fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

אני אוהב לבשל, מאד. למעשה, אני חושב שאם הייתי צריך לבחור לעצמי קריירה אלטרנטיבית הייתי מוצא את עצמי היום בין סירים ומחבתות. אל המטבח התחלתי להמשך בערך אחרי הצבא כשעברתי לגור לבד בתל אביב. כעקרון, למדתי לבשל מתוך צורך השרדותי אחרת הייתי נאלץ לאכול בעיקר בשבתות אצל ההורים או לאכול בחוץ ולגמור את הכסף שאין. באותה תקופה גיליתי את צפונות המטבח ואת נפלאות הבישול והאפייה. נכון, שרפתי לא מעט בהתחלה, הקדחתי תבשילים ופיחמתי עוגות אבל עם השנים התחום התפתח לאהבה ותחביב מרכזי ומקור לתשוקה שרק מתגברת עם הזמן.

הסיבה שאני אוהב לבשל ולאפות נעוצה באופי של הפעילות ובתוצאה : האפשרות לערבב מרכיבים שונים ולייצר משהו חדש ומלהיב. אני אוהב את כל מה שכרוך באוכל – קריאה עליו, צפייה בסרטים ותוכניות, חיפוש אחרי חומרי הגלם המתאימים, מתכונים, הכנת האוכל, הציפייה בכריעה מול התנור וכמובן- ההגשה ומיצמוצי השפתיים מכיוון השולחן. ויש לי גם בלוג אוכל רחוב , אז אתם מוזמנים לקרוא.

הבישול והאפייה הם חלק מפעילות ה zen שלי. אם לאחרים העיסוק במטבח בריבוי משימות ולחץ מהווה חסם או אתגר, עבורי זה גן עדן אמיתי. היכולת להתרכז בכמה תהליכים במקביל, לתזמן ולהרכיב יש מאין זה בדיוק מה שהמוח שלי אוהב. הליהטוט בין הסירים והמחבתות והטמיירים לא מייצרים אצלי לחץ אלא בדיוק את ההיפך. עד שנכנסים לי בין הרגליים ומתחילים להסתובב ולהפריע…אז, כמו שהאמריקאים מגדירים את זה: all hell breaks loose….כשאני נכנס עמוק לתוך ה zone של ה zen שלי אני לא יכול לסבול אנשים שמתרוצצים סביבי או דורשים את תשומת הלב שלי במקביל וזה רעיון רע מאד לעשות את זה כשאני עם מכשירים חדים ביד…:-)

מה הקשר בין בישול ואפייה לשיווק? בעיניי, הכל. פעולות שיווק והמכירה של העסק משולות בעיניי לפעולת הבישול : החל מבחירת חומרי הגלם ועד גניחות ההנאה של הסועדים. הנה איך אני רואה את זה:

זה מתחיל בהצבת מטרות:

בשיווק ומכירות, בדיוק כמו בבישול, צריך להציב מטרות ויעדים. בבישול ואפייה צריכים לדעת כמה סועדים מגיעים, מה האירוע, האם יש לסועדים מגבלות מסויימות כמו אלרגיות, שמירה על כשרות, רגישות ללקטוז או מילים אחרות או (חס וחלילה) טבעונות, שלא נדע. רק אז אפשר בכלל להתחיל להבין מה צריך ואפשר להכין ולהגיש. בדיוק אותו הדבר בשיווק- אתם צריכים (טוב,נו…חייבים) לדעת מיהו קהל היעד שלכם, מהן "הרגישויות" שלו, מה עבד עבורו בפעילויות שיווקיות קודמות ואיך תוכלו להפתיע אותו בקמפיין הבא שלכם. אותו הדבר? בדיוק אותו הדבר.

זה ממשיך בתכנון :

הצבתם מטרות ויעדים? מצויין, אחרי שאתם יודעים לכמה אנשים אתם "מבשלים" את הקמפיין שלכם אפשר להמשיך הלאה ולתכנן בהתאם. בדיוק כמו בבישול שצריך לתכנן את הארוחה על מנת לא להגיע לדקה התשעים מבחינת זמנים וחומרי גלם (לא, לשכן אין את כל מה שאתם צריכים….) ככה צריך לתכנן את הקמפיין שלכם- לתכנן לוחות זמנים מתי הוא עולה ומתי הוא יורד, מה התקציב שלכם לכל מדיה, כמה אתם מקווים להפיק בקמפיין ושאר מדדים כמותיים ואיכותיים.

והלאה לחומרי הגלם:

הבסיס לבישול טוב הוא תמיד אחד -חומרי הגלם. הצעד הראשון בדרך לביצוע מוצלח של מתכון הוא בחירת חומרי הגלם הטובים ביותר שהרי חוזקה של כל שרשרת נמדדת בחוליה החלשה ביותר שלה. ככל שחומרי הגלם שתבחרו יהיו איכותיים יותר וטריים יותר כך הסיכויים שלכם להצליח עולים. ובשיווק? אותו הדבר. ביחרו את חומרי הגלם של הקמפיין שלכם בצורה מדוייקת – החל מהמסרים השיווקיים המהודקים שלכם שנבחרו לאחר בחירת היעדים והמטרות, הצוות המקצועי שתבחרו שילווה אתכם בדרך ויוציא לפועל את "המתכון" שלכם. אצלי יום שישי מתחיל מוקדם בשוק. לא בסופר מרקט אלא בשוק, איפה שהמבחר גדול יותר, טרי יותר וזמינו חומרי הגלם הטובים ביותר היא הגבוהה ביותר. אני אוהב להסתובב בין הדוכנים למרות הרעש הנוראי, "לגעת בסחורה", למשש, לראות חומרי גלם עונתיים טריים ולקבל השראה למתכונים חדשים ולחזור הביתה עם שקיות ישר למטבח. יותר כייף מזה?

הצעד הבא: בחירת כלי העבודה המתאימים לכם

אני אוהב גאדג'טים וכלים מקצועיים. יש לי סט סכינים של משובחות ומושחזות, מחבתות וסירים איכותיים ושאר פטנטים שהופכים את החיים במטבח להרבה יותר קלים. גם בניהול השיווק שלכם אתם צריכים לבחור בקפידה את הכלים בהם תעשו שימוש – פלטפורמת הדיוור הישיר, כלים לפילוח קהלי יעד, כלים ליצירת עמודי נחיתה, אמצעים להפצת תוכן ועוד. ככל שהכלים שתבחרו יהיו מקצועיים יותר כך תבטיחו לעצמכם תוצאות טובות יותר ועבודה מדוייקת יותר.

ממשיכים עם התיבול

לא משנה מה תעשו, כמה הטכניקה שלכם תהיה מדוייקת, כמה חומרי הגלם שבחרתם יהיו משובחים וכלי העבודה מקצועיים, הסוד הוא בתיבול. מינון ותמהיל נכון של תבלינים הוא זה שמייצר את הטעם בסופו של דבר. אני קונה את התבלינים שלי באותה חנות נפלאה בשוק שעוסקת בתחום כבר עשרות שנים והידע עובר מאבא לבן. התבלינים הם ללא חומרים כימיים, טבעיים לחלוטין ומלאי צבע וטעם כמו שהטבע התכוון. בשיווק? "התיבול" של השיווק שלכם יקבע את הטעם הסופי שלו- האם הוא יהיה חמוץ מידי, מריר, מתוק או חס וחלילה-תפל. הוסיפו את התיבול הנכון לשיווק שלכם, את מה שהופך אותו ל"שלכם", צרו לעצמכם שפה מזוהה, גרפית וטקסטואלית ותבלו את הנוכחות המקוונת שלכם בצורה מדוייקת וייחודית.

והנה החלק הכייפי -הטעימות

אחד העקרונות הכי חשובים בבישול הוא שלב הטעימות. כשאני מבשל אני כל הזמן ליד הסירים, עומד וטועם. הטעימה היא קריטית כי היא מאפשרת תיקון תיבול ומקצי שיפורים תוך כדי תנועה. בשיווק? בדיוק אותו הדבר. כל הזמן בידקו את עצמכם, האם השיווק שלכם לפי "טעמכם" ועובד כמו שצריך? בדקו את הסטטיסטיקות ואת התוצאות ותקנו תוך כדי תנועה. לא מספיק לסגור את הסיר ולהתפלל לטוב, זה עובד רק בחלק מהמקרים…

וליהלום שבכתר : ההגשה

אוכל קודם כל אוכלים עם העיניים. לא חשוב כמה התוצאה הסופית טעימה, אם המראה לא עושה את הרושם הראשוני אנשים רבים ימנעו מלטעום אפילו את המנה. לכן, הפרזנצטיה היא גורם מכריע. גם בשיווק למראה יש חלק מכריע- הגרפיקה, העיצוב, חווית השימוש של האתר שלכם, פרופיל הפייסבוק, תמונת הפרופיל שלכם, תמונות מוצר ועוד. הקפידו על הגשה מושקעת של החומרים שלכם, זה רק יגביר את הסיכויים שלכם להצליח.

 והכי חשוב? אוכל עושים באהבה או לא עושים בכלל….

Views: 55