על הקשר שבין צבע לתדמית העסק שלך
אחד האלמנטים הראשונים והמשמעותיים ביותר להם עלינו להעניק תשומת לב יתרה בתהליך מיתוג, הוא בחירת צבעי המותג.
לכל צבע תדר משלו, אנרגיה משלו והוא משדר מסרים תת-הכרתיים לצופה בו, לכן, בחירת הצבעים הנכונה היא קריטית בבואנו למתג ולמכור.
כל צבע מעביר לקונה הפוטנציאלי מסר אחר ומניע אותו לפעולה והלך חשיבה אחרים; חישבו לרגע על מרבית האריזות של מוצרים דיאטטיים:
כמו שאתם רואים, קשת הצבעים הבהירים ובעיקר צבעי הירוק והלבן מאפיינים את רובם. למה? כי הירוק הוא צבע המעיד על צמיחה וגדילה, של משהו טבעי. לבן מסמל אלמנט של טוהר וניקיון. אין זה משנה כי רבים מהמוצרים הדיאטטיים מכילים חומרים אשר רחוקים מלהוות את סמל הבריאות, אך השימוש בצבעוניות “הנכונה”, במיתוג הנכון, יוצרים את האשליה של מוצר “בריא” יותר.
אחת הדוגמאות לשימוש של “הפוך על הפוך” בשימוש פרדוקסלי בצבע למיתוג של מוצר דיאטטי הוא המיתוג הויזואלי של המשקה “קולה זירו”:
מדובר במשקה דיאטטי לכל דבר, אך רצון החברה היה למתג אותו אחרת באופן ישיר; המיתוג שלו אינו מציין “בריאות” ו”הרזייה”. הוא מדבר על טעם. בעצם, הוא מדבר לאוכלוסיית הגברים שרוצים לשתות משקה דל-קלוריות אך כזה אשר אינו נתפס כנשי כמו הדיאט-קולה. מכאן השימוש בצבע השחור, הדומיננטי והגברי ומכאן העדרה של המילה “דיאטטי” מהמיתוג והשפה השיווקית.
הצבע והטרמינולוגיה משתלבים יחד על מנת לייצר מסר אחיד.
מחקרים רבים נעשו על הנושא הזה, של צבע המותג והשפעתו על הצרכנים, ואני רוצה להביא בפניכם 3 עובדות מרכזיות מתוך כלל המחקרים של השנים האחרונות:
רוצה לומר, שאם עד לרגע זה לא השתכנעתם עד כמה הנושא חשוב – כעת אתם בוודאי מבינים זאת.
על מנת לבחור צבע “מנצח” למותג שלכם, כלומר צבע הטומן בחובו את המשמעות והערכים שאתם רוצים לייחס למותג שלכם, חשוב להכיר את ה”תכונות השיווקיות” של הצבעים השונים:
שחור, כחול ולבן: יוקרה, בטיחות וטוהר
צהוב, כתום, שחור: צעיר, חם ומפתיע
אדום, לבן: מפתה, סוער ומבטיח
כחול, לבן: נקי ומקצועי (ובמקרה שלנו, הישראלים, גם משדר תוצרת מקומית)
כפי שניתן לראות, כל צבעוניות מותגית משדרת מסר אחר ובעלת תדר משלה.
זכרו! אם אתם עומדים לפני תהליך מיתוג או משקיעים מחשבה ומחקר בדרכים לקידום העסק שלכם, הביאו בחשבון את חשיבותה של צבעוניות המותג – זה חשוב, זה “אורז” את המסרים שלכם בצורה הטובה ביותר וזה האלמנט הזכיר הראשון שלכם.
בהצלחה!
Views: 272