fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כתיבת תוכן, כתיבה שיווקית, קופירייטינג, קופירייטר
תמונה של אורי שקד

אורי שקד

אורי שקד, חייט תוכן, קופירייטר, כותב ומאהב. איש של מילים ופריק של מעשים. כותב למחייתו ואוכל להנאתו. נשוי + 2 שיודע עליהן. בעלים בחברת קיוורד המספקת שירותי תוכן מקצועיים לארגונים וחברות. בעל בלוג האוכל "אורי שקד-אוכל בעמידה". מכין קבב רומני בדיוק כמו בבוקרשט.

אחד הפרמטרים שגוגל, כמנוע חיפוש, בוחן באתרי אינטרנט הוא רלוונטיות התוכן שיש בו עבור הגולש. כשגוגל מזהה נטישות מרובות מהאתר וזמן שהייה קצר מאוד, הוא מסיק שהגולש לא מקבל את מבוקשו, ושתוצאת החיפוש עליה הוא הקליק אינה תואמת את השאילתא שהוא הציג.

איך זה פוגע במפרסם?

כשגוגל מזהה חוסר רלוונטיות הוא מייד מדרג את האתר המפרסם במקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש, וכך למעשה נפגמת יכולתו של האתר להתקדם בתוצאות החיפוש אל המקומות הגבוהים, מה שיוביל לתנועה נמוכה באתר ולסיכויים נמוכים למימוש הפוטנציאל השיווקי והעסקי שלו.

ואיך כל זה קשור לכתיבת תוכן מקורי?

לא רק שהתוכן שהמשתמשים נתקלים בו צריך להיות מושך ומסקרן, ולכן דורש עבודת קופירייטינג איכותית, יותר מכל הוא חייב להיות רלוונטי עבורם. כדאי שהתוכן יהיה מקורי ובעל ערך מוסף, מכיוון שאין למשתמש די סבלנות ואורך רוח לצרוך תוכן שהוא כבר צרך בעבר.

כשהמשתמשים מוצפים במידע ותוכן מכל עבר, יכולתם לסנן תוכן הופכת לאוטומטית, ואפילו המוח האנושי אינו משקיע בכך יותר מידי אנרגיה. תוכן שאינו כתוב בצורה ברורה ובשפתו של המשתמש, תוכן לעוס שקיים בוריאציות שונות וכבר הגיע לעיני הגולש בתצורה כזו או אחרת ותוכן שנשמע מוכר מידי לא עובר את הסננים של הגולש, מה שמצריך יכולות כתיבת תוכן לצד איסוף ידע חדש, שיעניק ערך מוסף למשתמש.

תן לי משהו שעוד לא שמעתי

כותבים מתחילים או חובבנים נוטים לראות בגוגל, כמו מרבית הגולשים, האלוהים של הרשת, ומקור מידע אמין. וזה נכון שבמידת מה דוקטור גוגל מספק מידע טוב מספיק, אך יחד עם זאת, הוא אינו מחדש לנו דבר, ובמיוחד לנוכח העובדה שהוא תמיד מציג לנו את התוצאות הפופולריות ביותר, או תוצאות שמוצגות בהסטוריית החיפושים שלנו, מה שכבר העלה ביקורת רבה בקרב מפרסמים, פסיכולוגים, חוקרים ועוד. הוא למעשה מצמצם עבורנו את היריעה וכך סוגר את אפיקי החשיבה והאפשרויות שעומדות בפנינו, וכל זאת הודות להנחה שהוא מכיר אותנו כל כך טוב, ושהוא יודע היטב מה התוכן שנכון עבורנו.

ואולי עבור מרבית הגולשים זה משרת את המטרה, אך לעוסקים בכתיבת תוכן, זהו רועץ מהסוג הגרוע מכל, ולכן אנו מחוייבים לחפש תמיד אחר מקורות מידע חדשים, רעננים ומפתיעים.

אילו מקורות מידע עומדים לרשותנו?

quora– אתר האינטרנט שמציג שאלות ותשובות שהגולשים מציגים, עורכים, משכתבים ומעדכנים, מאפשר לקבל דיעות מומחים לנושאים שונים ולרתום את כוחה של חוכמת ההמונים במטרה להגיע למידע מדוייק ביותר ומקיף באופן מפתיע.

LinkedIn– הרשת החברתית, שמטרתה ליצור קשרים עסקיים ומקצועיים בין חבריה, מאפשרת ליצור קשר עם מבחר מומחים ואנשי מקצוע ולהיחשף לפעילותם ולתכנים שהם מפרסמים.

Pintrest– רשת חברתית נוספת, שמדמה לוח מודעות ענק, בו מוצגים מבחר אוספים של תמונות במטרה ליצור קשרים דרך תחומי עניין משותפים. הרשת פחות מספקת מידע באופן ישיר, אך מהווה מקור להשראה בכל תחום, ומסייעת לשפר את הטקסטים במגוון נושאים החל מצילום ואומנות, דרך סידור ארונות וסידור פרחים ועד לגינון, בישול ועוד.

Zest– הפלטפורמה של מקצועני השיווק והתוכן, בה ניתן לשתף ולקבל ידע מקצועי לאחר שעבר פילטור והומלץ בקרב המשתמשים באתר. ברשת נמצאים מיטב המוחות והעוסקים במלאכת כתיבת תוכן, משווקים, מפרסמים, מקדמי אתרים, קופירייטרים ועוד.

YouTube– הזירה הויזואלית שמציגה אינספור סרטוני מידע ומדריכים על כל נושא שבעולם החל מאיך לעבוד על תוכנה, דרך איך לאטום את הגג ועד לאיך לשכנע את הילד לאכול ירקות.

Ted– במת ההרצאות של טד מציגה שפע של רעיונות ונושאים, שבעיקרם מעוררי השראה. ההרצאות קצרות ומעבירות את הפואנטה באופן מקורי ויצירתי להפליא.

Reddit– רשת חברתית, שמדמה מערכת לוח מודעות מקוונת, בה החברים מציגים ומשתפים תכנים שונים ובמקביל מדרגים את תכני החברים האחרים ברשת. על סמך דירוגי המשתמשים מדורגים התכנים ברשת ומוצגים לפי נושאים שונים, ביניהם סרטים, מוזיקה, כושר, מזון, חדשות ועוד.

Bing– מנוע החיפוש אומנם פחות נפוץ לשימוש בישראל, אבל בזכות זה הוא הופך למקור מידע מקורי.

Views: 5