fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

חשיבותן של כותרות במאמרי תוכן

אם “התוכן הוא המלך, הכותרת היא המלכה” מדקלמים מומחים לכתיבה שיווקית ולקופירייטינג. ואכן, לא ניתן להפריז בחשיבותה של הכותרת במאמרי תוכן באינטרנט. הכותרת היא המילים הראשונות שמגיעות לעין הקורא, ועל פיהן יכריע אם להמשיך לקרוא או לדפדף הלאה. במאמר זה נבאר מדוע הכותרת חשובה כל כך, וכיצד ניתן לכתוב כותרת איכותית.

חשיבותה של הכותרת

הכותרת משמשת את הקופירייטר (כותב האתרים באינטרנט) למטרה כפולה: ראשית,  הכותרת קריטית בגלל האופי של אלגוריתם החיפוש של גוגל, הנותן קדימות לכותרות,  ושנית, הכותרת חשובה לאחר שהגולש כבר נכנס לאתר וקורא את הכתבה. נסביר:

חשיבות הכותרת עבור מנוע החיפוש של גוגל

מנוע החיפוש של גוגל בנוי מטבע הדברים כך שהוא מנסה להתאים את תוצאות החיפוש של הכותב לאתר המתאים לו ביותר. משום כך, המנגנון ייתן עדיפות מכרעת לאתר שבכותרת הראשית שלו כלולות המילים שהקליד הגולש בחיפוש הגוגל.

כמו כן, המילים שבכותרת הן בדרך כלל המילים שיופיעו בפני הגולש כבר בשלב החיפוש, מבין האופציות המוצעות לפניו. כלומר לפני הגולש נמצאות שורה של כותרות, והוא יבחר להיכנס לאתר שנראה לו הכי מתאים. אם הכותרת שלכם לקויה, אין זה משנה כמה טוב יהיה התוכן, משום שהגולש כלל לא יכנס לאתר שלכם וכלל לא יקרא את התוכן.

חשיבות הכותרת באתר העסק עצמו

ובכן, נניח שעברתם בהצלחה את מבחן מנוע החיפוש, ותוכן האתר שלכם פרוש לפניו. האם הכותרת מאבדת כעת מחשיבותה? ממש לא.

בשלב זה, הכותרת היא המילים הראשונות אותן הגולש קורא, סוג של השער של התוכן הפרוש בפניו. מחקרים מוכיחים שרושם ראשוני מתגבש תוך 10 שניות. ובכן, בעידן האינטרנט, בו עומדות בפני הגולש מגוון אינסופי של אפשרויות, ניתן לומר שהרושם מתגבש בזמן פחות מכך. יש להבין – לגולש הממוצע באינטרנט אין זמן. אם הוא יקבל מהכותרת רושם שלילי, הוא לא יקווה להתרשם יותר מהתוכן. המסתבר הוא, שהקורא יסגור את האתר שלכם וידפדף הלאה.

אז איך עושים כותרת טובה?

כעת לשאלת השאלות – מהם הקריטריונים לכותרת טובה? ובכן, ניתן למנות ארבעה קריטריונים על פיהן ניתן להכריע שכותרת עומדת בתנאים לכתיבה שיווקית איכותית, וכעת נמנה אותם אחד אחד:

תוכן המאמר בקצרה

הכותרת צריכה לבאר לקורא בקצרה מהו תוכן המאמר אותו הוא עומד לקרוא. כותרת טובה היא כותרת שלוקחות בחשבון את כל השאלות שיש להן תשובות במהלך המאמר, כך שכבר מגוף הכותרת ברור שהתשובה נמצאת בפנים. יש לזכור, לקורא אין זמן פנוי. אם הוא יקבל את מהכותרת את הרושם שהוא לא עומד לקבל את השירות שהוא מחפש, הוא לא ינבור בתוכן בתקווה למצוא תשובות. הוא פשוט ימשיך לשורה הבאה במנוע החיפוש.

יצירת עניין

כאמור, הכותרת היא היוצרת של הרושם הראשוני, והקורא צפוי לשפוט את כל תוכן המאמר במידה רבה בהתאם לרושם שהוא קיבל מהכותרת. לכן, ברב מוחלט של המקרים מומלץ להימנע מכותרת בנאלית ולקונית. יש לבחור בכותרת מעניינת, מסקרנת, מקורית. כותרת שפונה לרגש של הקורא. כותרת שאומרת לקורא שהוא עומד בפני תוכן יוצא דופן, ששווה לו להמשיך לקרוא.

שיקוף טון המאמר

 כפי שצוין, הכותרת היא השער של המאמר. הקורא מצפה שאופי הכותרת יתאם אם סגנון המאמר, ואם הכותרת תראה לא מתאימה, הקורא לא ימשיך לקרוא.

כך לדוגמא, אם אתם כותבים מאמר מדעי, הכותרת צריכה להראות טכנית, מקצועית ונטולת רגש. משהו כמו “מחקר בדבר תיאוריית הקוונטים” ולא – “מה זה תיאוריית הקוונטים ואיך היא משפיעה עלינו”.

לעומת זאת, אם אתם כותבים מאמר שיווקי, שמנסה למכור מוצר, הכותרת צריכה להיות לפנות לליבו של הקורא, ולסקרן אותו. הכותרת ” למה אתם חייבים ביטוח לעסק שלכם” מתאימה הרבה יותר מכותרת טכנית ומשעממת כגון: “יתרונות ביטוח צד שלישי”.

שימוש במילות מפתח

הקריטריון הרביעי לכותרת טובה, והלא פחות חשוב הוא, שימוש במילות מפתח, כלומר מילים שהכותב צפוי לכתוב בעת חיפושו בגוגל. הסיבה לכך היא אופי אלגוריתם החיפוש של גוגל – אם הכותרת שלכם לא תתאם אם מילות החיפוש של הקורא, המאמר לא יופיע לפניו באופציות החיפוש.

צריכים קופירייטר שיודע לכתוב כותרות מעולות? אני כאן

Call Now Button
error: Content is protected !!
בוא נדבר
בואו נדבר
היי, איך אני יכול לעזור לך היום?