fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן, קופירייטינג

כתיבה שיווקית- עקרונות ליישום שישפרו את התוכן שלכם

כל מי שעוסק בקופירייטינג חייב להכיר את 5 העקרונות להצלחה באמצעות כתיבה שיווקית. אלו למעשה הנחיות הכתיבה הכי בסיסיות, שכל קופירייטר מיישם, ובאמצעותם מצליח לתקשר טוב יותר עם קהל היעד שלו.

  1. כותרת משכנעת

אחד העקרונות החשובים והקשים ביותר ליישום לצורכי כתיבה שיווקית הוא יצירת כותרות משכנעות, שמטרתן לעודד את המשתמשים ללחוץ עליהן בכדי להיחשף ליתר התוכן.

המדע ליצירת קומץ מילים עוצמתיות נשען על 7 טכניקות:

  1. דחיפות- כותרות אלו מדגישות את הזמן כגורם ואת חשיבות המאמר.
  2. סקרנות- כותרות סקרנות גורמות לגולשים לחשוב שהם מפספסים משהו.
  3. עזרה עצמית- כותרות אלו פונות לצורך של מישהו בנחמה רגשית או סיוע כלשהו.
  4. רשימות- כותרות נפוצות, שעושות שימוש במספרים, ומספרות לאנשים בדיוק למה הם יכולים לצפות מהמאמר מבחינת אורך ומבנה.
  5. איך ל…- כותרות אלו מעניקות פתרונות או שיטות להתמודדות עם בעיות שונות.
  6. Newsjacking- כותרות ניוזג’אקינג מנצלות נושאים אקטואליים וחדשות עדכניות כדי למשוך קוראים.
  7. ניגוד- כותרות מנוגדות מציגות רעיון שמקובל על רוב האנשים, והופכות אותו בכדי לייצר עניין והתנגדות.

  1. התחשבות בקהל היעד

כדי לייצר תוכן איכותי, צריך להכיר את אופן החשיבה של קהל היעד, להזדהות עם עמדותיו, להבין את תחושותיו ולהבין מה הוא יודע, מה הוא רוצה לדעת, ואיך ניתן לעזור לו.

מכיוון שלכל עסק יש מספר קהלי יעד, חשוב להתאים כל מסר באופן אינדיבידואלי לקהל שאליו הוא מכוון. כתיבה שיווקית ממוקדת יותר, תקלע בקלות רבה יותר.

  1. כתיבת מסר שמדבר בגובה העיניים

באינטרנט לא ניתן לעולם לדעת מי צורך את התוכן, אבל ידוע, שכל משתמש אוהב להרגיש, שהוא מדבר עם מישהו שהוא מכיר. המשמעות של זה היא, שיש לכתוב בצורה לא פורמלית ואפילו להשתמש בסלנג השגור בפיו של קהל היעד.

התחושה שניתן לייצר באמצעות כתיבה שיווקית נקראת ‘הטון’, והיא חלק חיוני וחשוב בחיי המותג. הוא חייב להתאים לתחושות ולגישות של קהלי היעד.

  1. כתיבה שמיועדת לקוראים הסורקים

בניגוד למה שכותבים מתחילים רבים נוטים לחשוב, רוב האנשים לא ממש קוראים באינטרנט, הם סורקים, וזו הסיבה שפורמטים שונים של תוכן מצליחים לשמור על נאמנות המשתמשים לאורך זמן – הם מספקים להם תוכן מדויק למה שהם מחפשים.

על מנת לסייע למשתמשים לסרוק את התכנים ניתן להשתמש באחד או יותר מאלמנטים הבאים:

  • רשימות ממוספרות- שומרות על סדר וארגון.
  • רשימות תבליטים- שומרות על סדר וארגון, ומעניקות למשתמשים מידע מפורט בפיסות מידע קצרות.
  • מילים מודגשות או נטויות- מפנות את תשומת הלב לפיסות מידע חשובות.
  • כותרות- מחלקות את הטקסט ומקלות על סריקתו.
  • מולטימדיה- תמונות, קטעי וידאו וכדו’ עוזרים לחלק את הטקסט, מציגים מידע חזותי במקום טקסטואלי ומקלים על המשתמשים לצרוך את התוכן ולהפיק ממנו הנאה.
  1. קריאה לפעולה

קריאה לפעולה היא החלק בטקסט שנועד לומר למשתמשים מה עליהם לעשות. קריאות לפעולה עובדות בצורה הטובה ביותר כאשר הן תמציתיות, תיאוריות ואינפורמטיביות.

להלן חלק מהקריאות לפעולה הנפוצות ביותר:

  • למד עוד
  • צור קשר
  • קנה עכשיו
  • לשיחה עם נציג
  • קנה כאן
  • לחץ כאן
  • להתחיל
  • התחל עכשיו

קריאות לפעולה מופיעות בתחתית הטקסט. הן קצרות, תמציתיות, ונועדו להפוך את המשתמשים ללקוחות או לגרום להם לבצע המרות.

מחפשים שירותי כתיבה שיווקית מקצועיים? כאן זה מקום מצויין להתחיל 052-4888621

Views: 5