fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כתיבת תוכן, כתיבה שיווקית, קופירייטינג

הדרכים להימלט מכתיבה שיווקית בינונית ולשפר את מיומנויות הכתיבה שלכם

תוכן עניינים

אחת הבעיות השכיחות בקרב אנשי קופירייטינג ותוכן היא הקושי לייצר הברקות קופי ותוכן ברמה גבוהה באופן עקבי. האם יש דרך להימלט מזה? לפניכם 20 שיטות לשיפור המיומנויות הנחוצות עבור כתיבה שיווקית ותוכן, שיסייעו לכם להיות טובים יותר, חדים יותר ומקצועיים יותר באחד התחומים הכי מבוקשים בדיגיטל.

האיצו את הלמידה שלכם באמצעות תרגול מכוון

בדיוק כמו ששף לומד לטגן ביצה ולפלט דג, וכפי שכנר מתאמן על אותה יצירה שוב ושוב, על מנת לשפר את מיומנויות הכתיבה שלכם, עליכם לתרגל טכניקות כתיבה.

  • קבעו מהן חולשות הכתיבה העיקריות שלכם ובחנו מה אתם רוצים לשפר. כתיבה שיווקית חייבת להיות מדויקת. בחנו האם תרצו להתמקד בבחירת מילים נכונות, בזיקוק המסר או בכתיבת משפטים קצרים יותר.
  • קראו עבודות תוכן של כותבים אחרים, בכדי להבין כיצד הם מיישמים טכניקות כתיבה שיווקית בעבודותיהם. כותבים שונים נעזרים בשיטות שונות עבור כתיבת תוכן, ומנצלים סגנון אישי ויכולות טבעיות כמו הומור או פשטות. אספו את שמות הכותבים שאתם מעריכים את עבודתם ועקבו אחר העבודות שהם מפרסמים.
  • התאמנו בטכניקת כתיבה ספציפית, והשוו את התוכן שכתבתם לדוגמאות כתיבה שוטפת שהכנתם בעבר. בשיטה זו תוכלו לבחון את יכולת ההתקדמות שלכם ולראות היכן יכולות הכתיבה שלכם טעונות שיפור.
  • צאו מאזור הנוחות שלכם. בחרו נושאי כתיבה מאתגרים, קהלים שאתם מכירים פחות וטפחו את ההתפתחות האישית המקצועית שלכם. כתיבה שיווקית נכונה משתנה בהתאם לקהל היעד, לפלטפורמת השיווק ולמה שהיא נועדה לשווק. ככל שתרחיבו את היריעה שלכם, תצליחו לשפר גם את מיומנויות הכתיבה השיווקית שלכם.

הקדישו מחשבה לפני שאתם מתחילים בתהליך הכתיבה

לפני שמכינים ארוחת יוצרים תוכנית פעולה: מי מגיעים לארוחה? מה הם אוהבים לאכול? מה סדר המנות? וכיו”ב.

באופן דומה גם תהליך הכתיבה מתחיל במחשבה. למדו את קהל היעד, החליטו איזו בעיה אתם רוצים לפתור לו, וצרו מפת דרכים שתוביל את הקוראים לפתרון הבעיה באמצעות מסר ברור והגיוני.

בנו את המסר שאתם רוצים להעביר

קופירייטינג נכון בונה את המסר כמו ארוחה בת 4 מנות, ומצליח לרתק את הקוראים מהמילה הראשונה ועד למילה האחרונה. דמיינו שאתם מבשלים ארוחה בת 4 מנות: המנה הראשונה נועדה לעורר את התאבון, המנות העיקריות נועדו להזין את הסועדים, הקינוח נועד להשאיר להם טעם מתוק והתה משאיר אותם עוד זמן מה ליהנות מחברה טובה.

  • כתיבה שיווקית חייבת למשוך את תשומת הלב באמצעות כותרת עוצמתית. היעזרו במילות כוח או מספרים וציינו יתרון ספציפי שיפתה את המשתמשים להמשיך לקרוא.
  • הקפידו על תוכן עם ערך למשתמשים. ככל שהוא יהיה יקר ערך ומקורי יותר, כך הוא ייצור בידול חזק יותר ויבנה אמון והעדפה בקרב המשתמשים.
  • כתיבה שיווקית נועדה להניע את המשתמשים לפעולה. סגירה מעוררת השראה עשויה להזניק אותם לפעולה ולהפוך את המותג לאוטוריטה וסמכות בתחום פעילותו.

שלטו בכישורי כתיבה בסיסיים

שף מתרגל מיומנויות חיתוך, טיגון, הקפצה, צלייה ועוד מגוון כישורים. באופן דומה עליכם לתרגל מיומנויות כתיבה בסיסיות, ולשלוט בהן.

  • צרו זרימה הגיונית לכל אורך התוכן ללא הסחות דעת על מנת לשמור על הקשב של הקוראים.
  • למדו כיצד להשתמש בשפה חיה בכדי להפוך רעיונות מופשטים לקונקרטיים. כך הקוראים יצליחו לתפוס ולזכור את המסר בקלות.
  • אחד העקרונות של כתיבה שיווקית נכונה הוא כתיבת משפטים נגיסים, פשוטים ומשמעותיים. תרגלו את הרעיון.
  • צרו מעברים חלקים בין משפט למשפט, כך שהמשתמשים יעברו ללא מאמץ בין פסקה לפסקה.
  • תרגלו כתיבה ברורה ותמציתית, שתהפוך את המסר שלכם לעוצמתי.
  • הימנעו משימוש במילים חלשות, מילות שלילה וקלישאות. תבלו את הכתיבה שלכם במילים עוצמתיות וביטויים חושיים.

צרו את החתימה האישית שלכם

משלמדתם לתקשר בעוצמה ובבהירות, צרו את סגנון הכתיבה האישי שלכם.

  • למדו כיצד להשתמש בטכניקות זום אין וזום אאוט כדי לשזור סיפורים זעירים בתוכן שלכם.
  • בשלו מטפורות טריות כדי לתבל נושאים משעממים.
  • כתבו משפטים ארוכים מבלי שייגמר לכם האוויר וגלו כיצד להשתמש בקצב ולהכניס מוזיקה לכתיבה שלכם.
  • התנסו בבחירת מילים ונסו טון שיחה, כך שהקוראים יוכלו לזהות את קולכם.

באופן כללי, הכי חשוב שתכתבו מהלב. הקוראים ירגישו את ההתלהבות שלכם ותצליחו באופן אותנטי להניע אותם לפעולה.

צריכים תוכן איכותי לקידום האתר שלכם? בואו נדבר

Call Now Button
בוא נדבר
בואו נדבר
היי, איך אני יכול לעזור לך היום?