קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

קידום אתרים בגוגל, כתיבת תוכן, כתיבה שיווקית

איך קידום אורגני בגוגל יביא לכם לקוחות לעסק

תוכן עניינים

כל עסק רוצה להביא יותר לקוחות במינימום מאמץ. העוסק שעובד לבד או בצוות מצומצם מכיר את תופעת ריבוי המשימות והקושי לבצע פעולות שיווק ומכירה לצד פעולות התפעול. העסקים הגדולים רוצים למשוך קהל רב כדי להצדיק את כל המאמצים ולגדול. המשותף לכולם הוא הצורך להביא עוד לקוחות ודרך קידום אורגני בגוגל ניתן להשיג זאת.

אתר אשר מקודם במנוע החיפוש יופיע במקומות הראשונים וייהנה מכניסות רבות של גולשים שחיפשו מידע שהעסק יכול לספק להם. כאשר ישנה התאמה בין הצורך של הגולשים לבין תוצאת החיפוש וכשישנה חשיבה מעמיקה על הקהל הרחב כבר בשלב תכנון בניית אתר ישנו סיכוי גבוה שהגולשים שיכנסו לאתר יהפכו ללקוחות של ממש.

קידום אורגני – הבחירה הטבעית

95% מהגולשים מקליקים על תוכן טבעי. רק 5% מהם לוחצים על פרסומות וכולם רואים בהן כפרסומת אשר באה למכור באופן ישיר. לכן עשויה להיות רתיעה מאותן פרסומות, גם אם הגולשים לחצו עליהן ונכנסו לאתר. החיבור אל התוכן הוא עמוק יותר כיוון שהוא נותן מענה לגולשים. בעקבות התשובות והרעיונות שמוצגים באתר, הגולשים יהפכו למתעניינים ובסופו של דבר, ללקוחות. החוכמה היא לא רק להצליח להביא יותר אנשים אל תוך האתר אלא לעניין אותם, להציג להם פתרונות ולהפוך אותם לקונים.

קידום אורגני הוא פונקציה של משתנים רבים והוא עבודה לא פשוטה שמתחילה בשלב בניית האתר שרציך להיבנות בצורה מסויימת מבחינה טכנית על מנת שגוגל יוכל לסרוק ולהעריך אותו כראוי, עובר דרך מהירות טעינה אבל נשען על מדד אחד עיקרי- איכות התוכן. העיקר עבור גוגל הוא הרלבנטיות והעדכניות של התוכן שבאתר וכיצד הוא מוגש לקורא. גוגל בוחנת את תוכן האתר בשני מדדים עיקריים – עד כמה הוא רלבנטי לגולש ועד כמה הוא מוגש בצורה נכונה ונוחה. לכן, קידום אתרים אורגני בגוגל הוא משימה מורכבת הדורשת לא ידע בתחומים מורכבים אבל בעיקר השקעה בתוכן איכותי ורלבנטי על מנת לעלות בדירוגים במנוע החיפוש הגדול בעולם. 

קידום אורגני בגוגל הוא לא רק הבחירה הטבעית של הגולשים אלא צריך להיות הבחירה הטבעית שלכם, בעלי העסקים. כדי להצליח לקדם את האתר בגוגל נדרש לבצע פעולות שונות, בהן: הפיכת האתר לידידותי לגולשים,  כתיבת תוכן מעניין, הוספת קישורים, יצירת תיאורים ועוד. אפשר לנסות לעשות זאת לבד אך קל יותר ופעמים רבות גם זול יותר (שהרי הזמן שלכם שווה כסף) לפנות לבעלי מקצוע שידאגו לקידום שלכם.

“להכיר, לחבב, לקנות” באמצעות כתיבת תוכן 

כשאתם רוצים לדעת איך קידום אורגני בגוגל יביא לכם לקוחות לעסק, אתם צריכים להבין את מתודת Know, Like, Trust או בעברית – להכיר, לחבב ולסמוך. הגולש ברשת עובר שלושה שלבים מהרגע שהוא נתקל באתר ועד לרגע שהוא מחליט לרכוש דבר מה. התהליך יכול לקחת שניות בודדות והוא יכול להימשך חודשים. הקצב תלוי בדחיפות של הגולש לפתרון, האתר שלכם ובתוכן שאתם מציגים.

מניסיון, בקיוורד הבנו כי קופירייטר טוב יכול לקצר את הטווח כיוון תודות לשימוש במילים הנכונות שמעבירות את המסר המדויק שיגרום לגולשים לסמוך עליכם. המפגש הראשוני בין הגולש לבין האתר מתחיל את שלב ההיכרות. ככל שזו תעמיק כך הסיכוי שתתחיל להתפתח חיבה מצידו של הגולש. כדי שזה יקרה, התוכן שמופיע באתר חייב להיות רלוונטי ומעניין. האתר צריך להיות אינטואיטיבי ולרתק כך שזמן הגלישה יהיה ממושך.

יתכן שכבר לאחר המפגש הראשוני הגולש יחליט ליצור קשר או לבצע רכישה ישירות מהאתר. עם זאת, יתכן ויהיה צורך במספר מפגשים כדי שתתקבל ההחלטה כי ניתן לסמוך עליכם. מכאן יש להבין כי ישנה חשיבות גבוהה למיקום במנוע החיפוש. ככל שהגולש יפגוש אתכם יותר פעמים, כך הוא יקרא עליכם יותר, יבין שאתם יכולים לספק לו את הפתרון הנכון ביותר עבורו וכתוצאה, הוא ישמח להפוך ללקוח.

5 הכללים שצריכים להתקיים כדי ליהנות מקידום אורגני שמביא לקוחות

כפי שציינו, להתקדם בגוגל זה לא מספיק ואפילו לא להיות במקום הראשון בתוצאות החיפוש. יש צורך בדיוק רב וביצירת מערכת יחסים עם הגולשים כדי להצליח להביא לקוחות במינימום מאמץ. ריכזנו כאן את חמשת הכליים שחייבים להתקיים כדי שאתם תוכלו ליהנות מקידום אורגני בגוגל שמביא לקוחות:

כלל ראשון – מענה לגולשים

קידום אורגני בגוגל יביא לכם לקוחות רק אם תדעו לתת לגולשים מענה על הצורך שלהם. אם תופיעו במקום הראשון אך לא תעניינו את הקהל, לא תתנו לו תשובות או טיפים שהוא יכול ליישם או חמור מכך, אם התוכן שלכם לא יהיה תואם למילת החיפוש, אף אחד לא יקנה מכם. אתם יכולים לכתוב בלוג בנושא שלכם, לענות על שאלות נפוצות, להציג בצורה ברורה את המוצרים, לדבר על השירות שלכם ואתם יכולים לפנות לכותב תוכן שיבצע זאת עבורכם במקצועיות, בשפה רהוטה ושמתאימה לאופי שלכם.

כלל שני – ידידותיות

לאורך השנים הרגלי הגלישה השתנו. בניית אתר צריכה להתבצע תוך התחשבות באופן הגלישה כאשר היום מעל למחצית מהאנשים מבצעים זאת דרך המכשיר הנייד. ככל שהאתר יהיה ידידותי יותר, הגולשים יישארו בו יותר זמן, יבינו על מה הם אמורים ללחוץ ובסופו של דבר יהפכו לקונים.

כלל שלישי – מכירה טבעית

קופירייטר טוב ידע להעביר את המסר באתר ויעזור להפוך גולשים למתעניינים או קונים. התהליך חייב להיות טבעי, נינוח והכתיבה צריכה להיות משובחת. קיוורד מספקת שירותי כתיבה לאתרים במגוון תחומים ומדייקת את המילה עד לניואנסים הקטנים ביותר. המטרה שלנו היא לדייק את המסר, לעניין, לענות על שאלות ולעזור לכם להתקדם במנועי החיפוש.

כלל רביעי – יצירת קשר אישי

העולם הדיגיטלי נחשב לקר אך הוא לא חייב להיות כזה. ככל שתפעלו לפיתוח מערכת יחסים מול הגולשים כך תגדילו את הסיכוי שהם יהפכו את הלקוחות. תוכלו להציע לגולשים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם ולקבל הטבות או מתנה מיוחדת. תוכלו להכניס לאתר צ’טבוט (איכותי כמובן) שייתן את המענה הראשוני וילכוד את פרטי הגולש כדי לחזור אליו. נקודה נוספת היא יצירת הקשר שצריכה להיות ברורה ופשוטה כאשר היום ניתן להוסיף כפתור ווטסאפ באתר וכמובן, לכתוב את מספר הטלפון שלכם כדי שאנשים ידעו כיצד להתקשר.

כלל חמישי – תחושת ביטחון

האתר חייב להקנות לגולשים תחושת ביטחון, אחרת הם יחששו ליצור קשר או להשאיר את פרטי האשראי. יש לשים לב לאלמנטים גרפיים מתאימים באתר, רצוי להוסיף לפחות במקום אחד תמונות שלכם או של העסק עצמו ולדבר אל הקהל בגובה העיניים.

צריכים תוכן איכותי לקידום האתר שלכם? בואו נדבר

Call Now Button