fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

הצ’ק ליסט המלא לכתיבת תוכן מעולה

אני עוסק בקופירייטינג וכתיבת תוכן כבר שנים. למעשה, את הדרך המקצועית שלי בתור איש תוכן התחלתי כבר בבית הספר. לכיתה א’ הגעתי כשאני כבר יודע לכתוב ולקרוא מגיל 5 ומשם אי אפשר היה לעצור אותי…קראתי ובלעתי ספרים, מגזינים ותוכן איכותי בכל רגע פנוי. צריך לזכור שמדובר בעידן שלפני, אבל הרבה לפני, הטלוויזיה הרב-ערוצית, בתקופה שהממשלה חשבה שאנטי-מחיקון (אם אתם לא יודעים מה זה תשאלו את ההורים…) הוא רעיון מצויין. באותם ימים לספרים היה כוח, רעיונות היו מובעים באמצעות מילים. בבית הספר די השתעממתי, את האמת. הייתי יושב בשיעורים ומצייר קומיקס ומחבר סיפורים. למזלי, הפכתי את האהבה הזאת למקצוע – קופירייטינג.

אני מאמין שקופירייטינג איכותי מדבר בעד עצמו. כשהכתיבה טובה תוכלו בקלות למשוך אנשים ולהפוך אותם ללקוחות. זהו שלב שאנשי שיווק רבים מחמיצים, אבל למעשה, יש חשיבות עצומה להתמקדות באיכות הכתיבה שלכם. הנה כמה טיפים חשובים שכדאי לך לדעת לפני שאתם כותבים את הפוסט הבא שלכם.

השתמשו בשפה ידידותית ללקוח

אף אחד לא אוהב שפה מקצועית, ויתכן שאתם אפילו לא מודעים לכך שאתם משתמש בה. קראו את התוכן שכתבת. האם יש בו משהו שהלקוחות שלכם עלולים לא להבין? אם התשובה היא כן, מחקו והחליפו את הדברים בשפה שתהיה מובנת בקלות.

קופירייטינג, קופירייטר, כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן

ספרו את הסיפור שלכם

אחת המגמות הבולטות ביותר בשיווק נקראת storytelling, ולא לחינם. הרבה יותר קל להתייחס למוצר אם אתם מספרים עליו סיפור. מה המשמעות שלו בעיניכם? איך הוא שינה את חייכם? הפכו את הסיפור לאישי, ותיווכחו בתוצאות.

אל תתחננו בקריאה לפעולה

בואו נודה על האמת, זה לא נעים לראות גן סגור וזה לא נעים לראות מישהו מתחנן…קריאה לפעולה שאומרת ‘קנה עכשיו!’ עלולה להרחיק קוראים, כיון שהיא מעניקה להם תחושה שהם נגררו פנימה באמצעות טריק לא הוגן לקידום מכירות. במקום זאת, הציע להם הצעה מפתה. הציע 30 יום התנסות חינם, או הרשמה בחינם. סביר שהם יתפתו לבלוע את הפיתיון הזה ביתר קלות.

שימו לב למטא-תיאור (Meta-description)

המטא-תיאור הוא הטקסט המוצג מתחת ל-URL ברישומי תוצאת החיפוש. אם, במסגרת של 160 תווים ומטה, אתם לוכדים את עינו של  הקורא ומצליחים להסביר לו למה הוא צריך ללחוץ, עשיתם את מחצית הדרך להמרתו של הקורא ללקוח.

בממוצע, מספר גדול פי חמישה של אנשים קוראים את הכותרות בהשוואה לגוף התוכן

השתמשו בעיצוב טקסט מעולה

לכתיבה שלכם אין משמעות כלל אם הקורא אינו יכול להבין אותה. אל תחששו מ”חללים לבנים” בגוף הטקסט, השתמש בגופן קריא ותמיד יישרו את הטקסט לימין. כל אלה יוצרים עיצוב הגורם לתוכן להיראות נקי ומסודר, עיצוב המזמין אנשים לקרוא את התוכן.

