fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

הסלוגנים המפורסמים ביותר בהיסטוריה

מבוא:

מאז ומתמיד סלוגן זכיר היה חלק בלתי נפרד מאישיות המותג, מהדרך בה הוא נזכר על ידי הלקוח וסייע לתדמית וקיבוע בתודעה. לאורך ההיסטוריה היו סלוגנים זכירים רבים אשר השאירו חותם אמיתי על עולם הפרסום. הנה כמה מהם: 

א. הגדרת סלוגן

סלוגן הוא ביטוי\משפט\שורת אסטרטגיה המשמש בפרסום ובשיווק לקידום מוצר, שירות או רעיון. זה נועד ליצור רושם מתמשך במוחם של הצרכנים ולהבדיל מותג מהמתחרים שלו.

ב. חשיבות סלוגנים בפרסום

סלוגנים הם חלק מהותי במסעות פרסום. הם עוזרים ליצור מודעות למותג, להגביר את זיהוי המוצר או השירות ולהשפיע על התנהגות הצרכנים. סלוגן קליט יכול להישאר במוחם של הצרכנים במשך שנים, מה שהופך אותה לנכס יקר ערך עבור חברות.

ב. הקשר היסטורי

א. סלוגנים מוקדמים בפרסום

סלוגנים שימשו בפרסום במשך מאות שנים, עם כמה מהדוגמאות המוקדמות ביותר המתוארכות למצרים ויוון העתיקה. עם זאת, רק במאה ה -19 הפכו הסלוגנים למקובלים. בימים הראשונים סלוגנים היו לרוב תיאוריות ופשוטות, והתמקדו בתכונות המוצר ויתרונותיו.

ב. עליית הפרסום המודרני

עם עליית הפרסום המודרני בראשית המאה העשרים, סלוגנים הפכו יצירתיות ובלתי נשכחות יותר. מפרסמים החלו להשתמש בהומור, משחק מילים ופניות רגשיות כדי לתפוס את תשומת ליבו של הקהל וליצור רושם מתמשך. ההתפתחות של אמצעי תקשורת המונים, כמו רדיו וטלוויזיה, תרמה גם היא לפופולריות של סלוגנים.

III. סלוגנים אייקוניים בהיסטוריה

א. קוקה קולה – The Real Thing 

רקע והיסטוריה

הסלוגן של קוקה קולה “The Real Thing” הוצגה בשנת 1971 והפכה במהרה לאחת הסלוגנים האייקוניות ביותר בתולדות הפרסום. זה נוצר על ידי משרד הפרסום מקאן אריקסון ומטרתו למצב את קוקה קולה כקולה המקורית

אסטרטגיית שיווק

קמפיין “The Real Thing” התמקד בפנייה הרגשית של קוקה קולה ואיך הוא מפגיש אנשים. הסלוגן שימש בסדרת פרסומות שהראו לאנשים בגילאים שונים, גזעים ורקעים שנהנים יחד מקוקה קולה. 

השפעה על זיהוי המותג

הסלוגן the real thing סייע לחזק את זהות המותג של קוקה קולה ולהבדיל אותה מקולות אחרות. זה גם תרם להצלחה הגלובלית של החברה ומשמש עד היום כחלק מרכזי במיתוג של קוקה קולה. 

ב. Nike – “Just do it”

רקע והיסטוריה

הסלוגן “Just Do It” של Nike נוצרה בשנת 1988. הקמפיין נוצר בהשראת דבריו האחרונים של רוצח מורשע ומטרתו לעודד אנשים לנקוט בפעולה ולרדוף אחר חלומותיהם. 

אסטרטגיית שיווק

בקמפיין “Just Do It” הוצגה סדרת פרסומות שהתמקדו בסיפורי ספורטאים אמיתיים ובמאבקים וניצחונותיהם. הדבר פנה לרצון של אנשים לשיפור עצמי ועודד אותם לדחוף מעבר לגבולותיהם. 

השפעה על המותג והכרה

“Just Do It” הפך לשם נרדף ל Nike וסייע בהקמת החברה כמובילה בתעשיית ההלבשה האתלטית. הצלחת הסלוגן גם עוררה השראה ב Nike להרחיב את מאמצי השיווק שלה מעבר לפרסום ספורט מסורתי. 

Apple  – “Think Different”

רקע והיסטוריה

הסלוגן “Think Different” של Apple  נוצרה בשנת 1997. הסלוגן היה חלק ממסע פרסום גדול יותר שמטרתו למקם מחדש את Apple  כמותג חדשני ויצירתי.

אסטרטגיית שיווק

בקמפיין “Think Different” הוצגה סדרת פרסומות שחגגו מוחות יצירתיים מפורסמים כמו אלברט איינשטיין, ג’ון לנון ומרטין לותר קינג ג’וניור. זה פנה לרצון של אנשים להיות ייחודיים והעניק להם השראה לחשוב מחוץ לקופסה. 

השפעה על זיהוי המותג

“Think Different” עזר לבסס את Apple  כמותג המעריך יצירתיות, חדשנות ואינדיבידואליות. הגבר גם תורם להצלחת החברה בתעשיית הטק ומשמש עד היום בפרסום של Apple . 

ד. De Beers – “A Diamond Is Forever”

רקע והיסטוריה

הסלוגן “A Diamond Is Forever” של De Beers נוצרה בשנת 1947 על ידי משרד הפרסום N.W. אייר. היא נועדה לשייך יהלומים לאהבה ומחויבות ולקדם אותם כחלק מהותי מטבעות האירוסין. 

אסטרטגיית שיווק

קמפיין “A Diamond Is Forever” התמקד בפנייה הרגשית של יהלומים ומיצב אותם כסמל לאהבה נצחית באמצעות מודעות דפוס וטלוויזיה 

III. סלוגנים איקוניים בהיסטוריה

ד. De Beers – “A Diamond Is Forever”

רקע והיסטוריה

הסלוגן “A Diamond Is Forever” של De Beers נוצר בשנת 1947. הוא נועד לשייך יהלומים לאהבה ומחויבות ולקדם אותם כחלק מהותי מטבעות האירוסין. 

אסטרטגיית שיווק

קמפיין “A Diamond Is Forever” התמקד בפנייה הרגשית של יהלומים ומיצב אותם כסמל לאהבה נצחית. הוא השתמש במודעות דפוס וטלוויזיה שהציגו תמונות רומנטיות וקידם את הרעיון שיהלום הוא הדרך היחידה לבטא אהבה אמיתית. 

השפעה על זיהוי המותג

הסלוגן “A Diamond Is Forever” סייעה בהקמת יהלומים כאביזר חובה להתקשרויות וחתונות. הדבר גם תרם לדומיננטיות של De Beers בתעשיית היהלומים ומשמש עד היום בפרסום שלהם. 

ה. McDonald’s – I’m Lovin’ It

רקע והיסטוריה

הסלוגן “I’m Lovin ‘It” של McDonald’s  נוצרה בשנת 2003. הסלוגן נועד לפנות לקהל צעיר יותר ולמצב את McDonald’s  כמותג מהנה וטרנדי. 

אסטרטגיית שיווק

בקמפיין “I’m Lovin’ It” הוצגה סדרת פרסומות שהתמקדו בחוויות ורגשות של לקוחות McDonald’s . הוא השתמש בהתייחסויות לתרבות הפופ ובמוזיקה חיובית כדי ליצור תחושה של התרגשות והנאה. 

השפעה על זיהוי המותג

“I’m Lovin’ It” עזר ל McDonald’s  למקם את עצמו מחדש כמותג המעריך כיף, אושר והנאה. הדבר גם תרם להצלחת החברה בתעשיית המזון המהיר ומשמש עד היום בפרסום שלהם.  

א. סיכום נקודות המפתח

סלוגנים היו חלק חשוב בפרסום במשך מאות שנים, כאשר הפרסום המודרני מציג קווי תגיות יצירתיים ובלתי נשכחים יותר. הסלוגנים האייקוניות ביותר בהיסטוריה, כמו “The Real Thing” של קוקה קולה, “Just do it” של Nike, “Think Different” של Apple, “A Diamond Is Forever” של De Beers,” ו McDonald’s   I’m Lovin’ It”, כולם מילאו תפקיד משמעותי בבניית הכרת המותג וזהותו.

ב. עתיד סלוגנים בעולם הפרסום

ככל שהפרסום ממשיך להתפתח, תפקידם של סלוגנים עשוי להשתנות. עם זאת, סביר להניח כי חשיבותם ביצירת זיהוי המותג והבידול לא תשתנה. בעתיד סלוגנים עשויות להתמקד יותר ביצירת קשרים רגשיים עם צרכנים וקידום ערכי המותג ולא רק בהדגשת תכונות המוצר.

בסך הכל, הסלוגנים האייקוניים ביותר בהיסטוריה לא רק תרמו להצלחת המותגים שלהם, אלא גם הוטמעו בתרבות הפופולרית ובהיסטוריה של הפרסום. 

מחפשים קופירייטר מקצועי לשירותי כתיבת תוכן מעולים? דברו איתי 🙂

Views: 1115