fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

איך לנסח את הכותרת המושלמת לדף הנחיתה שלכם?

עמוד הנחיתה שלכם הוא העמוד החשוב ביותר באתר האינטרנט שלכם. כל פרט בעמוד הנחיתה שלכם נועד לבצע פונקציה מסוימת לשם משיכת לקוחות פוטנציאליים. ואולם, בעלי עסק רבים נוטים להמעיט בחשיבותו של המאפיין הבסיסי ביותר של עמוד הנחיתה – הכותרת. כותרת משכנעת תסייע לכם לדאוג לכך שהמבקרים לא יעזבו את האתר במהירות.

כפי שציין טייקון הפרסום הבריטי דיוויד אוגילבי, “בממוצע, פי חמישה אנשים קוראים את הכותרת מאשר את גוף הכתבה. למעשה, הכותרת שווה 80 סנט מכל דולר שתוציאו”.

למעשה, כלל אין בכך משום הפתעה. בכתיבת תוכן מקצועית וכתיבה שיווקית ממוקדת, הכותרת היא הדבר הראשון שהמבקרים שלכם רואים כשהם נכנסים לדף הנחיתה. כותרת שמותירה רושם ראשוני חיובי תבטיח שהמבקר ימשיך לעיין באתר. מנגד, כותרת שמותירה רושם ראשוני שלילי תגרום למבקר לעזוב את האתר באופן מידי.

למרבה הצער, אין קיצורי דרך בכל הקשור לניסוח כותרת אטרקטיבית לדף הנחיתה שלכם. נדרש מכם להשקיע מאמץ, להכיר את קהל היעד שלכם ולהבין איך הכותרת שתנסחו תשתלב בצורה הטובה ביותר בקמפיין הפרסום שלכם.

במילים אחרות, אין דרך אחת נכונה לנסח כותרת מוצלחת לדף נחיתה. ואולם, החדשות הטובות הן שישנן לא מעט נוסחאות שתוכלו להסתמך עליהן כדי למשוך את קהל היעד לאתר שלכם, ואתם נמצאים במקום הנכון כדי ללמוד עליהן.

יש לי שפע של טיפים ודוגמאות שיסייעו לכם לנסח את הכותרות האפקטיביות ביותר מבלי לחשוב יותר מדי. אבל לפני שנקפוץ לנוסחאות האלה, בואו נדבר על המאפיינים של כותרת אטרקטיבית ויעילה.

מה הופך כותרת לאטרקטיבית?

למרות שישנם כמה סוגים שונים של נוסחאות שתוכלו להסתמך עליהם, ישנם מספר כללי אצבע אשר חלים כמעט על כל כותרת שהיא. אנחנו ממליצים לכם לקחת אותם לתשומת לבכם בבואכם לנסח את הכותרת הבאה שלכם.

כלל מס’ 1: הביעו אמפתיה לבעיותיו של הלקוח

כל הכותרות הנהדרות מביעות הזדהות עם הבעיה של המבקר. על הכותרת שלכם להדגים את היתרונות של המוצר או השירות שלכם ולהבטיח למבקרים שיש ביכולתם לפתור את הבעיות שלהם.

כלל מס’ 2: דף הנחיתה שלכם הוא רק חלק מהקמפיין

זכרו: דפי נחיתה לא קיימים בחלל ריק! לכן, עליכם לדאוג שעמוד הנחיתה שלכם יתאים לשאר קמפיין הפרסום. ברגע שדף הנחיתה נטען, המבקרים אמורים להיות מסוגלים לדעת שהם הגיעו למקום הנכון (אחרי הכל, הם לחצו על הקישור או על המודעה שלכם מסיבה כלשהי). לדוגמה, אם בחרתם לפרסם ברשתות החברתיות מוצר מסוים, עליכם לדאוג שדף הנחיתה שאליו מוביל הקישור במודעה יעסוק באותו המוצר. מדובר בנקודה משמעותית בניסוח כותרות בפרט ובעיצוב דפי נחיתה בכלל.

בנוסף לכך, אם אתם מנהלים מספר קמפיינים במקביל, אנו ממליצים לכם להקים עמוד נחיתה ייחודי עבור כל קמפיין בנפרד. כך, תוכלו להתאים את המסרים שלכם לקהל היעד הרלוונטי לכל קמפיין. לדוגמה, אם אתם מנהלים מסע פרסום במדיה החברתית, סביר להניח שחלק מהמבקרים שלכם לא ידעו הרבה על המותג שלכם. במקרה כזה, תרצו להוסיף “אישיות” לכותרת שלכם כדי להשאיר רושם חזק יותר על לקוחות פוטנציאליים.

כלל מס’ 3: עדיף להיות ברורים מאשר להתחכם

כותרת טובה לא חייבת להיות שנונה. המטרה שלכם אינה להמציא משחק מילים מקורי או לגרום לקוראים שלכם לצחוק. הכותרת שלכם אף לא נועדה לעורר בקוראים שלכם הרהורים עמוקים על משמעות החיים באמצעות המטפורות העמוקות שלכם. המטרה המרכזית שלכם היא לתקשר עם לקוחות פוטנציאליים ולמשוך את המבקרים לאתר שלכם. לכן, חשוב במיוחד להשתמש בשפה בהירה וקלה לקריאה, שתמשוך את המבקר להמשיך לצפות בדף הנחיתה שלכם.

אם אתם מתכננים לכלול בדף הנחיתה שלכם טפסי הצטרפות, כלל מס’ 2 רלוונטי במיוחד עבורכם. מחקר שנערך בארצות הברית בדק מעל למאה חמישים אלף כותרות בדפי נחיתה שכללו טפסי הצטרפות. מהמחקר עולה שביצועיהם של דפי הנחיתה שכללו כותרות ברורות ופשוטות עלו על אלה של הדפים שכללו כותרות יצירתיות בשמונים ושמונים אחוז מהמקרים.

כלל מס’ 4: אתם לא צריכים להמציא מחדש את הגלגל

בניגוד לאמונה הרווחת, עבודת שיווק טובה אינה חייבת להיות יצירתית. לשם המחשה, חוקרים ישראלים בחנו בשנת 1999 את 200 הפרסומות הטובות ביותר. באופן מפתיע, נמצאו לא מעט נקודות השקה בין אותן פרסומות. למעשה, 89% מהפרסומות שנבדקו יכלו להיות מסווגות לשש קטגוריות או “תבניות”.

לפעמים הכותרת הטובות ביותר הן אלה הפשוטות והתבניתיות ביותר. מבנה הכותרת שלכם לא צריך להיות מקורי על מנת שיהיה אפקטיבי. מסיבה זו, אתם יכולים וצריכים להכיר כותרות קיימות על מנת לשאוב השראה עבור דפי הנחיתה שלכם. ניסיוני בתחום הוכיח לי שכותרות טובות צריכות לכלול כמה אלמנטים מרכזיים:

על הכותרת שלכם להתמקד באחת או יותר מהמטרות הבאות:

  • להציג נקודת מכאוב פוטנציאלית שהמוצר או השירות שלכם יפתרו
  • להציע פתרון לבעיה מסוימת
  • לרתק את הקורא כדי שימשיך לקרוא

אם תצליחו לשלב את שלושת האלמנטים בכותרת אחת מבלי שהדבר ייראה מעושה, תקבלו את הכותרת המושלמת: נקודת מכאוב + פתרון + ריתוק הקורא.

לפיכך, בבואכם לנסח את כותרת דף הנחיתה שלכם, התחילו בהתמקדות בתועלת או בבעיה שתוכלו לפתור עבור לקוחות היעד שלכם. לאחר מכן, נסו לרתק את הקוראים באמצעות הצגת נקודת המבט הייחודית שלכם. המאפיין ה”מרתק” יכול להיות כל דבר שיהפוך את הכותרת שלכם למושכת, החל מנתון משכנע שפונה להיגיון (למשל, X משפר את התוצאות ב-50%!) וכלה בפנייה אישית יותר לקהל היעד הרלוונטי או הצגת מאפיין הייחודי למותג שלכם.

לאחר שהסברנו על אודות כללי האצבע המרכזיים, הגיע הזמן להציג לכם את נוסחאות הכותרות הטובות ביותר.

7 נוסחאות לכותרות אטרקטיביות לדפי נחיתה

מוכנים לקבל השראה? להלן שבע נוסחאות שתוכלו להיעזר בהן כדי לכתוב את הכותרת המושלמת עבור דף הנחיתה שלכן. זכרו שהבחירה בנוסחה המתאימה תלויה במוצר, במותג ובקהל היעד שלכם.

1. כותרת ההדרכה (How-to)

מדובר באחת מהכותרות הפשוטות ביותר לכתיבה. זו גם דרך יעילה במיוחד להעביר לקהל היעד את המסר הנכון. כותרת ההדרכה מציינת בבירור את היתרון הגלום בהצעה שלכם ומבטיחה פתרון פשוט (היא מלמדת את הקורא כיצד לעשות משהו). ככל שתכירו את קהל היעד שלכם יותר, כך תוכלו לחשוב על כותרות הדרכה אפקטיביות יותר.

כותרות ההדרכה מחולקות לשתי קטגוריות מרכזיות. הדרכה מפורשת והדרכה מרומזת. הנוסחה המפורשת, שהומצאה על ידי הסופר דייל קרנגי כבר בשנות השלושים של המאה הקודמת, פשוטה במיוחד ליישום: “איך ל(השיג את מטרה X)”.

הנוסחה המרומזת תיראה כך: “המדריך השלים ל(השגת מטרה X)”. לכל אחת מהנוסחאות יש פוטנציאל לרתק את הקורא ולהניע אותו לרכוש את המוצר או השירות שלכם. אם דף הנחיתה שלכם משמש כמגנט לידים, סביר להניח שהנוסחה המרומזת תהיה אפקטיבית יותר.

בנוסף לכך, זכרו שהכותרת שלכם לא צריכה לספק את כל האינפורמציה הרלוונטית. אתם יכולים לצרף תת כותרת כדי לספק הסברים מעמיקים יותר, תוך שמירה על הכותרת שלכם קצרה ועניינית.

2. כותרת זריית המלח

לפעמים, ייתכן שהלקוחות שלכם לא יבינו שהם זקוקים לפתרון שאתם מציעים, עד שלא תזכירו להם את הבעיה שעמה הם מתמודדים. לכך בדיוק מיועדת כותרת “זריית המלח”. נוסחה זו שמה דגש על נקודת הכאב של הלקוח ולא על הפתרון המוצע. כותרת “זריית המלח” תיראה בערך כך: “נמאס לכם מ-X? אנחנו יכולים לעזור”. סוג זה של כותרות יוצר מודעות לבעיה ויכול להניע אנשים לבצע רכישה באמצעות הדגשת התסכול שלהם.

3. כותרת ההבטחה

כותרת ההבטחה היא למעשה תמונת המראה של כותרת “זריית המלח”. סוג זה של כותרת מדגיש את נקודת המכירה הייחודית שלכם ולא מתמקד בנקודות הכאב הפוטנציאליות של הלקוח. הרעיון כאן הוא להציג את היתרונות שבמוצר או בשירות שאתם מספקים ולהדגיש את ההצעה שלכם.

בהתאם לדף הנחיתה וליעדי מסע הפרסום שלכם, כותרת ההבטחה יכולה להיות ממוקדת הן בתוצאות שמספק המוצר שלכם והן בערך הגלום בו. בדומה לכותרת ההדרכה שנדונה לעיל, גם כותרת ההבטחה שמה את הדגש על הפתרון. ואולם, בשונה מכותרת ההדרכה, כותרת ההבטחה נמנעת מלהתייחס לבעיה שנועד המוצר שלכם לפתור.

לכן, במקום להיראות כך: “הגידו שלום ל(נקודת הכאב)”, תיראה כותרת ההבטחה כך: “הגידו שלום ל(מוצר או שירות)”. לחלופין, תיראה כותבת הבטחה כך: “השג (X)”. \

4. הכותרת הסופרלטיבית

מדובר באחד מסוגי הכותרות הבסיסיים ביותר, שמלמדים בכל קורס שיווק. כל שעליכם לעשות הוא להחמיא למוצר או לשירות שלכם. לדוגמה: “גלו את ה-X האיכותי ביותר בשוק”. ראוי להדגיש כי יש להשתמש בסוג זה של כותרת באחריות, כדי לא לאבד מאמינותכם. לדוגמה, במקום לציין כי המוצר שלכם הוא הטוב ביותר בשוק, השתמשו במילים כמו ורסטילי, מומלץ, איכותי וכיוצא באלה.

5. קריאה לפעולה

קריאה לפעולה, הנקראת גם המרה לפעולה, היא אחד מהמאפיינים החשובים ביותר בכל דף נחיתה. ואולם, אם דף הנחיתה שלכם נועד למילוי טופס, הרשמה לקורס, רכישת כרטיסים וכדומה, קריאה לפעולה יכולה להיות אפקטיבית כבר בכותרת הראשית.

6. ההצעה המיוחדת

כולם אוהבים מבצעים. במידה שמטרת הקמפיין שלכם היא למשוך לקוחות חדשים, להגדיל מכירות או לקדם מוצר חדש, הכותרת שלכם יכולה פשוט לציין את ההצעה שלכם. כותרת מסוג זה תיראה כך: “קבלו X ₪ במתנה עם רכישת מוצר Y“. היתרון בכותרת כזו, היא שלקוח שלחץ על הלינק יידע מיד שהוא הגיע למקום הנכון.

7. הכותרת השובבה

אמנם, בכתבה זו תיארנו עבורכם מספר נוסחאות שבלוניות למדי לכותרות. ואולם, יש מקום למידה רבה של יצירתיות בכותרת. אם דף הנחיתה שלכם מבהיר ללקוח איזה מוצר או שירות אתם מספקים, אין סיבה שלא תהיו קצת יותר שובבים עם הכותרות שלכם. אף על פי כן, חשוב להתאים את הכותרת לשירות שאתם מציעים. למשל, בדיחה או משחק מילים בכותרת של דף נחיתה המפרסם תרופה למחלה קשה יכול להעביר ללקוח את המסר הלא נכון.

התחילו לכתוב כותרות מוצלחות

עכשיו תורכם! בין אם תבחרו ליישם את הנוסחאות במסע הפרסום שלכם ובין אם תעדיפו לשבור את התבניות שהצענו, השתמשו בטיפים שסיפקנו לכם כדי לקבל השראה לכותרות שלכם.

אינכם יכולים להחליט איזו נוסחת כותרת תתאים לדף הנחיתה שלכם? לא יכולים לבחור בין שתי כותרות מעולות? במקרים כאלה, ניתן להקים גרסאות שונות עבור כל דף נחיתה ולהיעזר בשירותים המבוססים על בינה מלאכותית כדי שיפנו את הלקוחות לגרסה שתתאים להם. כמו כן, אנו ממליצים לכם בחום לגלוש בדפי נחיתה אחרים ולשאוב מהם השראה.

אנו מודעים לכך שכתיבת הכותרת המושלמת אינה משימה קלה ומקווים שכללי האצבע והנוסחאות שהצגנו בכתבה זו יסייעו לכם למשוך לקוחות פוטנציאליים.

מחפשים קופירייטר מקצועי לשירותי כתיבת תוכן מעולים? דברו איתי 🙂

Visits: 139

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית