מדריך הפייסבוק לבעלי עסקים – עשה ואל תעשה

פייסבוק, כתיבת תוכן לפייסבוק

אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם, לשווק אותו, לייצר קשר בלתי-אמצעי עם הלקוחות שלכם, נכון? אתם אומרים לעצמכם “מה הבעיה, נפתח עמוד בפייסבוק ושם יקרה כל הקסם”, נכון? לא נכון! ככה לא קורה כל הקסם, ככה קורות טעויות. פייסבוק הוא כלי מצויין לעסקים בתנאי שיודעים מה לעשות איתו. אז רגע לפני שפותחים פרופיל אישי עם השם המושך “משה כהן הדברת מזיקים לחברות ועסקים” הכנו לכם מדריך מסודר מה אתם צריכים לדעת. בהצלחה.

עמוד עסקי חדש נולד? מזל טוב!

העמוד העסקי שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם. תנו לו את היחס הראוי.

לעשות:

  •         לבחור ולעצב תמונת הפרופיל ותמונת ה cover של העסק. זה יכול להיות הלוגו שלך, מוטו של העסק שלך, משפטי השראה או תמונות. חשוב שכל התוכן הוויזואלי יהיה באיכות גבוהה.
  •         למלא את כל הפרטים הרלוונטיים ב-“אודות”: שם העסק, כתובת, דרכי הגעה, שעות פתיחה, סוגי שירותים/ מוצרים וכד’. חשוב להקדיש מחשבה נוספת לסעיף “הסיפור שלנו”, שם באמצעות טקסט קצר וקולע יש לספר את הסיפור של העסק, כולל מטרה וחזון.

לא לעשות:

  •         להזמין עוקבים לעמוד שעוד לא מוכן במלואו ולא עלו בו לפחות 4-5 פוסטים הקשורים לעסק, לשירותים או מוצרים שנמכרים בו.
פייסבוק, כתיבת תוכן לפייסבוק

“באתי, קראתי, עקבתי”

כך תגדילו את מספר העוקבים בדף

לעשות:

  •         לספר לחברי הפייסבוק שלך שיש לך עמוד עסקי חדש ולהזמין אותם לעקוב אחריך באמצעות פוסט בפרופיל הפרטי שלך.
  •         לשתף פעם בשבוע פוסט מעניין מהעמוד שלך. תוכן מעניין יגרום לחברי הפייסבוק להתחיל לעקוב אחריך גם בעמוד העסקי.
  •         להפגין נוכחות ופעילות בקבוצות. אם בקבוצה קיים “יום פרסום” לדאוג להעלות בה פוסט המפרט את השירותים\ מוצרים עם תיוג העמוד העסקי. מי שהתוכן הזה יהיה רלוונטי עבורו – יצטרף

לא לעשות:

  •         לשלוח לחברי הפייסבוק ולאנשים זרים הודעות פרטיות ולהציק להם עם הזמנה לעשות לייק לעמוד.

לשמור על הגחלת

ליצור עניין בעסק שלך, לעורר דיון, שיתופים ולהמשיך להגדיל את מספר העוקבים

לעשות:

  •         להקפיד על עקביות: ההחלטה להעלות מספר מסוים של פוסטים בשבוע היא התחייבות והבטחה לגולשים בעמוד שלך, לא משנה אם יש לך חמישה עוקבים או אלפיים וחמישה.
  •         לחשוב על תוכן ויזואלי – להעלות תמונות מעניינות ובאיכות טובה
  •         להגיב לעוקבים שפונים אליך בפרטי או בתגובות ולדאוג שהדיון מכבד ומכובד (עוד נחזור לזה), להגיב גם לממליצים על העסק שלך.

לא לעשות:

  •         לכתוב תוכן אחיד ולא מגוון. זה לא קל ליצור עניין ממשהו שעוסקים בו בשגרה ולכן חשוב מאד לחשוב תמיד על זוויות ייחודיות של תוכן שיכולות לעניין ולרתק את הקורא.
  •         להזניח את העמוד העסקי. פייסבוק מלא בעמודים עסקיים שנזנחו והיום הם שטים במרחב הוירטואלי כמו ספינות רפאים. חשבו היטב לאיזו כמות של פוסטים בשבוע אתם יכולים להתחייב.

להיות חכם או להיות צודק?

איך להתמודד עם ביקורת שלילית או שיימינג

לעשות:

  •         לחשוב לפני שמגיבים. לראות עם מי מדברים – האם מדובר בלקוח או מישהו שכל המטרה שלו להשמיץ את הדף.
  •         להבין האם הביקורת שהועברה עליך היא מוצדקת, בחלקה או במלואה
  •         להגיב לעניין, לפנות בשם פרטי, בקצרה וללא אמוציות מיותרות. לנסות לפתור את הבעיה בתגובות או בפרטי לשביעות רצונכם המשותפת.
  •         לנסות להפוך את הלקוח הלא מרוצה לשותף שלך לדרך על ידי הצעת פתרון יצירתי

לא לעשות:

  •         להתווכח ולהעליב, לרדת לפסים אישיים, להשמיץ בחזרה
  •         להתרגש מביקורת, כי ברור שלא טועה מי שלא עושה שום דבר.
  •         להתעלם מהפנייה ולקוות שזה יעבור מעצמו. זה לא. וזה יכול רק לגרום להחמרה.

עצה אחרונה בהחלט!

תסמכו על עצמכם, על האינטואיציה שלכם כאשר אתם מנהלים את העמוד העסקי שלכם. העסק הוא אתם ולכן חשוב שקהילת העוקבים שלכם תבין ותרגיש את זה. הקפידו על תוכן אותנטי ומעניין – זה המתכון הבטוח ביותר להצלחה של העסק שלכם גם ברשת וגם במציאות!

 

Comments

תגובות

השארת תגובה