fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כתיבת תוכן, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבה שיווקית

מה זה שיווק באמצעות כתיבת תוכן, ולמה הוא כל כך חשוב בעידן הדיגיטלי?

שיווק באמצעות כתיבת תוכן הוא תהליך של יצירת תוכן רלוונטי ובעל ערך לגולשים, שנעשה במטרה למשוך, להעסיק, לרכוש ולרתק את הקהל של העסק שלכם בזירה הדיגיטלית (בעיקר). כיום הצרכנים מוצפים במסרים שיווקיים יותר מאי פעם, וההערכה היא, שכל אחד מאיתנו נחשב לקרוב ל- 3,000 מסרים שיווקיים מידי יום.

כתוצאה מכך למפרסמים קשה מאוד לתפוס את תשומת הלב של הגולשים, ורק באמצעות אסטרטגיה שכוללת כתיבת תוכן שיווקי ניתן ליצור בקרב המשתמשים העדפה למותג. אספקת תוכן מועיל ומשעשע יכולה ליצור בין המותג למשתמשים קשר חיובי שמבוסס על אמון ואהדה, מה שמאפשר להחדיר לתודעתם גם תוכן שיווקי ביתר קלות.

באופן מסורתי, משווקים נאלצו “להשכיר תשומת לב” מהנכסים הדיגיטליים ומשטחי הפרסום של אנשים אחרים באמצעות באנרים ומודעות פרסום, דוכנים בתערוכות או דוא”ל שנשלח לרשימות צד ג’. לדוגמה, מותג שמשלם מיליוני דולרים עבור מודעת סופרבול שוכר את תשומת הלב שרשתות הטלוויזיה יצרו.

להבדיל מהשיטות המסורתיות, שיווק בזירה הדיגיטלית מאפשר למשווקים לבנות קהלים משלהם ולמשוך את תשומת הלב של הקהלים שהם רוצים למשוך לעסק באמצעות כתיבת תוכן. באמצעות התוכן, המפרסמים מצליחים להעביר את הלקוחות הפוטנציאליים של העסק דרך משפך השיווק, וזאת בהשקעה כספית הרבה יותר נמוכה בהשוואה לשיטות השיווק המסורתיות.

כיום, 41% ממשווקי B2B מתמקדים בתוכן הקשור למסע הקנייה של הלקוח, אך מתקשים לייצר תוכן מותאם אישית, שמוקדש לכל שלב במחזור הקנייה. בפועל, רוב המותגים משוקללים יתר על המידה בתחתית המשפך, ומפספסים הזדמנויות אדירות לפגוש לקוחות חדשים גם באמצע הדרך.

הנתון הזה הופך להיות משמעותי במיוחד לאור העובדה, ש- 85% מהצרכנים סומכים על פתרונות שיוצגו להם באמצעות תוכן ויישאו אותם בדרך אל קבלת ההחלטות, ולא רק יגדירו להם מה עליהם לרכוש. התאמת תוכן באופן זה מראה לצרכנים שהמשווק מכיר ומעריך את יכולתם לקבל החלטות בעצמם. 

בעיות נפוצות שניתן לפתור באמצעות כתיבת תוכן לצורכי שיווק

שיווק באמצעות תוכן הוא גישה ייחודית לחלוטין למגע עם לקוחות פוטנציאליים, שעוקפת כמה מהקשיים ונקודות הכאב הגדולות ביותר של המשווקים, במיוחד במרחב הדיגיטלי.

  • קושי להגדיל את נפח החיפוש האורגני- הקהל לא יכול לקנות מכם, אם הוא לא מוצא אתכם, וכש- 93% ממחזורי הקנייה מתחילים במנועי החיפוש, לא ניתן להקל ראש בדבר. אם נוסיף לכך את העובדה, ש- 51% מצריכת התוכן נובעת מחיפוש אורגני, נוכל לראות באופן ברור שבאמצעות כתיבת תוכן לצורכי שיווק ניתן לפתור חלק משמעותי מהבעיה. תוכן שמדורג במיקום גבוה במנועי החיפוש או משותף בצורה נרחבת ברשתות החברתיות מצליח ליצור מודעות למותג ללא עלות, ומכיוון שהוא ייחשף רק כשהוא יהיה רלוונטי, הקהל לא ידלג עליו.
  • קושי לייצר העדפה למותג- שיווק באמצעות כתיבת תוכן יוצר מנהיגות מחשבתית בכך שהוא הופך את המשווק למקור מידע וחינוך מהימן. ניתן ליצור העדפה גם על ידי מערכות יחסים, שמתחזקות בכל פעם שהתוכן שלכם מבדר או מסייע לצרכנים שלכם, שכן ידוע שאנשים נוטים לקנות ממותגים שהם מנהלים עמם אינטראקציה במרחב הדיגיטלי.
  • קושי לבנות תוכנית שיווקית שמערבת את המשתמשים- כתיבת תוכן שיווקי נועדה לעזור למשתמשים ולא למכור להם. כאשר אתם נותנים לקהל שלכם משהו כל כך יקר וחיוני עבורם בחופשיות וללא עלות, אתם בונים אמון, שבסופו של דבר הופך לכלי המכירה החזק ביותר שלכם.
  • קושי להגדיל את קהל הלקוחות בעלות נמוכה- ככל שתגדילו את ספריית התוכן שלכם כך תראו ממנו יותר דיבידנדים. באמצעות כתיבת תוכן רלוונטי שנוגע בתחומי העניין ובהתנהגויות הרכישה של הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים, כזה שמוגש כשיחה טבעית, ניתן ליצור סיפור מתמשך לאורך זמן ולהגדיל את קהל היעד של העסק מבלי להשקיע בכך הון עתק.
  • קושי להגדיל את החזר ההשקעה (ROI)- באופן כללי, שיווק באמצעות תוכן יכול לעזור להגדיל את תעבורת האתר, לתמוך בהסמכת לידים ובסופו של דבר, להביא להמרות למכירות. ככל שהתוכן מותאם לשלבי המכירה השונים ומטורגט נכון לקהל היעד כך החזר ההשקעה עולה.

מחפשים קופירייטר מקצועי לשירותי כתיבת תוכן מעולים? דברו איתי 🙂

Views: 14