fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

תמונה של אורי שקד

אורי שקד

אורי שקד, חייט תוכן, קופירייטר, כותב ומאהב. איש של מילים ופריק של מעשים. כותב למחייתו ואוכל להנאתו. נשוי + 2 שיודע עליהן. בעלים בחברת קיוורד המספקת שירותי תוכן מקצועיים לארגונים וחברות. בעל בלוג האוכל "אורי שקד-אוכל בעמידה". מכין קבב רומני בדיוק כמו בבוקרשט.

טיפוס מס' 7: הנהנתן

טיפוסי לקוחות: המדריך המלא להתנהלות מול לקוחות לפי מודל הטיפוסים של האניאגרם


אניאגרם הוא מודל פסיכולוגי רב עוצמה, המחלק את כלל בני האדם לתשעה סוגי טיפוסים בעלי מאפיינים דומים של השקפות עולם ודרכי פעולה. המודל מאפשר צמיחה והתפתחות משמעותית מתוך ההבנה של התבניות המניעות אותנו ואת הסובבים אותנו, יציאה מהתבניות הללו או מתן מענה הולם להן.
קיוורד, בשיתוף אמיר לפיד – פסיכולוג ויועץ ארגוני, מומחה לאגו בארגונים ובעסקים, מזמינים אתכם ללמוד, על קצה המזלג, על סוגי הטיפוסים השונים ועל הדרך להתמודד אתם כלקוחות (או בממשקים אחרים) באופן האפקטיבי ביותר. כמו כן, יש לזכור שגם אנחנו, נותני השירותים, מסווגים לאותם סוגי טיפוסים אשר לרוב שונים מטיפוס הלקוח שעומד מולנו. מכאן, לרוב, נובעים הקצרים בתקשורת שלנו מול הלקוחות; הבנה טובה יותר של טיפוס הלקוח ושל סוג הטיפוס שלנו, תגרום לנו להבין טוב יותר את מערכת היחסים ולמנף אותה לצורכי העסק.

טיפוס מס' 7

טיפוס מס' 7 הוא טיפוס אופטימי, מלא אנרגיה, מחפש הנאה, שמחה, גיוון והתלהבות ומעל הכל – הוא אוהב את עצמו. יש לו יכולת מדהימה להתחבר לאנשים ומבחינת נטוורקינג הוא מצוין – בראשו רצים, בכל רגע נתון, חיבורים אפשריים בין אנשים ובעלי מקצוע.
7 הוא טיפוס יצירתי מאד, אידיאליסט, אוהב לטייל ולתרום, אוהב פרויקטים חיוביים ומלאי הנאה, דמיון, אפשרויות וחוויות חדשות.

טיפוס זה מונע על ידי "הבריחה מן הפחד"; הוא מייצר לעצמו ריגושים והזדמנויות להנאה על מנת להמנע מתחושות קשות כמו פחד, חרדה וכיו"ב. הוא מייצר לעצמו מספר רחב של אופציות להגעה לאושר והנאה, וכאשר אפשרות אחת לא עונה על הצורך, הוא ינטוש אותה מיד ויעבור לבאה בתור.
מכאן, שטיפוס זה פועל לעתים באימפולסיביות ואינו יכול לדחות סיפוקים, כאשר הוא מונע על ידי הפחד מן הסבל ומהרצון שלא מומש.
קשיים נוספים שעלולים להתעורר אצל טיפוס כזה נוגעים בתכנון יתר של משימות וחוויות אל מול הזמן הקצר שיש להספיק אותן, כמו גם ריבוי – יתר של מחשבות אשר רצות עוד לפני תרגומן למילים ועשויות לבלבל את הסובבים אותו.

