השיווק המודרני לא מתבסס על מכירה כבעבר, הוא מתבסס על יצירת מערכת יחסים עם הצרכן. הצרכן היום נחשף, על פי מחקרים אחרונים, ל….(אתם יושבים?) 7361 מסרים שיווקיים ביום. ביום! חישבו על עצמכם, לכמה פרסומות ומסרים שיווקיים ומכירתיים נחשפתם רק בשעה האחרונה?…עכשיו תעשו את המכפלות לבד. לכן, השיווק המודרני בעידן הדיגיטל צריך לעשות את האקסטרא מייל לכיוון הלקוח ולהפסיק לחשוב “איך אני מוכר לו” אלא “איך אני מפתח איתו מערכת יחסים מתוך תקווה שבעתיד הוא גם יקנה ממני”. כן, זאת מחשבה הרבה יותר מורכבת אבל מי אמר שבאנו הנה רק כדי ליהנות?… 🙂
אחד הכלים, אם לא המרכזי שבהם, ליצירת מערכת יחסים עם הלקוח הוא כתיבה שיווקית או כתיבת תוכן אסטרטגית. הנה מספר עקרונות לכתיבה שיווקית אפקטיבית שתעביר את המסר שלכם:
חוץ מקהל הקוראים שלכם, ישנו גורם נוסף “שקורא” את התוכן שלכם והוא לא פחות חשוב מהקורא האנושי – גוגל. ענקית האינטרנט סורקת באופן תמידי תכנים וקובעת אלו מהם יוצגו בתוצאות החיפוש שלה. כתיבה “נכונה” על פי הקריטריונים של גוגל לאוו דווקא תבטיח את התברגות התוכן שלכם בראש תוצאות החיפוש אבל היא בהחלט תשפר דרמטית את הסיכויים שלכם. אם המושגים “מילות מפתח”, “ביטויי מפתח” או “צפיפות” עדיין לא חלק משגרת השיווק שלכם הגיע הזמן לעשות ריסטארט לאסטרטגיה השיווקית שלכם.
את הכתיבה האקדמית תשאירו לאקדמיה. את המונחים הפלצניים וההתנסחות הגבוהה תשאירו למי שזה מתאים לו. כאשר אתם כותבים לקוראים שלכם כיתבו לבני אדם. חשבו מיהו הקורא שלכם, מה מעניין אותו, איזה בעיה אתם פותרים לו, מה מעניין אותו חוץ מהשירות או המוצר שלכם וכיתבו בצורה ברורה ופשוטה. כי אם זה לא יהיה פשוט, זה פשוט לא יהיה.
הנחת העבודה שלי היא שאת הגלגל כבר המציא מזמן איש עם שיער ארוך ונבוט. אני לא הולך להמציא את הגלגל ואין לי “סודות” שאני הולך לגלות לקוראים שלי. בעידן המידע הכל נמצא שם בחוץ, רק צריך לדעת מה לחפש. לכן, הציעו ערך אמיתי לקוראים שלכם, שתפו אותם בשיטות עבודה, בטיפים, סיפורי מקרה מהעולם שלכם. אין לכם מה לחשוש, אף אחד לא “יגנוב” מכם כלום וערך הנתינה הוא אחד הערכים היותר מוערכים על ידי הקוראים.
מעבר ליצירת ערך, כתיבה שיווקית יעילה פונה אל הרגש ומניעה את הקורא מבפנים. לא, הכוונה היא לא לגרום לקורא שלכם להתייפח בבכי תמרורים מול המוניטור (למרות שאם הצלחתם לעשות את זה עליתם פה על משהו או שאתם ממס הכנסה) אלא ללחוץ לו על הכפתורים הנכונים, לייצר הזדהות או כל רגש חיובי אחר כלפי התוכן שלכם.
קופירייטינג חכם לא רק מעבר מסר, הוא גם מעורר עניין ויוצר דיון . על מנת לעורר שיחה סביב התוכן שלכם אין צורך לעורר פרובוקציה בהכרח (למרות שיש מקרים שזה עוזר אבל זה תלוי באופי המותג שלכם) אלא לגעת בנקודות שמעוררות שיח וישאירו רושם חיובי.
הצרכן של היום כבר לא מתעמק בטקסטים ארוכים (אלא אם כן הם ממש חשובים לו) אלא סורק את התוכן ובעיקר את הכותרות. לכן, כתבו פסקאות קצרות וכותרות בולטות ומושכות.
לא רק ילדים אוהבים סיפור טוב לפני השינה, גם מבוגרים. לסיפור טוב יש נרטיב, יש מבנה ברור, הוא לעיתים מצחיק לעיתים מפתיע. כתיבת תוכן אפקטיבית צריכה לעיתים להציע איכויות “סיפוריות” בעלי מבנה ותבנית של סיפור. צרו תחושת סקרנות ומשיכה לתוכן שלכם.
כפי שנכתב למעלה, הקורא “המודרני” כבר לא קורא תוכן, הוא סורק אותו. העין סורקת את התוכן שלכם ומחפשת את מה שמעניין את הקורא. העין מחפשת את התועלת, היא מחפשת את התקציר כי הקורא רוצה לדעת כאן, עכשיו, ורצוי מהר מאד, במה מדובר פה ולשם מה התכנסנו כאן היום. השקיעו בכותרות מושכות אשר יספקו לקורא את מה שהוא מחפש בתקווה שימשיך לקרוא הלאה.
בסופו של דבר, מה אתם רוצים? אתם רוצים שהקורא יעשה משהו עבורכם. איך עושים את זה, איך מניעים אותו לפעולה? פשוט -מבקשים ממנו. שימו לנגד עיניכם את “יחסי ההמרה” של התוכן שלכם. בקשו מהקוראים שלכם לבצע עבורכם פעולות פשוטות כמו לחיצה על כפתור “קרא עוד”, להרשם לניולזטר שלכם, להתקשר, למלא פרטים בטופס יצירת קשר וכו’. איך עושים את זה? מציעים ערך אמיתי. רוצים שישאיר פרטים? תנו לקורא סיבה לעשות את זה. רוצים שירשם לניולזטר שלכם? תנו לו משהו בתמורה (כמו e-book או כל דבר אחר בעל ערך עבורו)
כתיבת תוכן לאתֳרים, בשונה מכתיבה שיווקית רגילה, אמורה להתאים את עצמה לדרישות של הפלטפורמות הדיגיטליות על מנת להיות אפקטיבית. השאיפה של כל כותב תוכן הוא לייצר טקסטים ממגנטים שימשכו את הקורא ויגרמו לו לבצע פעולה כלשהי באתר או לחזק את תדמית המותג ולמצב אותו כאוטוריטה בתחומו.
להן כמה חוקי יסוד של כתיבת תוכן לאתרים שאתם צריכים להכיר לפני שאתם ניגשים למשימה (או שוכרים איש מקצוע שעבצע אותה עבורכם…):
אם כן, אתם בוודאי מבינים בשלב זה שכתיבת תוכן לאתרים היא “מדע מדוייק” כמעט ונדרשת הבנה של התהליך והתוצאה רצויה על מנת להשיג את התוצאות האפקטיביות. יש לכם אתר חדש ומחפשים שירותי כתיבה שיווקית מקצועיים? אני כאן עבורכם. אני עוסק בכתיבת תוכן איכותי כבר שנים וצברתי ניסיון רב בתחומים מגוונים. בואו נדבר ונראה איך אפשר לשתף פעולה.
כתיבת תוכן אפקטיבית היא כזו שמשלבת גם וגם. זה אומר שהתוכן צריך להיות עם ערך לגולש, כזה שנותן לו מידע חדש או מענה לשאלות שהוא עשוי לשאול, ובמקביל מעודד אותו לבצע פעולה כלשהי, כלומר המרה.
