fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כתיבת תוכן, כתיבה שיווקית, קופירייטינג, קופירייטר

5 אסטרטגיות תוכן להגדלת המכירות

תוכן עניינים

כאשר בונים אסטרטגיית שיווק, צריך לחשוב על תוכן, שמוביל לתנועה, שמובילה לגידול במכירות. 3 המרכיבים האלו שזורים זה בזה, וככל שהתוכן באתר המפרסם יהיה יעיל ושימושי יותר, כך ניתן להגדיל את התנועה ואת ההכנסה.

ניסיוני לימד אותי שככל שהתוכן שאני מייצר מעניין, מועיל ומרתק יותר, כך אני מצליח לדייק גם את מאמצי הקידום שלי ומגיע לתוצאות טובות יותר במנועי החיפוש. גיליתי כי כתיבת תוכן נכון מובילה לתנועה ומגדילה את הסיכויים למעורבות והמרה.

בשורה התחתונה, כל קופירייטר מקצועי מבין, שבכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר נדרש ממנו ליישם כל תובנה ביצירת תוכן, ולהפוך את תוצאותיו לאסטרטגיה שניתן לשכפל.

במאמר שלפניך חמש אסטרטגיות שיעזרו לך ליצור תוכן מרתק, שימשוך את הקהל שלך ויסייע לך להניב את התוצאות הטובות ביותר ממאמצי השיווק שלך.

הגדרת הטון האישי שלך ומיקודו ישירות בקהל היעד

כאשר אני משתמש במילה “טון” אני מתכוון לאיכות האישית שלך, שמוסיפה כוח לתוכן. הטון שלך יכול להיות רשמי, אינטימי, חגיגי, אירוני, שובב וכו’.

על מנת לבחון מה הטון האישי שלך, עליך להשוות את הכתיבה שלך לכתיבה של אנשי קופירייטינג וכותבים אחרים, כאלו שמוערכים בעינייך, או כאלו שנחשבים כמומחים בתחום זה.

לא מעט אנשי תוכן מתעלמים מאלמנט אינדיבידואלי זה, מכיוון שהם מתמקדים בקידום התוכן ולא בתוכן עצמו, אך למעשה, זה האלמנט שיבדל אותך מכל קופירייטר או איש תוכן אחר ויוסיף לתוכן שלך את מה שיגרום למשתמשים להמשיך לעקוב אחרייך.

חשוב לשים לב שהטון הכללי צריך מתאים לקהל היעד ולמטרת התוכן. אחת הדרכים ליצור טון ראוי היא לדמיין מצב בו המילים הכתובות נאמרות.

קופירייטר טוב לא צריך להוכיח כמה הוא פיקח או בקיא (האם ניסית למנות את כמות הפרופסורים שכתבו רב מכר?). אחת הסיבות לכך שאין רבי מכר אקדמיים היא, שהתוכן יכול להיות נפלא, אך בהיעדר אסטרטגיה שיווקית הוא לא מושך את הקוראים.

בעת כתיבת תוכן שנותנת מענה לשאלות המשתמשים באתר שלך או ברשתות החברתיות, חשוב לשים לב שהתוכן נכתב בשפה שהם מבינים. הם מחפשים פתרונות מעשיים לבעיותיהם, יש לספק להם אותם בפשטות עם תוכן רענן ומשעשע שכיף לקרוא.

מינוף נתוני צד ג’ והרחבה בנושא

נתוני צד ג’ הם נתונים שלא בהכרח מגיעים ממך, אלא כאלו שמקורם באתרים אחרים, בספרות מקצועית, בסרטונים וכדו’. הם כוללים תוצאות ניסוי, מחקר, סקר או מדגם וכדו’, והשימוש בהם מאוד יעיל, מכיוון שהם מוסיפים הרבה מאוד עניין ואמינות לתוכן, אך רק כאשר השימוש בהם נעשה בחוכמה ובזהירות.

על מנת לוודא שהשימוש בנתוני צד ג’ נכון, עליך לוודא שלפחות 80% מקהל היעד שלך ימצא בהם תועלת רבה ויסמן אותם כאינפורמציה שלא ניתן לדלג עליה. נתונים שלא יהדהדו לא יניעו את המשתמשים, ולכן כאשר עוסקים במלאכת קופירייטינג, זוהי אסטרטגיה שכל קופירייטר חייב להכיר וללמוד כיצד למנף אותה לטובת מטרת התוכן.

אסטרטגיית שיווק התוכן שלך חייבת לכלול נתונים וסטטיסטיקות שיעניינו את קהל היעד שלך. אם לדוגמה התוכן עוסק בשיווק ברשתות חברתיות, מומלץ לחפש סטטיסטיקות של המדיות החברתיות הרלוונטיות למשתמשים שלך ולגבות אותן בכותרות עוצמתיות.

על מנת לתת גושפנקא למידע שמפרסמים, נהוג להטמיע קישור לדף המקורי שבו נמסר המידע שנכתב כנתון צד ג’, כמו דף האינטרנט של האוניברסיטה שפרסמה את המחקר לדוגמה.

כתיבה עבור אדם יחיד

בדרך כלל אנשים נוהגים לקרוא פוסטים, מאמרים ותכנים ברשת לבד. מסיבה זו בעת כתיבת תוכן צריך לדמיין שאדם אחד קורא אותו ולכוון את המידע אליו.

כתיבה לאדם אחד יכולה לסייע לך גם למצוא במהירות את הטון האישי שלך ולהפוך את התוכן שלך לחזק יותר. הוא יהפוך את התוכן לאישי ויאפשר לך ליצור קשר טוב יותר עם קהל היעד.

האתגר האמיתי שעימו מתמודד קופירייטר בעת כתיבת תוכן בעברית לאדם אחד הוא התאמת התוכן לשני המינים. באנגלית זה הרבה יותר פשוט, אך אנשי תוכן מנוסים ומקצועיים מצליחים להתגבר על המכשול הזה, וזה בדיוק אחד המקומות שבהם ניכר ההבדל שיש לבעלי ניסיון בתחום.

חשוב לזכור, שגם בכתיבת בלוג לדוגמה, התוכן יועד לקהל היעד ולא למי שכותב אותו, ולכן חשוב למקד אותו במשתמשים. לשם כך מומלץ לצמצם ככל שניתן את השימוש במילה אני, ולהשתמש במילים עם הטיות שייכות כמו שלך, איתך, ממך, לך וכדו’, שמתאימות לשני המינים. יתרון נוסף שיצמח מזה הוא, שהקוראים יבינו שאכפת לך מהם ולא מהרווח האישי שלך או מגדולתך.

משוב משתמשים

ניתוח נתונים יכול לסייע לך לקבל תובנות עמוקות באשר למה שהמשתמשים רוצים, ומשוב ישיר הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לדעת בדיוק כיצד התוכן שלך משפיע עליהם, ואיזה תוכן הם ישמחו לצרוך בעתיד.

משוב משתמשים מראה את התגובות, ההצעות ותפיסות העולם של הקהל שלך. זה חיוני מכיוון שלכולם יש השקפת עולם אינדיבידואלית, ומיקוד תשומת הלב שלך במה שהם מרגישים או תוהים לגביו יסייע לך לבנות אמון עם המשתמשים ולחזק עימם את הקשר המקוון והלא מקוון שלכם.

יש הרבה שיטות שניתן ליישם כדי לקבל משוב מהמשתמשים, אך בכל אחת מהן חשוב במיוחד לאסוף דעות ושאלות רלוונטיות, שיעזרו לך לייצר תוכן רלוונטי עבורם.

להלן הדרכים הפופולריות והיעילות לקבל משוב משתמשים:

  • סקרים

חשוב להבין, שסקר צריך להיות קצר וקולע, כזה שלא מטריח את המשתמשים וניתן למלא במספר הקלקות בלבד. מומלץ להגביל את הסקר ל- 2-3 שאלות בלבד. אחרי הכול, מה שנחוץ לך הוא התובנה שלהם, שניתן יהיה לפתח הלאה לתוכן שימושי עבורם.