האופטימיות של טיפוס מס' 7, מובילה אותו לעתים לעיצוב מציאות אחרת מזו הקיימת; אם המציאות הקיימת עשויה לעורר בו חרדה – הוא פשוט יהפוך אותה לנעימה יותר עבורו, ולכן הוא עשוי להתפס על ידי מי שעומד מולו כאחד שלא מדייק בדיווח או בתיאור המציאות לאשורה.
מאחר שהוא מחפש את "העתיד הוורוד", טיפוס מס' 7 עשוי להיות גורם נהדר להשראה בסביבת העבודה והחיים שלו, אך פעמים רבות הראייה הוורודה העתידית מגיעה על חשבון החוויה של הרגע.
טיפוס מס' 7 הוא זה שבמחשב שלו פתוחים עשרה טאבים במקביל, זה שקופץ מנושא לנושא ולא תמיד מצליח להתמיד בפעילות אחת. לעתים, עלול הדבר להוביל לחוסר יעילות במעשיו ובעבודתו או אף לצריכה מופרזת של משהו (מזון / שתיה / דברים אסורים). הוא מאמין שעל כל אחד להיות אחראי לעצמו, הוא לא אוהב שנשענים עליו וכמובן שאינו אוהב שמישהו אחר אומר לו מה לעשות.

מאחר שהחיים שלנו אינם חפים מסבל או קושי, טיפוס מס' 7 משתמש ברציונל כדי לתרץ לעצמו כל מה שמפריע לו בהתנהגות שלו עצמו. הרציונליזציה היא מנגנון ההגנה שלו והוא אינו חש צורך לחפור מתחת לפני השטח או להתעסק בתחושות קשות. אם טיפוס מס' 7 מתעצבן, מתרחשת סערה גדולה, אך היא קצרה ומהירה ושוככת לאחר מספר דקות.

חוקים וכללים הם דברים שעלולים להקטין את מרחב הבחירה והמחייה של טיפוס מס' 7 ולכן הוא לא כל כך מחבב אותם… עם זאת, כאשר הוא עובד בארגון בתפקיד בו הוא יכול להיות יצירתי ומוביל – הוא יתרום רבות בנושאי חדשנות ופיתוח, אך לעתים מרוב פיזור וריבוי משימות שיקח על עצמו, הוא עלול לעכב פרויקטים אליהם התחייב.

איך מתנהלים מול לקוח כזה?

  1. fun, fun, fun – זה מה שלקוח מטיפוס 7 מחפש, ואת זה כדאי לנו לספק לו – להזמין אותו לסיורים במקומות בהם טרם היה, לזמן לו מפגשים עם אנשים שטרם הכיר, להכניס מקורות השראה ולהפוך את העבודה לתהליך מהנה. זה מה שירתום אותו לתהליך.
  2. להשתמש ביכולות הקישור שלו – דרך לקוח כזה נוכל להכיר מעגל שלם של ספקים או לקוחות פוטנציאליים. מאחר שהנטוורקינג הוא לחם חוקו ומתרחש במוחו כל הזמן, אין שום בעיה לנצל את זה. להיפך – הוא אפילו ישמח על היכולת שלו לעזור באופן יצירתי עליו אף אחד עוד לא חשב או דרך קשרים שיש רק לו.
  3. מדברים על ה"כן" – זה בדיוק סוג הלקוח לו לא מספרים "למה לא" או "מה לא". תקשורת על דרך הפסימיות לא תמצא את דרכה אל ליבו; עלינו לשדר לו אופטימיות ולדבר תמיד על חצי הכוס המלאה.
  4. לא הופכים לתלותיים – לקוח כזה, שמאמין שכל אחד צריך להיות אחראי על עצמו, לא יעריך אותנו אם ננסה לייצר מערכת יחסים תלותית, לבקש את אישורו בכל רגע, להתייעץ על כל שטות… מאידך, הוא יעריך אותנו כנותני שירות אם נהיה אחראים על חלקת האלוהים שלנו ונעמוד מאחורי ההחלטות שלנו.

 

אמיר לפיד – פסיכולוג ויועץ ארגוני למנהלים ולבעלי עסקים, מומחה בשימוש מודל האניאגרם, מפתח שיטת egofree לפיתוח תרבות ארגונית משוחררת אגו.

 

Views: 113