fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

יריית הפתיחה שקובעת את הטון- המשפטים שצולחים את שניות החסד של המשתמש והופכים את כתיבת התוכן מאיכותית לאפקטיבית

כתיבת תוכן בעידן הדיגיטלי היא אומנות, שמצריכה את הכרת השפה בה נכתב התוכן על בוריה, ומחייבת גם מיומנויות ניסוח מופלאות. אך העשורים האחרונים בעולם הפרסום הוכיחו לנו שיצירת סקרנות, פליאה, התלהבות או כל רגש אחר היא היצירה האמיתית, שמצליחה להניב את האפקט הרצוי, ובשנים האחרונות בהן התוכן הדיגיטלי הפך למצרך כל כך מבוקש, גם קופירייטינג איכותי, שנון ומבריק הפך לחלק מסל השירותים של הכותב שמבקש להתברג היטב בענף.

ההנחה הייתה ונשארה, שאם מצליחים לעורר בקורא רגשות או לגעת לו בכאב, מצליחים ללכוד את תשומת ליבו. כמובן שאפשר לעשות זאת במגוון דרכים, שכוללות תקציר לטקסט, כותרות מושכות, תוכן ויזואלי מעניין שמושך את תשומת הלב או משפט פתיחה שיכניס אותו אל תוך נבכי התוכן. אז אספתי עבורכם מבחר של משפטים שיגרמו למשתמשים להקליק ולעבור ישירות אל התוכן שהכנתם עבורם.

משפטים מעוררי התנגדות

התנגדות באופן טבעי יוצרת מתח וקונפליקט, ובדרך כלל מעודדת את המתנגד להגיב ולתת קונטרה. לכן זו אחת השיטות הנפוצות והמוצלחות למשוך משתמשים לקרוא את מה שהכנתם עבורם. הבחירה האם לרכך אותם בהמשך נשארת בידכם. הנה כמה משפטים מעוררי התנגדות:

  • "לא איכפת לי שתכעסו עלי, אבל…"
  • "קשה לי, אבל אני חייב…"
  • "הרבה לא יסכימו איתי בנושא הזה…"
  • "אני עומד לחטוף הרבה ביקורת, אבל…"
  • "אני הולך לגעת בנקודה רגישה…"

משפטים מעוררי התלהבות והתרגשות

התלהבות והתרגשות הן ההיפך הגמור משעמום, ולכן כתיבת תוכן, שמעוררת את הרגשות הללו כל כך אפקטיבית. קבלו כמה דוגמאות:

  • "הטירוף מתחיל…"
  • "וואו, כמה חיכיתי לזה…"
  • "התרגשות שיא, שמח לשתף אתכם…"
  • "לא חלמתי שזה יקרה…"
  • "איזה אושר, זה הגיע…"
  • "אפשר לפרוס את השטיח האדום…"

משפטים מעוררי סקרנות

אם יש רגש, שפשוט מעודד אותנו לקרוא עוד הוא רגש הסקרנות. הנה כמה משפטים שמעוררים אותה:

  • "חייב לשתף אתכם במשהו…"
  • "אסור לדבר על זה…"
  • "אין זמן טוב יותר מעכשיו…"
  • "אני הולך לחשוף בפניכם…"
  • "הגיע הזמן ש…"
  • "חייב להיות כנה אתכם…"
  • "כבר מזמן רציתי לספר לכם ש…"

משפטים ממוקדים

אומנם המיקוד הוא לא רגש, אך הוא state of mind, וכשהקורא נכנס למיקוד, הוא שלכם, רק תנו לו את התוכן שהוא זקוק לו. הנה כמה משפטים שיעזרו לכם בזה:

  • "4 הסודות ל…"
  • "הדרך הטובה ביותר ל…"
  • "השיטה המצליחה ל…"
  • "7 מפתחות להצלחה ב…"
  • "5 העקרונות המנחים ל…"

שאילת שאלות

עם הצגת השאלה הקורא מייד מבקש לקבל את התשובה. ייתכן שסקרנותו התעוררה, או שמעניין אותו לדעת משהו חדש, וייתכן שהוא מבקש לאשר את הידע שברשותו. הנה כמה דרכים לעשות זאת:

  • "מכירים את זה ש…?"
  • "קרה לכם פעם ש…?"
  • "מה הייתם עושים עם…?"
  • "בא לכם לעזור לי…?"
  • "איך דבר כזה קורה…?"
  • "בטח גם אתם שואלים את עצמכם…?"

עוד טיפ קטן

אם אתם עוסקים בכתיבת תוכן, וטרם הספקתם להתמקצע בקופי, הנה כמה העקרון המנחה שכל קופירייטר משנן כבר בתחילת הדרך: התמקדו בבעיה של הלקוח ולא בפתרון שאתם מציעים לו- הציגו בכותרת באופן ברור ואלגנטי את הבעיה. בפיסקה הראשונה פרטו אותה, אחר כך ציינו את התועלות שהפתרון שלכם מעניק, ובסוף הגישו את הפתרון, כלומר, המוצר שאתם רוצים למכור.

שימו לב, שיש הבדל בין תועלת ותכונה. התכונה מאפיינת את המוצר, לדוגמה אופני שטח עם מושב קפיצים, ואילו התועלת, שלפעמים נראית כמובנת מאליה ממחישה את הדרך בה היתרון יכול להיטיב עם הצרכן, כמו מושב עשוי קפיצים לבלימת זעזועים ושמירה על רכיבה בטוחה. עקרון זה מאלץ אותנו לעצור ולשקול מהי התועלת שאנו מעוניינים לציין בכותרת, ולכן חשוב להקדיש לו זמן ומחשבה.

ועוד טיפ טיפה למשווקים בדיגיטל

העקרונות שצויינו במאמר משלבים כמה שיטות, שאינן בגדר נוסחה מדוייקת. כמו בכל פרסום ופעולת שיווק, כדאי לבצע ניסוי וטעייה, ולבחון את השיטה המדוייקת עבור כל פרסום. מומלץ להשתמש ב- A/B Testing כשזה מתאפשר, וכמובן לשלב כמה שיטות שונות ב- 2-3 פלטפורמות, ולהתאימן לקהל היעד בכל פלטפורמת שיווק.

Views: 473