fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

על חשיבות בחירת צבעי המותג להצלחת העסק

על הקשר שבין צבע לתדמית העסק שלך

אחד האלמנטים הראשונים והמשמעותיים ביותר להם עלינו להעניק תשומת לב יתרה בתהליך מיתוג, הוא בחירת צבעי המותג.
לכל צבע תדר משלו, אנרגיה משלו והוא משדר מסרים תת-הכרתיים לצופה בו, לכן, בחירת הצבעים הנכונה היא קריטית בבואנו למתג ולמכור.
כל צבע מעביר לקונה הפוטנציאלי מסר אחר ומניע אותו לפעולה והלך חשיבה אחרים; חישבו לרגע על מרבית האריזות של מוצרים דיאטטיים:

file_6_1 picture_73 images

כמו שאתם רואים, קשת הצבעים הבהירים ובעיקר צבעי הירוק והלבן מאפיינים את רובם. למה? כי הירוק הוא צבע המעיד על צמיחה וגדילה, של משהו טבעי. לבן מסמל אלמנט של טוהר וניקיון. אין זה משנה כי רבים מהמוצרים הדיאטטיים מכילים חומרים אשר רחוקים מלהוות את סמל הבריאות, אך השימוש בצבעוניות “הנכונה”, במיתוג הנכון, יוצרים את האשליה של מוצר “בריא” יותר.

אחת הדוגמאות לשימוש של “הפוך על הפוך” בשימוש פרדוקסלי בצבע למיתוג של מוצר דיאטטי הוא המיתוג הויזואלי של המשקה “קולה זירו”:

הורד

מדובר במשקה דיאטטי לכל דבר, אך רצון החברה היה למתג אותו אחרת באופן ישיר; המיתוג שלו אינו מציין “בריאות” ו”הרזייה”. הוא מדבר על טעם. בעצם, הוא מדבר לאוכלוסיית הגברים שרוצים לשתות משקה דל-קלוריות אך כזה אשר אינו נתפס כנשי כמו הדיאט-קולה. מכאן השימוש בצבע השחור, הדומיננטי והגברי ומכאן העדרה של המילה “דיאטטי” מהמיתוג והשפה השיווקית.
הצבע והטרמינולוגיה משתלבים יחד על מנת לייצר מסר אחיד.

מחקרים רבים נעשו על הנושא הזה, של צבע המותג והשפעתו על הצרכנים, ואני רוצה להביא בפניכם 3 עובדות מרכזיות מתוך כלל המחקרים של השנים האחרונות:

  1. הלקוחות מייחסים חשיבות בגובה של 93 אחוזים לחזות המוצר.
  2. צבעוניות המוצר מהווה כ 85 אחוזים כגורם הקנייה המשמעותי של המוצר.
  3. הצבע משפיע ברמה של כ 80 אחוז על תודעת המותג כולו.

רוצה לומר, שאם עד לרגע זה לא השתכנעתם עד כמה הנושא חשוב – כעת אתם בוודאי מבינים זאת.
על מנת לבחור צבע “מנצח” למותג שלכם, כלומר צבע הטומן בחובו את המשמעות והערכים שאתם רוצים לייחס למותג שלכם, חשוב להכיר את ה”תכונות השיווקיות” של הצבעים השונים:

  • ירוק: משדר רוגע, נינוחות ובריאות, צבע מרגיע שמייצג יציבות והרמוניה.
  • כחול: משדר אמון ובטיחות.
  • אדום: צבע אנרגטי; תופס תשומת לב ומייצר תחושה של “דחיפות”. מתאים מאוד לעשיית רושם ראשוני (כמו השקה גדולה וכיו”ב). עם זאת, חשוב להיזהר בשימוש בצבע האדום, מאחר שמצד אחד הוא משדר חושניות, יצירתיות ותשוקה אולם, מן הצד השני הוא גם משדר “סכנה” .
  • צהוב: צבע המשדר חום אופטימיות ונחשב לצבע “צעיר”. מעורר תשומת לב ומייצג אינטלקט, פעילות מחשבתית ויכולת מחשבתית הגיונית.
  • סגול: משדר רגיעה ואמת. לסגול מיוחסות תכונות של רוחניות, אצולה ומלוכה מאחר שהוא מסמל כוח, סמכות ומנהיגות רוחנית. מומלץ לחברות הרוצות להעביר ערך של מומחיות.
  • שחור:  משדר יוקרה ומסתורין.
  • ורוד: צבע רומנטי, נשי וכן צבע ילדותי.
  • כתום: צבע המניע לפעולה ומסמל את מוטיב התקשורת הבין אישית; לעתים קרובות הוא מקושר למקוריות וייחודיות.
  • לבן: צבע בעל אסוציאציה לשלמות וטוהר, טוב ליצירת תחושת אמון.
  • חום: מעיד על מעשיות וגישה ארצית, חמה ואמהית (“אמא אדמה”).
  • זהב: יוקרה.

170px-BMW.svg

שחור, כחול ולבן: יוקרה, בטיחות וטוהר

 

ffe895c6-d06a-453d-9a35-d19e6e6b9b35צהוב, כתום, שחור: צעיר, חם ומפתיע

rsz_615_346_hot_615_140415 אדום, לבן: מפתה, סוער ומבטיח

 כחול, לבן: נקי ומקצועי (ובמקרה שלנו, הישראלים, גם משדר תוצרת מקומית)

כפי שניתן לראות, כל צבעוניות מותגית משדרת מסר אחר ובעלת תדר משלה.

זכרו! אם אתם עומדים לפני תהליך מיתוג או משקיעים מחשבה ומחקר בדרכים לקידום העסק שלכם, הביאו בחשבון את חשיבותה של צבעוניות המותג – זה חשוב, זה “אורז” את המסרים שלכם בצורה הטובה ביותר וזה האלמנט הזכיר הראשון שלכם.

בהצלחה!

Views: 272