השתמשו בטכניקת “בעיה ופתרון”

התחילו פוסטים בתיאור הבעיה, משהו שיגרום לקורא לומר ‘אני נתקל בבעיה הזו כל הזמן!’ לאחר שעשיתם זאת, הסבירו מהו הפתרון שלך. הפסקאות הבאות של הפוסט יכולת לתת הסבר מפורט יותר. זוהי דרך יעילה להשיג את תשומת ליבם של הקוראים.

פנו אל רגשותיו של הקורא

רגשות ממלאים תפקיד חשוב בהמרה מכפי שנדמה לכם. חישבו על המותגים הפופולאריים ביותר היום. מה מקשר ביניהם? העובדה שללקוחות שלהם יש קשר רגשי עם מוצרי המותג. חברת אפל היא דוגמה טובה. הטלפונים שלהם אהובים על ידי מיליוני אנשים, שלא חולמים אפילו על מעבר למותג אחר. הם משתמשי iPhone לכל החיים. זהו סוג החיבור שאתם מנסים לעשות עם הקוראים שלכם. אתם רוצים שהם יצרו חיבור רגשי עם המוצר שאתם מוכרים.הדרך לעשות זאת היא להתחבר ישירות לרגשותיהם, בדרך הבאה:

  • שאיפות

אנשים שואפים להצליח יותר בחייהם, שיהיו להם דברים טובים יותר, להתקדם בחיים. בכתיבה שלכם, אתם רוצים שהם ירגישו שהמוצר שלכם יסייע להם להגשים את השאיפות הללו.

  • אמון

כל אחד רוצה לתת אמון בחברה ממנה הוא קונה. פנו אל הצורך הזה באמצעות הבטחת ‘100% שקיפות’ או באמצעות הבטחה לגלות להם סודות שאף אחד אחר לא מגלה.

  • השתייכות

מי לא רוצה להיות חלק מחבורה? הזמינו את הקוראים שלכם להשתייך, אמרו להם שכשהם בוחרים לקרוא את התוכן שלכם, הם הופכים להיות חלק מקבוצה נבחרת .

  • תקווה

תקווה מניעה אנשים לחפש פתרונות, גם כאשר הכול סביבך נראה עגום ונטול תקווה. הכתיבה שלכם צריכה להראות להם שיש דרך לפרוץ קדימה, ושהמוצר שלכם יכול לעזור להם (אם הוא באמת יכול, כן?… כי אחרת זה באמת כמו למכור שמפו לקרחים…)

 

פניה ישירה ללקוחות העתידיים שלכם בשפה שהם יבינו בקלות תמיד חשובה יותר מכתיבה על פי הכללים

כללי הכתיבה הבסיסיים:

בידקו את הדקדוק:

דקדוק מושלם אינו רק רצוי, הוא חיוני. הסיבה לכך היא שדקדוק לקוי, יכול, במקרה הקיצוני, להפוך את הטקסט שלכם לבלתי קריא. מערכת בדיקת איות במעבד התמלילים שלכם תוכל לעלות על חלק מהבעיות, אך היא לא תאתר את כולן ולכן ההגנה הטובה ביותר היא לשפר את הדקדוק שלכם או למסור להגהה לאיש מקצוע.

הימנעו מגניבה ספרותית (פלגיאט).

גניבות ספרותיות הן עדיין בעיה גדולה באינטרנט, כאשר אפילו ידוענים וחברות גדולות לוקחים תוכן מאחרים ומעבירים אותו כאילו היה שלהם. מעבר לחלק האתי של ההעתקה, גוגל “מענישה” על תוכן משוכפל אז לא יצאתם טוב בשום מקרה…ההמלצה – כיתבו תוכן מקורי משלכם

היזהר מפוסטים ארוכים

הפוסטים שלכם צריכים להיות קצרים, חדים וענייניים. הקורא הממוצע לא ימשיך לגלול מטה כדי לקרוא פוסטים שאורכם עולה על פסקה אחת או שתיים. הדבר נכון במיוחד כשמדובר ברשתות החברתיות ובמטא-תיאור. בקיצור, קצרו….

כיום, הקוראים נוטים לרפרף על התוכן, אם הוא לא מושך להם את העין, הוא לא ייקרא או יזכה לשיתוף

צריכים שירותי כתיבת תוכן מעולים? הכל מתחיל כאן 052-4888621

Visits: 32

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית