fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

איך תוכן איכותי יכול למשוך לידים

מעוניינים להתמחות בכתיבה שיווקית, למשוך לאתר שלכם גולשים ולהופכם ללידים, כלומר, לקוחות פוטנציאלים? ובכן, תחום זה, המכונה "קופירייטינג", דורש ידע מקדים וניסיון רב. במאמר זה ניגע בו על קצה המזלג, ונספק לכם מספר טיפים על מנת לשפר משמעותית את היכולות שלכם בתחום כתיבת תוכן, שתעזור לכם למשוך לידים.

בראש ובראשונה – הכותרת

הכותרת היא השורה החשובה ביותר בכל התוכן אותו אתם כותבים. הסיבה לכך כפולה:

ראשית, מנוע החיפוש של גוגל בדרך כלל מפנה את הקורא אל הכותרת שלכם, וזאת השורה אותה הוא צפוי לקרוא בעת ביצוע החיפוש, ובהתאם לכך לבחור אם להיכנס לאתר שלכם או לא.

שנית, אף לאחר שנכנס הקורא אל המאמר, הכותרת היא השורה הראשונה אותה הקורא רואה, וממנה ישאב הוקרא את הרושם הראשוני על האתר שלכם. מחקרים מוכיחים כי רושם ראשוני נוצר בכ- 10 שניות, ובעידן האינטרנט, כשכל כך הרבה מידע מוזרם אל כל קורא, ניתן לומר כי רושם זה פג אף מהר יותר. אם הכותרת לא הרשימה את הקורא, מסתבר שהוא יסגור את האתר שלכם וימשיך הלאה.

אם כן, מהי כותרת איכותית?  – כותרת טובה צריכה לספק מטרה כפולה: הראשונה, לבאר לקורא במהירות מה צפוי לכלול המאמר אותו הוא קורא. לגולש הממוצע אין זמן לקרוא את כל המאמר לחפש תשובות. אם הקורא יקבל מהכותרת את הרושם שלשאלה שלו אין מענה, הוא לא יטרח לחפש בתוכן. השנייה – לסקרן את הקורא, ליצור עניין, לספק רושם ראשוני איכותי. כאמור, ללא רושם הראשוני חיובי, הקורא כנראה פשוט יסגור את האתר שלכם וידפדף הלאה.

לא לפחד מרגשות

חשיפת רגשות נתפסת כדבר שלילי בעת כתיבת תוכן באינטרנט, ולא בצדק. חשיפת רגשות והזדהות עם הקורא, כשזו נעשית בהקשר הנכון, יכולה לשנות את הטקסט מן הקצה אל הקצה. אנחנו זקוקים להבין את מניעיו ותחושותיו של הקורא, ולהראות לו שאנו מזדהים איתו וחושבים כמוהו. כך, הקורא יחוש הזדהות איתנו, הכותבים, וימצא בטקסט עניין כפול ומכופל. כתיבה כזאת היא עוצמתית ביותר וצפויה להשפיע על הקורא הרבה יותר.

כאמור, כתיבת תוכן עם רגש מוכרחה לבוא בהקשר הנכון. כאן יש להבחין בין מאמר תוכן שיווקי ותוכן שמנסה להמריץ את הוקרא לפעולה מסוימת, לבין תוכן מקצועי:

תוכן שיווקי, לדוגמא, צריך לשעשע את הקורא, ולפעמים קצת לעצבן אותו. לגרום לו לחשוב שהמצב כרגע הוא מגוחך ורק המוצר שלכם יכול לתקן את המצב. מאמר שמנסה לסייע לקורא באיזה תחום, נאמר ירידה במשקל או פעילות גופנית, אמור לעודד את הקורא, להלהיב אותו, ואף להזדהות עם הקושי והאתגר שמולו.

מאמר מקצועי ואינפורמטיבי לעומת זאת, אינו אמור לכלול רגש כלל. במאמר מסוג זה אנחנו רוצים לשמור על חזות מקצועית, טכנוקרטית כמעט. לשם כך, אנו רוצים להציג עובדות בלבד, ולספקם תוך חזות מקצועית וללא משום פנים. הרגש אינו מתאים למטרה זו כלל, משום שברגש אנחנו יוצרים רושם שאנו חושבים מהלב, בצורה שאינה הגיונית אלא אינטואיטיבית, וזה כאמור הדבר האחרון שאנו רוצים בעת כתיבת תוכן מקצועי.

חישבו על הקורא

בעת כתיבת תוכן, רבים נוטים להציג את עצמם, ולספר את קורות חייהם וכדומה. זוהי שגיאה. הקורא אינו מעוניין בכם, אלא בתשובה לשאלה שמעסיקה אותו. לכן, בעת כתיבת תוכן, השאלה שאמורה להעסיק אתכם היא – מהי הסיטואציה בה סביר שנמצא הקורא? אילו מוצרים או מעוניין לרכוש ומה מעניין אותו כעת? מהן השאלות שיכולות לעבור בראשו של הקורא? באיזה סגנון הוא רוצה למצוא את התשובה?

כתיבת כזו היא אחת מהמאפיינים המרכזיים של כתיבה איכותית. כתיבה שלוקחת בחשבון את השאלות הללו, ומספקת לקורא את השירות אותו הוא מחפש.

שורה תחתונה בשורות הראשונות

כותבים רבים נוטים לעסוק בהקדמות, לתת רקע לנושא בו המאמר עוסק ולבארו לפרטים, ורק לאחר מכן לגשת לנושא עצמו ולספק לקורא תשובות לשאלות אותו הוא מחפש. למרבה הצער, זוהי שגיאה חמורה.  

יש להבין, הקורא רוצה תשובות מהירות. אם תוך חצי דקה של קריאה הקורא לא מקבל את הרושם שהוא מתקדם, הוא יעבור הלאה. אכן, לעיתים הנושא שאנו מנסים לבאר הוא מורכב, ולא ניתן להסבירו בחצי דקה. אז מה עושים? – כותבים כמה שורות פתיחה, לבאר לקורא בדיוק מהם עיקרי המאמר ואיזה שאלות צפויות להיענות בו. גם במהלך גוף הטקסט, חשוב לתת 'בוסטרים', כלומר להזכיר מדי פעם לקורא שאוטוטו הוא מקבל תשובות. רק כך, מסתבר שהקורא אכן יסיים לקרוא את המאמר שלכם, ויזכה בתשובות לשאלות שלו.

צריכים קמפיין לידים שגם עובד? בואו נדבר ונתכנן אותו יחד על מנת שיעבוד לכם כמו שצריך

Views: 3