היחס בין כתיבה שיווקית וכתיבה אינפורמטיבית אף פעם לא חד משמעי. זה תלוי בסוג האתר שכותבים עבורו, במטרות של האתר, בקהלים שמגיעים אליו ובמה שהם מחפשים, וכאשר מדובר בקמפיינים דיגיטליים, חשוב לדעת מה המטרה שלהם.
חשוב להבהיר, שכתיבה אינפורמטיבית ללא פן שיווקי או כתיבה שיווקית ללא ערך לגולש זה פספוס אדיר, כי כאשר מדובר בכתיבת תוכן, אפשר לתפוס 2 ציפורים במכה אחת, ולזה בדיוק מתכוון המשורר!
כתיבה שמיועדת לקהל היעד קולעת כמו חץ שפוגע בדיוק במטרה
ציינתי את החשיבות של היכרות עם קהל היעד בהקשר של כתיבת תוכן שנותנת מענה לצרכיו, לשאלות שהוא עשוי לשאול ולמה שהוא מחפש. אולם לא רק המסר חשוב, אלא גם השפה שבה אתם מעבירים אותו.
למה זה כל כך חשוב?
מכיוון שמי שלא יבין את מה שאתם כותבים או שלא יתחבר לסגנון הכתיבה שלכם פשוט יצא מהאתר או שידלג על התוכן שהצעתם לו. בעת כתיבת התוכן חשוב לשים לב שלא משעממים את הגולשים, שמדברים אליהם בגובה העיניים ושלא מתנשאים מעליהם ושלא מזלזלים בהם או באינטליגנציה שלהם. כל אלו הם מוקשים שחייב להיזהר מהם, ולכן היכרות עם קהל היעד חיונית לאין שיעור.
מקדו את המסר, שמרו עליו פשוט
אף על פי שגוגל מתעדף בשנים האחרונות טקסטים ארוכים יותר, אין זה אומר שאתם צריכים ללעוס את המסר, כי בסופו של דבר זה יהפוך את המוח של הגולשים לעיסה.
באשר לכתיבה שיווקית, אין ספק שפחות זה יותר. חשוב לבחור בקפידה את המילים, כך שיעבירו את המסר בצורה עניינית וקולעת. אולם באשר לכתיבה אינפורמטיבית, כל רעיון צריך לעבור בצורה עניינית וקצרה.
לשם כך תוכלו להיעזר בשיטות הבאות:
שכתבו וערכו בדיקות איות והגהה
לאחר כתיבת התוכן ערכו שכתובים לפי מידת הצורך. אל תוותרו על בדיקת איות והגהה, וודאו שכל חוקי התחביר מיושמים בטקסט, ובמידת הצורך, תנו אותו לבדיקה של קולגה או מישהו שאתם סומכים עליו ומעריכים את דעתו.
לסיום,
יש הרבה מאוד אנשים שמציעים שירותי כתיבת תוכן, ועם זאת קשה מאוד לאתר כותבים טובים באמת. כדי להיות הטובים בתחומכם תמיד הרחיבו את הידע שלכם, המשיכו ללמוד על השפה שבה אתם מציעים שירותי תוכן והרחיבו את הידע שלכם בתחומי דעת שונים. זה יפתח לכם את הראש, יאפשר לכם לכתוב טוב יותר וימנע מכם שחיקה לאורך הזמן.
המחירים משתנים בהתאם לאופי הפרוייקט וההיקף שלו. הכנסו עכשיו לקבלת הצעת מחיר
את כתיבת התוכן מבצע קופירייטר מקצועי ואנשי מקצוע בתחומי התמחות שונים. התקשרו לפרטים נוספים: 052-4888621
לכל עסק שמעוניין לקדם את העסק שלו. צרו קשר לקבלת פרטים על סוגי כתיבת התוכן השונים.
ישנם מספר סוגים של כתיבת תוכן בהתאם לצורך ואופי השיווק. צרו קשר לקבלת פרטים נוספים
בהחלט. צרו קשר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת לפי סוג התוכן הנדרש.
Views: 2274