קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

תוכן שיווקי, קופירייטינג, כתיבה שיווקית

המדריך המלא לתוכן שיווקי לעסקים קטנים

תוכן עניינים

פרסום תוכן שמשלב כתיבה שיווקית ותוכן איכותי הוא הדרך הטובה ביותר להעלאת מודעות למותג. התוכן המשולב מגביר כניסות לאתר ומשפיע לטובה על תהליך המרת הגולשים ללקוחות קבועים.

אם אתה בעל עסק קטן ואין לך תקציבי ענק להשקיע בשיווק, אל יאוש. גם עסקים קטנים יראו החזרים ורווחים מההשקעות שלהם בשיווק. הלקוחות הפוטנציאלים שלכם נמצאים שם בחוץ וצמאים לתוכן טוב, הם רוצים לקבל תשובות לשאלות שלהם וכמהים לעצות ולהשראה.

תוכן שיווקי הוא חלק משמעותי וחשוב עבור כל עסק, למעשה, 70% מהלקוחות יעדיפו ללמוד על החברה שלכם דרך מאמר, מאשר דרך מודעה. אבל לפני שנרד לפרטים, בואו נבין מה הוא תוכן שיווקי ולמה הוא כל-כך חשוב.

אז מה זה תוכן שיווקי?

תוכן שיווקי הוא תהליך של שימוש בבלוגים, פוסטים, סירטוני ווידיאו, סדנאות ווירטואליות, אינפוגרפיקות, פודקאסט, וצורות נוספות של תוכן שיוכלו לשמש אתכם במגוון רחב של מטרות עסקיות- החל ממעורבות צרכנים ויצירת לידים למכירות, ועד לתמיכה בלקוחות. כאשר תהליך כתיבת התוכן השיווקי יתבצע באופן אסטרטגי, תצליחו להניע את הלקוחות שלכם לפעולה ולהביא למכירות.

למרות האפקטיביות הרבה של התוכן השיווקי, תהליך השיווק  נתמך ברוב המקרים באמצעים נוספים. פיתוח התוכן השיווקי הוא משמעותי וחשוב, אבל הדרך לשווק את התוכן תופסת מקום מרכזי לא פחות. לכן, תוכן שיווקי מגיע בדרך כלל יחד עם שיווק ברשתות חברתיות, ועם אופטמיזציה למנועי חיפוש לצורך קידום אתרים (SEO).

נכון, שימוש בתוכן שיווקי דורש מחויביות, זמן, ומשאבים מבעלי העסק, אבל חשוב לזכור ששימוש נכון בתוכן שיווקי שווה לחלוטין את ההשקעה.

היתרונות הבולטים של שימוש בתוכן שיווקי:

השיווק הדיגיטלי מושתת על יצירת קשרים עם קהל המטרה שלכם, אך ישנן מספר דרכים טובות יותר לעשות זאת על ידי תוכן שיווקי.

במה התוכן השיווקי יוכל לעזור לכם?
  • יותר לחיצות לכניסה לאתר
  • משיכת לקוחות פוטנציאלים
  • בניית אמון של הלקוחות
  • ביסוס המותג
  • העלאת מכירות
למה העסק שלך צריך תוכן שיווקי?
  • שיעור המרת הגולשים ללקוחות גבוה פי 6 כאשר משתמשים בתוכן שיווקי
  • 73% מהתכנים של B2B יוצרים יותר תוכן כיום בהשוואה ללפני שנה
  • 86% מהלקוחות של C2B משתמשים בתוכן שיווקי
  • 91% מהלקוחות של B2B משתמשים בתוכן שיווקי
  • 60% מהלקוחות מייצרים לפחות תוכן שיווקי אחד בשבוע
איך תשתמשו בצורה נכונה בתוכן שיווקי?

חברות שונות משתמשות בתוכן שיווקי בדרכים מגוונות- בלוגים שנכללים באתרים שלהן, סירטוני וידיאו שמשותפים ברשתות החברתיות, תוכן שיווקי נמצא בכל מקום. לא פלא שלעיתים קשה לגוון בתוכן, או למצוא בתדירות גבוה מספיק נקודות מעניינות לכתוב עליהן תוכן שיווקי איכותי.

