fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

מה ההבדל בין כתיבה שיווקית לכתיבה רגילה?

חשבתם על מוצר או שירות שאתם יכולים לספק ולתרגם להכנסה? הלכתם על זה ופתחתם עסק? כנראה שכבר גיליתם, או שמהר מאוד תגלו ששיווק הוא חלק אינטגרלי מהליך הפיכת השירות או המוצר שלכם להכנסה אמיתית. הסיבה לכך נעוצה במשוואה פשוטה אחת: בלי שידעו עליכם, לא יוכלו להזמין מכם. ובעולם התחרותי ורווי השחקנים בשוק, בלי שתהיו בולטים יותר מהמתחרים שלכם, לא ידעו עליכם, ולא יוכלו להזמין מכם.

כיצד בונים אסטרטגיית תוכן?

אחת השיטות הטובות ביותר לבלוט מעל מתחרים היא להראות את התכונות הטובות שלכם ולדברר את היתרונות שלכם על פניהם. הלקוח האיכותי ביותר מגיע דרך חברה או חבר שכבר נתתם לו שירות, או במבחן הכמותי, רוב הלקוחות שלנו מגיעים היום כלידים דרך האינטרנט.

באינטרנט התחרות היא קשה, ואף שניתן להשתמש ברשתות החברתיות כדי לפרסם, ברוב המקרים עסקה תיסגר כשמגיע לקוח עם רצון למשהו מסוים מראש ומחפש איש או אשת מקצוע שידעו לספק לו אותו. במצב כזה, איך יבדיל הלקוח בין מספר רב של ספקים שהוא אינו מכיר?

כאן בדיוק באה לידי ביטוי אסטרטגיית התוכן שלכם. בניית אתר אינטרנט וכתיבת תוכן עבורו היא אחת השיטות הנפוצות והטובות ביותר. ומדוע?

  • כתיבת תוכן מאפשרת לכם לשדר מסרים רבים בשילוב אינפורמציה אמיתית על הסוגיות שאתם מתמחים בה.
  • היא מאפשרת פרסום עצמי איכותי, כיוון שהיא תורמת ליצירת רושם מקצועי ואמין על הלקוח הפוטנציאלי שכבר ממילא הגיע לאתר שלכם.

ומה החסרונות?

  • כדי שלקוח ייחשף לכתיבת התוכן שלכם, הוא חייב להיכנס לאתר או לבלוג שלכם מיוזמתו, ולאור ריבוי המתחרים הסיכוי לכך קטן.
  • לעיתים כתיבה יתרה מסרבלת את האתר, ולכן כדאי לשלב מנוע חיפוש העשוי לייקר את האתר עקב מורכבותו.

שלם הגדול מסך חלקיו

כדי להתגבר על החסרונות של כתיבת התוכן, ניתן לשלב איתה כתיבה שיווקיות לשם בנייה אסטרטגיית תוכן שלמה ומאוזנת.

כתיבה שיווקית היא כתיבה קצרה, עניינית ומושכת. מטרתה להפוך גולשים רנדומליים למתעניינים, וזאת על ידי פרסום רוחבי לציבור רחב יותר במטרה לתפוס כמה שיותר אנשים ושמתוכם אחוז מסוים יחליט ללחוץ, וכך להיות מופנה לאתר.

אם להשתמש בדימוי, כתיבת תוכן דומה לחכה, שהשלכתם באזור בו שוחים דגים מאוד ספציפיים, הם האנשים המעוניינים שנכנסו לאתר שלכם ביוזמתם, ושהגיעו עם רצון לצרוך את השירות או המוצר שלכם ולכן חיפשו אותו. כתיבה שיווקית מנגד, משמשת יותר כמו רשת דיג הנזרקת למים במטרה לתפוס כמה שיותר דגים, כאשר הרעיון הוא להביא כמה שיותר דגים  לדייג, ושאז יוכל לבחור איזה מהם לשמור.

יתרונות וחסרונות הכתיבה השיווקית מתבטאים במספר נקודות:

  • היא קצרה ולכן יחסית קל לכתוב ולפרסם אותה.
  • היא מגדילה את התנועה באתר שלנו.
  • ניתן להפוך אותה לפרסום ממוקד, ולהגדיר תוך שימוש ברשתות החברתיות מי ייחשף אליה לפי קריטריונים שונים.

מנגד:

  • יקר למקד אותה לחתכי אוכלוסייה ספציפיים.
  • היא לא מספיקה לבדה, כי כשלקוח מגיע לאתר דל וחסר תוכן הוא עוזב במהירות.

כפי שניתן לראות, יתרונות וחסרונות הכתיבה השיווקית וכתיבת התוכן מחפות זו על זו, ולכן אסטרטגיית תוכן טובה תשלב בין השתיים כדי למקסם את היתרונות של כל סגנון כתיבה ולמזער את חסרונותיה.

לעיתים ייצור תוכן איכותי ומושך הופך לעניין מסובך, ולכן מומלץ מאוד להיעזר באנשי מקצוע כדי הן לכתיבת התוכן, והן לכתיבה השיווקית, וזאת כדי להצליח להתעלות על המתחרים הרבים בשוק. גם כשמדובר בכתיבה מקצועית שלכם, ביקורת עמיתים יכולה רק להועיל. אך הדבר נכון כפליים כשמדובר באנשי מקצוע הבוחנים כתיבה שיווקית, ונכון שבעתיים כשמדובר בעסק יחסית חדש או עסק ותיק שזקוק לדחיפה. 

מחפשים קופירייטר מקצועי לשירותי כתיבת תוכן מעולים? דברו איתי 🙂

Views: 35