קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

המיילים השיווקיים שלכם מגיעים ישר לספאם של הלקוח? יש מה לעשות

במאמר הראשון העוסק בכתיבת ניוזלטרים אפקטייביים ושיווק נכון במייל כתבתי כיצד יש לנהל נכון את מערך השיווק שלכם בתחום זה.
במאמר השני אני רוצה לדבר על הנושא השני המעסיק משווקים – הספאם. מעבר לעובדה שעל כל משווק במייל לעבוד ולעמוד בהנחיות המחוקק, בהתאם לחוק הספאם, קיים חשש נוסף הקשור לנושא זה והוא ההגדרה של השיווק שלו כספאם.

אחד הנושאים המטרידים את מי שמשווק באמצעות מיילים ובאמצעות ניוזלטרים הוא שהדואר שהוא שולח יוגדר על ידי הפילטרים של תוכנות הדואר הגדולות כספאם ויועבר אוטומטית לתיקיית הספאם. במקרה שכזה, הסיכוי שהנמענים שלכם יגיעו ויקראו את המסרים שלכם הוא כמעט אפסי ועל כן יש לנקוט פעולות ברורות על מנת לצמצם עד כמה שאפשר את התרחיש הנ”ל.

המדריך הבא נועד לתת לכם הנחיות פשוטות שימנעו עד כמה שניתן מהמסרים והנוזלטרים שלכם להיות מוגדרים כספאם ולהגיע ישירות אל תיבות המייל הרגילות:

בידקו את המסר שלכם:

במידה שאתם עובדים עם תוכנת outlook הפופולרית, כוונו אותה על ערך סינון הספאם ברמה הגבוהה. שלחו לעצמכם מייל לבדיקה, וראו אם הוא נכנס אוטומטית לתיבת הספאם. אם זה אכן קורה, בצעו בו שינויים שוב ושוב עד שיגיע לתיבת המייל הרגילה שלכם.

הגדילו את כמות המלל:

במידה שהמייל או הניוזלטר שלכם קצר מידי, הוא עלול להיות מוגדר אוטומטית כספאם. על מנת “להיחשב” כמייל נכון, השקיעו בתוכן איכותי או בכתיבת פסקת פתיח רחבה והימנעו מלשלוח קישור בלבד או משפט קצר.

נסחו את שורת הנושא:

על מנת להגדיל את סיכויי ההגעה של המייל שלכם לתיבת האינבוקס ולא לתיבת הספאם, הימנעו משימוש בסימני פיסוק בשורת הנושא וודאו כי היא אינה ארוכה מדי ואינה קצרה מדי. על שורת הנושא להכיל בין 6 ל- 12 מילים.

הימנעו משימוש ב”ביטויי ספאם” בגוף המייל:

“ביטויי ספאם” הם ביטויים נפוצים של מיילים מכירתיים, דוגמת “ויאגרה”, “עבודה מהבית”, “משכנתא”, “חינם”, “מבצע” וכדומה. עברו על תיבת הספאם שלכם, ראו כיצד נראים המיילים שהם אכן “ספאם” ומהן המילים הפופולריות בהן הם משתמשים, ו-ודאו שהמייל שלכם שונה מהם באופן מוחלט.

השתמשו בעיצוב “נכון”:

הימנעו משימוש בטקסטים גדולים או קטנים במיוחד ומעיצוב טיפוגרפי כגון טקסטים מוטים או מודגשים. בנוסף, המנעו משימוש בטקסטים צבעוניים (מעבר לעובדה שזה מכוער מבחינה אסתטית…).

הגבילו את השימוש בתמונות:

בדקו את היחס בין כמות הטקסט לבין התמונות המופיעות במייל. מסנני הספאם מייחסים חשיבות רבה לפרמטר זה, וכאשר מסרים מציגים בעיקר תמונות או שנעשה בהם שימוש בתמונה בודדת בלבד בתוך גוף המייל – גובר הסיכוי להגדרתו כספאם.

שלבו את הקישורים בתוך הטקסט:

הנטייה הטבעית היא להכניס קישורים בנפרד, כגון “לחץ כאן” או “יש להקליק כאן” על מנת להניע לפעולה את הקורא. יש להפחית את השימוש במשפטים הנפרדים הללו ולשלב את הקישורים בצורה חכמה וכחלק גנרי מהטקסט. זה יעשה טוב גם לקידום האורגני שלכם.

צרו תוכן מקורי:

ספקו לקוראים שלכם תוכן מקורי, עשיר ואכותי. זהו הפרמטר החשוב ביותר, לא רק לפתרון בעיית הגדרת הספאם, אלא כמנוע ההצלחה של השיווק שלכם באמצעות מיילים וניוזלטרים.

אם אכן תעקבו אחר הטיפים הללו ותיישמו אותם כבר במייל הבא שלכם, סביר להניח שתגיעו היישר אל התיבה הנקראת של הלקוחות שלכם, ולא סתם לספאם.
רוצים לקרוא עוד? משווקים את העסק שלכם במייל?
קראו את המאמר הנוסף בסדרת המאמרים העוסקת בשיווק במייל ובניולזטרים –טיפים לכתיבת ניוזלטר.

Call Now Button
×