fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן

טיפים לכתיבה שיווקית אפקטיבית

בעולם בו כולם נלחמים על תשומת הלב של הגולש והצרכן ישנה חשיבות עצומה לדרך בה אנחנו מעבירים מסר. בעולם בו כל מפרסם ומותג נלחמים על הקשב שלנו אנחנו צריכים לדעת לא רק כיצד לבלוט, אלא גם לעניין, לחדש ובעיקר להניע פעולה. "הנעה לפעולה" היא אחת הפעולות היותר מתוחכמות מצד אחד אך גם הפחות מורכבות להשגה אם מבינים כיצד הגולש חושב. במאמר הפעם אני ארכז עבורכם מספר טיפים לכתיבה שיווקית אפקטיבית- כתיבה שמצד אחד מעניינת את הגולש ותורמת לתדמית המותג וגם מניעה לפעולה מצד שני:

חפשו תועלות– קיים בין המותג ללקוח הסכם בלתי כתוב. המפרסם, מצד אחד, מבטיח לענות על אחת מהתועלות המשמעותיות ביותר שהגולש מחפש- תרגש אותי, תצחיק אותי, תחדש לי או תביא לי תועלת. במסגרת ההסכם הבלתי כתוב בין הגולש לבעל התוכן או המפרסם, מציע המפרסם מצד אחד תוכן אטרקטיבי שעונה על אחד מהצרכים שנמנו למעלה. בתמורה, מסכים הגולש להעניק לו את תשומת הלב שלו, ולו לפרק זמן קצר. כשניגשים לעסוק בכתיבה שיווקית יש לבדוק- האם המסר שלי עונה על אחד או יותר מהתועלות שמניעות את הגולש?

הציעו מיקוד– אנחנו חיים בעידן שמאופיין על ידי הפרעות קשב וריכוז וריבוי גירויים. על מנת להתגבר על כך או להפחית למינימום את החיכוך האפשרי בין הלקוח למסר, על הכתיבה להיות ממוקדת מאד, להיות ברורה ובעלת מסר אחד העובר לאורך כל הטקסטים.

כיתבו בפשטות– אולי האלמנט החשוב ביותר. נכון, נורא מפתה להיות מתוחכם או "מגניב" אבל לרוב זה לא עובד. הקהל הרחב לא מחפש את התחכום אלא את הפשטות. על המסרים צריכים להיות פשוטים מאד, קצרים מאד וברורים מאד לכולם , כולל אלו אשר אינם נכללים בקהל המטרה. השימוש במילים גבוהות או משחקי מילים אולי טובים לקהל מאד מאד מצומצם אבל לחלק הארי של הצרכנים מדובר בטרחנות והחטאה ברורה של המטרה. כיתבו פשוט.

כיתבו בקצרה– לאנשים אין כוח לטקסטים ארוכים. נקודה. אנשים פשוט לא קוראים טקסטים ארוכים ולא חשוב כמה תועלות ופלאי פלאות תוסיפו עליהם. כיתבו בצורה קצרה ותמציתית, זה יותר יעיל מכל טקסט ארוך ומסורבל שתגישו.

הציגו בנקודות– אחת מצורות הכתיבה היעילות ביותר היא כתיבה בנקודות (bullets) . שיטת כתיבה זו מאפשרת הקלה על העומס הוויזואלי של הטקסט ומאפשרת לקורא להתמקד במה שבאמת מעניין אותו ללא הצורך לחפש.

הניעו לפעולה – ברוב המקרים, מטרתה של הכתיבה השיווקית הינה להניע לפעולה. במקרים בהם נדרשת כתיבה תדמיתית בדר"כ לא מוצגת הנעה לפעולה באופן ישיר בגוף הטקטס אלא כנגזרת של תדמית המותג. אולם, לרוב, מטרת הכתיבה הינה להניע את הגולש לבצע פעולה מסויימת- בין אם זה למלא טופס, להקליק על פרסומת, לבצע פעולה מסויימת או במקרה האופטימלי- לרכוש משהו. צרו טקסטים היוצרים הנעה לפעולה מאסטרטגיות שונות- מחיר, מבצע מוגבל בזמן, איכות, כמות ועוד.

המנעו משגיאות– שגיאות כתיב ושפה עילגת הינן שגיאות ראשונות במעלה אשר יש להמנע מהן בכל מחיר (אף אחד לא רוצה לקנות "שתי זוגות אופניים" או "שלושה ביצים"…) . שגיאות מסוג זה אינן נסלחות לרוב על ידי הגולש ומשפיעות באופן מיידי על תפיסת המותג, אמינותו אבל בעיקר- האיכות שלו. הימנעו מהן בכל מחיר.

אם כן, אלו הם הטיפים שלי לכתיבה שיווקית אפקטיבית. לא יודעים לכתוב? השאירו את העבודה למקצוענים (הנה,זאת הנעה לפעולה… 🙂 )

לפעמים טיפים לכתיבה שיווקית אפקטיבית לא מספיקים 🙂 אם אתם מחפשים מקצוען תוכן אני כאן לשירותכם

לקריאת המשמאר המלא הקליקו על הקישור

הטיפים לכתיבה שיווקית נכתבו על ידי קופירייטר מקצועי

טיפים לכתיבה שיווקית הם התחלה טובה. לקריאת המאמר המלא הקליקו על הקישור

Views: 147