את האישיות הייחודית שלכם, תספרו את הסיפור המרתק שלכם. תחשבו על הלקוחות האידיאליים עבורכם ותדברו אליהם כמו אל חברים.
אל תזלזלו בלקוחות שלכם- אם תמציאו סיפורים על העסק, על המוצרים, או על השירות שלכם- יעלו עליכם מהר מאד. לקוחות כיום מעריכים שקיפות, לכן חשוב להראות נתונים, להוסיף לינקים למידע, וכמובן להודות בטעויות באם הן נעשות.
תוכן איכותי טוב יהיה מעניין ויגרום לקוראים שלכם לראות את הנושא מזווית אחרת. חלקו את הדעות שלכם ותספקו לקוראים תוכן למחשבה.
התוכן הכי מוצלח מעודד אנשים לנקוט בפעולה ספציפית. לכן חשוב שתחליטו מה תרצו שהקוראים יעשו, ותסבירו להם איך הם ירוויחו מזה. רק לאחר מכן תסבירו להם בדיוק איך לעשות את זה.
איך לפתח אסטרטגיית תוכן?
כאשר אתם יוצרים פיסות תוכן עליכם להכריע מה תהיה הכותרת, מה יהיה הפורמט ומה הוא ערוץ השיווק. כל זה תלוי בקהל היעד שלכם.
כיצד תלמדו עוד על קהל היעד שלכם?
חשוב שתנסו ללמוד כמה שיותר על קהל היעד שלכם, על תחומי העניין ועל האמונות שלהם. תוכלו להסתכל על סטטיסטיקות ולהשתמש בכלי ניתוח למעקב אחר המעורבות של הקהל שלכם. כל אלו חשובים מאד, אבל כדאי לדעת שלפעמים דיבור ישיר עם הלקוחות יתן לכם את ההסתכלות הטובה ביותר.
מתקשים ביצירת תוכן?
כבעל עסק קטן חידוש מתמיד של תוכן עלול להתגלות כאתגר לא פשוט.
הנה כמה דרכים שיעזרו לכם לרענן את התוכן:
אל תוותרו
תוכן שיווקי עלול להתגלות כדבר מאתגר שדורש זמן ותכנון, אבל זו אחת האסטרטגיות המשתלמות ביותר כלכלית. תוכן איכותי שעולה בעקביות לאתר שלכם יעלה את אמון הלקוחות במותג ויגרום לתנועת לקוחות פוטנציאלים לשנים הבאות.
אל תפחדו להתנסות, תלמדו מטעויות, ותבנו את ההצלחה שלכם.
צריכים תוכן איכותי לקידום האתר שלכם? בואו נדבר
Views: 41