מומלץ להימנע ככל שניתן משאלות פתוחות או משאלות ישירות, אלא אם ניתן להשיב עליהן ב”כן” או “לא”. אם בכל זאת יש לך דילמה באשר לסוג השאלה, הבחירה תהיה תמיד בזו שתניב עבורך את התובנה המדויקת ביותר. לדוגמה, במקום לשאול “האם את/ה מפעיל/ה מודעות פייסבוק”? כדאי לשאול “מה מונע ממך להפעיל מודעות פייסבוק”?

גם היכולת ליצור סקרים מצריכה מיומנות וניסיון, ומכיוון שחשוב מאוד לשאול את השאלות הנכונות באופן המדויק ביותר, כדאי להשקיע בכך זמן.

  • תיבות משוב / טפסים

פנייה ישירה אל המשתמשים היא לעיתים הדרך הטובה ביותר לקבל מהם משוב. ניתן לשלב תיבות משוב בסוף הפוסט של הבלוג, בניוזלטר ובמגוון דרכים נוספות. זו למעשה השיטה הקלה והזולה ביותר, שמאפשרת לקבל משוב מקהל נאמן.

השיטה הזו יעילה במיוחד עבור מי שהצליח לצבור עוקבים, והיא מהווה מקור למשוב מהיר ואמין.

  • ניתוח פעילות משתמש

כיצד אנשים מתקשרים עם התוכן שלך? מה אחוז המשתמשים שנחשפו לתוכן ויקנו את המוצר שלך או יירשמו לרשימת התפוצה שלך? אילו פעולות התוכן שלך גרם למשתמשים לבצע? זה המקום בו צריך להתעמק במערכות הניהול של פלטפורמות השיווק בהן משווק התוכן שלך ולבחון מה הכי יעיל, מה מוביל להחזר ההשקעה הכי גבוה ומה מצליח לקלוע למטרת שיווק התוכן בצורה הטובה ביותר.

כתיבה שיווקית נועדה להוביל את המשתמשים לבצע פעולה כלשהי – רכישה, מילוי פרטים, הצטרפות לרשימת התפוצה, שיתוף וכן הלאה. אף על פי שניתוח פעילות המשתמש היא החלק המורכב של העבודה שלך, והיא לא בהכרח מתעסקת בתוכן עצמו, היא זו שעשויה להוליד עבורך את התובנות העמוקות ביותר כמו מה הפוסט הכי נצפה בבלוג שלך? מה הפרסום שעורר הכי הרבה מעורבות? איזה דף נחיתה הניב את כמות ההמרות הגבוהה ביותר וכן הלאה.

 

המטרה של ניתוח פעילות המשתמשים היא להוביל אותך בסופו של דבר לבניית אופטימיזציה טובה יותר לתוכן שלך. לשם כך יש מגוון רחב של כלים, שיעזרו לך להבין מה בדיוק המשתמשים חושבים על התוכן שלך. מידע זה יקר ערך ולא יסולא בפז.

כתיבת תוכן שנוי במחלוקת

לפעמים זה טוב לטלטל את הדברים על ידי התמודדות עם נושא מורכב או שנוי במחלוקת. נתקלתי בלא מעט אנשי תוכן שעשו זאת, ובזכות זה התוכן שלהם הפך לוויראלי.

סוג זה של כתיבת תוכן אינו מיועד לבעלי לב חלש, כי הוא עלול להפוך אותך למלאך ושטן באותה מידה.

קהל היעד שלך רוצה לקחת חלק ברעיונות שלך, ולא רק לבלוע מילים ולתת לך תשומת הלב. זה לא עובד ככה. כתיבת תוכן שנוי במחלוקת, גורמת לאנשים להקשיב לך ולהגיב לך, בין אם הם מסכימים איתך ובין אם לא.

אם יש בך את הרצון לגרום לכך שאנשים יפסיקו כל מה שהם עושים כדי לקרוא את התוכן שלך, עליך להציף נושא שנוי במחלוקת. התוצאות לא יאחרו להגיע. עם זאת, אני ממליץ לך לגבות את הטיעונים שלך בנתונים ממקורות מדויקים.

זהירות, התמודדות  גרועה עם נושאים שנויים במחלוקת, עלולה להיות מסוכנת. אם התוכן לא יוצג באופן ראוי ונכון, זה עלול לפגוע במשתמשים, להרחיק תנועה מהאתר שלך ולגרור תשומת לב שלילית ולא רצויה. אף אחד לא מעונין שזה יקרה לו.

מצד שני, אם זה יצליח לך, יתווספו לך אוהדים נאמנים. לשם כך חשוב לספק להם ערך.

להיות שנוי במחלוקת זה לפעמים בדיוק מה שצריך כדי לשפר את המותג האישי שלך באינטרנט ולהתבלט בשוק הומה אדם. בין אם התוכן מקורי לחלוטין או שמדובר בנושא שנוי במחלוקת שכבר נדון בעבר, עליך לתת אינפורמציה עובדתית ומדויקת שלא ניתן לערער עליה.

שימוש באמצעים חזותיים לחיזוק התוכן

מישל וודל, פרופסור למדעי הצרכן באוניברסיטת מרילנד, ערך מחקר בנושא מעקב אחר עיניים ושיווק חזותי ומצא כי המוח האנושי מגיב לוויזואליה יותר מאשר לטקסט. למעשה, כמעט 50% מהמוח שלך מעורב בעיבוד חזותי.

רשתות מדיה חברתית מובילות כמו Pinterest ו- Instagram משגשגות מכיוון שצורת התוכן העיקרית שניתן להעלות, לשתף ולהפיץ בהן היא ויזואלית.

תמונות הן אחד מאמצעי השיווק האהודים בקרב המשווקים ברשת, והיא אסטרטגיית תוכן נבונה, שיכולה להגדיל את ערך התוכן שלך בעיני המשתמשים באופן ניכר.

בעת יצירת תוכן מכל סוג שהוא, מומלץ לעשות שימוש בנכסים חזותיים כמו אינפוגרפיקה, סרטונים, מצגות, תוכן אינטראקטיבי (למשל, חידונים או סקרים) וכדו’.

מניסיוני, אינפוגרפיקה היא בין הנכסים הוויזואליים היעילים ביותר ליצירת קישורי סמכות, הגדלת התעבורה האורגנית שלך ויצירת מודעות גבוהה יותר למותג. כמידע ויזואלי, אינפוגרפיקות יכולות להגדיל את התנועה האורגנית, את כמות הלקוחות ואת כמות המכירות. אם ברצונך ליצור ולהפיץ אינפוגרפיקה, מומלץ לפנות לשירותי עיצוב גראפי מקצועי.

לסיכום:

כתיבה שיווקית לא מתאימה לכולם. עם זאת, אם נגמלת בלבך ההחלטה לחולל שינוי בעולם, כתיבה היא כנראה אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת.

מחברים, בלוגרים, אנשי קופירייטינג ומשווקי תוכן יודעים את החשיבות של כתיבת תוכן איכותי. לא קל ליצור תוכן שממיר, אבל זה אפשרי, אם מיישמים את האסטרטגיות שציינתי כאן.

תוכן נהדר יכול לבסס קשרים עם הלקוחות הפוטנציאליים ולהוביל אליך את הלידים הטובים ביותר. נכון, ניתן ליצור מודעות לשיווק מוצרים ושירותים שונים, אך כתיבה שיווקית לא מסתיימת כאן. על מנת להפיק את המיטב מאסטרטגיית התוכן שלך ולהגדיל את המכירות באופן משמעותי, חשוב לטפח את הקשר עם קהל היעד, וזה קורה באמצעות כתיבת תוכן עם ערך שנעשית באופן עקבי ותדיר.

צריכים תוכן איכותי לקידום האתר שלכם? בואו נדבר

Call Now Button
error: Content is protected !!
בוא נדבר
בואו נדבר
היי, איך אני יכול לעזור לך היום?