fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

קופירייטינג,כתיבה שיווקית, קופירייטר

שמונה עקרונות של כתיבה שיווקית שאתם חייבים להכיר

תוכן עניינים

עקרון הבסיס של כתיבת תוכן מודרנית – כולם רוצים לקנות אבל אף אחד לא רוצה שימכרו לו

השיווק המודרני לא מתבסס על מכירה כבעבר, הוא מתבסס על יצירת מערכת יחסים עם הצרכן. הצרכן היום נחשף, על פי מחקרים אחרונים, ל….(אתם יושבים?) 7361 מסרים שיווקיים ביום. ביום! חישבו על עצמכם, לכמה פרסומות ומסרים שיווקיים ומכירתיים נחשפתם רק בשעה האחרונה?…עכשיו תעשו את המכפלות לבד. לכן, השיווק המודרני בעידן הדיגיטל צריך לעשות את האקסטרא מייל לכיוון הלקוח ולהפסיק לחשוב “איך אני מוכר לו” אלא “איך אני מפתח איתו מערכת יחסים מתוך תקווה שבעתיד הוא גם יקנה ממני”. כן, זאת מחשבה הרבה יותר מורכבת אבל מי אמר שבאנו הנה רק כדי ליהנות?…  🙂

אחד הכלים, אם לא המרכזי שבהם, ליצירת מערכת יחסים עם הלקוח הוא כתיבה שיווקית או כתיבת תוכן אסטרטגית. הנה מספר עקרונות לכתיבה שיווקית אפקטיבית שתעביר את המסר שלכם:

נעים להכיר, גוגל

חוץ מקהל הקוראים שלכם, ישנו גורם נוסף “שקורא” את התוכן שלכם והוא לא פחות חשוב מהקורא האנושי – גוגל. ענקית האינטרנט סורקת באופן תמידי תכנים וקובעת אלו מהם יוצגו בתוצאות החיפוש שלה. כתיבה “נכונה” על פי הקריטריונים של גוגל לאוו דווקא תבטיח את התברגות התוכן שלכם בראש תוצאות החיפוש אבל היא בהחלט תשפר דרמטית את הסיכויים שלכם. אם המושגים “מילות מפתח”, “ביטויי מפתח” או “צפיפות” עדיין לא חלק משגרת השיווק שלכם הגיע הזמן לעשות ריסטארט לאסטרטגיה השיווקית שלכם.

כתיבת תוכן לא עושים “על הדרך”. כתיבת תוכן זה משהו שמתכננים

זה שהחלטתם לקחת לידיים את נושא כתיבת התוכן בעסק שלכם זאת התחלה מעולה. אבל מאיפה מתחילים? מההתחלה: שאלו את עצמכם שאלות שיובילו אתכם בתהליך הכתיבה: למי אתם כותבים? מה מעניין את הקורא שלכם? האם כתיבת התוכן שלכם משרתת את התדמית של העסק שלכם או אמורה לייצר מכירות מיידיות? יש לא מעט שאלות לשאול ולא מעט מחקר שצריך לבצע לפני שניגשים לכתוב תוכן. קופירייטר מקצועי יודע שזה המפתח לפיצוח כל בריף. 

בחייאת, תהיו קלילים

את הכתיבה האקדמית תשאירו לאקדמיה. את המונחים הפלצניים וההתנסחות הגבוהה תשאירו למי שזה מתאים לו. כאשר אתם כותבים לקוראים שלכם כיתבו לבני אדם. חשבו מיהו הקורא שלכם, מה מעניין אותו, איזה בעיה אתם פותרים לו, מה מעניין אותו חוץ מהשירות או המוצר שלכם וכיתבו בצורה ברורה ופשוטה. כי אם זה לא יהיה פשוט, זה פשוט לא יהיה.

“אז מה יוצא לי מזה?” הציעו ערך אמיתי לקורא

הנחת העבודה שלי היא שאת הגלגל כבר המציא מזמן איש עם שיער ארוך ונבוט. אני לא הולך להמציא את הגלגל ואין לי “סודות” שאני הולך לגלות לקוראים שלי. בעידן המידע הכל נמצא שם בחוץ, רק צריך לדעת מה לחפש. לכן, הציעו ערך אמיתי לקוראים שלכם, שתפו אותם  בשיטות עבודה, בטיפים, סיפורי מקרה מהעולם שלכם. אין לכם מה לחשוש, אף אחד לא “יגנוב” מכם כלום וערך הנתינה הוא אחד הערכים היותר מוערכים על ידי הקוראים.

נסו לייצר רגש

מעבר ליצירת ערך, כתיבה שיווקית יעילה פונה אל הרגש ומניעה את הקורא מבפנים. לא, הכוונה היא לא לגרום לקורא שלכם להתייפח בבכי תמרורים מול המוניטור (למרות שאם הצלחתם לעשות את זה עליתם פה על משהו או שאתם ממס הכנסה) אלא ללחוץ לו על הכפתורים הנכונים, לייצר הזדהות או כל רגש חיובי אחר כלפי התוכן שלכם.

בוא נדבר על זה – צרו דיון סביב התוכן שלכם

קופירייטינג חכם לא רק מעבר מסר, הוא גם מעורר עניין ויוצר דיון . על מנת לעורר שיחה סביב התוכן שלכם אין צורך לעורר פרובוקציה בהכרח (למרות שיש מקרים שזה עוזר אבל זה תלוי באופי המותג שלכם)  אלא לגעת בנקודות שמעוררות שיח וישאירו רושם חיובי.

היום קודם כל סורקים, רק אחרי זה קוראים

הצרכן של היום כבר לא מתעמק בטקסטים ארוכים (אלא אם כן הם ממש חשובים לו) אלא סורק את התוכן ובעיקר את הכותרות. לכן, כתבו פסקאות קצרות וכותרות בולטות ומושכות.

כולם אוהבים סיפור טוב

לא רק ילדים אוהבים סיפור טוב לפני השינה, גם מבוגרים. לסיפור טוב יש נרטיב, יש מבנה ברור, הוא לעיתים מצחיק לעיתים מפתיע. כתיבת תוכן אפקטיבית צריכה לעיתים להציע איכויות “סיפוריות”  בעלי מבנה ותבנית של סיפור. צרו תחושת סקרנות ומשיכה לתוכן שלכם.

הכותרות קובעות אם הקורא ימשיך אתכם הלאה

כפי שנכתב למעלה, הקורא “המודרני” כבר לא קורא תוכן, הוא סורק אותו. העין סורקת את התוכן שלכם ומחפשת את מה שמעניין את הקורא. העין מחפשת את התועלת, היא מחפשת את התקציר כי הקורא רוצה לדעת כאן, עכשיו, ורצוי מהר מאד, במה מדובר פה ולשם מה התכנסנו כאן היום. השקיעו בכותרות מושכות אשר יספקו לקורא את מה שהוא מחפש בתקווה שימשיך לקרוא הלאה.

והכי חשוב – כתיבה שיווקית אמורה להניע לפעולה את הקוראים שלכם

בסופו של דבר, מה אתם רוצים? אתם רוצים שהקורא יעשה משהו עבורכם. איך עושים את זה, איך מניעים אותו לפעולה? פשוט -מבקשים ממנו. שימו לנגד עיניכם את “יחסי ההמרה” של התוכן שלכם. בקשו מהקוראים שלכם לבצע עבורכם פעולות פשוטות כמו לחיצה על כפתור “קרא עוד”, להרשם לניולזטר שלכם, להתקשר, למלא פרטים בטופס יצירת קשר וכו’. איך עושים את זה? מציעים ערך אמיתי. רוצים שישאיר פרטים? תנו לקורא סיבה לעשות את זה. רוצים שירשם לניולזטר שלכם? תנו לו משהו בתמורה (כמו e-book או כל דבר אחר בעל ערך עבורו)

כתיבת תוכן לאתרים – חוקי היסוד

כתיבת תוכן לאתֳרים, בשונה מכתיבה שיווקית רגילה, אמורה להתאים את עצמה לדרישות של הפלטפורמות הדיגיטליות על מנת להיות אפקטיבית. השאיפה של כל כותב תוכן הוא לייצר טקסטים ממגנטים שימשכו את הקורא ויגרמו לו לבצע פעולה כלשהי באתר או לחזק את תדמית המותג ולמצב אותו כאוטוריטה בתחומו. 

להן כמה חוקי יסוד של כתיבת תוכן לאתרים שאתם צריכים להכיר לפני שאתם ניגשים למשימה (או שוכרים איש מקצוע שעבצע אותה עבורכם…):

  • דעו למי אתם כותבים: הנחת המוצא של כתיבה שיווקית או כתיבת תוכן לאתרים נשענת בראש ובראשונה על היכרות עם קהל היעד. הכירו את קהל היעד שלכם לעומק וצרו עבורו טקסטים מדוייקים העונים לצרכיו ומספקים מענה לבעיה שיש לו. רק ככה תהיו רלבנטיים. 
  • חלקו את התוכן לקטגוריות: היום אנשים לא קוראים, גם אתם. הפעולה הראשונה שהם עושים זה “לסרוק” את התוכן בעין ולראות קודם אם הוא עונה על הצורך ואז להתקדם. חלוקה נכונה לקטגוריות תעזור למשתמש להתמצא יותר מהר בתוכן שלכם ולתת לו כלים להחלטה אם אתם העסק הנכון עבור הצורך שלו.
  • הקדישו מחשבה לעמוד הבית: ישנם שני עמודים משמעותיים מאד באתר שלכם: עמוד הבית ועמוד האודות. כתיבה שיווקית נכונה מספקת לגולש כבר בכניסה לעמוד הבית את המסר המדוייק ביותר עבורו, תספק לו אינפורמציה ממוקדת ולתכין אותו לכניסה עמוקה יותר לתכני האתר. השקיעו מחשבה בתכנון המסרים שלכם בעמוד הבית על מנת לייצר זרימה נכונה של אינפורמציה עבור הגולש. 
  • עמוד האודות צריך להיות מעניין: העמוד השני בחשיבותו באתר שלכם הוא עמוד “האודות”. כותב תוכן לאתרים מנוסה ידע כיצד למצוא את הזווית הנכונה לכתיבת עמוד אודות “חכם” שלא רק מציג בצורה יבשה את העסק אלא גם יכניס נפוך מעניין ושכבה נוספת של תוכן שתגרום ללקוח להמשך לקרוא או לקבל אינפורמציה נוספת. 
  • כוחן של כותרות מושכות: כפי שנכתב למעלה, הקורא אינו קורא את האתר שלכם אלא סורק אותו בעין בתחילה על מנת לקבל תמונת מצב נכונה האם האתר שלכם נכון עבורו או שאתם סתם מבזבזים לו את הזמן…על מנת לתת לקורא את האינפורמציה המדוייקת בזמן הסריקה של המשתמש, השקיעו מחשבה עמוקה בכותרות שלכם כי יהיו המפתח שלכם ליצירת עניין אצל הלקוח. 
  • לכל עסק יש קול ייחודי משלו: לכל מותג יש את הקול הייחודי המאפיין אותו. כתיבת תוכן נכונה צריכה להתאים את עצמה לאופי המותג ולא לייצר דיסוננס (צרימה) אצל הלקוח. לדוגמא, אם המותג שלכם יוקרתי, זו תהיה טעות חמורה לעשות שימוש בכתיבה השיווקית שלכם בשפה ומושגעם עממיים. זה בניגוד גמור לשפת המותג שלכם ויבלבל את הלקוח. 

אם כן, אתם בוודאי מבינים בשלב זה שכתיבת תוכן לאתרים היא “מדע מדוייק” כמעט ונדרשת הבנה של התהליך והתוצאה רצויה על מנת להשיג את התוצאות האפקטיביות. יש לכם אתר חדש ומחפשים שירותי כתיבה שיווקית מקצועיים? אני כאן עבורכם. אני עוסק בכתיבת תוכן איכותי כבר שנים וצברתי ניסיון רב בתחומים מגוונים. בואו נדבר ונראה איך אפשר לשתף פעולה. 

כתיבת תוכן – אינפורמטיבי או שיווקי? מה חשוב יותר

כתיבת תוכן אפקטיבית היא כזו שמשלבת גם וגם. זה אומר שהתוכן צריך להיות עם ערך לגולש, כזה שנותן לו מידע חדש או מענה לשאלות שהוא עשוי לשאול, ובמקביל מעודד אותו לבצע פעולה כלשהי, כלומר המרה.

היחס בין כתיבה שיווקית וכתיבה אינפורמטיבית אף פעם לא חד משמעי. זה תלוי בסוג האתר שכותבים עבורו, במטרות של האתר, בקהלים שמגיעים אליו ובמה שהם מחפשים, וכאשר מדובר בקמפיינים דיגיטליים, חשוב לדעת מה המטרה שלהם.

חשוב להבהיר, שכתיבה אינפורמטיבית ללא פן שיווקי או כתיבה שיווקית ללא ערך לגולש זה פספוס אדיר, כי כאשר מדובר בכתיבת תוכן, אפשר לתפוס 2 ציפורים במכה אחת, ולזה בדיוק מתכוון המשורר!

כתיבה שמיועדת לקהל היעד קולעת כמו חץ שפוגע בדיוק במטרה

ציינתי את החשיבות של היכרות עם קהל היעד בהקשר של כתיבת תוכן שנותנת מענה לצרכיו, לשאלות שהוא עשוי לשאול ולמה שהוא מחפש. אולם לא רק המסר חשוב, אלא גם השפה שבה אתם מעבירים אותו.

למה זה כל כך חשוב?

מכיוון שמי שלא יבין את מה שאתם כותבים או שלא יתחבר לסגנון הכתיבה שלכם פשוט יצא מהאתר או שידלג על התוכן שהצעתם לו. בעת כתיבת התוכן חשוב לשים לב שלא משעממים את הגולשים, שמדברים אליהם בגובה העיניים ושלא מתנשאים מעליהם ושלא מזלזלים בהם או באינטליגנציה שלהם. כל אלו הם מוקשים שחייב להיזהר מהם, ולכן היכרות עם קהל היעד חיונית לאין שיעור.

מקדו את המסר, שמרו עליו פשוט

אף על פי שגוגל מתעדף בשנים האחרונות טקסטים ארוכים יותר, אין זה אומר שאתם צריכים ללעוס את המסר, כי בסופו של דבר זה יהפוך את המוח של הגולשים לעיסה.

באשר לכתיבה שיווקית, אין ספק שפחות זה יותר. חשוב לבחור בקפידה את המילים, כך שיעבירו את המסר בצורה עניינית וקולעת. אולם באשר לכתיבה אינפורמטיבית, כל רעיון צריך לעבור בצורה עניינית וקצרה.

לשם כך תוכלו להיעזר בשיטות הבאות:

  • חלקו את הטקסט לפסקאות.
  • העבירו רעיון אחד בכל פיסקה.
  • השתמשו בבולטים ורשימות, זה בדיוק מה שעשיתי כאן. תודו שזה עובד נפלא.
  • הימנעו ממשפטים ארוכים מידי. אם המשפט מסורבל, חלקו אותו לכמה משפטים, זה יעזור לקורא להבין את המסר בקלות ולא להסתרבל.
  • יש לכם מסר מורכב שקשה לבטא במסר מילולי ממוקד? היעזרו באינפוגרפיקות.

שכתבו וערכו בדיקות איות והגהה

לאחר כתיבת התוכן ערכו שכתובים לפי מידת הצורך. אל תוותרו על בדיקת איות והגהה, וודאו שכל חוקי התחביר מיושמים בטקסט, ובמידת הצורך, תנו אותו לבדיקה של קולגה או מישהו שאתם סומכים עליו ומעריכים את דעתו.

לסיום,

יש הרבה מאוד אנשים שמציעים שירותי כתיבת תוכן, ועם זאת קשה מאוד לאתר כותבים טובים באמת. כדי להיות הטובים בתחומכם תמיד הרחיבו את הידע שלכם, המשיכו ללמוד על השפה שבה אתם מציעים שירותי תוכן והרחיבו את הידע שלכם בתחומי דעת שונים. זה יפתח לכם את הראש, יאפשר לכם לכתוב טוב יותר וימנע מכם שחיקה לאורך הזמן.

צריכים קופירייטר שמבין עניין או שירותי כתיבת תוכן מקצועיים? אני כאן

המחירים משתנים בהתאם לאופי הפרוייקט וההיקף שלו. הכנסו עכשיו לקבלת הצעת מחיר

את כתיבת התוכן מבצע קופירייטר מקצועי ואנשי מקצוע בתחומי התמחות שונים. התקשרו לפרטים נוספים: 03-9504503

לכל עסק שמעוניין לקדם את העסק שלו. צרו קשר לקבלת פרטים על סוגי כתיבת התוכן השונים.

ישנם מספר סוגים של כתיבת תוכן בהתאם לצורך ואופי השיווק. צרו קשר לקבלת פרטים נוספים

בהחלט. צרו קשר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת לפי סוג התוכן הנדרש.

Call Now Button
error: Content is protected !!
בוא נדבר
בואו נדבר
היי, איך אני יכול לעזור לך היום?