fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

איך לתכנן את אסטרטגיית התוכן שלכם ב 2021

שיווק באמצעות תוכן הוא אחד הכלים העיקריים שעליך לאמץ כדי להוביל את העסק שלך להצלחה. ללא התוכן, למותג שלך אין זכות קיום ברשת, שכן הוא לא יוכל להתחרות, אך חשוב מכך, כדי שהתוכן שלך יעבוד בשבילך, חשוב שתהייה לך אסטרטגיית שיווק תוכן נכונה.

מה זה שיווק באמצעות תוכן?

שיווק באמצעות תוכן עוסק ביצירת תוכן, פרסום ושיתוף שלו עם הקהל במטרה להגדיל את התנועה של האתר, להוביל אותו אל תוצאות החיפוש הגבוהות במנוע החיפוש, לייצר לידים והרבה המרות. הצלחה בתחומים אלו תתמוך בקשרים של העסק עם הלקוחות והקהלים הפוטנציאליים שלו ותוביל להצלחה עסקית בטווח הארוך.

שיווק באמצעות תוכן מתבצע במגוון אפיקים, ביניהם בלוגים, פוסטים ברשתות חברתיות, סרטונים, ספרים אלקטרוניים, עלוני מידע ועוד. ובקצרה, שיווק באמצעות תוכן נועד לתת מענה ל- 3 שאלות:

  1. למה הלקוחות צריכים להתמקד במותג שלך?
  2. אילו פתרונות העסק מייצר עבור הקהלים שאליהם הוא פונה?
  3. אילו יתרונות יש לעסק שלך על פני המתחרים?

מהם היתרונות של שיווק באמצעות תוכן?

  1. שיווק באמצעות תוכן מטפח את מערכת היחסים עם הלקוחות של העסק ועם הלקוחות הפוטנציאליים שלו. הוא מגדיל את התנועה באתר, לגרום לגולשים לשהות זמן ממושך יותר באתר ו”לבלות” יותר עם המותג שלך, לבצע רכישות חוזרות ולהישאר נאמן.
  2. שיווק באמצעות תוכן מבסס אמון בקרב הלקוחות של העסק ומיטיב עמו לטווח הארוך, הוא יכול להפוך כל לקוח לשגריר של העסק וליצור המרות מכירה עקביות.
  3. שיפור הקידום האורגני של האתר הוא חלק בלתי נפרד משיווק התוכן. מטרתו להביא את האתר שלך למקומות הגבוהים ב- SERP ולהביא אליו תנועה עקבית של גולשים. זו אחת המטרות העיקריות שלשמן משווקים באמצעות תוכן.
  4. שיווק בתוכן מייצר פי 3 יותר לידים בהשוואה לשיווק המסורתי – בטווח הקצר והארוך.

 

האם אסטרטגיית התוכן שלך טובה מספיק כדי להביא את העסק שלך להצלחה עסקית?

מצאתי שקרוב ל- 43% מהעסקים המשווקים מאמינים שאסטרטגיית התוכן שלהם באמת עובדת. לכן החלטתי לבחון לעומק את האסטרטגיות הקיימות ולהציג בפניך רק את אלו שצפויות להניב לך את התוצאות הטובות ביותר במהלך השנה הקרובה.

מדריך לשיווק באמצעות תוכן בשנת 2021, יוצאים לדרך.

בניית אסטרטגיית שיווק מתחילה בהיכרות עם 4 האלמנטים החיוניים להצלחתה:

  1. תובנות קהל

היכרות עם קהל היעד היא חיונית ביותר. למעשה, ככל שיהיה לך יותר מידע על הקהלים שהעסק פונה אליהם, כך ניתן יהיה לדייק את התוכן עבורם כך שייפגע בהם כמו חץ שפוגע בול במטרה.

להלן מספר דרכים שיסייעו לך לקבל תובנות מעמיקות לגבי קהל היעד שלך:

  • הצטרפות לקהילות – קהילות יכולות להוות השראה גדולה ולתרום להבנת הקהלים שלך, הצרכים והכאבים שלהם והפתרונות שהם מחפשים.
  • מעקב אחר פרסומים – בלוגים של אנשי מקצוע, סקרים ומחקרים שונים עשויים לתת לך תובנות עדכניות ומדויקות, שיכוונו אותך לתת לקהלים שלך בדיוק את מה שהם מחפשים. היתרון של פרסומים מקצועיים הוא האובייקטיביות והעובדה שהם מונעים מנתונים, ולכן הם נותנים מענה טוב יותר מכל אפיק מחקר אחר.
  • מעקב אחר הבלוגים של המתחרים –מעקב אחר המתחרים ייתן לך מושג באשר למה שעובד עבורם. ניתן לקבל השראה ורעיונות לפיתוח תוכן נוסף, לבחון את הדרך שבה המתחרים נותנים מענה לקהל שלהם, ויותר מכך, כיצד הם מודעים לצרכים שלו. דבר נוסף שניתן ללמוד ממעקב אחר המתחרים הוא, מה חסר אצלם, ובאפשרותך לתת עליו מענה.
  • השתתפות באירועים וירטואליים – מרבית האירועים הופכים להיות ווירטואליים בימינו, וזה הרבה יותר פשוט להשתתף בכנס בזום במקום להתלבש, לנסוע בפקקים ולחכות בכניסה עם הכרטיס ביד. אך היתרון הגדול של האירועים הווירטואליים הוא האפשרות לצלול לעומקם של אתגרים ופתרונות חדשים בתעשייה. סדנאות, הרצאות ואירועים דומים יכולים לתת לך המון השראה, גם אם כבר יש לך ידע רב בתחום. הם דרך נפלאה לצאת מהקופסה ולקבל השראה לתוכן חדש.
  • מעקב אחר חשבונות מדיה חברתית פופולריים – כולם נמצאים שם, בין אם זה בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר או בלינקדאין, המרחב הווירטואלי שבו הקהל שלך מבלה יכול לתת לך הרבה מאוד תובנות לגביו ובאשר לתוכן שהוא צורך. וחשוב מכך, מעקב אחר עסקים ומותגים מובילים בנישה של העסק שלך תעניק לך מידע רב ערך על התוכן שמעודד יותר מעורבות. מומלץ לערוך חיפוש לפי מילות מפתח והאשטגים.

 

  1. פורמט השיווק

מבין שפע הפורמטים לשיווק תוכן, נדרש לבחור את אלו שהכי יעילים לעסק שלך, כאלו שהקהל שלך יהיה מעוניין לצרוך ושיציגו את המותג שלך לפי הערכים שמשויכים לו.

על מנת לבחור את הפורמטים הכי מתאימים מומלץ לענות על 3 השאלות הבאות:

  • עד כמה הפורמט עשוי להשפיע?
  • עד כמה יש לך ביטחון לעשות זאת? לדוגמה, האם יש לך את הביטחון לעמוד מול מצלמה ולייצר סרטון הדרכה?
  • עד כמה יהיה לך קל להריץ את זה קדימה?

מומלץ לבחון כל פורמט שעומד על הפרק בנפרד. לשאול את השאלות הללו ולדרג את התשובה במספרים מ- 1 עד 10. בסופו של דבר, שקלול הציון יציג בפנייך את 3 הפורמטים שהכי נכון לך לנצל לצורך שיווק התוכן של העסק שלך.

  1. נושאי תוכן

חשוב להחליט באילו נושאים התוכן יתמקד. אלו הנושאים שיהיו מוכרים עם המותג שלך ויעניקו לו סמכות אקטואלית, שהיא הגשר שבין הקהל שלך למוצרים או לשירותים שהעסק שלך מספק.

לדוגמה, מרבית התוכן של קיוורד עוסק בכתיבה שיווקית, קופירייטינג, כתיבת תוכן לאתרים ובניית אסטרטגיית תוכן.

  1. הגדרת יעדים ומעקב

כדי לפגוע במטרה צריך לדעת לאן לכוון. לפני שמאמציך יוקדשו לשיווק, נדרש ממך להציב מטרות ויעדים ברורים.

הגדרת היעדים צריכה לכלול את כמות התוכן השבועית או החודשית שעליך לייצר, את כמות הלידים שיש להגיע אליהם בזמן נתון ואת כמות הצפיות/ הקלקות/ המרות שהתוכן צריך לייצר.

לאורך כל הדרך יידרש ממך לדייק את הפעולות שלך, כך שיניבו עבורך את התוצאות הכי טובות ויגיעו את היעדים שקבעת.

5 טיפים לשיפור שיווק התוכן שלך בשנת 2021

  1. תוכן איכותי ובעל ערך

תוכן איכותי הוא הליבה של שיווק באמצעות תוכן. התוכן צריך להיות ברמה גבוהה מאוד כדי להתחרות עם המתחרים שלך בתוצאות החיפוש ולייצר תוצאות.

אומנם מילות המפתח הן הדרך לקידום תוכן ב- SERP, אך תוכן שאין לו ערך לגולש הוא תוכן שאף אחד לא יצרוך. לכן, הכרחי ליצור תוכן שמתיישר עם כוונת החיפוש של הגולשים ויבטיח את רלוונטיות התוכן עבורם.

  1. עקביות ותדירות

לצד תוכן איכותי, עקביות ותכיפות יספקו תמיכה טובה יותר באתר כך שמנועי החיפוש יוכלו לזהות את התוכן שלו בקלות ולסרוק אותו.

פרט לכך, פרסום עקבי ותכוף יתחזק את דרישות צריכת התוכן של הקהל שלך, ישמור על נאמנותו ויבטיח עקביות גם מצידו. שמירה על תכיפות ועקביות בפרסום התוכן שלך יתרום לשביעות רצון הקהל שלך, ימחיש את הנחישות שלך ויחזק את אמינות המותג ואמון הקהל בו.

לשם כך מומלץ לקבוע יעדים ברורים וקבועים שבהם ניתן לעמוד לאורך זמן.

  1. סגנון כתיבה ואופי שמזוהה עם המותג

יצירת תוכן באופן עקבי חייבת לבוא בד בבד עם איכות התוכן, סגנון הכתיבה והטון שלו. זה המפתח ליצירת אמון בקרב הקהל שלך וזה מה שמאפשר לו לקלוט את המסרים שמועברים אליו באמצעות התוכן.

הטון הייחודי של התוכן שלך יבדל את המותג שלך מהמתחרים. כדאי לנצל אותו לבניית ערכי המותג והעברתם בעזרת התוכן שלך.

  1. תוכן מקורי

בכל מה שקשור לתוכן מקוון, חשוב שהתוכן שלך יהיה מקורי לחלוטין. פרט לכך שמקוריות התוכן שלך תבדל את המותג שלך מהמתחרים, היא תבטיח לך תוצאות קידום טובות יותר.

זהו כלל היסוד הכי בסיסי של שיווק באמצעות תוכן בזירה הדיגיטלית, מכיוון שמנועי החיפוש מזהים תכנים מועתקים ו”מענישים” את המפרסם על ידי דחיקת האתר למורד תוצאות החיפוש, מה שיגרום לך להשיג את התוצאות ההפוכות לאלו ששיווק התוכן שלך מנסה להגיע אליהן.

לסיכום,

הגענו אל קו הסיום. כאן אני רוצה להזכיר ולהדגיש, ששיווק באמצעות תוכן הוא העתיד של עולם השיווק בזירה הדיגיטלית. בזכות המדיה החברתית והאפשרות לפרסם תוכן בצורה מקוונת יש לך קו ישיר אל הלקוחות שלך ואל הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלך. זה מאפשר לך לבנות איתם מערכת יחסים ארוכת טווח ועשוי לנטרל את הצורך שלך בערוצי מדיה מסורתיים.

בניית אסטרטגיית התוכן שלך תכתיב במידה רבה את ההצלחה של כל מאמצי השיווק המקוונים שלך בשנה הקרובה. מומלץ לשמור על ראש פתוח, לחשוב מחוץ לקופסה ולא לפחד מעבודה מאומצת. מבין כל הדרכים שהעסק שלך ישווק דרכן, זו אולי הדרך היעילה, הטובה והזולה ביותר.

מחפשים קופירייטר מקצועי לשירותי כתיבת תוכן מעולים? דברו איתי 🙂

Views: 10

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית