על חשיבות אתרי אינטרנט לעסקים כבר יודעים רבים מבעלי העסקים ונותני השירותים. המודעות וההבנה כי גם בעל עסק בינוני או קטן יכול לייצר נוכחות באינטרנט, להציג את עצמו בפני קהל יעד רחב ביותר וליצור חשיפה מוגברת שלא מתאפשרת באמצעי פרסום ושיווק אחרים אלא אם יש לכם תקציבי ענק היא כבר נתון ברור. יחד עם זאת, כדי שאתר יהיה באמת מנצח, מושך ואפקטיבי, חשוב שהתכנים בו יהיו כתובים ומנוסחים בצורה שהיא לא פחות ממושלמת. איך עושים את זה? להלן מספר טיפים לכתיבת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט.
כתיבה תמה
כתיבת תוכן לאתרים היא שונה לחלוטין מכתיבת תוכן למקורות אחרים כמו פלאייר, ברושור או עתונות כתובה. הכללים שונים, החוקים אחרים והסגנון הוא, איך לא, אינטרנטי ועתידני יותר. אז איך כותבים איכות באינטרנט?
- הבנת האינטרנט– כאמור, לאינטרנט שפה משלו. היא מהירה יותר, עניינית יותר והעברת המסרים צריכה להיות בהתאם- קצר, ממוקד, קולע. הגולש מוצף במידע, והוא רוצה להגיע לשורה התחתונה
- רואים את הלקוח- כתיבת תוכן לאתרים צריכה להכתב מתוך מחשבה על הלקוח- איזו תועלת יפיק מהתוכן, מה הוא צריך? למה אני יכול לספק לו את מה שהוא צריך?
מדברים בשפה הנכונה
- פנייה לרגש – חשוב להעלות את הצורך ככתוב בסעיף הקודם תוך הפעלת רגש רלוונטי- שמחה, התרגשות, מקצועיות, חיוך וכדומה.
- אוריינטציה שיווקית – לא די בכתיבה רהוטה. יש צורך להבין את קהל היעד מחד ואת המוצר מאידך. מה מדבר אליו? באיזו שפה?
- כותרות מעניינות – על הכתיבה להיות מחולקת לפסקאות ולכל פסקה כותרת. לעתים לכותרת יש חשיבות רבה יותר מאשר לתוכן עצמו. הגולש שרוצה לקבל מידע ומהר, יתעכב על הכותרת שתקסום לו ותדבר על ליבו ויקרא לעתים רק את הפסקה שמתחת לכותרת המעניינת
איכות = מקצועיות
כתיבת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט נעשית על ידי אנשי מקצוע הבקיאים בעולם התוכן, האינטרנט והשיווק. אם חשבתם לעשות את זה לבד, חשבו שנית – כמו שלא בניתם את האתר שלכם לבד ואת מערכת הסליקה שבו, תנו כבוד לאתר שלכם וגם לגולשים, והשאירו את העבודה בידי מי שיוכל לקדם את האינטרסים שלכם בצורה המקצועית ביותר
Views: 16