קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כתיבת תוכן וקופירייטינג

03-9504503

"אין קיצור דרך לשום מקום ששווה להגיע אליו"

איך לכתוב מיקרו-קופי

כשכתוב אתם לוחצים? מיקרו-קופי הוא מה שמניע את הגולשים שלכם לפעולה

לקטעים הקטנים ביותר של טקסט באתר האינטרנט שלכם יכולה להיות ההשפעה הגדולה ביותר. אני לא מדבר על כתיבת תוכן או קופירייטינג אלא על מיקרו קופי. מיקרו-קופי כולל את כל ההוראות, תוויות, ניווט, tooltips, הודעת שגיאה ושפה המניעה לפעולה שעוזרת למשתמשים למעשה להשתמש בעיצוב על מנת לבצע את מה שהם צריכים.

מיקרו-קופי יכול לסייע בניווט, ולהיות האלמנט האחרון שהמשתמש קורא לפני שהוא מקליק על כפתור. (כך שקל להבין מדוע מילים אלו חשובות כל כך)

אולם, לעיתים קרובות מזניחים את נושא המיקרו-קופי בתהליך העיצוב של אתר. לעיתים קרובות פשוט שמים “לחץ כאן” על איזה כפתור וזהו זה. אך מיקרו-קופי שחשבו עליו היטב יכול להפוך את אתר האינטרנט שלכם לטוב יותר. מיקרו-קופי מעולה יכול אפילו לעזור להגדיל את שיעורי השימור וההמרה בקרב המשתמשים – וזה משהו שכל בעלים של אתר אינטרנט יכול להעריך.

אז איך עושים את זה? הנה עשרה טיפים שיעזרו לכם לצאת לדרך ולכתוב מיקרו-קופי מעולה.

אל תגידו למשתמשים שלכם מה אתם רוצים שהם יעשו - תראו להם מה לעשות

"מילות ניווט" מוצלחות יכולות להגיד למשתמשים לאן ללכת, לעזור להסביר אודות מה האתר שלכם ולספק אינפורמציית SEO עבור הסורקים של מנועי החיפוש.

מיקרו-קופי מעולה עוזר למשתמשים לעשות משהו מבלי שממש יצטרכו לחשוב על זה. לכן “לחץ כאן” הוא מונח כל כך פופולרי, אבל אתם לא חייבים להשתמש בו. תשתמשו במילים שאומרות למשתמשים באופן ברור מה הולך לקרות. צירופי מילים נפוצים במיקרו-קופי שנעשה בהם שימוש בדרך כלל באלמנטים שניתן להקליק עליהם כוללים את “למדו עוד”, “להמשך קריאה”, “קנו עכשיו”, “קבלו מידע”, “הורידו”, “שלח” וכו’.

כל אחת מהמילים בדוגמאות הללו ברורה וקרוב לוודאי שהמשתמשים ידעו בדיוק מה אמור להיות הדבר הבא שיקרה אחרי שהם יקליקו. (רק וודאו שזו הפעולה שלמעשה אכן תקרה).

בנוגע למיקרו-קופי מסוג אחר, חישבו על דרכים להשתמש בו כדי להועיל למשתמש. ניווט, לדוגמא, זהו מקום שבו מיקרו – קופי טוב יכול לעזור לעיצוב אתר האינטרנט שלכם. מילות ניווט טובות יכולות להגיד למשתמשים לאן ללכת, לעזור להסביר אודות מה האתר שלכם ולספק אינפורמציית SEO עבור הסורקים של מנועי החיפוש. (כך שכדאי שתשימו לב באיזה מילים אתם משתמשים).

Less is More - שימרו על מיקרו- קופי תמציתי

מיקרו-קופי קיבל את השם שלו בגלל שלעיתים קרובות אלו הם “המילים הקטנות ביותר” על המסך מבחינת גודל. אך ייתכן שהן גם צירופי המילים הקצרים ביותר.

שמרו על ההוראות ועל המיקרו-קופי קצרים ולעניין. הסברים ארוכים אינם נחוצים לרוב האינטראקציות עם משתמשים, ויותר מדי הסברים יכולים להיות מציפים. אם יש דרך קצרה ופשוטה לאותת על פעולה או שימוש, עשו זאת.

טוב מראה עיניים - קופי חשוב כדאי שתמיד יהיה נראה לעין

כלל אצבע חשוב : אל תשתמשו ב tooltips להצגת מידע חשוב או חיוני למשתמש.

ישנם שני סוגים של מיקרו-קופי: אלמנטים או הוראות שאתם תמיד רואים, ואלו שמופיעים במידת הצורך. זה האחרון מופיע בצורת tooltip, תיבות טקסט “מרחפות” קטנות שיכולות לשפר את השימושיות של אלמנטים עיצוביים מסויימים.

