fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

והימים הם ימי שנות התשעים. וחושך שרר על גבי האינטרנט יען כי ה flash משל ביד רמה ובאנרים קפצו תחת כל דפדפן רענן….ויבוא המשתמש ויגיד “ויהי אור”! וילקו הגולשים בליקוי מאורות אשר נקרא “עוורון באנרים” ולא יבחינו יותר בתמונות הגדולות והמעצבנות. עיניים להם ולא יראו….

זוכרים את הימים שהאתרים היו עמוסי באנרים, קופצים מלמעלה, מלמטה ומכל הצדדים והורסים את חווית הגלישה? אז הם הם לא נעלמו לגמרי אבל הם בהחלט שרים את שירת הברבור שלהם. וכל זה למה? ובכן, כי הם לא מעניינים אף אחד ועקב העובדה שהגולש מתעניין בדבר אחר לגמרי- תוכן. ולשם הולך עולם השיווק הדיגיטלי.

שיווק באמצעות תוכן, או בלעז “content marketing”, הוא פשוט כשמו:
שיווק (של מותג, שירות או אפילו ערכים) באמצעות קטעי תוכן מעניינים ורלוונטיים לקהל היעד.
מטרת ה’שיווק באמצעות תוכן’ היא כמו כל מטרה של כל אמצעי שיווק – לייצר חשיפה למותג/לעסק, אשר תביא ללקוחות חדשים ו/או לעלייה במכירות.
הסיבה המרכזית להיות שיטת השיווק הזאת חוד החנית של עולם השיווק כיום, היא הסיבה שבוודאי הרגשת על בשרך: רוויה בשוק הפרסום.

כל עוד היו לנו עיתונים, ראינו כמה מודעות ביום.
כשהצטרף הרדיו לסיפור, שמענו פרסומות אודיו וראינו כמה מודעות ביום.
עם בואה של הטלוויזיה (והקולנוע, על הדרך), יצא שראינו מודעות בעיתון, שמענו פרסומות ברדיו, ראינו תשדירי חסות ופרסומות בטלוויזיה, וחשבנו שזה סביר…
עד שהגיע האינטרנט. וכאן נחשפנו לעוד מדיום שמזין לנו פרסומות ובאנרים ישר לגלגל העין.
אבל אפילו זה לא שבר אותנו.
מה ששבר אותנו באמת היה הדור ה-3 של הטלפונים; מהרגע בו הפכנו לצרכני מדיה בכל דקה מדקות הערות שלנו, הפרסומות ה”רגילות” – פרסומות כלליות, שאינן ממוקדות ומטורגטות, הפכו לאיזה שהוא זמזום ברקע, וכדרכו של זמזום ברקע – מאסנו בהן מהר מאד.
חוליה נוספת ומכריעה היא עלייתן של הרשתות החברתיות, שחינכו אותנו מהר מאד שמדיה היא לא מדיה אם היא לא אינטראקטיבית. תוך ימים ספורים למדנו להיות שותפים בשיחה, בכל שיחה, ופתאום – פרסומות שלא ניתן לתקשר איתן, נראו לנו ארכאיות ולא משכנעות.
שיווק דרך תוכן היה קיים עוד קודם, ספורדית, אך רק בשנים האחרונות, כשיותר ויותר מותגים ומנהליהם החלו להבין עד כמה אחוזי ההקלקה על הבאנרים באינטרנט מגוחכים (הנתון האופטימי ביותר היה 0.4%) ועד כמה יכולתם של קמפיינים ב-ATL לבלוט אינה מצביעה בהכרח על הבאת לידים לעסק – רק אז, שיווק באמצעות תוכן החל לפרוח ולקבל את המעמד הראוי לו, כזה שאף מותג לא זז בלעדיו (או כמו שפרסם מגזין פורבס, מדובר בשוק שמגלגל מעל 40 מיליארד דולר בשנה).

מהבחינה המסחרית, שיווק באמצעות תוכן פורץ את כל גבולות הגזרה אשר היו ידועים למפרסמים עד אליו. אין עוד חוקים מוגדרים, אין מחיר לדקה, אין מחיר להקלקה. יש דרכים רבות מספור לתמחור, לביצוע ולמדידת הצלחה.
מן הבחינה השיווקית – פרסומית, גם כאן נפרצים הגבולות: האם משרד פרסום גדול שעובד עם מותג גדול יכול באמת לתת מענה גם לשיווק באמצעות תוכן? האם חברות גדולות ומנוסות עדיפות על הכותב העצמאי שאולי אין לו ניסיון רב בבניית מותגים אך הוא חי ברשת ומתפרנס ממנה?
החידוש האמיתי הוא שאין תשובה. לשום דבר.
התוכן הוא המלך, ורק הוא מדבר.
ככל שהמותג שלך מייצר יותר תוכן מעניין לקהל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים וככל שהמעגל הזה ממשיך לגדול (תוכן – לקוחות – עוד תוכן – עוד לקוחות), כולם יוצאים נשכרים. הלקוחות שלך מקבלים ממך משהו מעניין / מבדר / מעשיר / נוגע ללב / אינפורמטיבי / יו ניים איט, ואתה מקבל מהם נאמנות.
ושלא תחשוב, אתה לא היחידי לו הם נאמנים, אבל גם שם, על מנת לבלוט, עליך להשקיע מאמץ בבניית התוכן שלך וביצירתו.
שיווק דרך תוכן כולל בתוכו את כל מה שניתן להגדיר כתוכן, ברשת:
בלוגים, סרטונים, פוסטים ברשתות החברתיות, ספרים אלקטרוניים, דפי נחיתה, ניוזלטרים, פודקאסטים, וובינרים וכן הלאה.
ככל שתייצר יותר תוכן איכותי יותר, תגיע לחשיפה מרובה יותר.
ככל שתגיע לחשיפה רבה יותר, תגדיל את כמות הלידים שתאסוף.
ככל שתגדיל את כמות הלידים שתאסוף, תגדיל את כמות המכירות הסופית.
פשוט, אמרנו.

והימים הם ימי שנות התשעים. וחושך שרר על גבי האינטרנט יען כי ה flash משל ביד רמה ובאנרים קפצו תחת כל דפדפן רענן….ויבוא המשתמש ויגיד “ויהי אור”! וילקו הגולשים בליקוי מאורות אשר נקרא “עוורון באנרים” ולא יבחינו יותר בתמונות הגדולות והמעצבנות. עיניים להם ולא יראו….

זוכרים את הימים שהאתרים היו עמוסי באנרים, קופצים מלמעלה, מלמטה ומכל הצדדים והורסים את חווית הגלישה? אז הם הם לא נעלמו לגמרי אבל הם בהחלט שרים את שירת הברבור שלהם. וכל זה למה? ובכן, כי הם לא מעניינים אף אחד ועקב העובדה שהגולש מתעניין בדבר אחר לגמרי- תוכן. ולשם הולך עולם השיווק הדיגיטלי.

שיווק באמצעות תוכן, או בלעז “content marketing”, הוא פשוט כשמו: שיווק (של מותג, שירות או אפילו ערכים) באמצעות קטעי תוכן מעניינים ורלוונטיים לקהל היעד. מטרת ה’שיווק באמצעות תוכן’ היא כמו כל מטרה של כל אמצעי שיווק – לייצר חשיפה למותג/לעסק, אשר תביא ללקוחות חדשים ו/או לעלייה במכירות. הסיבה המרכזית להיות שיטת השיווק הזאת חוד החנית של עולם השיווק כיום, היא הסיבה שבוודאי הרגשת על בשרך: רוויה בשוק הפרסום.

כל עוד היו לנו עיתונים, ראינו כמה מודעות ביום. כשהצטרף הרדיו לסיפור, שמענו פרסומות אודיו וראינו כמה מודעות ביום. עם בואה של הטלוויזיה (והקולנוע, על הדרך), יצא שראינו מודעות בעיתון, שמענו פרסומות ברדיו, ראינו תשדירי חסות ופרסומות בטלוויזיה, וחשבנו שזה סביר… עד שהגיע האינטרנט. וכאן נחשפנו לעוד מדיום שמזין לנו פרסומות ובאנרים ישר לגלגל העין. אבל אפילו זה לא שבר אותנו. מה ששבר אותנו באמת היה הדור ה-3 של הטלפונים; מהרגע בו הפכנו לצרכני מדיה בכל דקה מדקות הערות שלנו, הפרסומות ה”רגילות” – פרסומות כלליות, שאינן ממוקדות ומטורגטות, הפכו לאיזה שהוא זמזום ברקע, וכדרכו של זמזום ברקע – מאסנו בהן מהר מאד. חוליה נוספת ומכריעה היא עלייתן של הרשתות החברתיות, שחינכו אותנו מהר מאד שמדיה היא לא מדיה אם היא לא אינטראקטיבית. תוך ימים ספורים למדנו להיות שותפים בשיחה, בכל שיחה, ופתאום – פרסומות שלא ניתן לתקשר איתן, נראו לנו ארכאיות ולא משכנעות. שיווק דרך תוכן היה קיים עוד קודם, ספורדית, אך רק בשנים האחרונות, כשיותר ויותר מותגים ומנהליהם החלו להבין עד כמה אחוזי ההקלקה על הבאנרים באינטרנט מגוחכים (הנתון האופטימי ביותר היה 0.4%) ועד כמה יכולתם של קמפיינים ב-ATL לבלוט אינה מצביעה בהכרח על הבאת לידים לעסק – רק אז, שיווק באמצעות תוכן החל לפרוח ולקבל את המעמד הראוי לו, כזה שאף מותג לא זז בלעדיו (או כמו שפרסם מגזין פורבס, מדובר בשוק שמגלגל מעל 40 מיליארד דולר בשנה).

מהבחינה המסחרית, שיווק באמצעות תוכן פורץ את כל גבולות הגזרה אשר היו ידועים למפרסמים עד אליו. אין עוד חוקים מוגדרים, אין מחיר לדקה, אין מחיר להקלקה. יש דרכים רבות מספור לתמחור, לביצוע ולמדידת הצלחה. מן הבחינה השיווקית – פרסומית, גם כאן נפרצים הגבולות: האם משרד פרסום גדול שעובד עם מותג גדול יכול באמת לתת מענה גם לשיווק באמצעות תוכן? האם חברות גדולות ומנוסות עדיפות על הכותב העצמאי שאולי אין לו ניסיון רב בבניית מותגים אך הוא חי ברשת ומתפרנס ממנה? החידוש האמיתי הוא שאין תשובה. לשום דבר. התוכן הוא המלך, ורק הוא מדבר. ככל שהמותג שלך מייצר יותר תוכן מעניין לקהל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים וככל שהמעגל הזה ממשיך לגדול (תוכן – לקוחות – עוד תוכן – עוד לקוחות), כולם יוצאים נשכרים. הלקוחות שלך מקבלים ממך משהו מעניין / מבדר / מעשיר / נוגע ללב / אינפורמטיבי / יו ניים איט, ואתה מקבל מהם נאמנות. ושלא תחשוב, אתה לא היחידי לו הם נאמנים, אבל גם שם, על מנת לבלוט, עליך להשקיע מאמץ בבניית התוכן שלך וביצירתו. שיווק דרך תוכן כולל בתוכו את כל מה שניתן להגדיר כתוכן, ברשת: בלוגים, סרטונים, פוסטים ברשתות החברתיות, ספרים אלקטרוניים, דפי נחיתה, ניוזלטרים, פודקאסטים, וובינרים וכן הלאה. ככל שתייצר יותר תוכן איכותי יותר, תגיע לחשיפה מרובה יותר. ככל שתגיע לחשיפה רבה יותר, תגדיל את כמות הלידים שתאסוף. ככל שתגדיל את כמות הלידים שתאסוף, תגדיל את כמות המכירות הסופית. פשוט, אמרנו.

Views: 9