בואו נפתח בשאלה, יש לכם באתר תכנים שעולים על אלף מילה? בין אם יש לכם תכנים ארוכים או לא, אני רוצה לתת לכם כאן את כל הסיבות להשקיע בתוכן כזה.
רבים מאיתנו מתחזקים בלוגים או אפילו עמודים ברשתות החברתיות. אנחנו גם מבינים את החשיבות של פרסום תדיר של תכנים – באספקט של קידום בגוגל, הבאת גולשים, בניית מיתוג ברשת ועוד. העניין הוא שאנחנו כותבים לרוב תוכן קצר, מאמרי 500 מילה כאלה. במקרה הטוב, אנחנו עוברים על התוכן לפני שהוא מתפרסם. במקרה הפחות טוב אך הנפוץ מידי אנחנו עושים קופי פייסט מהמייל של כותב התוכן הפרילנס ישירות לאתר. אם זו נשמעת לכם התנהלות מוכרת (לא שלכם חלילה, של חבר…) אז כדאי לכם להמשיך לקרא. כדי שתוכלו אחר כך לשכנע את אותו חבר לכתוב תכנים ארוכים כמובן…כי כתיבת תוכן זה הרבה יותר מצפיפות מילות מפתח, זאת אסטרטגיה שיווקית לכל דבר.
אני יודע, הכותרת קלישאתית אבל איפה אשתמש בקלישאה הזו אם לא במאמר על אורך התוכן? וברצינות, לפני שאשכנע אתכם בנחיצות תוכן ארוך, תנו לי להסביר שניה למה אני לא מתכוון ב’תוכן ארוך’:
אני לא אסתיר גם שתוכן ארוך דורש משאבי זמן וכסף. נדרש יותר ידע או מחקר מקדים ויותר זמן עיבוד, כתיבה, עריכה, הגהה ואפילו הוספת גרפיקות או תמונות אם זה רלוונטי. זה קשה ליצור תוכן ארוך. לכן רבים נמנעים מכך. מטרת המאמר היא לשכנע אתכם שזה משתלם. בואו נראה מהם היתרונות שמצדיקים את ההשקעה:
כל קופירייטר מתחיל יודע שמי שמגיע לקרוא את התוכן שלך מחפש דברים ספציפיים. בנוסף למידע שהוא מחפש, יש עוד הרבה מידע שהוא אפילו לא יודע שנדרש לו. נניח שאני מחפש מידע על רשלנות רפואית. מאמר של 500 מילה יכול לתת לי רק קצה חוט ולספק לי הגדרות יבשות ואולי עוד כמה עצות לגבי איך להמשיך את החיפוש שלי. מאמר ארוך ומושקע יהיה כזה שיציג לי כל מיני תתי נושאים חשובים, למשל: את נושא התביעות, את נושא פעולות המנע, את האפשרות לברר מידע לגבי גופים שקיימים נגדם הרבה תביעות וכו’ בנוסף לכל המידע היבש, נוכל להביא כמה דוגמאות אמיתיות מהחיים על חולים שעזרנו להם לתבוע או על מקרים מפורסמים מהעיתונות.
מאמר כזה יהיה פרוייקט ארוך, אני מודע לכך, אבל תראו מה השגנו בסוף: יצרנו מקור מידע עשיר (ובתקווה אמין, זה עליכם כבר) שכולל את כל מה שמחפש המידע היה צריך במקום אחד. כאשר אנחנו מוצאים מקור מידע עשיר כזה כגולשים, אנחנו מקטלגים אותו אצלנו בזיכרון כמקור סמכותי. בפעם הבאה שנזדקק למידע, נשוב לאותו המקור וכשנצטרך לשכור שירות מהסוג שהוא מציע, הבחירה בו תהיה בחירה מאד הגיונית.
כתיבת תכנים ארוכים ואיכותיים תעזור לכם לקדם את הדף והאתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. זה לא משהו שיקרה בן ליל אלא תהליך ארוך שיגיע גם כתוצאה מהופעה של כמה תכנים ארוכים ואיכותיים. נעשו בנושא הזה מספר מחקרים. אמנם הרוב המוחלט של אותם מחקרים הוא על תכנים בשפה האנגלית, אבל אין סיבה להניח שזה לא יעבוד גם בעברית. מה שאותם מחקרים מצאו זה שמבחינה אמפירית, יש יתרון לתוכן ארוך. התוכן הממוצע של דפים המדורגים בארבעת המקומות הראשונים בגוגל היה של כ2300 מילה לפי מחקר אחד. יש התאמה בין המיקום בתוצאות החיפוש לבין אורך התוכן בדף וההתאמה הזו מראה בבירור שתוכן ארוך מתברג גבוה. שימו לב, שוב, שלא ניתן ללמוד מזה מסקנה הפוכה. כלומר: תוכן ארוך לא בהכרח יתברג בראש; תוכן קצר כנראה יפגע בסיכויים שזה יקרה.
האמת שזה מאד אינטואיטיבי ובכל זאת אני רואה מעט מידי תוכן ארוך באינטרנט, בעיקר בעברית. מאמרים ארוכים ומפורטים ישאירו את הגולש לקרוא אותם. זהו למעשה זמן שאתם ‘גונבים’ לספקי תוכן אחרים מפני שמי שהגיע אליכם לא צריך ‘השלמות’ באתרים זרים. יש לו אצלכם את כל המידע והפרטים בשביל ללמוד את הנושא ולקבל החלטות.
ככל שהגולש נשאר יותר זמן על העמוד, כך הוא יתרגל לאתר וייחשף לקישורים פנימיים שיכולים כבר להיות התחלה של משפך מכירה.
זמן באתר הוא גם דרך נפלאה לאותת לגוגל שהאתר שלנו הוא מקום מעניין בו מבלים הרבה. באופן עקיף, זה עוד משתנה שמשפיע על הקידום של האתר.
ככל שהגולש נשאר יותר זמן על העמוד, כך הוא יתרגל לאתר ויחשף לקישורים פנימיים שיכולים כבר להיות התחלה של משפך מכירה
אתם בוודאי יודעים כמה קשה לייצר תוכן שיצור איזה שהוא באזז סביבו ברשתות השונות. רבים מאיתנו שוברים את הראש וממציאים כל מיני מבצעים ופוסטים קריאטיביים. לפעמים, כל שדרוש הוא להפשיל שרוולים ולעבוד קשה. צרו תוכן ארוך ואיכותי ותראו שהוא יזכה להצלחה גם ברשתות החברתיות. תוכן כזה יהיה רלוונטי לכל מיני דיונים ולכל מיני הזדמנויות פשוט כי הוא מכיל הרבה מידע. צרפו את העובדה שזהו גם תוכן שנחשב לסמכותי ותראו שאנשים פשוט אוהבים לשתף אותו. הדברים האלו נסמכים גם על מחקר של הנושא. אם בוחנים שיתוף תכנים לפי כמות מילים, רואים שהתכנים שמשותפים הכי הרבה הם או מאד קצרים או ארוכים. אנשים משתפים דברים קצרים, חדים ושנונים או מאמרים ארוכים, מושקעים וסמכותיים. יש בבירור חסרון לתכנים בינוניים כאלו של כמה מאות מילים בודדות, כך לפי המחקר לפחות.
אם אין לכם בכלל תכנים מקיפים באתר, מה תוכלו לקדם בו? תוכן עשיר וארוך מאפשר לכם להיות פעילים ברשתות החברתיות, ברשימות תפוצה או אפילו בחתימת האימייל שלכם. רק למי שיש תוכן מקיף יכול להזמין אנשים עם משפט כמו: ”הכנסו לכאן בשביל המדריך המקיף על החזרי מס בו תמצאו את הגדרות של מונחים, עצות שימושיות לבעלי עסקים וגם סיפורים פיקנטים בהם אני נתקל בכל יום (בעילום שם)”… הדוגמא הזו יצאה לי כל כך מפתה עד שאני מצטער שזה לא מאמר אמיתי, הייתי נכנס אליו כרגע!
תוכן ארוך, מקיף ואיכותי יאפשר לכם לשלוח אותו לקולגות למשל. תוכלו לשאול אותם מה הם חושבים על התוכן ולהזמין אותם לשתף אותו או ליצור מסביבו דיון בכל מיני פלטפורמות. אם התוכן הוא מספיק טוב, ישתפו אותו אנשים רציניים וארגונים מובילים בתחום שלכם. אתם תכנסו לקליקה ויפתחו בפניכם כל מיני הזדמנויות לשיתופי פעולה שונים: החל משיתופי תוכן הדדיים ועד יצירת תוכן משותפת או ראיונות האחד אצל השני. אין צורך להסביר כיצד זה יתרום לאתר שלכם ומכאן גם לעסק כולו נכון? מה שכן אציין זה שאם תוכן ארוך ואיכותי ‘עולה’ לכם כמו שלושה או ארבעה יחידות תוכן ‘רגיל’, זה עדיין משתלם ולו מהסיבה הזו בלבד. ארבעה מאמרים ‘ככה ככה’ לא יהיו כרטיס כניסה לשיתוף על ידי מוביל דעה בתעשיה שלכם, מאמר רציני וארוך דווקא יכול להיות.
תוכן עושים באהבה או לא עושים בכלל… האמת שלא. לעיתים ישנם תכנים שפשוט אין הרבה מה להרחיב עליהם. ישנן פיסות מידע שניתן לתחום למאמרים קצרים. בהרבה מקרים לעומת זאת, תוכלו להשקיע ולתת תוכן מקיף שסוגר את הנושא מכל הכיוונים ומהווה מקור איכותי ממנו יצמח לכם רק טוב. לפני שתתחילו, עצה קטנה: נסו לאתר נושאים בתחום שלכם עליהם חסר תוכן מקיף והתחילו בהם. זו תהיה ההזדמנות שלכם ליצור יתרון עצום. זכרו: ההשקעה שווה את זה!
Views: 0