fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

שיווק במייל

כיצד תהפכו בקלות למקצועני שיווק במייל

רוצים לשווק באמצעות מייל? הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים

שיווק במייל הוא עסק רציני. עסקים שהבינו את החשיבות שבתקשורת ישירה עם הלקוחות באמצעות הדואר האלקטרוני עושים מאמצים רבים על מנת לייצר תוכן רלבנטי לקוראים שלהם והצעות שיווקיות שיגרמו להם מלהסיר את עצמם מרשימת הדיוור או, חלילה, להגדיר אותם כספאם… עסקים רבים הבינו מזמן ששיווק באמצעות דואר אלקטרוני הינו אחד מהאמצעים (אם לא ה…. ) השיווקיים המציע את ה ROI ( החזר על השקעה) הגבוהים ביותר ולכן מרכזים מאמצים על מנת לייצר מערך שיווק איכותי.

כמו בכל דבר שעושים, ניתן לבצע שיווק במייל בצורה פשוטה מאד אולם לרוב גם פחות אפקטיבי. במאמר הפעם אני אציג כמה דרכים לשדרוג השימוש שלכם בכלי המצויין הזה. הטיפים המוצגים לא “קשים” לביצוע אולם הם ידרשו מכם מחשבה ( לא לדאוג,זה לא כואב) , זמן והבנה שההשקעה משתלמת. מוכנים? יוצאים לדרך : ככה תהפכו למכונות משומנות של שיווק במייל.

ביחרו פלטפורמת שיווק מתאימה:

נתחיל מהבסיס, בחירת המערכת שתשמש אתכם לביצוע הקמפיינים שלכם. כלל ראשון – אתם לא שולחים מיילים שיווקיים מתוכנת המייל הפרטית שלכם! לא מהג’ימייל שלכם ולא מהאאוטלוק. קודם כל, אתם עוברים על חוק הספאם ודבר שני זה לא אפקטיבי בגלל חוסר בפונקציות בסיסיות ומתקדמות שאתם צריכים עבור הקמפיינים שלכם.

כיום ישנן הרבה מערכות מצויינות שמציעות סט כלים פשוטים ומקצועיים למי שמעוניין לעשות את זה כמו שצריך. רוב המערכות מציעות חשבון משתמש חינמי שיאפשר לכם לבחון את ממשק המשתמש ואת הפונקציות הדרושות לכם.

חלק מהמערכות שאני מצאתי כמצויינות הן mailchimp המעולה. היתרונות שלה- מציעה חשבון חינמי של עד 2000 משתמשים וממשק משתמש מדהים. אולם, לצד היתרונות היא דורשת רמת מיומנות תפעולית גבוהה מהמשתמש והיא כולה באנגלית. למשתמש המתוחכם והמשקיען היא מערכת נפלאה ומומלצת בחום. פתחו חשבון חינמי ותראו איך אתם מסתדרים איתה,זה שווה את המאמץ ועקומת הלמידה שהיא דורשת.

המערכת השנייה שמצאתי אותה מצויינת היא active trail. מדובר במערכת מקצועית לעילא ולעילא עם ממשק משתמש מעולה ואפשרויות שיווק מתקדמות שעליהן נדבר בהמשך המאמר. חווית המשתמש מאד מזכירה את זו של mailchimp המוזכרת כאן וישנה גם תמיכה טלפונית ידידותית למשתמש. שני פיצ’רים מעניינים שהיא מציעה היא האפשרות לשלוח סקרים ושליחת SMSים שיווקיים. מדובר במערכת בוגרת ובשלה שנותנת תמורה מצויינת בעד האגרה. אני, אישית, משתמש או השתמשתי באופן אישי בכל אחת מהן ומצאתי אותן מעולות.

ישנן כמובן מערכות נוספות אולם בגלל שלא בחנתי אותן או בגלל שמצאתי אותן פחות טובות אני מעדיף שלא לציין אותן.

בנו תוכנית אסטרטגית:

בדיוק כמו משכנתא, תוכן לא “עושים”, תוכן מתכננים. כשאני אומר “תוכן” אני לא מתכוון לסטטוס “בוקר טוב” או “יום מואר” בפייסבוק. אני מתכוון לתוכן מושקע, מחושב ומקצועי שיגרום לאנשים להבין את המותג שלכם ולרצות לצרוך ממנו עוד. אז תוכן לא “עושים” אלא מתכננים. התכנון הטוב ביותר, לטעמי, של תוכן הוא בהצמדות לאירועים בתוכנית עבודה שנתית.

על התוכן שלכם להיות תמיד אפקטיבי ותמיד רלבנטי על מנת לעניין. לכן, קחו לעצמכם את הזמן, או שלמו למקצוען תוכן שיבנה לכם תוכנית שנתית אשר מביאה בחשבון חגים, אירועים שונים והצמדות לתוכנית העסקית שלכם. מדובר בהשקעה לא קטנה של זמן ותכנון מקדים אולם זה משתלם.

הביאו בחשבון חגים ותכננו את התוכן הרלבנטי עבורם, החל ממאמרים מקצועיים (“נקו את האתר שלכם לקראת פסח”) וכלה בהצעות שיווקיות ההולמות את רוח האירוע (“מבצע מיוחד לראש השנה”). המלצה שלי? קחו מקל וקחו תרמיל ובואו איתי אל הגליל….טוב, לא ממש. צרו טבלת אקסל חדשה ורעננה וחלקו אותה לשתים עשר עמודות. כל עמודה צריכה לייצג חודש בשנה. רשמו בכל חודש את האירוע שקורה בו ושמצריך התייחסות (אם יש כזה) ואז כיצד אתם מתכננים לייצר ולהפיץ את התוכן השיווקי שלכם במייל מול האירוע, זה יעשה לכם סדר ויאפשר לכם להתארגן כמו שצריך ובלי הפתעות של הרגע האחרון.

השתמשו ב A/B TESTING :

חלק חשוב בקמפיינים ובתוכן הוא לדעת דבר אחד- מה עובד ומה לא. על מנת לעשות את זה ישנה פונקציה חשובה שנקראת a/b testing. הפונקציה הזו מאפשרת לכם לייצר קמפיין אחד ולחלק אותו לשתי גרסאות. כל גרסה מכילה פרמטרים שונים כמו כותרת מייל שונה או דברים אחרים שעשויים לעשות את כל ההבדל בין פלופ להצלחה. לאחר מכן הגדירו בדיוק מה המדדים שלכם לשליחת הקמפיין הסופי בהתאם לתוצאות. לדוגמא, אם אתם מעוניינים שהקמפיין הסופי שישלח יהיה זה אשר זכה לאחוזי הפתיחות הגבוהים ביותר, הגדירו זאת. מערכות שליחת המייל מאפשרות שליחה אוטומטית של הקמפיין הטוב יותר ליתרת רשימת התפוצה.

הקימו מספר רשימות תפוצה: 

מרבית המשווקים מייצרים רשימת תפוצה אחת ומדוורים את כולה. פעמים רבות זה יכול לעבוד אולם לא תמיד. הסיבה היא שמה שמעניין סגמנט אחד של לקוחות אחד שלכם לא מעניין סגמנט אחר. הרעיון הוא לייצר את התוכן המדוייק ביותר והמפולח ביותר שיוביל לאחוזי פתיחה גבוהים ויצירת ערך מוסף אמיתי לקוראים. קחו אותי, לדוגמא (אשתי תשמח…). יש לי מספר רשימות דיוור -אחת ללקוחות כלליים שהם לרוב בעלי עסקים שעשויים להתעניין בשירותי קופירייטינג ויש לי עוד רשימה של חברות קידום אתרים שלהן אני שולח תוכן ממוקד ורלבנטי יותר. למה ? כי זה מה שמעניין את הקוראים ויעלה את הסיכויים לפתיחת התוכן וקריאה שלו. אז הקימו רשימות תפוצה מדוייקות ומפולחות ודוורו אותן בהתאם, זה אמנם הרבה יותר עבודה אבל גם הרבה יותר אפקטיבי. והאפקטיביות מנצחת.

בידקו דוחו”ת:

כן, אני יודע, לא כולנו אוהבים להתעסק במספרים אבל השטן נמצא בפרטים הקטנים. לאחר משלוח מייל תמיד בידקו את הדוחו”ת על מנת לראות כיצד הקמפיין עבד (או שלא) עבורכם והסיקו מסקנות. בידקו על איזה לינקים הקליקו הכי הרבה, כמה ביקרו את עמוד הבית שלכם , כמה סימנו את המייל שלכם כספאם (חס ושלום) והציצו ברשימת המקליקים, אתם עשויים להיות מופתעים. לא ניתן לשווק בצורה מוצלחת בלי אינפורמציה ומידע. קל מאד לקבל היום את האינפורמציה על הקמפיינים שלכם ולטייב את הבאים בהתאם. אז אל תתעצלו, חבל…

הישתמשו ב heat maps:

אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות אחרי שאני שולח קמפיין מייל הוא לראות את ה heatmap שלו. heatmap היא אינפורמציה שמוצגת על גבי המייל שלכם עם נתונים גרפיים מרתקים היכן בדיוק וכמה אנשים הקליקו על התוכן. בעיניי,זאת אינפורמציה קריטית. בקמפיין האחרון ששלחתי ראיתי, למשל, שהרבה מאד אנשים הקליקו על המילה “שיא” על גבי הכפתור. הם לא הקליקו על הכפתור עצמו במקום אקראי אלא על המילה עצמה. נתון מרתק מבחינתי. מה שאומר שזוהי מילה אפקטיבית מאד להנעה לפעולה (הסעיף הבא) ושיש למצוא את הניסוחים המדוייקים ביותר.