היו מודעים לכך שלא כל הפונקציות צריכות להתחבא בתוך “מצב מרחף” ( hover ) זה שבו האינפורמציה נגלית רק במעבר עכבר. כל מיקרו-קופי חשוב או חיוני צריך תמיד להיות נראה לעין עבור המשתמשים, כגון איזה מידע לכלול בטופס או מה יקרה כאשר הם יקליקו על כפתור.

מיקרו-קופי של tooltip מתאים להצגת מידע נוסף, כגון הסבר של מה קורה אם משתמש צריך עזרה. (כגון אייקון קטן “?” ליד ההוראות; האייקון הוא סימן שהמשתמש יכול למצוא מידע נוסף במידת הצורך. תרחפו מעל האייקון, והמיקרו-קופי הזה יופיע. זהו שימוש הולם של מיקרו-קופי חבוי).

מיקרו-קופי

התאימו את המיקרו-קופי לטון השפה והכתיבה של אתר האינטרנט שלכם

בעוד שכדאי שהשפה של המיקרו-קופי תהיה די ישירה, היא יכולה (וצריכה להיות) תואמת לטון הכללי של העיצוב הכולל של האתר שלכם ולשפת המותג שלכם. זוהי אומנות עדינה ועובדת רק כאשר המשתמשים עדיין מבינים מה לעשות.

חשוב לשמור לאורך כל האתר על ה TOV של המותג- Tone Of Voice - על מנת לייצר שפה אחידה וברורה לאורך כל נקודות המפגש של הלקוח עם המותג ולא לבלבל אותו ולייצר חוסר אחידות.

הימנעו משמוש במונחים מקצועיים ש(אולי) רק אתם מבינים

בעוד שאתם יכולים להתאים לטון, הימנעו משימוש במונחים מקצועיים בתוך המיקרו-קופי. מונחים מקצועיים במיקרו-קופי שלכם יכולים להפוך למבלבלים ומהווים אתגרים לסורקים (crawlers) של מנועי החיפוש שסורקים את האתר שלכם. הימנעו מזה.

שימוש יתר במונחים מקצועיים אולי נראה לכם מקצועי יותר ויותר מרשים אבל מי שמבין בדר"כ את המונחים הם אתם והמתחרים שלכם....השתמשו בשפה פשוטה ומובנת למכנה המשותף הרחב ביותר ולפרסונות שהרכבתם לפרופיל הלקוחות שלכם.

איך לכתוב מיקרו-קופי

מיקרו קופי להגברת הנגישות: השתמשו ב-Alt Info עבור תמונות

זה לא בדיוק כיצד לכתוב את המיקרו-קופי המדויק, אך זה משנה את חוויית השימוש באתר שלכם. כאשר אתם מעלים אלמנטים של ממשק משתמש שיכללו את המיקרו-קופי, ודאו לכלול alt information  לתמונות ולקבצי אייקון.

פעולה פשוטה זו יכולה לעזור לחיפוש ולסייע לשימושיות של משתמשים מסוימים, במיוחד אלו בעלי הצרכים המיוחדים אשר זקוקים לפונקציות ההנגשה. הדבר יכול להיות חשוב במיוחד עבור משתמשים עם בעיות קישוריות או עבור אלו שמשתמשים בפיצ’ר גלישה באמצעות דיבור  speech-browsing. אז תעשו משהו טוב היום ותעזרו גם למשתמשים שלכם עם הצרכים המיוחדים למצוא ביתר קלות את מה שהם צריכים באתר שלכם. 

תחשבו על זה ככה. אם אתם לא יכולים לראות כפתור או אייקון וה alt information  אומר לך שזהו כפתור של עגלת קניות והמיקרו-קופי הוא “קנה עכשיו”, אתם מבינים את הפעולה שתתרחש. לא קשה לכם לעשות את זה בזמן שאתם בונים את העיצוב, אך זה יכול לעשות הבדל עצום עבור חלק מהמשתמשים.

ספקו מספיק אופציות מתאימות להנעה לפעולה לסוגי משתמשים שונים

מיקרו-קופי מתרחב לאלמנטים בתוך רשימה של תפריטים נפתחים או ב bullets (“תבליטים” בשפת הקודש). כאשר זה מתאים, וודאו לכלול אופציות למשתמשים כדי להגדיל את סיכויי ההמרה שלכם.

אחד מהשימושים הנפוצים ביותר של מיקרו-קופי מסוג זה ניתן למצוא במסחר אלקטרוני. שימו לב באיזו תדירות יש טופס עם כפתור שמבקש ממך להכניס פרטי תשלום, אך ממש מתחת ישנה שורה של הסבר שתוכלו לבחון שוב את הרכישה עוד פעם אחת. זוהי רמה נוספת של מיקרו-קופי שנותנת למשתמש בחירה ועוזרת לו להבין את התהליך באופן מלא יותר.

אם אתם משתמשים בתוכנה של שיווק לדואר אלקטרוני ניתן לראות גם את אותה בחירה . רוב התוכנות כוללות אופציית  “שלח כעת” או “קבע למועד מאוחר יותר”, כאשר נבחרת אופציה המשתמש מקבל אימות על הבחירה שהוא עשה.

תנו למשתמשים שלכם, היכן שניתן, יותר מאופציה אחת לבחירה. ספקו להם תחושת בטחון שהשליטה היא בידיים שלהם ושהם יכולים להחליט על הפעולה הבאה שלהם.

מקמו את הטקסט במיקום הנכון

המיקום של מיקרו-קופי צריך להסתדר עם דפוסי הקריאה הנורמליים. רוב הקוראים קוראים מימין לשמאל ומלמעלה למטה. נסו לשלב דפוסים אלו בקביעת המיקום של המיקרו-קופי שלכם.

בואו נשתמש בטופס הרשמה לדואר אלקטרוני כדוגמא. בטופס ההרשמה אמורה להיות תיבה להזנת כתובת הדואר האלקטרוני וכפתור ה”שלח” אמור להיות ישירות מצד שמאל של ההרשמה או ישירות מתחתיו כי זה המקום אליו משתמש יסתכל מיד לאחר מכן.

השתמשו בטקסט בתוך ה placeholders עם חדות גבוהה כך שהם יהיו קלים לקריאה. אם הטקסט כל כך חלוש שקשה לקרוא אותו, האם אתם בכלל צריכים אותו? אולי כדאי בכלל למחוק לגמרי את ה placeholder הזה.

כמו בנדל"ן, שלושת הדברים החשובים ביותר הם Location, Loction, Location ....מקמו את הטקסטים שלכם בדיוק במקום הנכון על מנת לשפר את חוויית המשתמש ולהעלות את אחוזי ההמרה שלכם.

השתמשו ב"טקסט חי" ( Live Text)

טקסט שהוא למעשה תמונה מהווה בעיה במספר רב של רמות. נכון, מבחינה עיצובית זה נראה הרבה יותר טוב אולם התמונה למעשה אינה קריאה על ידי מנועי חיפוש או קוראי מסך (תחשבו על נגישות) ויכול להפוך להיות בלתי קריא בסביבות ריספונסיביות מסוימות.

כל הקופי, כולל מיקרו-קופי, צריך להיות טקסט חי כדי שכל אלמנט יהיה קריא ותואם גודל אחר על מנת להבטיח שמשתמשים יכולים לראות ולהבין אותו בקלות.

ואם אנחנו כבר מתמודדים עם הבעיה של טקסט חי וקריא: וודאו שכל המיקרו-קופי מספיק חד כך שקל לראות אותו. תידהמו לגלות כמה עיצובים עושים שימוש בתוויית עם חדות נמוכה ופוגעים “על הדרך” בחוויית השימוש. לא חבל? 

זכרו לכלול הודעות הצלחה ושגיאה במיקרו-קופי שלכם

מיקרו-קופי מעולה לעיתים קרובות אינו תהליך של שלב אחד. לרוב, זוהי סדרה של הודעות שקשורות לפעולה אחת של משתמש. תלוי במה הפעולה, כדאי לכם לכלול מיקרו-קופי שמאשר שפעולה הסתיימה או שמראה הודעת שגיאה כאשר האינטראקציה נכשלה. פעולה זו מספקת משוב יקר-ערך למשתמש ועוזרת לו להשלים משימות באתר שלכם.

זהו, נגמר, כמה מילים לסיום

הגעתם עד לכאן? מעולה 🙂

כמו שראיתם, יצירת מיקרו-קופי במיומנות לא קשה כאשר אתם חושבים מה המשתמשים רוצים לעשות עם העיצוב שלכם ואיך אתם רוצים לעשות את זה. תחשבו על מיקרו-קופי כספר הדרכה זורם ויעיל ביותר. זכרו להשתמש בשפה משותפת קצרה וקלה להבנה, לספק הוראות ברורות ולעשות שהכול יהיה קל לקריאה. עשו דברים אלה ואתם תהיו בדרך הנכונה ליצירת מיקרו-קופי מעולה.

Call Now Button
×