עידן “ההפצצות” במייל נגמר. לא עוד כמות בלתי נגמרת של מיילים מכירתיים מעוררי אנטגוניזם ללא ייחודיות או ערך אמיתי לקורא. לעומת זאת, שיווק במייל חי מאוד ומשגשג. למעשה, זהו עשוי להיות הכלי החזק ביותר שלכם ליצירת המרות .
האם זה נראה כמו סתירה?
“אם אתה לומד משהו על שיווק בדוא”ל בתור בעל עסק, זה צריך להיות הדבר : אתה לא “מפציץ” את הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, אתה שולח מיילים בכדי ליצור קשרים אישיים עם אנשים.” AWeber , Tom Kulzer
שיווק במייל, במיטבו, הוא יצירת קשרים עם הקהל שלך. לא מדובר בשליחה המונית למסה של אנשים חסרי פנים. אבל איך משנים את אסטרטגיית הדיוור הישנה של הפצצה חסרת אבחנה למיילים אישיים ואיכותיים במטרה לבנות מערכות יחסים עם הקהל שלך?
בפוסט הזה, אני אסביר כיצד ניתן להשתמש בדוא”ל להתחבר באמת ולבנות קשרים משמעותיים – ולהגדיל את המכירות!
המנויים שלך הצטרפו לרשימת הדוא”ל שלך כדי לקבל משהו בעל ערך – תשובה לשאלה, פתרון בעיה, מידע או אפילו בידור. ככל שתספק להם יותר ממה שהם צריכים או רוצים, כך הם יסמכו עליך ויבטחו בך. והכי חשוב – ברגע שנתת להם ערך, גדל הסיכוי שהם יסכימו לעשות משהו עבורך בתמורה.
בספרו “הפסיכולוגיה של השכנוע” , Robert Cialdini מכנה זאת “התיאוריה של הדדיות” –
“אנשים מרגישים חייבים למישהו כאשר הוא נותן להם משהו. המשמעות היא שאתה צריך לתת ראשון. תן משהו: מידע, דוגמיות חינם, חוויה חיובית והם ירצו לתת לך משהו בתמורה “.
ישנן לא מעט דרכים בהן אתה יכול לתת מידע וערך למנויים שלך. שקול, למשל, לתת לאנשים בחינם תמריץ בתמורה למילוי כתובת הדוא”ל שלהם. יותר אנשים ימלאו את טופס ההרשמה שלך. זוהי הזדמנות מצוינת ל”בעיטת הפתיחה” של היחסים שלך עם המנויים שלך על ידי מתן תוכן שהם אוהבים או צריכים – בחינם.
שליחת המסר השגוי לאדם הלא הנכון עשויה לפגוע באחוזי הפתיחה והמעורבות של הקהל עם המיילים שלך ובעיקר ביכולת לבנות מערכות יחסים אפקטיביות עם הקוראים. הדבר אפקטיבי בערך כמו לשלוח מתכונים להכנת סטייקים לטבעוניים…
כאשר אתה שולח הודעות לא רלוונטיות למנויים, הם עלולים להרגיש כאילו אתה מבזבז את זמנם – מה שעלול להוביל להסרה מהרשימה ותלונות על ספאם. לא חבל? כדי להימנע משליחת דוא”ל לא רלוונטי, נסה לפלח את קהל היעד שלכם ולשלוח להם רק מסרים ממוקדים.
פילוח הוא חלוקת המנויים שלך לתוך קבוצה המבוססת על גורם מלכד, כגון מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, תחום עיסוק ועוד. הסגמנטציה מאפשרת לכם לשלוח מיילים ממוקדת על ידי שליחת תוכן רלוונטי לקבוצה מפולחת זו והעלאת העניין שלהם בתוכן שלך.
מנוי חדש הצטרף לרשימה? מזל טוב! שלחו לו מייל “ברוך הבא” אוטומטי בזמן ההרשמה. מיילים מסוג “ברוך הבא” מקבלים שיעורי פתיחה וחשיפה גבוהים פי ארבע ממיילים רגילים ושעורי הקלקה הגבוהים פי חמש . כמו כן, הם חלק חשוב בבניית קשרים עם המנויים שלך ואמצעי להגברת המעורבות עבור הודעות דוא”ל עתידיות.
תוכן המייל צריך להיות מורכב מ:
דוא”ל זו מאפשר למנויים לדעת שהם הצטרפו לרשימה שלך בהצלחה, וכן קובע את טון ההודעות בעתיד.
אחד הדברים הגרועים ביותר שאתם יכולים לעשות בכל מערכת יחסים הוא לא להקשיב. הדבר חל לא רק בזוגיות אלא גם בכל הנוגע לבניית מערכת יחסים עם המנויים שלך.
קבלת בקשות ומענה המשוב מהקהל שלך היא דרך מעולה להעמיק את מערכת היחסים שלך איתם ויאפשר לכם לשלוח גם תוכן בעל ערך גבוה יותר בעתיד.
אז איך בדיוק אתם יכולים לקבל משוב?
דרך אחת, היא לבקש מהמנויים לחלוק אתכם את מחשבותיהם. לחליפין, שלחו מייל עם סקר קצר ובקשו מהם לעזור לכם ולהשתתף בו. אלו הן דרכים נהדרות ללמוד כיצד אתם יכול לשפר את המיילים וההצעות שלכם בעתיד.
אנשים אוהבים לקרוא טקסטים אישיים, הם אוהבים לדעת מי הפנים והשמות שמאחורי המילים. אל תתנסחו בצורה “פלצנית” או מתנשאת או מרוחקת, הדבר יגרום לאנשים שלא לאהוב את התוכן שלכם ולהסיר את עצמם מהרשימה. השתדלו לכתוב בגובה העיניים והשתמשו בהומור , אם אתם יודעים לעשות את זה כמו שצריך…אחרת זה יוצא פאתטי…:-(
בסופו של דבר, יש כלל אחד אותו אתם יכולים לבצע בכדי לוודא האימיילים שלכם אפקטיביים לבניית קשרים עם הקהל שלכם: לתת להם ערך.
המנויים צריכים לאהוב את האימיילים שלכם כך שהם מעולם לא ישקלו לבטל את המנוי עליהם או לסמן אותם כדואר זבל (חס וחלילה…). טפחו את מערכות היחסים עם המנויים שלכם, זהו נכס אסטרטגי ארוך טווח לעסק.
Views: 36