
נתחיל מהבסיס : כתיבת תוכן על בסיס קבוע היא מפתח קריטי למשיכת קוראים לאתר האינטרנט שלכם, קאפיש? עם זאת, לא כל פרסומי התוכן באותה רמת אטרקטיביות מבחינת הקוראים, כמה מהם תופסים את הקהל שלכם בעוד אחרים מרדימים אותם. מכיוון שמיליוני פוסטים מתפרסמים בבלוגים מדי יום ביומו, יהיה זה קשה למדי למשווקים מתחילים להתקדם לתחילת התור. ולא, אי אפשר להדחף…זה לא הדואר פה…
בתור קופירייטר, אני חייב להודות בסוד הגלוי של התחום : תוכן טוב (ולצערי גם לא טוב) הוא משהו שגוזל הרבה זמן להפיק אותו. אז אם אתם כבר מתיישבים לכתוב תוכן לאתר או לבלוג שלכם, למה לא לעשות את זה בצורה חכמה שגם תחסוך לכם זמן בעתיד ותתרום למאמצי השיווק שלכם בצורה אפקטיבית? ממליץ לכם לעבור על המדריך מההתחלה ועד הסוף ולבחור את האסטרטגיה המתאימה לכם, אתם תודו לי בסוף 🙂
אם אתם כבר מפרסמים בבלוג או באתר שלכם במשך זמן מה, סביר להניח שנתקלתם בביטוי "תוכן ירוק-עד". זהו סוג של תוכן שמשווקים חכמים מייצרים כדי להביא לתוצאות מוצלחות וקבועות לאתר האינטרנט שלהם. לא מצלצל לכם מוכר? עוד רגע אני עושה כאן סדר בעיניינים.
האם לתוכן ירוק-עד קשר לעצים או צמחים? אז זהו, שלא! אבל הסיבה שתכנים מסוג זה נקראים כך היא שכמו עצים, הם עומדים במבחן הזמן. משמעות הדבר היא כי לא משנה מהי עונת השנה, הקוראים שלכם תמיד ימצאו את התוכן שלכם שימושי ורלוונטי. דוגמא לתוכן כזה הוא מאמר מהסוג הזה שכתבתי על "הלקוח מהגיהינום" , הוא תמיד רלבנטי, הוא לא תלוי בשום אירועים ותמיד מעניין את הקוראים. עד היום קראו אותו מאות אנשים ואני כל פעם מפרסם אותו מחדש והוא זוכה שוב ושוב לכניסות ותגובות.
דבר אחד ברור. כשטוענים שתוכן ירוק-עד נשאר רלוונטי במשך שנים, אין זה מתייחס לעובדה שהתוכן שפרסמתם והשארתם בבלוג שלכם נשאר רלוונטי לאורך זמן. ייתכן שיהיו לכם כמויות גדולות של תכנים שפרסמתם בעבר אבל הן כבר לא רלוונטיים לקוראים שלכם היום.
כדי לעזור לכם להבחין בין מהו תוכן ירוק-עד ומה לא, עליכם להכיר את סוגי תוכן הירוק-עד השונים. מוכנים? מתחילים.
השתכנעתם שאתם צריכים להשקיע בכתיבת תוכן ירוק-עד? מצויין. הנה כמה דוגמאות מצוינות ורעיונות לתכנים ירוקי-עד ששווים את הזמן שלכם:
שימו לב שתוכן ירוק-עד אינו מתייחס ל:
• מגמות בתעשייה
• הנתונים הסטטיסטיים השוטפים
• חדשות על אירוע או מאורע
• דעות או השערות
הנה שאלה אחת שאתם חייבים תמיד לשאול את עצמכם כדי לוודא כי מה שאתם עומדים ליצור הוא תוכן ירוק-עד : האם הקוראים שלי ימצאו תוכן זה רלוונטי ושימושי בעוד כמה חודשים או שנה מהיום? השתמשו בשאלה זו כמדריך שלך. זה בדיוק מה ששאלתי את עצמי לפני שישבתי לכתוב את המאמר הזה והתשובה הייתה "כן"! אז המשכתי לכתוב 🙂
מהי החשיבות של כתיבת תוכן ירוק-עד באסטרטגיה השיווקית שלכם?
עכשיו כשאתם מבינים את ההגדרה של תוכן ירוק-עד, אתם עשויים לתהות מדוע הוא כה חשוב להצלחתכם. בסעיף זה, תוכלו למצוא חמש סיבות מדוע השקעה בתוכן ירוק-עד משתלמת.
אתם מבינים שעליכם לשמור את הבלוג שלכם עדכני על ידי פרסום תוכן רגיל. אבל האם לא יהיה נהדר אם תוכלו לכתוב תוכן בתדירות נמוכה יותר ולהשתמש באותו פוסט בכל פעם מחדש בצורה אחרת? תוכן ירוק-עד מאפשר לכם לעשות את זה.
מכיוון שתוכן ירוק-עד הוא בעל חיי מדף ארוכים, אתם יכולים פשוט לשתף אותו מחדש עם הקוראים שלכם או לשנות אותו לפורמט אחר. בדרך זו, אתם לא צריכים להתאמץ יתר על המידה, ותרוויחו יותר זמן להתמקד בהיבטים אחרים של העסק שלכם.
סיבה נוספת לכך שתוכן ירוק-עד עובד טוב היא בכך שהוא מסייע לבלוג שלכם לעלות גבוה בדירוג במנועי החיפוש. ישנן מילות מפתח ספציפיות בתחום מסוים שלקוחות פוטנציאליים חוזרים להשתמש כדי לחפש מידע באינטרנט. אלו מילות מפתח חיוניות החושפות את האינטרסים שלהם. כשאתם כותבים תוכן ירוק-עד, וודאו שאתם מתמקדים במילות מפתח של נושאים הממשיכים לעניין את הקוראים מעבר למועד הפרסום שלהם. אותם חלקים של תוכן יעזרו לבלוג שלכם להגיע לדירוג גבוה יותר לאורך זמן.
ישנן הרבה דוגמאות לפוסטים מסוג evergreen שפורסמו לפני זמן רב ועדיין מעוררים תגובות של לייק ושיתוף. וזאת כל החוכמה, תוכן ירוק-עד מעורר יותר שיתופי לייק במדיה החברתית. חשוב לציין שתוכן לא צריך להיות משותף רק במדיה החברתית כדי לחזק את אמון הלקוח במותג, אלא גם לאפשר לאנשים להתחבר טוב יותר אחד עם השני ולעורר שיחה ודיון.
מלבד העובדה שתוכן ירוק-עד מקבל שיתופים לעתים קרובות, אתם גם צריכים לבחור את פורמט התוכן המתאים לשיתוף בפלטפורמה. בחרו את הפלטפורמה בה אתם רוצים להפיץ את התוכן שלכם והתאימו אותו אליה כך שיהיה נגיש ומתאים.
תוכן שימושי ורב עוצמה הופך את המותג שלך לסמכותי יותר. אם אנשים מוצאים באתר שלכם את התשובות לבעיות שלהם, הם תמיד יפנו אליכם כדי לחפש עצות וטיפים באופן קבוע. אתם הופכים למשאב ידע ואוטוריטה בתחום שלכם.
זכרו כי ככל שהאתר שלכם מדורג גבוה יותר, כך גדל הסיכוי שתמשכו את הקוראים שיקנו את המוצרים או השירותים שלכם. טרנדים או מגמות מחזיקים מעמד רק תקופה מסוימת.
נניח שאתה מפעילים אתר מסחר אלקטרוני. הבלוג שלכם על מגמות האופנה האחרונה יכול לייצר תנועה עד לרגע שבו היא הופכת מיושנת. פירוש הדבר שאתם יכולים לייצר לקוחות רק כל עוד התוכן שלכם נשאר רלוונטי.
האם אתה מוכנים להתחיל ליצור תוכן ירוק-עד? אם כן, הנה חמש אסטרטגיות שימושיות שיסייעו לכם לייצר תוכן שפונה לקהל היעד שלכם.
לפעמים זה יכול להיות מפתה להתהדר במה שאתם יודעים על התחום שלכם. רמז, להיות שוויצרים לא עובד פה… עם זאת, אם אתם רוצים שהתוכן שלכם יפנה לקהל רחב יותר, עדיף להתחיל מהיסוד. לכוון את הנושא שלך ללומדים מתחילים, לא למומחים.
זכרו כי רוב האנשים מחפשים באינטרנט נושאים חדשים ללימוד. מומחים כבר יודעים הרבה על הנושאים שלכם, ולכן הסיכוי שהם יזדקקו לעזרתך הוא נמוך יותר. נושאים בסיסיים הם משכנעים כי העובדות שלהם לא משתנות. הצמדו לדברים הפשוטים בעלי התועלת, הקוראים שלכם יעריכו את זה.
כמה בסיסי וטריוויאלי, ככה נכון. לפני יצירת תוכן כלשהו, זכרו תמיד את תחומי העניין של הקהל שלכם. לפני תחילת הכתיבה, התחילו בללמוד מה הקוראים שלכם רוצים. אחת הדרכים הפשוטות ביותר לעשות זאת היא להשתמש ב- Google AdWords Adwords Planner.כלי תכנון מילות מפתח של Google יעזור לכם לגלות רעיונות של תוכן קבועים ועדכניים, לימדו כיצד לעבוד איתו ביעילות על מנת שהתוכן שלכם יפגע למטרה.
טוב מראה עיניים. לצערי, כקופירייטר ואיש תוכן של המילה הכתובה, אני נאלץ להודות שתמונה (באיכות ורזולוציה גבוהים) עדיין שווה אלף מילים. מכיוון שאנו יצורים חזותיים ומגיבים מהר יותר לתמונות מאשר לטקסט, הקפידו להוסיף לפחות תמונה אחת באיכות גבוהה ורלוונטית לכל אחד מהפוסטים בבלוג שלכם. מלבד התמונות המוצגות בפוסט שלכם, הדגישו נקודות חשובות בעזרת צילומים. הדבר מועיל במיוחד אם אתם מנסים להסביר מושגים טכניים. כמו כן, תוכלו להגדיל את הסיכויים של גולשים באינטרנט למצוא את התוכן שלכם על ידי עדכון כותרת התמונות שלכם במילות מפתח ממוקדות.
צרו כותרות קליטות ומועילות
הכותרות הן החלק הראשון בתוכן שלכם שמושך את תשומת לב הקוראים. אתם יכולים לכתוב תוכן משכנע ולשפר את אפשרות החיפוש שלו אבל אם הכותרת תהיה לא ברורה התוכן לא יגיע לשום מקום. כתבו את הכותרות באופן שהקוראים מיד ידעו מה הם מקבלים.שלבו מספרים ומילות מפתח בכותרות שלכם, כגון: כיצד, חיוני, חינם, הטוב ביותר, טיפים, נהדר, להאיץ, מוצלח ועוד. יש מילים שפשוט עובדות טוב יותר מבחינה פסיכולוגית, עשו בהן שימוש, אתם רק תרוויחו מזה.
תארו לעצמכם כמה יהיה לכם קל ונוח להחיות תוכן ירוק-עד שפורסם לפני חודשים או שנים ולהשתמש בו שוב מבלי להתאמץ? כדי לתכנן מחדש את השימוש בתוכן ירוק-העד שלכם, שנו את הפורמט הנוכחי למשהו אחר ותרוויחו תוכן טרי ללא מאמץ.מדוע טוב לשנות את התוכן? לא כל קהלי היעד מעדיפים לקרוא פוסטים בבלוג. פורמטים שונים פונים לאנשים שונים. יש אנשים שמעדיפים להקשיב לפודקאסטים בעוד שחלקם צופים בתוכן וידאו. חבל לא למקסם את מלוא הפוטנציאל של התוכן שלכם. כך תוכלו לקבל החזר גבוה יותר על השקעתכם תוך ניצול מקסימלי של המאמצים ביצירת הפוסט.
אתם יכולים להפוך בלוג אחד לפורמטים רבים אחרים כגון פרק בספר אלקטרוני, פרק פודקאסט, ניוזלטר, אינפוגרפיקות, מצגת Slide Share, whitepaper, מדריך ועוד.
Views: 168