שמונה עקרונות של כתיבה שיווקית שאתם חייבים להכיר

עקרון הבסיס של כתיבת תוכן מודרנית – כולם רוצים לקנות אבל אף אחד לא רוצה שימכרו לו

השיווק המודרני לא מתבסס על מכירה כבעבר, הוא מתבסס על יצירת מערכת יחסים עם הצרכן. הצרכן היום נחשף, על פי מחקרים אחרונים, ל….(אתם יושבים?) 7361 מסרים שיווקיים ביום. ביום! חישבו על עצמכם, לכמה פרסומות ומסרים שיווקיים ומכירתיים נחשפתם רק בשעה האחרונה?…עכשיו תעשו את המכפלות לבד. לכן, השיווק המודרני בעידן הדיגיטל צריך לעשות את האקסטרא מייל לכיוון הלקוח ולהפסיק לחשוב “איך אני מוכר לו” אלא “איך אני מפתח איתו מערכת יחסים מתוך תקווה שבעתיד הוא גם יקנה ממני”. כן, זאת מחשבה הרבה יותר מורכבת אבל מי אמר שבאנו הנה רק כדי ליהנות?…  🙂

אחד הכלים, אם לא המרכזי שבהם, ליצירת מערכת יחסים עם הלקוח הוא כתיבה שיווקית או כתיבת תוכן אסטרטגית. הנה מספר עקרונות לכתיבה שיווקית אפקטיבית שתעביר את המסר שלכם:

נעים להכיר, גוגל

חוץ מקהל הקוראים שלכם, ישנו גורם נוסף “שקורא” את התוכן שלכם והוא לא פחות חשוב מהקורא האנושי – גוגל. ענקית האינטרנט סורקת באופן תמידי תכנים וקובעת אלו מהם יוצגו בתוצאות החיפוש שלה. כתיבה “נכונה” על פי הקריטריונים של גוגל לאוו דווקא תבטיח את התברגות התוכן שלכם בראש תוצאות החיפוש אבל היא בהחלט תשפר דרמטית את הסיכויים שלכם. אם המושגים “מילות מפתח”, “ביטויי מפתח” או “צפיפות” עדיין לא חלק משגרת השיווק שלכם הגיע הזמן לעשות ריסטארט לאסטרטגיה השיווקית שלכם.

בחייאת, תהיו קלילים

את הכתיבה האקדמית תשאירו לאקדמיה. את המונחים הפלצניים וההתנסחות הגבוהה תשאירו למי שזה מתאים לו. כאשר אתם כותבים לקוראים שלכם כיתבו לבני אדם. חשבו מיהו הקורא שלכם, מה מעניין אותו, איזה בעיה אתם פותרים לו, מה מעניין אותו חוץ מהשירות או המוצר שלכם וכיתבו בצורה ברורה ופשוטה. כי אם זה לא יהיה פשוט, זה פשוט לא יהיה.

“אז מה יוצא לי מזה?” הציעו ערך אמיתי לקורא

הנחת העבודה שלי היא שאת הגלגל כבר המציא מזמן איש עם שיער ארוך ונבוט. אני לא הולך להמציא את הגלגל ואין לי “סודות” שאני הולך לגלות לקוראים שלי. בעידן המידע הכל נמצא שם בחוץ, רק צריך לדעת מה לחפש. לכן, הציעו ערך אמיתי לקוראים שלכם, שתפו אותם  בשיטות עבודה, בטיפים, סיפורי מקרה מהעולם שלכם. אין לכם מה לחשוש, אף אחד לא “יגנוב” מכם כלום וערך הנתינה הוא אחד הערכים היותר מוערכים על ידי הקוראים.

נסו לייצר רגש

מעבר ליצירת ערך, כתיבה שיווקית יעילה פונה אל הרגש ומניעה את הקורא מבפנים. לא, הכוונה היא לא לגרום לקורא שלכם להתייפח בבכי תמרורים מול המוניטור (למרות שאם הצלחתם לעשות את זה עליתם פה על משהו או שאתם ממס הכנסה) אלא ללחוץ לו על הכפתורים הנכונים, לייצר הזדהות או כל רגש חיובי אחר כלפי התוכן שלכם.

עקרונות הכתיבה השיווקית
אז איך אתה מרגיש בנוגע לכתיבה שיווקית?

בוא נדבר על זה – צרו דיון סביב התוכן שלכם

קופירייטינג חכם לא רק מעבר מסר, הוא גם מעורר עניין ויוצר דיון . על מנת לעורר שיחה סביב התוכן שלכם אין צורך לעורר פרובוקציה בהכרח (למרות שיש מקרים שזה עוזר אבל זה תלוי באופי המותג שלכם)  אלא לגעת בנקודות שמעוררות שיח וישאירו רושם חיובי.

היום קודם כל סורקים, רק אחרי זה קוראים

הצרכן של היום כבר לא מתעמק בטקסטים ארוכים (אלא אם כן הם ממש חשובים לו) אלא סורק את התוכן ובעיקר את הכותרות. לכן, כתבו פסקאות קצרות וכותרות בולטות ומושכות.

כולם אוהבים סיפור טוב

לא רק ילדים אוהבים סיפור טוב לפני השינה, גם מבוגרים. לסיפור טוב יש נרטיב, יש מבנה ברור, הוא לעיתים מצחיק לעיתים מפתיע. כתיבת תוכן אפקטיבית צריכה לעיתים להציע איכויות “סיפוריות”  בעלי מבנה ותבנית של סיפור. צרו תחושת סקרנות ומשיכה לתוכן שלכם.

עקרונות הכתיבה השיווקית
מה הסיפור שלך?

הכותרות קובעות אם הקורא ימשיך אתכם הלאה

כפי שנכתב למעלה, הקורא “המודרני” כבר לא קורא תוכן, הוא סורק אותו. העין סורקת את התוכן שלכם ומחפשת את מה שמעניין את הקורא. העין מחפשת את התועלת, היא מחפשת את התקציר כי הקורא רוצה לדעת כאן, עכשיו, ורצוי מהר מאד, במה מדובר פה ולשם מה התכנסנו כאן היום. השקיעו בכותרות מושכות אשר יספקו לקורא את מה שהוא מחפש בתקווה שימשיך לקרוא הלאה.

והכי חשוב – כתיבה שיווקית אמורה להניע לפעולה את הקוראים שלכם

בסופו של דבר, מה אתם רוצים? אתם רוצים שהקורא יעשה משהו עבורכם. איך עושים את זה, איך מניעים אותו לפעולה? פשוט -מבקשים ממנו. שימו לנגד עיניכם את “יחסי ההמרה” של התוכן שלכם. בקשו מהקוראים שלכם לבצע עבורכם פעולות פשוטות כמו לחיצה על כפתור “קרא עוד”, להרשם לניולזטר שלכם, להתקשר, למלא פרטים בטופס יצירת קשר וכו’. איך עושים את זה? מציעים ערך אמיתי. רוצים שישאיר פרטים? תנו לקורא סיבה לעשות את זה. רוצים שירשם לניולזטר שלכם? תנו לו משהו בתמורה (כמו e-book או כל דבר אחר בעל ערך עבורו)

צריכים קופירייטר שמבין עניין? אני כאן

Comments

תגובות

2 תגובות
  1. שקד הגב

    מעולה! אחלה מאמר . תודה.

השארת תגובה