כאשר ישנם כל כך הרבה ערוצים שונים, זוהי בהחלט משימה קשה גם עבור המקצוענים המנוסים ביותר. מהי הדרך הטובה ביותר להפיץ את המידע בצורה יעילה? האם כדאי לכם להיצמד לפלטפורמה מסוימת לאורך זמן? בכמה פלטפורמות מומלץ לכם להשתמש?
כל אלו הן שאלות לגיטימיות, אולם, זה לא באמת צריך להיות כזה מסובך. חלק מהאסטרטגיה הייחודית שלכם תהיה איך להבין מה קהל היעד שלכם רואה ולמה הוא מרגיש מחויב. כל פלטפורמה חברתית וכל סוג מידע מהווים מקום לניסוי וטעיה, ואפילו המשווקים הטובים ביותר יידרשו להתנסות בכך לפעמים.
המפתח הוא לייצר מחויבות עמוקה במקום סתם “לדבר” על המוצר או השרות.
אז איך מתחילים? המשיכו לקרוא כדי לקבל טיפים והמלצות איך לוודא כי האסטרטגיה לשיווק התוכן שלכם היא בכיוון הנכון.
אם ביליתם זמן כלשהו במרחב הדיגיטלי, סביר להניח שאתם יודעים שבתוך כל המדיות הדיגיטליות, רשימות תפוצה, בלוגים אישיים, ספרים אלקטרוניים, סקירות טכניות, סרטוני וידאו וכדומה, ישנה כמות גדולה של חומר הזמינה באופן מקוון. למעשה, רק חלק קטן ממנה באמת נקרא אי פעם.
באופן כללי, תוכן הוא ה”חומר” השיווקי שזמין ונמצא ברחבי הרשת ואשר מוכוון לייצר לידים ולפתח מודעות למותג במידה רבה יותר מאשר שיחות בפועל. יצירת אסטרטגיה מתוכננת מראש נועדה בחלקה להבטיח כי כל מה שאתם יוצרים הוא בעל הסיכוי הטוב ביותר להגיע אל קהל היעד שלכם.
האם אתם יודעים באיזה סוג תוכן עליכם להשתמש כדי להפיץ את המידע? זה תלוי במספר דברים, כולל הכלים החברתיים בהם אתם משתמשים, מהות המוצר, והמאפיינים של קהל היעד שלכם. לפניכם סקירה של חלק קטן מסוגי התוכן הרבים אותם תוכלו להפיק ולשתף בקלות.
מאמרים בבלוגים
בלוגים ממשיכים להיות אחד מסוגי התוכן היעילים והמגוונים ביותר, וכאשר מפתחים אותם באופן אסטרטגי, הם יכולים לקבל משמעות חדשה לאורך זמן ועל גבי ערוצים שונים.
המפתח הוא שעליכם לפרסם באופן קבוע בכדי שהבלוגים יביאו לכניסת משתמשים – ניל פאטל ממליץ לפרסם לפחות שישה עשר פוסטים בני 1,000 מילים או יותר בחודש כדי להוביל לייצור לידים יעיל.
אודיו
פודקאסטים הם דרך מצוינת להפיץ את המידע לאלו שמעדיפים אודיו, ותוכלו תמיד להקליט ראיונות באמצעות וידאו ולאחר מכן להשתמש במרכיב האודיו לשיווק בנפרד או כפודקאסט.
ספרים אלקטרוניים
ספרים אלקטרוניים מומלצים לייצור לידים והרשמות משתמשים לרשימת תפוצה, במיוחד עבור כלים דיגיטליים כמו SaaS וערכות חינוכיות. הם מפורטים יותר מבלוגים ולכן, הם מצוינים עבור קהל יעד אשר מוכוון למידה.
סרטוני וידאו
סרטונים הם דרך מצויינת להעביר מידע רב בשילוב של ויז’ואלים, סיפורים ונתונים, והם גם מתאימים במיוחד לשימוש על גבי ערוצי מדיה חברתית שונים. אם רק תקדישו קצת יותר זמן ותשקיעו קצם יותר כסף בהפקת סרטון וידאו נהדר אחד, תוכלו למשוך הרבה תשומת לב כאשר תפיצו אותו באופן אסטרטגי.
