fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

קופירייטינג, קופירייטר, כתיבת תוכן, כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן לאתרים, כתיבת תוכן לגוגל, כתיבת מאמרי קידום

כתיבת תוכן שיווקי וכתיבה לגוגל

אחד האתגרים במשימת הכתיבה היא להתאים את האתר גם למנוע החיפוש וגם לגולשים. יש לעמוד בכללי SEO כדי שגוגל יוכל לעשות את הקשר בין מילות החיפוש לבין האתר. בו זמנית, הקורא רוצה לקבל מידע מעניין והעסק רוצה להיראות הכי טוב ומקצועי שאפשר. האם ניתן לכתוב תוכן שיווקי שיעמוד בדרישות של מנוע החיפוש? על כך בכתבה הקרובה.

תוכן שיווקי לא מתנגש עם הדרישות של גוגל

מדי תקופה יוצאים עדכונים מגוגל אשר מתייחסים לאופן בו מנוע החיפוש פועל. לאורך השנים מגמה אחת נשארת ברורה, האלגוריתם מעוניין לספק לגולשים את המידע הרלוונטי ביותר. אחד הקריטריונים המשפיעים על היכולת שלו למצוא את האתר כרלוונטי לנושא הוא שימוש במילות המפתח. יש לשלב את הביטויים שהגולשים מחפשים, אך חשוב לבצע זאת בדרך הנכונה והטבעית ביותר.

כתיבת תוכן שיווקי לא צריכה להתנגש עם הדרישות של גוגל. היא יכולה להיות איכותית, סוחפת, מעניינת, מניעה לפעולה ובו זמנית קולעת לדרישות של מנוע החיפוש. לשם כך נדרשת מיומנות ויש צורך ברצון להפיק את הטוב ביותר עבור הגולשים והאתר.

כללי כתיבת תוכן שיווקי

יצירת תוכן שמתאים לגולש, לגוגל ולאתר היא מלאכה מדויקת שדורשת לא פעם עבודה של חייט. בבסיסה ישנם מספר כללים שבלעדיהם התוצאה תהיה עוד אחת מיני רבים ופספוס של הגולשים שכבר הגיעו אל האתר.

כותרת ראשית מעולה

המפגש הראשון של הקורא עם התוכן הוא בכותרת. היום יותר מתמיד יש צורך בכותרות מעניינות ורלוונטיות. על הכותרות להיות מיוחדות, מעניינות וברורות. הגולש צריך להבין מה בדיוק מחכה לו בפנים. אם בעבר מספיק היה לכתוב "טיפים לכתיבה שיווקית", היום הגולשים רוצים לקבל עוד מידע עוד לפני שיצללו פנימה ולכן "7 טיפים מעולים לכתיבה שיווקית מושכת" תהיה כותרת הרבה יותר מעניינת.

כותרות ביניים

הקורא לא מתעמק בנו מיד. הוא מבצע סריקה מהירה באתר, קורא את כותרות הביניים ומחליט האם המידע רלוונטי עבורו. כתיבת תוכן שיווקי תצליח למשוך את הגולש פנימה כבר מהמפגש הראשון. היא תגרום לו לבלות יותר זמן באתר ולהתעניין במה שיש לנו לספר לו.

כתיבה בגובה העיניים

לעתים בעלי אתרים או כותבים משתמשים בשפה גבוהה. בדרך כלל הדבר נעשה מתוך מחשבה שאם הגולשים יתקלו בשפה שכזו, הם יחשבו כי מדובר במומחה. יש לזכור כי בסופו של דבר כולנו אנשים, לכולנו כואב משהו וכולנו רוצים להשיג יותר (ובמיוחד אם ערכנו חיפוש על כך ברשת). הרבה יותר קל להתחבר כשהשפה מדברת אלינו ועלינו מאשר כשהיא מסתכלת עלינו מלמעלה.

מבעיה לפתרון

את הצורך של הגולש אפשר להגדיר כבעיה. בין אם משהו כואב לו (ממש כמו כאבי ברכיים) ובין אם הוא פשוט רוצה משהו (כמו החלפה של הספה בסלון), הוא מחפש אחר פתרון. כתיבה שיווקית טובה תציג את הבעיה ותציע באופן טבעי את הפתרון. יש שטועים לחשוב כי הפתרון הוא תמיד יצירת קשר, אך בפועל מי שלא נותן לקהל מידע, טיפים ועוזר לו, עוד לפני שלב המכירה, עשוי להפסיד את הגולשים שכבר התעניינו בו.

שימוש ברגש

לכולנו יש רגשות ובוודאי לקוראים שנתקלים באתר. הם מגיעים אליו לאחר שכבר פיתחו רגש כלשהו כלפי הנושא: כאב, עצב, שמחה, התרגשות. בחינה מקדימה על הנושא תמקד את הרגש שילווה את הכתיבה ותהפוך אותה לטובה יותר. כך למשל כשנכתוב על אולמי חתונה, נוכל להביע רגשות של התרגשות ושמחה. לעומת זאת אם נכתוב על כלכלת המשפחה נוכל להביע רגשות שקשורים לאחריות ואפילו לקושי של הגולש.

הנעה טבעית לפעולה

הדרך הפשוטה ביותר להסביר מהי כתיבת תוכן שיווקי ומה ההבדל בינה לבין פרסומת היא לדמות את הקריאה  לצפייה בערוצים המסחריים. אף אחד לא פותח את הטלוויזיה כדי לצפות בפרסומות. כך גם בגוגל, הגולשים לא רוצים שימכרו להם, אך הם בהחלט מוכנים לקנות. ברגע שהגולש נתקל במידע שעוזר לו, מדבר עליו ואליו, הוא יסכים לשמוע מה האתר מציע לו. ההנעה לפעולה (קניה, יצירת קשר, הצטרפות לרשימת תפוצה ועוד) תתבצע באופן טבעי וברגישות רבה.

Views: 4