שאלות רבות ומגוונות מעסיקות את בעלי העסקים, מנהלות ומנהלי המוצר, והעצמאיים השונים שנותנים שירות בתשלום. האם לוותר על יעילות בשביל להוזיל במחיר? האם לתת יחס אישי יותר אך לקבל פחות פונים? ועוד שאלות רבות וחשובות מאוד למי שמבקש למכור מוצר או שירות, שלו או של החברה בה הוא עובד.
אחת השאלות המרכזיות שעולה כשמגיעים לכתיבה שיווקית ובניית אסטרטגיית תוכן, היא האם לבחור בסגנון כתיבה קצר ותמציתי, או דווקא להרחיב ולפרט תוך הארכת הטקסט. לכל בחירה יש משמעות, ומספר מאפיינים שצריך להקפיד עליהם כדי שתהיה אפקטיבית. אז מה עדיף?
כמו כל דבר בחיים, גם פה מדובר על עניין יחסי. מה בכלל נחשב ארוך? 200 מילים? 500? 2000? התשובה לשאלה חייבת להתבסס ראשית על הפלטפורמה שבה פרסמתם את הטקסט. רשתות חברתיות, או טקסט באתר שלכם? ואם הלכתם על רשתות חברתיות, על איזו רשתית חברתית אנחנו מדברים? אינסטגרם בה נהוג לפרסם תמונות וטקסט קצר מאוד, או פייסבוק בו ניתן להאריך יחסית? ואם הלכנו על פייסבוק, תשובה מנומקת בקבוצת מומחים, או פוסט ממומן? כאמור, חשוב מאוד להבין את חוקי הפלטפורמה בה מפרסמים לפני שמחליטים על האורך.
ובהמשך לכך, כדאי מאוד לפני שמבצעים צעד בכיוון של כתיבת תוכן לאבחן את הצרכים שלכם כעצמאיים או כשכירים שרוצים לבלוט במקום העבודה. אסטרטגיית תוכן טובה מכירה בכך שיש מגוון רחב של כלים שניתן להשתמש בהם, אך שצריך לבחור אותם בהתאם ליעד אותו מבקשים להשיג, ולכן חשוב להבין למה משרתת אותנו כתיבה ארוכה ולמה כתיבה קצר יותר, וכיוצא בכך איך נכון לעבוד איתן.
לאחר שלב האבחון ובחירת הפלטפורמה, מגיע שלב הכתיבה. באופן כללי ניתן לומר שכתיבה קצרה יותר, מתאימה לפוסטים, וכאמור התשובה לכמה קצרה נגזרת מהפלטפורמה הספציפית שתבחרו בה. כתיבה ארוכה, המזכירה מאמר, מתאימה יותר לאתר שלכם. כאשר גם שם, מומלץ לכתוב טקסטים הנעים בין 400 ל-800 מילים, כיוון שרוב האנשים נבהלים כשהם רואים יותר מזה ולא מסיימים את כולו.
כתיבת תוכן קצר מאופיינת בדרך כלל במסרים מתומצתים, ומטרה העיקרית היא למשוך אליכם תשומת לב. המטרה היא לייצר מספיק עניין כדי שיגרום להנעה לפעולה, שבשלב זה צריכה להיות בעיקר כניסה לאתר או לפרופיל שלכם. לכתיבה שיווקית טובה יש אימפקט עצום על התנועה באתר שלכם, והיא בהחלט יכולה לעשות את השינוי שאתם מחפשים ולעזור לכם לפרוץ לתודעה של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
כתיבת תוכן ארוך מנגד, היא המקום שלכם להראות ללקוח הפוטנציאלי למה אתם האנשים שלו. בין אם אתם מתמחים בתיקון נזילות בעזרת מצלמה תרמית, ובין אם אתם עורכי דין, בעלי חנות, או יועצים עסקיים – האדם הפשוט ברחוב לא ממש מבין בבעיה שלו, ולכן הוא צריך אתכם. אי ההיכרות עם הבעיה, גורמת לו לחפש, ולהתעניין מעט כדי להבין מה בכלל קרה לו. פה בדיוק השלב שצריך לקחת בחשבון בבניית אסטרטגיית התוכן, איך להעשיר את הפרופיל או האתר שלכם במאמרים שמצד אחד לא יהיו בלתי נגמרים ומתעמקים בכל סיטואציה יתר על המידה, אך שמצד שני יהיו רציניים ויעבירו את המסר שאתם מביני עניין בסיטואציה הזו, ויגרמו ליצירת הקשר אתכם לשם קבלת מענה או ליווי.
כלל האצבע – פרסום קצר יותר טוב לתפיסת העין ומשיכה לפרופיל או לאתר, וכתיבה ארוכה מתאימה ללקוחות פוטנציאלים שהגיעו בעקבות הפרסום או בעקבות צורך ממשי שהיה להם וחיפוש בגוגל. כמה קצר או כמה ארוך? הכל תלוי בפלטפורמה שאתם משתמשים בה, ובקהל היעד שמגיע אליה, אך בגדול, עדיף מסר שיזכרו לחיוב ויעודד להמשיך אתכם שיחה, מאשר לתת את כל המידע והכלים לעשות את העבודה בלעדיכם.
כתיבה שיווקית היא כלי שאי אפשר להפריז בחשיבות שלו לעסק שמבקש לפרוץ לתודעה, ולא לאבד את הלקוחות שכבר הגיעו לעמוד העסקי להתעניין ולהתרשם. מדובר באומנות של ממש, המצריכה מחשבה רבה וניסיון כדי להגיע למקסימום תפוצה ושכנוע במינימום עלות, אך השקעה בתחום זה משתלמת ומחזירה את עצמה מהר כיוון שהיא מתורגמת ללידים ולפניות של אנשים שכבר הביעו עניין בדיוק בשירות או במוצר שאותו אתם מספקים.
צריכים כתיבה שיווקית? שלחו לנו הודעה
Views: 54