כדאי לכם לקחת תובנות קיימות ולנסות לקבוע מי מבין הפלטפורמות החברתיות השונות היא היעילה ביותר, ולאחר מכן לבחור פלטפורמה מרכזית אחת או שתיים לצורך שיווק התוכן שלכם. עליכם לוודא כי המותג והמוצרים שלכם מתאימים לערוץ המדיה החברתית עצמו כמו גם לדמוגרפיה. למשל, עדיף לכם לשתף בגדי יוגה על גבי האינסטגרם ופינטרסט, אולי אפילו באמצעות משווק בעל השפעה, מאשר על גבי פלטפורמה כמו לינקדין.
תוכלו להיעזר במתזמן לצורך פרסום פוסטים אוטומטי, אולם חשוב לעקוב ולעדכן את התכנים באופן ידני תוך כדי בדיקה ושיתוף, כך שלא מומלץ לקחת על עצמכם יותר מדי. כדאי לכם גם לוודא כי מומחה למדיה חברתית יהיה זמין כדי להיות מעורב בזמן אמת –”פרסום פוסטים” בלבד מספר פעמים ביום בלי מעורבות נוספת לא יהיה אפקטיבי לצורך בניית מערכת יחסים לטווח הארוך.
הפצה תתרחש בשלושה שלבים: בחירת האפשרויות שלכם, פיתוח תכנית, וקידום התוכן שלכם.
לפניכם רשימת שאלות שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם מעצבים אסטרטגיה להפצה:
האם כל מה שאתם עושים זה לספר לאנשים על המוצרים שלכם או האם אתם באמת נותנים לאנשים סיבה להאמין שהמוצר שלכם עשוי להפוך לחלק חשוב מהחיים שלהם?
המטרה בלספר סיפור נהדר היא להוסיף משמעות ו/או ערך מסוים לחייהם של האנשים. אתם צריכים שהמותג שלכם יבלוט בין כל המתחרים שלכם, והאינטרנט הוא מקום פרוע – זה קשה!
זאת הסיבה לכך שאתם צריכים ליצור השפעה עם התוכן שלכם.
יחד עם זאת, תלוי במותג שלכם, זה לא מצריך משהו “עמוק” – תוצר מאד מדויק והומוריסטי יוכל לעשות את העבודה. הכול תלוי בדמוגרפיה המרכזית שלכם.
חשוב כי תמיד תזכרו, עם זאת, כי על התוכן שלכם להיות בעיקר שימושי עבור קהל היעד שלכם, כמו גם, באופן אידאלי, לספק עבורכם החזר גבוה על ההשקעה (ROI). פיתוח תוכן כגון סרטון וידאו שניתן לשתף אותו בשיתוף חוזר ברחבי ערוצים שונים מהווה דוגמה למשהו שיכול להציע החזר גבוה על ההשקעה שלכם לאורך זמן.
המיצוב הכללי שלכם ישפיע על סוגי ודפוסי כניסת המשתמשים, ודפוסים אלו ישפיעו גם על מעמד קידום האתרים (SEO) שלכם. מדובר ברחוב דו כיווני, והכללים לפעמים משתנים עם הזמן. לאור זאת, הקפדה על כך שקידום האתרים שלכם יהיה מעודכן עשויה להיות מאתגרת וזה עשוי לקחת זמן לבנות אתר ידידותי לקידום אתרים (מנועי חיפוש אכן נוטים להעדיף עסקים מבוססים יותר).
אולם קידום אתרים הינו הכרחי כדי שיוכלו למצוא אתכם בעת ביצוע חיפוש, כך שרצוי שתהיו מעודכנים בנושאים כגון:
בעודכם בונים אסטרטגיה לשיווק תוכן המתאימה עבור המותג שלכם, תידרשו גם לקחת בחשבון עד כמה היא תואמת את תכנית האופטימיזציה של מנוע החיפוש (SEO) שלכם. מומלץ כי תמקדו את שיווק התוכן שלכם במחויבות של קהל היעד, ויש לעשות זאת באופן אמין. עם זאת, כדאי גם למזג זאת עם מחקר על מילות מפתח בכדי להבטיח כי התוכן אותו אתם אכן יביא כניסת משתמשים לאתר שלכם במידה וזוהי הפלטפורמה המרכזית שלכם.
באופן אידאלי, לא אמור להיות קשה למזג את שני האלמנטים הללו, היות ומנועי חיפוש כגון גוגל מעדיפים תוכן איכות. אולם כאשר אתם מסתכלים בפועל על האופן בו כניסת משתמשים ומדיה חברתית מתפקדים סביב נושאים מסוימים ונקודות חולשה, תוכלו לעשות שימוש במידע זה כדי להתאים את התוכן שלכם בצורה טובה יותר ולהבדיל את המותג שלכם מאחרים בעודכם מוודאים שהאתר שלכם נשאר במעמד מכובד.
חשוב שעבור כל פיסת תוכן תהיה קריאה לפעולה (CTA) ישירה וממוקדת-מותג – אחרת, התוכן שלכם אינו צפוי לייצר לידים. החלק המגניב לגבי שיווק חברתי, עם זאת, הוא שאתם יכולים להיות יצירתיים. במקום לומר רק, “בואו תיקנו את המוצר הזה”, למשל, תוכלו להציע ללקוחות ספר אלקטרוני בחינם או תקופת ניסיון ללא תשלום, כדי לאפשר למשתמשים את הגישה והאפשרות להחליט עבור עצמם האם המוצר או השרות שלכם הוא בעל ערך עבורם או לא.
הרעיון כאן הוא, שוב, לייצר מחויבות. עליכם לוודא כי הקריאות לפעולה שלכם בנוגע לכל התוכן הוא ברור, ספציפי ורלבנטי.
כאשר אתם יוצרים אסטרטגיה לשיווק תוכן, חשוב לשים לב למדדי הביצוע המרכזיים התואמים למטרות העיקריות שלכם.
לדוגמה, אם אתם מפתחים כמות גדולה של תוכן אשר מיועד להמרה, כדאי לכם להתמקד בשיעורי ההמרה. אם המיקוד שלכם הוא בייצור לידים, כדאי לכם לבחון, למשל, מהי כמות הלידים אשר הובאו באמצעות פיסת תוכן מסוימת.
לפניכם כמה רעיונות:
המפתח כאן הוא מחויבות אמתית ומודעות למותג. תוכלו לדעת כמה התוכן שלכם הוא בעל ערך עבור קהל היעד שלכם על פי עוצמת המחויבות שלהם. לכן, תגובות, הרשמות לרשימות תפוצה ושיתופים במדיה החברתית הם דוגמאות למאפיינים המעידים על כך.
רצוי כי תבצעו מדידה וניטור של מדדי הביצוע שלכם, ולאחר מכן תשלבו את הממצאים שלכם לתוך האסטרטגיה אותה יצרתם.
אין דרך אחת יחידה ליצור אסטרטגיה לשיווק תוכן – יש לעשות זאת באופן שתואם את התקציב ואת היעדים העסקיים שלכם. עם זאת, הדבר החשוב ביותר אותו יש לקחת בחשבון בהקשר זה, הוא שכאשר מדובר על שיווק דיגיטלי, אתם מחפשים מחויבות ושיחות שעובדות באופן דו כיווני.
לכן, עליכם לשים לב מה באמת מושך אנשים אל המותג שלכם.
האם הם שמים לב אליכם? האם הם בוחרים להתחייב ולרכוש מכם? מהי הסיבה לכך? כאשר הלקוחות שלכם מגיעים אליכם מתוך בחירה, זהו השלב בו תדעו שאתם פועלים נכון.
Views: 19