שנת 2020 תיזכר ככל הנראה בעיקר כ"שנת הקורונה". שנה של בידוד, קושי, סגירת עסקים ובתי ספר ויציאה לחל"ת. שנה זו תיזכר גם כשנה של צרכנות אחרת, לימודי אונליין ופתיחות בכל מה שנוגע לעבודה מהבית. עסקים שיכלו לעשות זאת, העבירו את העובדים לעבודה מרחוק ועסקים קטנים ויחידים נתנו לא פעם שירות בשעות שהילדים ישנים.
בארצות הברית מעל ל-30% משוק העובדים עובדים במשרת פרילנס. בישראל יותר ויותר אנשים גילו את התחום וחלק החליטו להתנסות בכך בעקבות המשבר שכולם הרגישו. עם החזרה לשגרה, חלק חזרו לעבודתם הקודמת ואחרים, שלא היה להם לאן לחזור או שהחליטו לעשות שינוי בחייהם, החליטו לפתוח עסק דיגיטלי ללא תלות במקום.
אחד התחומים אשר קיבל יותר מודעות הוא תחום התוכן. כל אתר זקוק לו וכל עסק שרוצה לבלוט ברשת החברתית חייב אותו. הישיבה בבית הובילה לחיפוש פרנסה שאינה תלויה במקום העבודה והובילה באופן טבעי למתן מענה לצורך הפופולארי.
חלק חושבים כי למעט צורך במחשב וידיעת השפה, כתיבת תוכן מהבית לא דורשת מיומנויות רבות. לכן, רבים ורבות החליטו להתנסות בתחום ולראות האם הם יוכלו לעשות עבודה מספיק טובה. לצד הכותבים החדשים, ישנם ותיקים שעובדים כבר שנים, יודעים כיצד "חושבים" מנועי החיפוש ומה מניע את הגולשים לעשות פעולה ולהפוך ללקוחות משלמים.
מקצוע נוסף אשר קשור לעולם זה הוא הקופירייטינג. בעוד שהראשון בא לכתוב באופן שיעניק מידע לגולש, השני, קופירייטר, יכתוב תוכן שמניע לפעולה. שני בעלי המקצוע עושים את עבודתם כדי לתת לגולשים ערך ומידע, אך השני יידע כיצד ליצור עניין רב ולכוון למכירה. כדי לעשות זאת יש צורך בידע מעמיק יותר ולרוב גם קורס הכשרה בתחום.
לרוב, בעלי האתרים רוצים להעשיר את האתר בתכנים שיגרמו לגולשים להתעניין ולהפוך ללקוחות. לשם כך הם ירצו לעבוד עם כותב מנוסה ורצוי בעל רקע בכתיבה שיווקית. החוכמה בכתיבה טובה היא לסחוף את הקורא להמשיך להתעניין: לקרוא עוד מאמר, לשלוח הודעה לאתר או לבצע פעולת רכישה.
כתיבת תוכן מהבית יכולה לענות על הצורך להכנסה נוספת ויכולה להיות הכנסה עיקרית. העבודה דורשת לא רק לכתוב אלא גם להתנהל מול לקוחות, לבצע מחקר ואף ראיונות אם צריך, לערוך את התוכן לפני שליחה, לקבל משוב ובמידת הצורך לדייק את העבודה.
אם נחזור לשינויים בשוק העבודה והצורך לעבור ולעבוד מהבית, נראה שלאחר שהשגרה החלה לחזור לעצמה, גם חלק מהכותבים חזרו לעבודתם הקודמת ואחרים התמחו בתחום. אלו אשר יחליטו לעבוד בתחום באופן חלקי, מדי פעם, ישרתו ככל הנראה את חבריהם, אך הם עלולים להיות מוגבלים בזמינות שלהם. אין זה אומר שהדבר לא אפשרי, אך בעלי העסקים צריכים לשאול את עצמם עם מי הם רוצים לעבוד.
בחירת הכותב עבור האתר צריכה להיות מדויקת ומתאימה בדיוק עבורכם. שלושת הנקודות הבאות יעזרו לכם למצוא את איש המקצוע הנכון למשימה.
לפני תחילת העבודה תתרשמו מהיכולות של הכותב. אם אתם עוסקים בתחום ספציפי כמו עריכת דין ומקצועות שנדרשת בהם מומחיות יתר, בחרו מישהו שיכול להציג כתבות ומאמרים מאותו התחום. בבחינת דוגמאות הכתיבה בדקו את רמת השפה, העניין שנוצר אצלכם תוך כדי הקריאה והייחודיות של הטקסט.
מצד אחד לא כדאי להלחיץ את הכותב יתר על המידה ומצד שני רצוי שיהיה פנוי לבצע את העבודה הנדרשת. בדקו מראש את רמת הזמינות והיקף התכנים אותם הוא יוכל לספק (במיוחד אם יש צורך במספר גדול או באופן קבוע). בנוסף כדאי לברר כיצד מתבצעת התקשורת ולוודא שהיא נוחה עבורכם.
פונים לקהל ישראלי? אם כן, חפשו כותב ששפת האם שלו היא עברית. אם אתם רוצים להגיע לקהל אמריקאי או כל קהל מעבר לים, אל תסתפקו במישהו שלמד את השפה השנייה מהטלוויזיה. חפשו בעל מקצוע ששפת האם שלו רלוונטית לעבודה הנדרשת.
Views: 0