fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

תוכן עניינים

כותב מאמרים  הוא מקצוע שהולך והופך לנפוץ מיום ליום, במקביל לשליטה הכמעט מוחלטת של גוגל על חיינו. גוגל מחפש מאמרים, אז כולם מחפשים כותב מאמרים. איך זה עובד? איך עובד כותב מאמרים? האם כל אחד יכול להיות כותב מאמרים? בדיוק על זה, כתבנו עבורכם מאמר:

קווים לדמותו של כותב מאמרים

קבלו ספויילר: מדובר בכותרת כוזבת. יש כל מיני כותבי מאמרים. חלקם מבריקים (חלקם פחות), חלקם שנונים (חלקם ממש לא), חלקם קופירייטרים של ממש (חלקם התגלגלו אל התחום בטעות), חלקם מבוגרים, חלקם סטודנטים, ואף מקובל לחשוב שיש הרבה נשים במקצוע כי מדובר על “עבודה מהבית”, אבל יש גם הרבה מאד גברים שכותבים מאמרים…
בקיצור – הדבר היחיד שמאפיין כותבי מאמרים, זאת העובדה שכתיבה זה משהו שזורם להם בקלות, והם מצליחים להתפרנס ממנו. 

איך כותב מאמרים יודע על מה לכתוב?

בואו נהיה כנים ונאמר שמאחורי כל כותב מאמרים טוב, עומד לקוח טוב. כלומר – אם הלקוח מדויק, יודע מה התוכן שצריך להופיע במאמר ומהי מטרתו השיווקית המדויקת של המאמר, אז לכותב המאמר קל יותר לגשת אל המשימה ולהצליח בה.
עם זאת, במקרים רבים, לקוחות יודעים רק שהם “צריכים מאמר לאתר” ותו לא. כאן נכנס לתמונה כותב המאמר, אשר לרוב יחל את התהליך בחיפוש ברחבי הרשת כדי לאתר מידע הנוגע לנושא / למוצר של הלקוח.
אם כותב המאמר הוא בר מזל, אזי הוא ימצא אפילו “שפיץ”, איזו זווית תוכן מעניינת שטרם טופלה על ידי מישהו אחר. אם לא, הוא יאלץ לקחת את כל המידע אותו הוא מוצא ברשת, ולהפוך אותו למאמר אחר.

כך, בשילוב הבריף מהלקוח, החומר שהועבר על ידו והתחקיר שמבצע כותב המאמרים ברשת, מתקבל התוכן של המאמר. עכשיו, כותב המאמר צריך לקחת אותו ולהפוך אותו למאמר מסודר וברור, עם התחלה, אמצע וסוף, עם כותרות אטרקטיביות ועם, כן, כן, תשוקה לנושא הכתוב, כי היא החומר שמרטיב ו”מדביק” את פרטי התוכן זה לזה.

מה ההבדל בין כתיבת מאמרים לקופירייטינג?

במקור, מקצוע הקופירייטינג נוצר כדי להמציא רעיונות לפרסומות ולכתוב אותן (לא ראיתם “מד-מן”??), אולם בשנים באחרונות המונח “פרסומת” הלך והתרחב לממדי ענק, כך שכבר אין מדובר רק בפרסומות מסורתיות ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונות או בשילוט חוצות, אלא גם בטקסטים שיווקיים, פוסטים במדיה החברתית וסרטונים שיווקיים הגודשים את הרשת.
עם זאת, חשוב להבדיל: קופירייטינג הוא מקצוע הנלמד במוסדות ייעודיים להשכלה גבוהה ויש לו עקרונות מקצועיים ברורים, בעוד שכתיבת מאמרים אינה מקצוע מובחן. רוצה לומר, שכל קופירייטר יכול לעשות כתיבה שיווקית ולכתוב מאמרים, אך לא כל כותב מאמרים הוא קופירייטר שיכול “לפצח בריפים”, להגות רעיונות ולכתוב פרסומות. 

אז מה, האם זה נכון שכותב מאמרים עובד בפיג’מה, על הספה בסלון?

אולי. לפחות חלק מכותבי המאמרים עובדים מהבית, בשעות ובתנאים הנוחים להם, עם פיג’מה או טריינינג, מהספה או משולחן האוכל, מבית קפה או ממשרד משותף ששכרו. כותב מאמרים אינו צריך דבר על שולחנו פרט למחשב ופריט אנרגיה כלשהו (קפה, מים, שוקולד או חומרים אחרים…).
כל עוד כותב מאמרים הוא אדם המסוגל לייצר לעצמו משמעת עבודה, ולהתנתק מסביבתו – הוא יכול לכתוב מכל מקום, ועל כל דבר.
אולם לא תמיד מדובר במושא לקנאה… גם כשעובדים מהספה בסלון, כותבי המאמרים צריכים לייצר כמות גדולה של מאמרים בכל יום, ואפילו מספר מאמרים בשעה, כך שהם אולי עובדים מהספה בסלון, אבל לא תמיד יכולים לקום ממנה.

מה הכי חשוב שיהיה לכותב מאמרים?

אחד הדברים החשובים ביותר, זאת רמת העברית. אמנם מדובר בשפה שהולכת ומדלדלת, אבולוציונית, אך עדיין – כאשר הגולשים קוראים “מאמר מטעם”, הם מצפים שרמת העברית בו תהיה גבוהה. אלמנט נוסף וחיוני לכותב מאמרים, הוא ידע כללי, אשר יסייע לו לכתוב על נושאים רבים ומגוונים, או לייצר הקשרים יצירתיים בין נושאים שונים, תוך כדי הכתיבה. במקביל, רצוי מאד שכותבי מאמרים יהיו מצוידים בסבלנות וידעו לתת שירות ללקוחותיהם הרבים והמגוונים – איש איש לפי דרכו.

אז נכון, כותב מאמרים עובד לרוב כפרילנסר, מכל מקום שנוח לו, אך מדובר בעבודה לא פשוטה, הדורשת ריכוז ושעות מסך רבות, סבלנות, ידע כללי ותשוקה למילה הכתובה, ולפעמים – הצצה לשולחן העבודה שלו, עשויה להיראות כמו הצצה לשולחנו של מתכנת היי טק – מסך, מסך ועוד קצת מסך

צריכים כותב מאמרים שיודע מה שהוא עושה? איזה קטע, בדיוק מצאתם… 🙂 אפשר בטלפון 052-4888621 או לשלוח פרטים

Views: 101