אז איך בכל זאת תוכלו לגוון את התוכן השיווקי שלכם?

שימוש בדרכים שונות באסטרטגיית השיווק שלכם יעזור למשוך לקוחות פוטנציאליים איכותיים יותר. חשוב שתשימו לב לדרך שבה קהל היעד שלכם מגיב לפיסות התוכן שאתם מפרסמים, קבלת ביקורות וישומן תוכל לעזור לכם לאתר את הדרכים הטובות ביותר לפרסם תוכן לקהל המטרה שלכם. כך תוכלו ליצור תכנית אסטרטגית ליצירת תוכן שיווקי מדהים שיעזור לעסק שלכם לנסוק לגבהים חדשים.

קידום אתרים ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

לאתר שלכם יש חשיבות עצומה, לעיתים קרובות הוא זה שמהווה רושם ראשוני של לקוחות על העסק שלכם. חשוב שתוודאו שהתוכן שאתם מפרסמים באתר מתאים למנוע החיפוש. אם יהיה קשה להגיע אל התוכן שלכם לא יהיו אנשים שיבקרו באתר ולא תרוויחו דרכו לקוחות.

כל מה שחשוב לעשות כדי לוודא שהתוכן שלכם יקודם במנוע החיפוש:

  • תכללו מילות חיפוש רלוונטיות לתיאור המוצרים שלכם
  • תקפידו לפתח אתר רספונסיבי ומותאם לנייד
  • תוודאו שעמודי האתר שלכם נטענים במהירות
  • חשוב שהאתר שלכם יהיה נגיש ונוח לדפדוף

נדרשים מאמצים, זמן ואסטרטגיה ללמידת חוקי המשחק של SEO, אבל חשוב שתדעו שאין צורך בתקציבי ענק כדי להגיע לתוצאות מרשימות.

איך תשפרו את האתר שלכם?

  • יצירת תוכן איכותי ורענן
  • בניית לינקים משניים לתוכן
  • יצירת תוכן מקומי רלוונטי
  • שימוש ברשתות חברתיות

 

יצירת תוכן איכותי ורענן:

אין דבר טוב יותר עבור קידום במנועי חיפוש מאשר זרימה קבועה של תוכן איכותי, מתחדש ומרענן, תוכן כזה יוצר מעורבות לקוחות ומביא ערך רב לאתר שלכם. תחשבו על זה לרגע, המטרה של כל מנוע חיפוש היא לספק את האינפורמציה הרלוונטית ביותר לכל חיפוש שמתבצע בו. אם האתר שלכם מתעדכן באופן קבוע עם מידע חדש ושימושי, ההנחה היא שהתוכן הזה יהיה רלוונטי יותר עבור מנועי החיפוש. כך תוכלו לקבל נקודות בונוס במשחק הכולל, ותוצאות החיפש שלכם יהיו טובות בהרבה.

בניית לינקים משניים לתוכן:

בדרכים מסוימות הSEO דומה מאד לחיים האמיתיים- כל אדם שיש לו קשרים טובים יוכל להסתדר מצוין. תוכן רענן ורלוונטי צריך להיות אבן הפינה של אסטרטגיית הSEO, אך טכניקה נוספת חשובה לא פחות היא בניית קישורים. יכול להשמע מאד מפתה לרכוש חבילה של לינקים קנויים, אבל כדאי שתדעו שמנועי החיפוש לא אוהבים חבילות שכאלו. עדיף שתקחו את הזמן ליצירת שיתופי פעולה עם בלוגרים רלוונטיים ועם ארגונים שתוכלו לרכוש מהם יחסי ציבור שמותאמים אישית לעסק שלכם.

יצירת תוכן מקומי רלוונטי:

גולשים מקבלים את רוב האינפורמציה על העסק שלכם מהתוצאות החיפוש באינטרנט. לכן, חשוב לשלוח להם את השדרים הנכונים ואת הסימנים המדוייקים, כדי שלעסק שלכם תהיה נראות טובה בסביבה. הוספת מילות מפתח לאתר זו התחלה טובה, אבל זה רק קצה הקרחון.

עוד דברים שתצטרכו לעשות:

– תוודאו שיש לכם עמוד ב- google my business, שהמידע בו עדכני ושעות הפעילות נכונות.

– תוסיפו קישור לעמוד שלכם ב-google my business לכל עמוד באתר שלכם.

– תבקשו מלקוחות להשאיר ביקורות בגוגל, גולשים מסתכלים עליהן ויש לכך חשיבות רבה.

שימוש ברשתות חברתיות:

לרשתות החברתיות יש השפעה עצומה על הSEO, יותר ממה שתוכלו לדמיין. כאשר התוכן שלכם מקבל לייקים, תגובות, שיתופים או שמדברים עליו בטוויטר, מנועי החיפוש מבחינים בכם.

המעורבות הזו מראה שהתוכן שלכם רלוונטי וחשוב, כתוצאה מכך הצפיות באתר שלכם יעלו פלאים. קחו את הזמן לתחזק רשת חברתית חזקה לפחות בפלטפורמה אחת: פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר. בחרו את זו שמתאימה ביותר לקהל היעד שלכם.

אופטימיזציה של המרת הלקוחות באתר:

אז מה הצעד הבא שתרצו לגרום ללקוחות שלכם לעשות? הרשמה במייל לניוזלייטר? ביקור בעמוד המוצר? או אולי התנסות חינמית במוצר שלכם?

מה צריך לעשות כדי להשיג המרה גבוהה יותר של גולשים ללקוחות?

  • תוודאו שההצעה היחודית שאתם מציעים כתובה בצורה ברורה בעמוד הבית, ובעמוד הנחיתה.
  • תדגישו את היתרונות של העסק שלכם ואת הסיבות לבחור בכם על פני מתחרים.
  • תספקו ניווט ברור באתר, הוא חייב להיות נגיש ללקוחות.
  • תכללו לחצנים גדולים עם מסרים ברורים לכל הנעה לפעולה.
  • תוודאו שמילוי טפסי ההרשמה יהיה קצר וקולע.
  • תציגו חוויות של אנשים שהתנסו במוצר ותכללו דוגמאות מחיי היומיום.

 

שמרו על האתר שלכם מעודכן

כשמנועי חיפוש כדוגמת גוגל בוחנים את עמודי האתר שלך הם לא מסתכלים רק על איכות התוכן, אלא גם על מידת הפעילות שלך באתר.

מנועי החיפוש בודקים זאת בכמה דרכים:

  • מתי נוצר התוכן
  • באיזה תדירות התוכן מתעדכן
  • מספר המבקרים בעמוד
  • מידת המעורבות של המבקרים בעמוד
  • כמה זמן המבקרים נמצאים בכל עמוד

רענון התוכן לעיתים קרובות יגרום למנועי החיפוש לזהות אתכם כמקור אמין לאינפורמציה. סביר מאד שהתוכן שלכם ידורג גבוה יותר בשל כך, ותקודמו במנועי החיפוש.

זו הסיבה שתוכן שיווקי איכותי חשוב כלכך.

מה הוא תוכן איכותי?

יתכן ששמעתם הרבה על  מומחים של תוכן שיווקי וSEO מדברים על החשיבות של יצירת תוכן שיווקי איכותי.

אבל מה זה באמת אומר? הנה רשימה מקוצרת:

  1. מקוריות:

גוגל מעניש אתרים עם תוכן כפול, אין אפשרות להעתיק תוכן מאתרים אחרים ולצפות שתהיה לכך השפעה חיובית על העסק שלכם. מומלץ להשתמש בכותבים משלכם, או לקחת כותבים חיצוניים או פרילנסרים מקצועיים שיצרו עבורכם תכנים.

  1. אינפורמציה:

תוודאו שהקוראים למדו משהו חדש ותשתדלו לא להיות משעממים. חשוב להמנע משימוש בשפה טכנית. תראו את האישיות הייחודית שלכם, תספרו את הסיפור המרתק שלכם. תחשבו על הלקוחות האידיאליים עבורכם ותדברו אליהם כמו אל חברים.

  1. כנות:

אל תזלזלו בלקוחות שלכם- אם תמציאו סיפורים על העסק, על המוצרים, או על השירות שלכם- יעלו עליכם מהר מאד. לקוחות כיום מעריכים שקיפות, לכן חשוב להראות נתונים, להוסיף לינקים למידע, וכמובן להודות בטעויות באם הן נעשות.

  1. גירוי מחשבתי:

תוכן איכותי טוב יהיה מעניין ויגרום לקוראים שלכם לראות את הנושא מזווית אחרת. תחלוקו את הדעות שלכם ותספקו לקוראים תוכן למחשבה.

  1. פעולה:

התוכן הכי מוצלח מעודד אנשים לנקוט בפעולה ספציפית. לכן חשוב שתחליטו מה תרצו שהקוראים יעשו, ותסבירו להם איך הם ירוויחו מזה. רק לאחר מכן תסבירו להם בדיוק איך לעשות את זה.

איך לפתח אסטרטגיית תוכן?

כאשר אתם יוצרים פיסות תוכן עליכם להכריע מה תהיה הכותרת, מה יהיה הפורמט ומה הוא ערוץ השיווק. כל זה תלוי בקהל היעד שלכם.

כיצד תלמדו עוד על קהל היעד שלכם?

  • הקשיבו לשיחות ברשתות חברתיות
  • הסתכלו על המתחרים שלכם
  • מיצאו סוג של תוכן שהקהל שלכם כבר משתף
  • מיצאו פלטפורמות שמקבלות מעורבות גבוהה מהקהל שלכם
  • גלו מה השאלות שהלקוחות שלכם כבר שואלים
  • עירכו סקרים עם לקוחות קיימים דרך המייל

חשוב שתנסו ללמוד כמה שיותר על קהל היעד שלכם, על תחומי העניין ועל האמונות שלהם. תוכלו להסתכל על סטטיסטיקות ולהשתמש בכלי ניתוח למעקב אחר המעורבות של הקהל שלכם. כל אלו חשובים מאד, אבל כדאי לדעת שלפעמים דיבור ישיר עם הלקוחות יתן לכם את ההסתכלות הטובה ביותר.

מתקשים ביצירת תוכן?

כבעל עסק קטן חידוש מתמיד של תוכן עלול להתגלות כאתגר לא פשוט.

הנה כמה דרכים שיעזרו לכם לרענן את התוכן:

  • תשתמשו בפרילנסרים חיצוניים ליצירת תוכן
  • 73% מהמותגים כיום סוחרים כותבים מקצועיים שמתמחים בכתיבה שותפת של תוכן שיווקי לניהול אסטרטגיית התוכן באופן חיצוני
  • תרעננו את התוכן הקיים. מדריך שקיים באתר יוכל להפוך לאינפוגרפיקה נהדרת. קטע שיווקי שכתבתם יוכל לשמש אתכם גם ברשתות החברתיות. וידיאו קיים יוכל להפוך לוולוג מילולי.
  • תשתמשו בסיפורים של לקוחות, התרומה של חוויות אנושיות ליצירת אמינות למותג היא עצומה ומראה כיצד המוצר משתלב בחיי השגרה של הלקוחות. בקשו מהלקוחות שלכם סיפורים, עדויות ותמונות.

 

אל תוותרו

תוכן שיווקי עלול להתגלות כדבר מאתגר שדורש זמן ותכנון, אבל זו אחת האסטרטגיות המשתלמות ביותר כלכלית. תוכן איכותי שעולה בעקביות לאתר שלכם יעלה את אמון הלקוחות במותג ויגרום לתנועת לקוחות פוטנציאלים לשנים הבאות.

אל תפחדו להתנסות, תלמדו מטעויות, ותבנו את ההצלחה שלכם.

צריכים תוכן איכותי לקידום האתר שלכם? בואו נדבר

Call Now Button