הניעו לפעולה:

המטרה שלכם היא לייצר מה שנקרא בשפעה המקצועית CTA- call to action . השאיפה שלכם היא לייצר כמה שיותר אינטראקציות של המשתמשים עם התוכן שלכם. כפתורים המניעים לפעולה, גדולים וברורים וקופירייטינג מוצלח צריכים לעשות את העבודה. המילים “קרא עוד” הרי כבר שחוקות לגמרי ולא ממש מייצרות הבטחה. לעומת זאת, כפתור שכתוב עליו “נשמע מעניין? הקליקו כאן” מהווה כבר פנייה אישית יותר ומעניינת וסביר להניח שיגרום לאחוזי הקלקה גבוהים יותר. חישבו טוב כיצד אתם מניעים את הקוראים שלכם לפעולה.

תהיו נדיבים:

נשמע מוזר ולא קשור? ממש לא. על מנת לגייס אנשים לרשימת התפוצה שלכם או לשמר אנשים ברשימה הקודמת גלו נדיבות. אל תפחדו לחלוק “סודות מקצועיים” מחשש שאנשים לא ישכרו את שירותיכם אלא יבצעו אותם בעצמם. זה פחד לא מבוסס. אני, למשל, כתבתי e-book ארוך ומפורט המפרט את הדרכים השיטות לכתיבה שיווקית אפקטיבית. אני מחלק אותו חינם לכל מי שנרשם לניוזלטר שלי. מדובר ב e-book מושקע מאד שעבדתי עליו המון. האם בגלל זה אנשים התחילו לעשות לבד קופירייטינג ולא פנו אליי? ממש לא, להיפך. יותר ויותר אנשים נרשמים לרשימת תפוצה שלי על מנת לקבל אותו ואף פונים אליי על מנת לשכור את השירותים שלי.פרדוקס? ממש לא. אז תהיו נדיבים, שתפו וחלקו ידע במסגרת הקמפיינים שלכם ותגלו הערכה מצד הקוראים שלכם.

הפיצו את המיילים שלכם בעוד פלטפורמות:

עצם העובדה ששלחתם את הקמפיין שלכם לא אומר שנגמרה העבודה, להיפך. עכשיו צריך להפיץ אותו בעוד מקומות להגברת החשיפה. מערכות הדיוור מאפשרות לנמענים לצפות בדיוור שלכם גם בגרסת HTML בדפדפן שלהם – עשו בזה שימוש. הפיצו את הקישור לדיוור שלכם בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות וחישפו אנשים נוספים אשר אינם נמענים על רשימת התפוצה שלכם לתוכן המעולה שיצרתם. את הקישור בדר”כ תמצאו בראש המייל שאתם שולחים שנמצא תחת הכיתוב “לא רואים את המייל כמו שצריך?”.

תפסיקו למכור ותתחילו להיות אישיים:

אף אחד לא אוהב שמוכרים לו, נקודה. הקוראים שלכם כל היום חשופים לניסיונות מכירה בלתי פוסקים ולכן מגלים אנטגוניזם למיילים מסוג זה וממהרים למחוק אותם ולהסיר את עצמם מרשימות הדיוור ואף לסמן אותם כספאם. לא טוב, נכון? אז תפסיקו למכור ותתחילו לייצר ערך ותוכן. הקוראים שלכם לא טיפשים, הם כבר יבינו לבד מה אתם עושים ואם יזדקקו לשירותים מהסוג שאתם  מציעים הם כבר יגיעו אליכם כי הם נחשפו למותג שלכם באמצעות התוכן.

הגעתם עד לכאן ו”שרדתם” את כל המאמר? זה כבר מעיד על הרצינות שלכם…:-) אלו הן כמובן כל השיטות אבל אם אני אספר על כולן כאן על מה אני אכתוב את המאמר הבא? צריך לחשוב קדימה… 🙂

בידקו את הרשימה, תראו מה אתם יכולים לבצע, מה מתאים לכם ומה לא וגשו לעבודה. את התוצאות את תרגישו בשטח. בהצלחה.

Views: 37

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית