fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

קופירייטר, אורי שקד, קופירייטינג, כתיבת תוכן

מה זה קופירייטר ואיך (בדיוק) הוא יכול לעזור לעסק שלך לגדול

נתחיל מהסוף -קופירייטר זה לא מלשון קוף… 🙂 קופירייטר הוא בעיקרון איש של מילים. הקופירייטר הוא איש מקצוע שתפקידו לבטא במילים את מה המסר שהעסק צריך להעביר ללקוחות שלו.

הקופירייטר אחראי על המיתוג והתדמית של בית העסק ובכוחו לסקרן את הלקוחות הפוטנציאליים ולגרום להם לרצות ליצור קשר ולרכוש את השירות או המוצר שהעסק מספק, בצורה זו הוא יכול ולהגדיל את כמות המכירות.

כדי להצליח לעמוד במשימה שאינה פשוטה צריך הקופירייטר לשבת עם בעל העסק, ללמוד על המוצר או השירות שהוא משווק, להבין כיצד הלקוח למתג את העסק ולהעביר את המסרים (שיכולים להיות יבשים בתחילה) לשפה שיווקית.

קופירייטר מה זה?

קופירייטינג זה לא רק פרסומות וקמפיינים גדולים

כשאנשים חושבים על המקצוע – “קופירייטר” עולים בדמיונם רק קמפיינים גדולים של פרסומות בטלוויזיה, אבל זה לא בדיוק ככה. למה? משום שהמקצוע אינו מסתכם בכך וישנם מגוון סוגים של קופירייטרים. הקופירייטר יכול לעסוק גם בכתיבת סיסמאות, מודעות, מאמרים, דפי נחיתה, סטטוסים וסרטונים כאשר לכל האמצעים השיווקיים הללו יש מטרה משותפת – להעביר מסרים מדויקים, לספק מידע באופן שיווקי ומושך, לעורר עניין ולצבור לקוחות.

כדי להגיע למטרות צריך הקופירייטר לקבל את המידע הדרוש ולמקד אותו לקהל היעד תוך הדגשת היתרונות של השירות או המוצר וערכו המוסף. בהמשך צריך הקופירייטר להניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה ולגרום לו לצור קשר עם העסק.

עם המעבר לשיווק דיגיטלי, תפקידו של הקופירייטר לא מתמצה בשירותי קופירייטינג יצירתיים בלבד אלא במגוון תחומים נוספים אשר התפתחו עם השנים בתחום כתיבת התוכן:

  • כתיבת תיאורים לאפליקציות, עמודי הורדות וחומר שיווקי אחר לתחום
  • כתיבת מאמרים שיווקים
  • כתיבת מאמרים מקצועיים
  • כתיבת תוכן לאתרים
  • כתיבה שיווקית
  • ניהול תוכן במדיה חברתית וניהול עמודי פייסבוק 
  • כתיבת תוכן מכירתי ומניע לפעולה לעמודי נחיתה ועמודי מכירה
  • מציאת סלוגנים וטקסטים יצירתיים לתמונות קאבר  בפייסבוק

עם קופירייטר מקצועי העסק ממריא

לאחר שהסברנו מה זה קופירייטר נתמקד בשאלה המתבקשת – מה יוצא לכם מהעסקת קופירייטר וכיצד הוא יכול לעזור לעסק שלכם לצבור לקוחות ולהמריא?

כל עסק שרוצה להגיע להצלחה – לצבור לקוחות, לשמר את הלקוחות הקיימים, להגדיל את כמות המכירות ולגדול זקוק לפרסום – הדבר תקף לגבי כל עסק – בין אם הוא גדול, בינוני או קטן וכדי להצליח לבצע פרסום טוב ויעיל שימשוך את קהל היעד יש להיעזר בקופירייטר מקצועי שינסח את המסרים באופן שיווקי ויתאים אותם למדיה שיכולה להיות: פרסום בפייסבוק, פרסום בטלוויזיה, פרסום בשלטי חוצות ושיווק במייל, בעיתון ובאתרי אינטרנט. במידה ובעל העסק ינסה לוותר על שירותי הקופירייטר הוא פשוט לא יצליח.

בעל עסק – איך תבחר את הקופירייטר המתאים?

קופירייטינג לא מתאים לכל אחד והוא דורש כישרון, יצירתיות, יכולת למידה והסקת מסקנות, יכולת להתמודד עם כישלונות וביקורת וצבירת ניסיון. כמו כן, צריך הקופירייטר להיות אדם סקרן ששואף ללמוד ולהגדיל את מאגר הידע שלו ויכול לכוון את הכתיבה השיווקית לקהלים שונים ובעצם “להיכנס לראש” של הצד השני – לו הוא רוצה למכור את המוצר או השירות.

אם אתם מעוניינים לקבל שירות מקופירייטר מומלץ עבורכם לפנות אל כותב שסיים קורס קופירייטינג במוסד מוכר ולבקש ממנו להציג בפניכם דוגמאות למאמרים, סלוגנים או סטטוסים. יש לבחון את יכולת ההתנסחות של הקופירייטר, את היצירתיות והמקוריות שלו, את אופן החשיבה שלו, את יכולתו לתקוף נושאים מזוויות שונות, את יכולתו להעביר מסרים וכמובן – לבדוק האם הכתיבה זורמת, “עושה את העבודה” ויוצרת עניין.

סוגיית המחיר חשובה אף היא, חשוב להבין שהעבודה של הקופירייטר אינה פשוטה ולכן יש לשלם בהתאם, לא מומלץ לקבל שירות מקופירייטר שגובה מחירים נמוכים משום שסביר להניח שהדבר יבוא לידי ביטוי בעבודתו.

קופירייטר טוב – מכניס קסם למילים

קופירייטר טוב, מוכשר ובעל יכולת למידה יוכל לצור מציאות באמצעות שימוש חכם במילים. היצירתיות, החשיבה המקורית והממוקדת, הרלוונטיות והכתיבה המסוגננת יכולים להפוך את המוצר, השירות, החברה או כל חלק מהותי בעסק למושך ומסקרן כך שניתן לומר שהקופירייטר הוא הניצוץ של העסק.

קופירייטר מקצועי הוא הנשק הסודי שלך בתחרות על הלקוח הבא שלך

הזירה העסקית היא “זירת קרב” לכל דבר, כל פעולה היא הקרב על הלקוח הבא, על המכירה. כמו בכל “מלחמה”, יש לאמצעים שעומדים לרשותכם את היכולת לייצר לכם יתרון יחסי מול התחרות. קופירייטר מקצועי הוא הנשק הסודי שלכם בקרב על הלקוח הבא שלכם. קופירייטר מקצוען שעומד לרשותכם יידע לנסח בצורה מדייקת את המסרים שלכם, לגעת בצרכים של הלקוחות שלכם ולהציע להם את הפתרון הנכון בזמן הנכון ובמקום הנכון. קופירייטר שמכיר את העסק שלכם טוב (כמעט..) כמוכם הוא הכלי לייצר תקשורת אפקטיבית על קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם ולשכנע אותם באמצעות טקסטים מדוייקים שהעסק שלכם הוא בדיוק מה שהם צריכים. 

קופירייטר או קופירייטרית? תלוי מה אתם צריכים

אף פעם לא חשבתי על שאלת המגדר בכל מה שנוגע לעבודת קופירייטינג או כתיבת תוכן, לא חשבתי שזה ממש משנה. העניין של בחירת קופירייטר או קופירייטרית תלוי, לטעמי, בסוגי הנושאים שצריך לכתוב עליהם ועל אופי הכתיבה. סביר להניח שלקוח שמבקש לכתוב על מוצרי צריכה לעולם הנשים לא יבחר קופירייטר שלא מחובר לנושא אלא דווקא יחפש קופירייטרית שההבנה שלה בתחום טובה יותר. מצד שני, לקוח שמבקש כתיבה שיווקית עם זווית על נושאים שנחשבים “גבריים” יותר מטבע הדברים ייבחר בקופירייטר. אותו הדבר בכל הנוגע לאופי הכתיבה ולא רק הנושא עליו כותבים. ישנם נושאים ותכנים המצריכים כתיבה “נשית”, ויש נושאים ותכנים ועולמות תוכן שקופירייטר יוכל להתחבר אליהם טוב יותר ולכתוב את התוכן המדוייק ביותר. קופירייטר או קופירייטרית? תלוי מה אתם צריכים. 

איך לעבוד בצורה נכונה עם קופירייטר מקצועי

בשורה התחתונה, אתם כלקוחות מצפים מהקופירייטר לספק לכם בדיוק את מה שאתם צריכים: תוכן איכותי, כתוב כמו שצריך, שמעביר את המסר שלכם בצורה מושלמת ובעיקר אינפורמטיבית ומניעה לפעולה. הדרך לעשות את זה בצורה מקצועית ובעיקר יעילה היא למלא עבור הקופירייטר מה שנקרא במשרדי הפירסום “בריף”. הבריף הוא שאלון שאמור לספק הקופירייטר ובו הוא למעשה מבקש מכם “לנתח” את העסק שלכם לפי מדדים שונים על מנת לספק את האינפורמציה המלאה. ברגע שיש בידי הקופירייטר את כל המידע הוא יכול “להתניע” את כל היצירתיות והניסיון שלו ולצאת לדרך. ללא בריף מפורט, מניסיון אישי שלי כקופירייטר, קשה מאד לייצר תוכן מדוייק וקולע. זה אפשרי, אבל הרבה פחות נוח (בעיקר לקופירייטר…) ורוב הסיכויים הם שהתוכן לא יהיה בדיוק כמו שרציתם. בקיצור, למלא בריף כמו שצריך, זה לוקח קצת זמן אבל שווה את ההשקעה. 

קופירייטר טוב כאמצעי לקידום בגוגל

אחת המשימות של קופירייטר מוכשר הוא לא רק לייצר טקסטים מניעים לפעולה  ומכירתיים אלא לתרום לקידום האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. אחד המדדים החשובים לגוגל הוא עדכניות ורלבנטיות התוכן באתר שלכם. גוגל מחפשת האם התוכן שלכם רלבנטי לשאילתא של הגולש והאם התוכן סיפק לו את המידע הרלבנטי לו. במקרים רבים, איש קידום האתרים של הלקוח יספק לקופירייטר את מילות המפתח והביטויים אשר צריכים לשלב במאמר על מנת שיתקדם במעלה תוצאות החיפוש. קופירייטר מקצועי, למרות שהוא אינו איש קידום בעצמו, מכיר את שיטות העבודה של אנשי הקידום ויודעים לכתוב תוכן איכותי בהתאם. 

מה ההבדל בין קופירייטר לכותב תוכן?

ישנו הבדל גדול מאד בין קופירייטר לכותב תוכן. קופירייטר עוסק בחיבור של מסרים קצרים, קולעים ומדוייקים שאמורים לייצר תוצאה אחת – להניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה. למעשה, ניתן להגיד שכל קופירייטר הוא גם כותב תוכן בפוטנציאל אבל לא כל כותב תוכן הוא גם קופירייטר בהכרח. ההבדל בין השניים נובע מסוגי התוכן שאנשי המקצוע עוסקים בהם ומהיכולות הנדרשות מכל בעל מקצוע. אנשי תוכן מספקים בדר”כ תכנים מעמיקים וארוכים יותר לעסקים שתפקידם לרוב הוא להעניק ערך לקורא. קופירייטר, לעומת זאת, מגיע לרוב מרקע של עבודה במשרדי פרסום או תפקיד דומה בחברה. זה לא חובה אבל בהחלט ניתן למצוא מקרים רבים בהם הקופירייטר הגיע מעולם הפרסום. המטרה של הקופירייטר היא יצירת לידים ולקוחות חדשים באמצעות קופי מדוייק. 

סוגי התכנים\טקסטים אותם קופירייטר יכול להפיק הם:

  • יצירת תוכן למודעות ממומנות (PPC) בפייסבוק וגוגל
  • חיבור סלוגנים
  • מציאת\חיבור שמות לעסקים\שירותים\מוצרים
  • תוכן שיווקי\מכירתי לאתרים
  • מיקרו קופי לאפליקציות ואתרים
  • תוכן לעמודי נחיתה\מכירה
  • ניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם

לעומת הקופירייטר, איש תוכן מייצר תכנים שונים. במרבית המקרים, איש התוכן מייצר תכנים ארוכים יותר כמו מאמרים מקצועיים, תוכן שמביא ערך לקורא ומחזק את סמכות המותג באמצעות תוכן איכותי. איש תוכן מקצועי אמור להבין גם בחוקי הכתיבה לקידום אורגני ולדעת איך לשלב אותם בצורה חכמה בטקסטים. 

האם תוכן ארוך ומושקע בהכרח טוב יותר לקידום?

שאלה מצויינת. ישנן דעות לכאן ולכאן בתחום הקידום לגבי אורך התוכן האופטימלי הנדרש לקידום האתר. קופירייטר מקצועי יודע לתמצת מידע בצורה אפקטיבית ולתת לגולשים את המידע שהם חיפשו בצורה ממוקדת. נכון, גוגל “אוהבת” מאמרים אורכים ומושקעים אבל זה לא אומר בהכרח שמאמרים מסוג זה הם טובים גם לגולש אשר כיום איבד את הסבלנות ומחפש למצוא את המידע בצורה מהירה. קופירייטר מקצועי יודע לשלב בין הדברים בכתיבת תוכן מהודקת ואיכותית. 

זיכרו – 90% מהתקשורת השיווקית היום נשענת ונעשית באמצעות תוכן. אם הנתון הזה לא שכנע אתכם שאתם זקוקים לקופירייטר מקצוען אז אני לא יודע מה כן 🙂

צריכים שרותי כתיבה שיווקית או קופירייטינג? איזה קטע, זה בדיוק מה שקורה כאן! אפשר להתקשר ל 052-4888621 ואני אגשים לכם את (כמעט) כל חלומות הכתיבה השיווקית שלכם או שסתם נדבר בכייף 🙂

10 תגובות

  1. אורי יקר,
    בתור אחת שכותבת לא מעט ויחסית קל לה לכתוב, יכולה להגיד לך שכשאקים אתר, איעזר בשירותיך.
    למה? קודם כל כי כתבת בצורה ברורה ונעימה והכי הכי חשוב (לפחות לי) שאתה מצחיק! זה מה שתמיד קונה אותי!

    אחרי כמה שנים בתור בעלת עסק, יכולה להגיד בוודאות שלעבוד לצד אנשים שמתמחים בתחומים שהם פחות חזקים אצלנו (או בכלל לא קיימים) זו חובה!

    ממליצה עליך בחום!

    מעין גל – סדנאות יצירה בנייר

  2. כישרון ויצירתיות הן מפתח לקופי רייטינג וגם הבנה אמיתית של מה מחפשים הצרכנים של אותו לקוח. יש לדעתך התמחות בקופירייטינג? נגיד- כאלה שמומחים לכתוב לעו״ד- כי הם מבינים טוב את התכנים, או למטפלים, לאמנים? או שכל קופירייטר מוכשר להכל?

  3. ממש מדוייק!
    לא כל אחד יודע להעביר במילים את מה שהוא רוצה להביע.
    מצד שני, מסר נכון שכתוב בצורה ברורה ונוגעת יכול להיות שווה מיליונים! ואת זה אפשר לראות בפרזנטציה שיזמים עושים למשקיעים, ולעיתים רק הפרזנטציה עצמה יכולה לזכות את היזם בקבלת ההשקעה שביקש בזכות הדרך שבה ניסח את המסרים.

  4. אני פשוט אוהבת את הכתיבה שלך, בין אם אתה כותב בהומור או בשיא הרצינות. בסופו של דבר, מה שחשוב הוא אם הצלחת להעביר את המסר ולבצע מכירה. את זה, לדעתי, אתה עושה ביג טיים

  5. היי אורי באיזה שלב אתה ממליץ לבעל עסק לפנות לקופירייטר? אחרי שהעסק כבר מבוסס או ממש בהתחלה? אם רלוונטי אז אשמח אם תתייחס לנישה שרלוונטית אליי – אימון אישי.

    1. היי רלי.
      אני חושב שרצוי לפנות לקופירייטר כבר בשלבים הראשונים כשעובדים על זהות המותג וצריכים להדק את את המסרים השיווקיים על מנת לצאת בהצהרה חדה לקהל לקוחות פוטנציאלי. אצל מאמנים אישיים צריך לעבוד על הבידול היות והשוק הזה רווי מאד וצריך להבין מה ההצעה הייחודית שלך ולהעביר אותה במסרים מאד מדוייקים לאורך כל הפעילות השיווקית. בהצלחה.

  6. אני עוסק בקידום אתרים ויכול לומר שבלי קופירייטר טוב הקידום לא יעבוד.
    גוגל בודק כמה זמן הגולשים נשארו באתר ואם התוכן יווצר על ידי קופירייטר טוב אז הם ישארו יותר וישתכנעו יותר לפנות לבעלי האתר.
    ממליץ להשתמש בשירותיו של אורי שקד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים קופירייטר מקצוען? בואו נדבר, רק דברים טובים יכולים לצאת מזה

המחירים משתנים בהתאם לאופי הפרוייקט וההיקף שלו. הכנסו עכשיו לקבלת הצעת מחיר

שירותי הקופירייטינג מתבצעים על ידי קופירייטר מקצועי. הכנסו לפרטים נוספים

לכל עסק שמעוניין לקדם את העסק שלו. צרו קשר לקבלת פרטים על סוגי הקופירייטינג שלנו

ישנם שני סוגי שירותי קופירייטינג המותאמים לצורך ואופי הפרוייקט. צרו קשר לקבלת פרטים נוספים

בהחלט. צרו קשר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת לפי סוג התוכן הנדרש.

תפקידו של כותב התוכן הוא לייצר תכנים מסוגים שונים, תפקידו של הקופירייטר הוא לייצר טקסטים שתפקידם למכור ולקדם את המותג. צרו קשר להסברים נוספים:-)

Visits: 2225

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית