קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, כתיבה שיווקית, קופירייטינג, קופירייטר

איך מתבצעת כתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט

תוכן עניינים

בניתם אתר אינטרנט והוא נראה נפלא. עכשיו הגיע הזמן להביא אליו קהל ולמגנט אותו לעסק. התוכן הוא אחד המרכיבים ההכרחיים בקידום האתר במנועי החיפוש, אך לא רק. הוא גורם לקהל הרחב להכיר אתכם, להבין במה אתם מומחים וכשהוא מדויק וקולע, הוא מוביל לפעולה.

תוכן שיווקי נכתב במטרה לגרום לקורא לעשות פעולה כלשהי: לקנות, להירשם לרשימת התפוצה, להשאיר פרטים לקבלת מידע ועוד. מצד אחד תפקידו הוא לגרום למשהו להתבצע. מצד שני הוא לא פרסומת כיוון שהוא הסיבה לשמה הגולש נכנס לאתר. מלאכת הכתיבה במקרה זה צריכה להיות חכמה, מודעת ומדויקת. איך היא מתבצעת? על כך בכתבה.

7 שלבי כתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט

עבודת הכתיבה דורשת הבנה של הגולש (וגם של מנוע החיפוש). עלינו לשאול מה הוא רוצה לקרוא, באיזו שפה וכשמדובר על כתיבה שיווקית השאלה מה יגרום לו לפעול תוביל אותנו בתהליך. הכתיבה עצמה תתבצע תוך מעבר על השלבים הבאים:

שלב ראשון – הבנת המטרה

נתחיל מכך שנבין מה המטרה שלנו. נשאל היכן הוא עומד להתפרסם (באתר של העסק או אולי באתר חיצוני), מי צפוי לקרוא אותו ונציין מה חשוב לנו שיקרה בסופו של דבר. אם המטרה של היא למכור מוצר מסוים, נציג את היתרונות שלו ולמי הוא מיועד.

אם המטרה היא להוביל להרשמה לרשימת התפוצה, ניתן ערך רב ונזמין את הקהל לקבל תכנים בלעדיים נוספים ישירות למייל. עסק אשר מזמין כתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט צריך להגדיר מראש את המטרה ולבקש מהכותב לשים עליה דגש.

שלב שני – הכרות עם הקהל

על הכותב להבין מיהו האדם היחיד שהוא פונה אליו. הקהל באינטרנט עצום ודומה לעתים לאוסף של אנשים שנמצאים באצטדיון, אך המפגש עם האתר הוא תמיד אישי, בין הגולש היחיד לבין העסק. ניתוח של אותו גולש יחיד יעזור לכותב לכתוב באופן מדויק ישירות לאדם שיקרא את מה שכתבנו.

הבנה מה הגיל של הקהל, מהו המכנה המשותף שלו, מה מעניין אותו, יעזרו לכתוב באופן מדויק. למשל, אם אוהבי כדורגל, מונחים מהמגרש יגרמו במהירות לחיבור רגשי (בתנאי שהם נכתבו בקונטקסט הנכון). אם מדובר באוהבי בישול, יעשה שימוש במונחים מעולם זה. 

שלב שלישי – בחירת השפה הנכונה

כמעט תמיד כתיבה שיווקית תהיה בגובה העיניים וישירות אל הקורא. הרשת גורמת לריחוק בין אנשים והכתיבה באה לקרב, ליצור קשר אישי ככל האפשר ולכן לרוב אין סיבה להשתמש בשפה גבוהה שתקשה על הקריאה. בנוסף, יש לחשוב האם נכון לכתוב בלשון יחיד, רבים או יוניסקס.

ההחלטה על השפה חשובה אך חשובה גם האחדות ולכן אם הכתיבה מיועדת לאתר, יש לבחון אותו לפני תחילת העבודה ולשמור על קו אחיד. הגולש יכול לעבור בין התכנים השונים באותו אתר ואם השפה תהיה זהה, בשלב מסוים הוא יתחיל להרגיש בבית.

שלב רביעי – יצירת זווית כתיבה מעניינת

האינטרנט מלא במידע רב. אמנם אין להעתיק תכנים (וגוגל יודע להעניש אתרים שעושים זאת), אך לא פעם אפשר למצוא תכנים שדומים זה לזה ולא מחדשים דבר. כתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט צריכה להיות מרעננת וחדשנית.

תפקידו של הכותב הוא למצוא את זווית הכתיבה המעניינת. לענות על שאלה שמעניינת את הקהל, לכתוב בצורה ברורה או מפורטת יותר (אם יש צורך) ואולי באופן קליל שיעזור לקורא להתקרב ולהכיר את העסק. תמיד אפשר למצוא את הזווית האחת הנכונה יותר ונדע שהצלחנו לאחר שהגולשים יעשו את מה שרצינו.

שלב חמישי – כתיבה מדויקת

מלאכת הכתיבה צריכה להתבצע באופן מדויק. השפה חייבת להיות רהוטה, נטולת טעויות והסגנון צריך להיות מעניין. הכותרת תמשוך את הקורא פנימה ותספר לו למה כדאי לו להיכנס ולקרוא. התוכן יענה על הציפיות ויכוון את הקורא, באופן טבעי, לבצע פעולה.

לא כל כותב יכול לבצע את המשימה ולא כל אחד יודע לכתוב באופן מעניין ובוודאי לא כזה שיגרום לקורא לעשות פעולה כלשהי. לפני בחירת הכותב כדאי לבחון את תיק העבודות ולהתרשם מיכולותיו.

שלב שישי – עריכה והגהה

רגע לפני השליחה אל הלקוח (בעל העסק או האתר), הכותב יעבור עליו שוב, יקרא אותו בקול רם ויבצע עריכה והגהה על פי הצורך. רק כשהתוכן מעולה הוא יעבור הלאה ואפשר יהיה לפרסם אותו.

שלב שביעי – פרסום

את השלב הזה יבצע בדרך כלל מי שאחראי על האתר. מעבר לכך שיש להעלות את מה שנכתב, כדאי לשקול הוספת תמונות, קישורים ולראות שהתוכן נראה מצוין.

צריכים שירותי כתיבת תוכן שיווקי לאתר שלכם ? בואו נדבר 

Call Now Button