fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

הנעה לפעולה, קופירייטינג, כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן

איך קופירייטינג מדוייק מניע גולשים לפעולה

קופירייטינג טוב נמדד בהנעה לפעולה. אז איך הופכים את הגולשים באתר שלכם ללקוחות משלמים? 

יצירת קריאה חזקה לפעולה (CTA) חיונית בכדי להפוך מבקרים ללידים, אבל איך מצליחים לגרום לזה לקרות? אספנו כמה טיפים מנצחים כדי להמחיש לכם איך כתיבת תוכן וקופירייטינג מדוייקים מדוייקים מניעים לפעולה וגורמים לשיווק לעבוד.

מהי קריאה לפעולה?

קריאה לפעולה היא המקום בו המשווק מורה למשתמשים איזו פעולה לבצע בדף הנחיתה, ב- pop- up, בפוסט בבלוג או במודעה ברשת החברתית. בפשטות, הקריאה לפעולה היא הצעד הראשון במסע הקנייה של המשתמשים.

כל הדרך אל כפתור ההנעה לפעולה

לפני שהמשתמשים מגיעים אל כפתור ההנעה לפעולה, הם צורכים תוכן, שנועד להכין אותם לקראת רכישה, הצטרפות לשירות, בקשה לקבל מידע נוסף וכדו'.

בשלב זה חשוב להתעלם מהרצון למכור למשתמשים את כפתור ההנעה לפעולה, מכיוון שחשוב להבין את נקודת המבט של הלקוח. העיקרון הזה מכונה בקרב אנשי קופירייטינג "להיות משני צידי הדלפק", כלומר להיות המוכר והקונה, ובכדי לעשות זאת ביעילות, חשוב לדעת מה הלקוח חושב.

לפניכם טיפים שיסייעו לכם להיות משני צידי הדלפק מבלי לגרום לכם לפיצול אישיות:

  • הכירו את אופן המחשבה וההתנהגויות של המשתמשים- הפרספקטיבה של המשתמשים, האופן שבו הם תופסים את הדברים וההתנהגות הצרכנית שלהם עשויה להשפיע במידה רבה על האופן שבו הם יגיבו לתוכן שאליו ייחשפו ועל הסיכויים שהם יילחצו על כפתור ההנעה לפעולה. ככל שתכירו את הקהלים שלכם טוב יותר כך תצליחו לכוון אותם אל עבר כפתור ההנעה לפעולה ולבנות עבורם מפה ברורה בה יתקדמו עד לביצוע ההמרה.
  • התמקדו בשלב שאחרי כפתור ההנעה לפעולה – קופירייטינג חכם לא מנסה להניע את המשתמשים ללחוץ על כפתור הרכישה, אלא לגרום להם לבצע את הרכישה בפועל על ידי הזנת הפרטים וביצוע ההזמנה בפועל. מסיבה זו חשוב לשתול מסרים באופן חכם ויעיל, שיכוונו את המשתמשים ללחוץ על כפתור ההנעה לפעולה ויכינו אותם לקראת השלב הבא.
  • פשטו את המסתורין שמאחורי כפתור ההנעה לפעולה- בקרב המשתמשים עלול לצוץ חשש מפני מה שעלול לקרות לאחר הלחיצה על כפתור ההנעה לפעולה. ככל שניתן, חשוב לפשט את המסר ולהבהיר מה צפוי לקרות לאחר הלחיצה על הכפתור, כך שיצוצו כמה שפחות תהיות, התנגדויות וחששות. 

בשורה התחתונה, מה עושה קריאה נהדרת לפעולה?

למרבה הצער, אין נוסחת קופירייטינג מנצחת לכל המשווקים. זו עשויה להיות שאלה, קריאה לצפייה בסרטון, הוראה להזמין או להירשם ועוד. עם זאת, בהחלט ניתן לשפר את ההמרות באמצעות קריאה לפעולה שמתאימה לסוג העסק ומטרת הפרסום.

  • צרו הגדרה חזקה – קריאה לפעולה היא הרבה יותר מכפתור לרכישה, והיא נועדה ללחוץ על נקודת הכאב המרכזית של המשתמשים.
  • השתמשו במילות פעולה- המטרה היא לגרום למשתמשים לפעול, ולכן חשוב להשתמש במילים כמו "הצטרף לרשימת התפוצה", "הירשם לשירות", "התחל לחסוך כסף" וכדו'.
  • ספקו סיפוק מיידי – קריאות מוצלחות לפעולה מבטיחות סיפוק מיידי, כמו "הגדל כעת את הכנסות העסק שלך", "שפר את הסיכויים שלך לזכייה", "הגדל את רשימת התפוצה שלך כעת" וכדו'.
  • צרו דחיפות – דחיפות היא המפתח עבור מוצרים שנמכרים בעלות נמוכה יחסית. מילים כמו "עכשיו", "היום" ו"כעת" יכולות לדחוף את המשתמשים ללחוץ על כפתור ההנעה לפעולה ולהגדיל את כמות ההמרות באופן משמעותי. עם זאת, חשוב שהלחיצות יובילו לרכישה, כך שהדחיפות חייבת להיות אמיתית, אחרת האמון של המשתמשים במותג ייפגע, והסיכויים לסגור עסקה ירדו באותה מידה שההמרות עלו.
  • הפכו את זה למשהו שלא ניתן לעמוד בפניו – כאשר לקוח פוטנציאלי אידיאלי מבקר באתר שלכם, עליכם להציג בפניהם הצעה כל כך רלוונטית, שממש יהיה להם קשה לסרב לה. קופירייטינג נכון ייגע בנקודות הכאב של קהל היעד, וכך יצור הצעה כל כך מפתה, שלא ניתן לסרב לה.

מתכננים קמפיין אאוטבריין? בואו נדבר ונתכנן אותו יחד על מנת שיעבוד לכם כמו שצריך

Views: 36