
אנשי תוכן הפכו למבוקשים מאוד בעולם הדיגיטל. מקדמי אתרים, מפרסמים, חברות, ארגונים, גופים שונים ואנשי מקצוע מכל ענף ותחום דורשים כתיבת תוכן מקורי ובעל ערך, כדי לקדם את העסק, המוצרים, השירותים והאג'נדות שלהם.
ובעוד הביקוש עולה, גם היצע הכותבים ואנשי קופירייטינג הולך ועולה. חלקם מבקשים לפתח תחביב ולהפוך אותו למקצוע, ואילו אחרים פשוט מודעים לכשרונם הטבעי ומחפשים תוספת הכנסה. וכמו בכל דבר, אם אתם מחפשים שירות, סביר להניח שתרצו לשכור את הטוב ביותר עבורכם.
נמצא שמבין התכונות הנדרשות ביותר בקרב אנשי תוכן בחברות ובארגונים הגדולים, התכונות החשובות ביותר כוללות בראש ובראשונה יכולת עבודה עם ממשקים רבים, ואחר כך בסדר יורד ניסיון מקצועי, כתיבה ברמה גבוהה, הבנה מיתוגית ואסטרטגית, הבנה טכנולוגית, תואר אקדמי מתאים, התמצאות במדיה החברתית, יכולת מחקר וניתוח דאטה וידע בדקדוק, תחביר ושחבור. בסוף הרשימה, אך עם ביקוש די גבוה מצויינות תכונות שונות, ביניהן יכולות וורבליות גבוהות, יכולת עריכה ועיבוד טקסט קיים, יחסים בינאישיים ברמה גבוהה, יכולת עמידה ביעדים מוגדרים, יצירתיות וידע בשיווק ובמכירות.
תכונות נוספות שהוצגו כנדרשות עבור כתיבת תוכן, אם כי בהיקף נמוך יותר מונות את הידע בקידום אתרים, יכולת עבודה עצמאית, שירותיות ומכוונות ללקוח, יכולת הסתגלות ועקומת למידה גבוהה, יכולת עבודה בצוות, מוטיבציה, שימת לב לפרטים, ארגון, יכולת ניהול זמן והיכרות עם תחום התוכן עליו כותבים.
למרבה הפלא, בקיאות בחומר עליו כותבים דורג במקום נמוך יחסית בדרישות העבודה שחברות מציגות בפני אנשי התוכן שלהם. אם תשאלו מקדמי אתרים למה הנתון הזה מפתיע ואינו משקף את הצורך האמיתי שאמור להיות הלכה למעשה, הם יספקו לכם מספר נימוקים, שישכנעו אתכם במהרה בחשיבות בקיאותו של איש התוכן בנושא על הוא כותב.
במגוון תחומים דרושה בקיאות בטרמינולוגיה המקצועית. השפה בה משתמשים אנשי המקצוע הכרחית לצורך הפגנת בקיאות ומקצועיות, ובתחומים מסויימים היא יוצרת חלק ניכר מאמינות התוכן והמפרסם בעיני קהל היעד. בין התחומים הבולטים, בהם נחוצים ידע והיכרות עם הז'רגון המקצועי נמנים תחום הרפואה, המשפטים, ראיית החשבון, הפיננסים, הנדל"ן ועוד. יחד עם זאת, חשוב לכוון את המידע אל קהל היעד, ולהציג טקסט נהיר ורהוט, שבו זמנית משלב שפה מקצועית ועדיין מדבר אל הקוראים בגובה העיניים, כיוון שחוסר הבנה של התוכן תגרום למי שצורך אותו לנטוש אותו מהר מאוד, להתעייף, להשתעמם ולא לשוב לתכנים נוספים של אותו מפרסם.
מנוע החיפוש של גוגל מחפש תמיד אחר תוכן רלוונטי, מקורי ובעל ערך מוסף למשתמשים. חשיבות העניין נוגעת בעיקר לקידום האתר. חברות ובעלי עסקים רבים לא מודעים לחשיבות הנושא, ובטוחים שפרסום תוכן באתר, די בו כדי לקדם את העסק, בעוד מטרתו האמיתית של התוכן היא להביא תנועה נוספת לאתר וליצור המרות. איש תוכן או קופירייטר, שבקיא בנושא הכתיבה הנדרש מסוגל להמציא תוכן מקורי וחדש, ואף להוסיף לו ערך מוסף שלא ניתן למצוא במקורות תוכן אחרים, מה שיתרום גם לקידום האתר וגם לחשיפת התוכן באופן יעיל למשתמשים, שייחשפו למשהו חדש, מעניין ומעורר סקרנות, כזה שלא נחשבו אליו בעבר.
בעידן הדיגיטלי קל למצוא תוכן כמעט על כל נושא, וכל שאילתא במנוע החיפוש מקבלת מבחר תשובות מפורטות. איש תוכן שאינו בקיא בנושא הכתיבה המבוקש עלול להשתמש בתכנים קיימים ולשכתב אותם, ובכך לא לחדש לקורא שום דבר חדש. כמו כן, הוא עלול להשתמש במונחים מקצועיים שאינו בקיא בהם באופן שגוי ולהטעות את הקורא או ליצור טקסט שגוי מבחינה טקסטואלית. לעומת זאת, איש תוכן בקיא ידע להוסיף מהידע שלו לכתיבה ולראות בתפקידו שליחות, שמטרתה להעשיר את העולם בידע חדש ולא לשכתב ידע קיים.
Views: 2