הקשר בין כתיבת תוכן לקידום האתר

רק לאחרונה פורסמו תוצאות מחקר של גוגל שקבע כי הדבר החשוב ביותר לאתר הוא התוכן שבו. נתון זה שהיה ידוע כבר די מזמן לכותבתי תוכן מקצועיים, קיבל גושפנקא מה”מלך” הבלתי מעורער של עולם מנועי החיפוש באינטרנט. לא רק זאת, כתיבת תוכן לאתרים לא משמשת לכתיבה שהיא רק בתוך עמודי האתר, אלא היא כלי בעל משמעות וחשיבות רבה בקידום האתר. אז מה בעצם הקשר בין כתיבת תוכן לבין קידום האתר?

דוחפים קדימה

כתיבת תוכן לאתר היא למעשה כתיבה של תכנים שנועדו להיות בתוך האתר עצמו ולהציג אותו בפני הגולשים בין אם דרך עבודת חברת קידום אתרים או משרד פרסום המלווה את הלקוח. בדרך כלל יהיה באתר את עמוד הבית, שזה העמוד שמקבל את פני הגולשים, כמו מבואה של מסעדה או לובי של בית מלון. הגולשים שרואים כי טוב ממשיכים ומבקרים בעמודים הנוספים של האתר. כתיבת תוכן לאתר משלבת כתיבה תדמיתית- מכובדת ומקצועית מאד שמטרתה יצירת יחסי אמון בין האתר לגולש. כתיבה אינפורמטיבית- מספקת מידע שהוא רלוונטי לצרכיו של הגולש, וכן כתיבה שיווקית- בדפים הייעודיים מציג האתר את מרכולתו, עם או בלי מחירים. אולם לא רק בזאת מסתכמת כתיבה לאתרים. זו יכולה להיות גם כתיבה לאתרים אחרים, כמו אתרי מאמרים וכדומה, שמטרתם לקדם את האתר. מה הקשר?

קידום אתרים נשען על התוכן

איך מתבצע קידום אתרים? המטרה היא להגיע למצב בו האתר שלכם יבלוט בכל מצב- בחיפוש אקראי ושיטוט ברשת עם דף נחיה המופיע בכלל באתר אחר, בקריאת מאמר באתרי מאמרים שונים ותוך כדי לגלות מידע על האתר שלכם, בחיפוש אחר מידע ספציפי והקלדת מילה רלוונטי במנועי החיפוש דוגמת גוגל, וכבר במקום הראשון יעלה האתר שלכם. כדי שכל זה יקרה נדרשת כתיבת תוכן לאתר שהיא מקצועית, נכונה ומשתמשת בכללים הנכונים לכתיבה. מה הם כללים אלו?

מילים וביטויים לקידום

אחת הדרכים לקידום האתר היא שימוש במילים ובביטויים הנקראים “ביטויי מפתח”. חזרה מסוימת על המילה הספציפית בגוף המאמר תקדם את הגולש את עבר האתר שלכם. לצורך כך מתבצעת כתיבת תוכן לאתר, הכוללת בתוך הטקס חזרה מסוימת ולא מעיקה מדי של מילת החיפוש, או ביטוי המפתח. נשמע קל? רק למי שמגיע מהתחום, מבצע מחקר של ביטויי מפתח וניתוח שלהם, ויודע את הצפיפות והחזרה על ביטויים אלו בכמות שאינה צפופה מדי ובדרך שאינה מעיקה מדי על הגולש.

Comments

תגובות