קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כמה תשובות בסיסיות על כתיבת תוכן לאתרים

כל עסק שרוצה להביא לקוחות דרך האתר צריך לדאוג להעשיר אותו. כיוון שרוב העסקים לא עוסקים בכתיבה, הם צריכים לא פעם לפנות לכותב או קופירייטר כדי שהאתר יהפוך לרלוונטי. התוכן עוזר לגוגל למצוא את האתר, לגולשים להתעניין בעסק ולעסק להציג את עצמו. כתבה זו תענה על שאלות בנושא ובהן מהם שירותי כתיבה ומה הופך אותו למצוין.

מה זה כתיבת תוכן לאתרים?

התחרות על תשומת ליבו של הגולשים גבוהה. אם לפני שני עשורים עסקים יכלו להסתפק בהקמת אתר כדי לקבל התייחסות, היום ברור שזה לא מספיק. סביר להניח שאתר שלא נמצא בעמוד הראשון במנוע החיפוש לא יזכה לכניסה של גולשים רנדומליים (כלומר כאלו שחיפשו מידע ברשת ולא אלו שהקישור לאתר נשלח אליהם באופן יזום).

התוכן מאפשר למנועי החיפוש למצוא את האתר כרלוונטי לשאילתה שעולה על ידי הגולשים. הכתיבה היא עבודה חשובה אשר צריכה ליצור עניין עבור גוגל, הגולשים ולייצג את העסק שמאחוריו בצורה הטובה והנכונה ביותר.

מי צריך שירותי כתיבת תוכן?

כל עסק ומיזם שרוצה שימצאו אותו ברשת ורוצה שלקוחותיו יוכלו לקרוא עליו, צריך שיהיה לו מידע באתר. מי שיכול לכתוב בעצמו, שרמת הכתיבה שלו גבוהה, יש לו זמן לכתוב ושמבין את כללי הכתיבה לרשת, יוכל לעשות זאת בעצמו.

רוב העסקים לא יכולים להתפנות למשימה. מעבר לכך שלרוב אין להם זמן לכך, אם זו אינה המומחיות שלהם התוצאה פעמים רבות לא תהיה מספיק טובה (גוגל לא ימצא את האתר או שהגולשים לא ימצאו בו עניין). הכתיבה היא משימה שדורשת מיומנות כאשר כותב מיומנן ומנוסה יוכל לבצע באופן שימשוך גולשים שיתעניינו בעסק וירצו להפוך ללקוחות.

איך כותב יודע לכתוב לאתרים שונים?

כתיבת תוכן לאתרים דורשת מיומנות בתחום הכתיבה והמחקר. רוב הכותבים לא מתרכזים רק בנושא אחד והם יוכלו לבצע מחקר ברשת, לתשאל את הלקוח על התחום שלו ואפילו יחפשו אחר מאמרים ומחקרים שיהיו רלוונטיים לנושא הכתיבה.

מעבר למחקר שהכותב יכול לבצע, כדאי להעביר לו מידע כתוב שכבר קיים ושיכול להיות רלוונטי. אם תרצו שהוא יפרש ויתבסס על מאמר שנכתב או אפילו עם סרטון יוטיוב, פשוט תצטרכו לשלוח אותם ולבקש שיתייחס אליהם בכתיבה. מיומנות המחקר והלימוד היא חלק בלתי נפרד מהמיומנויות הנדרשות מכותב.

האם יש הבדל בין כתיבה לגוגל וכתיבה לאתר?

התשובה לשאלה זו היא: כן ולא. על מנת שגוגל יוכל לסרוק את האתר ולקשר אותו לנושא שהגולשים מחפשים יש צורך בביצוע מחקר מקדים של מילות המפתח. הגולשים מבצעים שאילתות שונות ומנוע החיפוש רוצה להביא להם את התוצאות הרלוונטיות ביותר. ללא שילוב של מילות המפתח (כלומר השאילתות), גוגל לא יוכל לזהות שיש שהאתר קשור לנושא או לשאלה שעלתה.

עם כל מה שנכתב, הגולשים יודעים לברור בעצמם את התוכן שהם רוצים לקרוא. הם מחליטים במהירות האם הם רוצים להישאר באתר או לא. לכן, אם הכתיבה תהיה רדודה, הם יצאו במהירות והעסק יפסיד מתעניינים שיכולים להיות רלוונטיים עבורו. גוגל אמנם סורק את מילות המפתח אך הן לא מעניינות את הגולש שרוצה לקבל ערך עבור הזמן שלו.

מה מבדיל בין כתיבת תוכן טובה וכתיבה מצוינת?

כתיבת תוכן לאתרים יוצרת עניין: בקרב מנוע החיפוש והגולשים. בו זמנית היא צריכה לייצג היטב את העסק. כתיבה טובה תעמוד בסטנדרטים של כללי התחביר ותתבצע ללא טעויות. לעתים היא גם תכיל מילות מפתח שיגרמו למנוע החיפוש למצוא את האתר.

לעומת כתיבה טובה, כתיבה מצוינת תניע לפעולה. היא תגרום לגולשים ליצור קשר עם האתר. היא תענה על שאלות שמעניינות את הקהל, תיתן פתרונות לבעיות וכל זאת בשפה שכיף ונעים לקרוא. לרוב הגולשים לא מחפשים מחקרי עומק אלא תשובות בגובה העיניים שהם יכולים להבין ושיעזרו להן לקבל את ההחלטה הבאה.

Call Now Button

הופה, רגע לפני שאתם הולכים - יש לי מבצע מיוחד לזמן מוגבל

גלו כיצד לשפר את התוכן באתר שלכם במהירות

מלאו את הטופס וקבלו דו"ח עם המלצות ושיפורים לתוכן שיווקי-מכירתי וממיר לקוחות

בתוקף ל 50 הנרשמים הראשונים בלבד