יש רק בעיה אחת, במרבית המקרים כותבי תוכן טובים הם אנשים עסוקים, שאין להם זמן לעיין בחומרי עיון יבשים כדי למצוא פיסות מידע מעניינות ורלוונטיות.
למזלכם, עשיתי בשבילכם את העבודה השחורה, ואספתי 6 טיפים מרתקים. אגלה לכם מה הממצאים שמצאתי כדי שגם אתם תוכלו לשפר מיומנויות קופירייטינג ולהישאר ערניים.
דמיינו שאתם צופים במשחק כדורסל, ואחד השחקנים נפגע תוך שהוא נמחץ בין הפרקט למהלומתו של הריבאונד של הקבוצה היריבה. אם המחשבה הזו גורמת לכם להתכווץ, זה בגלל כוחם של נוירוני המראה שמופעלים כאשר “מתבוננים” במשהו ומקבלים חלקיק קטן מההרגשה, אם החוויה עוצמתית מספיק).
מחקרים רבים נעשו סביב הנוירונים הללו, וסביר להניח שיש להם שימושים ביולוגיים או אבולוציוניים כמו אמפטיה או הזדהות.
אף שרוב המחקר הנוכחי מתמקד בהתבוננות מילולית, סופרים רבים יודעים שניתן להעביר רגשות חזקים במילים, וזה בדיוק מה שצריך לעשות קופירייטר טוב. כך לדוגמה, אם אתם מוכרים בירה, כדאי שתעבירו תחושות נוסטלגיות מתקופות בילוי טובות עם החבר’ה הטובים, ואם אתם מוכרים מוצרי טיפוח לאישה, העבירו את תחושת הרכות, הניחוחות והמגע המלטף דרך המילים.
אולם חשוב לדעת, שהשימוש במידע זה יעיל רק אם תדעו מה מעורר רגשות אצל קהל היעד שלכם.
מסתבר, שאנשים נוטים לרכוש יותר מוצרים שחוסכים להם זמן ממוצרים שחוסכים להם כסף מ- 2 סיבות: ראשית, הזמן הוא משאב דל. ברגע שהוא חולף הוא איננו, מה שמעניק לו ערך רב יותר. שנית, הוא עומד בפני עצמו, כך שבמכירת מוצר או שירות שחוסך זמן, אתם מציעים לקהל היעד 2 ציפורים ברכישה אחת.
אחת מהטעויות הנפוצות בקרב אנשי קופירייטינג היא מאמץ דל להיות אותנטיים.
קופירייטר שמבטיח “תמיד” ו”לעולם” להיות משהו או מישהו, עלול לשים לעצמו מקל בגלגלים, מכיוון שצרכנים רבים עלולים שלא להאמין לטענות מסוג זה.
הפתרון הוא יצירת תוכן שמתייצב מול ההתנגדויות שעלולות לצוץ באופן ישיר, מכיוון שככל הנראה, דווקא ההתייחסות לפגמים ולחולשות עשוי להישמע הרבה יותר אמין ולהפוך את כל הטיעונים שלכם להרבה יותר משכנעים.
הרעיון הוא ליצור תמונה של הצעה שלא ניתן לטעות בה, לציין את החששות הנפוצים שיש ללקוחות, ואז לפרוס בפניהם עובדות וראיות שאינם מוטלים בספק.
אנשי תוכן מסוימים אולי לא יסכימו עם זה, אך כתיבת קורות חיים היא בין עבודות התוכן המורכבות והמאתגרות ביותר שאפשר ליצור, במיוחד לאור העובדה שמי שקורא אותו עשוי להשפיע על עתידכם.
מעניין לגלות, שניתוח של מכתבי קבלה משכנעים כוללים מעט מאוד שמות תואר, והשימוש בפעלים הרבה יותר נפוץ בהם, שכן הרבה יותר קשה להתעלם מהם לעומת רשימת תארים נדושה שסביר להניח שמופיעה במרבית מכתבי הקבלה של המתחרים שלכם.
כך לדוגמה, תוכלו לציין שאתם אינטליגנטיים וחרוצים או לפרט שהקמתם חברה מצליחה, שיצרתם בלוג פופולרי ושאתם מנוסים בהובלת צוות במשרד פרסום. אין ספק, שהפעלים הופכים אתכם לאינדיבידואלים ומבליטים את קורות החיים שלכם, וכך גם את מודעות הקופי שלכם.
קופירייטרים מנוסים יודעים שמילים מסוימות שולטות יותר מאחרות. זה יכול להיות פנייה פרסונלית בדוא”ל, או מילים כמו “חינם”, “באופן מיידי”, “חדש” ועוד. על מילות הכוח נעשו מחקרים רבים, ונמצא שככל שזה נשמע הגיוני פחות, כך זה עובד יותר.
דוגמה מובהקת לכך מוצגת בספרו של דן אריאלי “לא הגיוני לחיזוי”, בו הוא חשף מחקר עם כמהין ונשיקות של הרשי. כאשר הנשיקות של הרשי פורסמו בחינם, אנשים העדיפו אותן על פני הכמהין ב- 38%, למרות שעלותן הייתה זולה מהכמהין באופן משמעותי גם לפני הפרסום.
שום צורת כתיבה לא תשאיר אתכם ערים בשעות הקטנות של הלילה כמו סיפור טוב. הסיבה לכך היא “תחבורה”. כלומר, הסיפור מוביל את הקורא להשתכנע. ככל הנראה, הסיפורים מצליחים להעביר את המסר “מתחת לרדאר” ולשאת את הקורא למקום אחר, מה שעשוי לגרום לו לאמץ רעיונות שהיה מתקשה לאמץ ב”עולם האמיתי”.
על מנת לשפר את מיומנויות סיפור הסיפורים מומלץ לפרט תמונות באופן נרחב, לפתוח במשהו מרגש ולהשאיר את הקוראים במתח ולהשתמש במטאפורות ובאירוניה.
מתכננים קמפיין אאוטבריין? בואו נדבר ונתכנן אותו יחד על מנת שיעבוד לכם כמו שצריך
Views: 72