fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

האם כתיבת תוכן היא מקצוע? או ליתר דיוק… כמה פעמים אימא שלכם ביקשה שתסבירו לה מה בדיוק אתם עושים כל היום? אחת ולתמיד, לטובת לקוחותינו הנאמנים, החלטנו לפתור את התעלומה ולגלות לעולם מה אנחנו עושים; איך בדיוק מתנהלת כתיבת תוכן ומה הופך אותה לכתיבה טובה ואפקטיבית:

כתיבת תוכן – כך הכול מתחיל

כתיבת תוכן היא מקצוע שיושב ברובריקה של “שירותים”, כלומר – מגיע לאחר דרישה של לקוח מסוים. לקוחות מחפשים כתיבת תוכן, על פי רוב, על מנת לקדם את האתרים שלהם במנועי החיפוש, כמו גם כדי לספק מידע רלוונטי ללקוחות שלהם, כזה שיבדל אותם מחברות אחרות באותו התחום.
אז הכול מתחיל בפנייה מהלקוח.
לקוח טוב ומתורגל יודע לנסח בקשה מדויקת, הכוללת את נושא המאמר, המסר העיקרי, קהל היעד למאמר וכדומה. לקוחות אחרים יכולים לבקש בקשות ערטילאיות יותר, ואז על כותב המאמרים מוטלת החובה לשול את הלקוח שאלות מנחות, כך שיובילו אותו לבריף המדויק ביותר אתו יצא לדרך. בריף מדוייק הוא המפתח עבור כתיבת תוכן מדוייקת.

אוקיי, אז יש לנו בריף מדויק.

כעת, הגיע שלב התחקיר, בו אנו בודקים שני עולמות תוכן:
1. עולם התוכן של הלקוח (במה עוסקת החברה, במה עוסק התוכן הקיים באתר האינטרנט שלה וברשתות החברתיות, מי המתחרים ובמה עוסקים פריטי התוכן שלהם וכדומה).
2. עולם התוכן במעגל הרחב יותר (מה כבר נכתב על הנושא, מי כתב, מאיזו זווית, במה הקהל הפוטנציאלי מתעניין ועוד).
עד עכשיו, אנו עוסקים בקריאה, בהתרשמות, בקבלת השראה – עוד לפני שלב כתיבת התוכן עצמו. אם לא התקבלה מהלקוח כותרת או שורת נושא למאמר, בשלב זה היא אמורה להתגבש אצל כותב המאמר.

כתיבת תוכן – יאללה, ממשיכים!

יש לנו שורת נושא, או כותרת אינטואיטיבית (כזאת שטרם נוסחה עד הסוף). יש לנו עולם תוכן שלם שמתרוצץ לנו בראש. זה הזמן לפתוח גיליון word או google doc ולהתחיל להעלות את המאמר על הכתב.
יש כותבים שמצליחים לסדר בראש את התוכן, ומעלים אותו על הכתב כבר באופן מובנה ומסודר, ויש כותבים אשר מעלים על הדף ניסוחים שונים, ורק לאחר מכן גוררים, גוזרים ומדביקים אותם בסדר הנכון, לדעתם.
המוטיב העיקרי בכתיבת תוכן אפקטיבית הוא סדר הדברים. בנייה של מאמר נכון עושה את ההבדל בין מאמר “מגרה” לקריאה (כזה שמושך את הקורא באף, מוביל אותו בנבכי תעלומה עד לפתרון המלא) לבין מאמר חסר סדר והיגיון, אותו ינטשו הקוראים לאחר פסקה או שתיים.

מה עושים אם הנושא המבוקש “נטחן” עד דק?

יוסטון, יש לנו בעיה: כבר טחנו את הנושא מכל זווית אפשרית…במקרים רבים (מאוד!), כתיבת תוכן עוסקת בנושאים אשר נכתבו עליהם מאות אלפי מאמרים – מהדרכת הורים, דרך אבטחת מידע ועד לחשיבות מוצרי הטיפוח הטבעיים לעור שלך…
אז מה עושים??
בנקודה הזאת, בולט יתרונם של קופירייטרים מובהקים, כאלה שעוסקים בפרסום, במקביל לכתיבת תוכן. מי שעובד כקופירייטר, מתורגל במציאת זוויות ייחודיות למוצרים “שחוקים” ויודע לעטוף כל נושא מוכר בעטיפה קריאייטיבית מושכת.
במידה בה כותב המאמר אינו יצירתי במיוחד, הדרך הטובה ביותר היא “במקום להילחם בהם – הצטרף אליהם!”, כלומר, להשתמש בידע הרב המסתובב ברשת לטובת המאמר שלו (למשל – סיכום 5 הטיפים המובילים להורות מהשנה החולפת; דירוג תוכנות אבטחת המידע הזמינות להורדה; מה מספרות לכם חברות מוצרי הטיפוח הטבעיים, וכן הלאה).

הגיע זמן הסיכומים

זהו, המאמר נכתב והטקסט מונח מעדנות על הגיליון האלקטרוני. מה עכשיו? כעת, צריך למצוא דרך אלגנטית לסגור את המאמר, כלומר – לייצר פסקת סיכום שכוללת את הפתרון, את השורה התחתונה של מסר המאמר. כאן גם המקום לומר, שפעמים רבות, כתיבת תוכן היא כתיבה שיווקית, ובמקרה כזה – פסקת הסיכום אמורה לכלול את ההפניה השיווקית ללקוח, לאתר הלקוח, לדף נחיתה ייעודי או לכל מקור מכירתי אחר.
סיכום נוסף שעל כותב התוכן לעשות, זה התבוננות מחודשת בכותרת המאמר – האם היא עדיין “יושבת” טוב על המאמר, או שמא במהלך הכתיבה התוכן נדד למחוזות אחרים ויש לנסח אותה מחדש ולהתאים אותה בצורה טובה יותר לנאמר.

לחיצה על “שלח”

רגע לפני שליחת המאמר ללקוח, על כותב המאמר לבצע הגהה ועריכה לעצמו, בעצמו. אין מדובר בעבודה קלה כלל וכלל (תשאלו כל סופר!), אך כן מדובר בחלק קריטי בתהליך. שגיאות כתיב, שגיאות הקלדה, סימני פיסוק, שבירת פסקאות, כותרות… עלינו לוודא שכל דבר יושב במקומו, וכי הטקסט נקרא ומתקבל בדיוק כפי שהתכוונו שייקרא ויתקבל.
זה הזמן גם להתאזר בכל הסבלנות הקיימת, שכן תגובת הלקוח עלולה להתאחר, להיות קטלנית, לא להיות מפרגנת במיוחד או להעמיד את כותב התוכן במצב פחות נעים מזה שהיה בו לפני השליחה…
ברוב במקרים, יבקש הלקוח תיקונים ועריכות קלות, ולאחר “פינג-פונג” קצר בין הלקוח לכותב – יצא פריט תוכן מוכן, קריא ואפקטיבי.

זהו. ככה זה עובד. אלו הם עיקרי הדברים בכתיבת תוכן אפקטיבית. ולכותבי התוכן בינינו – אתם בהחלט מוזמנים לשלוח את המאמר הזה לאימא שלכם (או לכל מי שחוזר על השאלה “אז מה אתם עושים כול היום??”).

צריכים שרותי כתיבת תוכן מקצועיים? הטלפון הזה הוא מקום מצויין להתחיל. ואפשר גם למלא את הטופס

כולם! כל בעלי העסקים שמבינים ששיווק דיגיטלי יעיל מתחיל בתוכן איכותי.

התוכן נכתב על ידי קופירייטר מומחה ואיש תוכן מקצועי.

אין תמחור אחיד לשירותי כתיבת תוכן. כל פרוייקט עומד בפני עצמו ומתומחר בהתאם.

Visits: 131

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית