שיווק באמצעות כתיבת תוכן הוא תהליך של יצירת תוכן רלוונטי ובעל ערך לגולשים, שנעשה במטרה למשוך, להעסיק, לרכוש ולרתק את הקהל של העסק שלכם בזירה הדיגיטלית (בעיקר). כיום הצרכנים מוצפים במסרים שיווקיים יותר מאי פעם, וההערכה היא, שכל אחד מאיתנו נחשב לקרוב ל- 3,000 מסרים שיווקיים מידי יום.
כתוצאה מכך למפרסמים קשה מאוד לתפוס את תשומת הלב של הגולשים, ורק באמצעות אסטרטגיה שכוללת כתיבת תוכן שיווקי ניתן ליצור בקרב המשתמשים העדפה למותג. אספקת תוכן מועיל ומשעשע יכולה ליצור בין המותג למשתמשים קשר חיובי שמבוסס על אמון ואהדה, מה שמאפשר להחדיר לתודעתם גם תוכן שיווקי ביתר קלות.
באופן מסורתי, משווקים נאלצו “להשכיר תשומת לב” מהנכסים הדיגיטליים ומשטחי הפרסום של אנשים אחרים באמצעות באנרים ומודעות פרסום, דוכנים בתערוכות או דוא”ל שנשלח לרשימות צד ג’. לדוגמה, מותג שמשלם מיליוני דולרים עבור מודעת סופרבול שוכר את תשומת הלב שרשתות הטלוויזיה יצרו.
להבדיל מהשיטות המסורתיות, שיווק בזירה הדיגיטלית מאפשר למשווקים לבנות קהלים משלהם ולמשוך את תשומת הלב של הקהלים שהם רוצים למשוך לעסק באמצעות כתיבת תוכן. באמצעות התוכן, המפרסמים מצליחים להעביר את הלקוחות הפוטנציאליים של העסק דרך משפך השיווק, וזאת בהשקעה כספית הרבה יותר נמוכה בהשוואה לשיטות השיווק המסורתיות.
כיום, 41% ממשווקי B2B מתמקדים בתוכן הקשור למסע הקנייה של הלקוח, אך מתקשים לייצר תוכן מותאם אישית, שמוקדש לכל שלב במחזור הקנייה. בפועל, רוב המותגים משוקללים יתר על המידה בתחתית המשפך, ומפספסים הזדמנויות אדירות לפגוש לקוחות חדשים גם באמצע הדרך.
הנתון הזה הופך להיות משמעותי במיוחד לאור העובדה, ש- 85% מהצרכנים סומכים על פתרונות שיוצגו להם באמצעות תוכן ויישאו אותם בדרך אל קבלת ההחלטות, ולא רק יגדירו להם מה עליהם לרכוש. התאמת תוכן באופן זה מראה לצרכנים שהמשווק מכיר ומעריך את יכולתם לקבל החלטות בעצמם.
שיווק באמצעות תוכן הוא גישה ייחודית לחלוטין למגע עם לקוחות פוטנציאליים, שעוקפת כמה מהקשיים ונקודות הכאב הגדולות ביותר של המשווקים, במיוחד במרחב הדיגיטלי.
Views: 14