fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

הנה חלפה לה עוד שנה, ואנחנו מסתובבים בין מכרים וקולגות, מאחלים "שנה טובה" כלאחר יד… אבל איך באמת נבטיח שהשנה הבאה עלינו לטובה תהיה גם שנה עסקית טובה?
כל אחד ואחת מכם יודע את גבולות הגזרה של העסק שלו, אבל כאן קבצנו עבורכם כמה עצות מועילות לכל בעל עסק באשר הוא:

  • הציבו יעדים
    כן, כן, אתם מנידים בראשכם והמילים המוכרות נכנסות לכם לאוזן אחת ויוצאות מהשניה? דעו לכם שתחילת שנה היא הזדמנות מצוינת להסתכל על היעדים שקבעתם לעצמכם בתוכנית העסקית או בתחילת השנה הקודמת, או להציב יעדים שמעולם לא הצבתם.
    בעלי עסקים רבים מציבים יעדים בתחילת המסלול, אך שפע של דברים לא צפויים, כוחות עליונים ושאר מרעי בשין יכולים להשפיע עליהם ועל הדרך להשגתם. לכן, לפחות אחת לשנה יש לבדוק את היעדים שהצבתם ו"לחשב מסלול מחדש" אם הם אינם רלוונטיים יותר.
    בעלי עסקים רבים אף אינם מציבים יעדים כלל, "זורמים" עם כיוון הרוח והשוק ו"מכבים שריפות" חדשות לבקרים. זאת בדיוק החשיבות של הצבת היעדים והליכה לאורם. הצבת יעדים וחתירה להשגתם מונעת מאיתנו את פיזור המיקוד של העסק, מכריחה אותנו לחשוב לטווח רחוק יותר מן הרווח או ההפסד המיידיים ומביאה אותנו, בסופו של דבר, להתקדמות קונסיסטנטית של העסק.
  • היו כנים
    בהמשך ישיר להצבת היעדים העסקיים, החליטו כי בשנה החדשה אתם הולכים להיות כנים – עם עצמכם, עם הלקוחות, עם הסביבה… היכולת להכיר במגבלות העסק שלכם, במגבלות תנאי השוק, ביתרונות המתחרים שלכם ובשאר אלמנטים שלא תמיד נעים להכיר בהם היא יכולת נרכשת וחשובה לאין ערוך לתפקודו של העסק שלכם.
    הכנות הזאת תעזור לכם בקביעת יעדים ראליים ברי השגה, בקביעת עומס העבודה שלכם (ומצבכם הנפשי והמשפחתי המושפע מן העומס), בשינוי כיוון, הרחבה או צמצום תחומי עיסוק של העסק שלכם, ועוד.
    העסק שלכם הוא אתם ואין שום טעם בלשקר לו.
  • פתחו את הראש
    בשנים האחרונות יש עליה במגמה של "חוסר הגדרה מקצועית". מצד אחד קיים ריבוי של מקצועות היכולים לתפקד בשדות שונים (מנהלי פרוייקטים, מהנדסי תעשייה וניהול, אנשי לוגיסטיקה ואדמיניסטרציה, יועצים שונים וכיו"ב) ומן הצד השני הולכים ומתרבים המקצועות בהם עובדים פרילנסרים, אשר מתוך דאגה לפרנסתם עובדים בתחומים שונים.
    ולמה זה טוב?
    כי גם אתם, בתור בעלי עסקים, יכולים להתנסות ב"זליגה" הזאת בין תחומים הקרובים זה לזה. כיום, אף לקוח כבר לא יתפלא, ירים גבה או יחשוב שזה מוריד מהמקצועיות שלכם, אלא להיפך. זהו עידן המוטלטיטאלנטיות (מילה ארוכה…ריבוי כישורים). נצלו את השנה החדשה כדי לחשוב באלו תחומים תוכלו להעשיר את עצמכם ואת הלקוחות שלכם.
  • היו סובלניים ומאירי פנים
    נכון שזה ברור??
    אז זהו, שלא לכולם. היום, אנו חיים בעידן השיימינג. הלקוח עומד בתור בחנות שלכם יותר מחמש דקות? הלקוחה קיבלה תוצר שלא ישב בול על הבריף שלה? הלקוח נאלץ לעשות איתכם עוד סבב תיקונים על התוצר? יש לקוחות שיהפכו את זה לסיפור גדול ומתוקשר. אין לנו ברירה אלא לקבל הכל באהבה, סבלנות (הרבה סבלנות במקרים רבים) ומאור פנים, מאחר שכוחו של הלקוח הבודד גדל לאין שיעור בשנים האחרונות, ובמחי פוסט בודד אחד בפייסבוק הוא יכול להרים את העסק שלכם או להוריד אותו יגון שאולה.
    כמובן שאין הכוונה להסכמה להיות מושפלים או מנוצלים על ידי לקוחות (גם לנו, כבעלי עסקים, יש את היכולת לעשות שיימינג…), אך קחו את השנה החדשה כשנת הסובלנות והאור, למדו לקבל יותר ביקורת ותלונות ולהתמודד איתן בדרכים חיוביות. אולי זה קשה יותר רגשית אבל קל יותר פיננסית.
  • מצאו את המעיין הנעלם
    בכל אחת ואחת מכם חבוי מעיין קטן של רעיונות. לא כולנו אנשי קריאייטיב דגולים, אך בכל אחד מאיתנו קיים פן יצירתי כזה או אחר.
    לכבוד השנה החדשה, כבדו את עצמכם ברעיון אחד חדש ומגניב לעסק שלכם – שלט, מתנה ללקוחות, הצעת מכר, שירות נלווה, תוכן אינטרנטי, סרטון… יו ניים איט!
    אחרי הכל, על פי רוב, היצירתיות היא המבדלת עסק אחד ממשנהו והיא המשאירה את העסק שלכם זכיר ויציב בלבם של הלקוחות. לפחות אחת לשנה תנו דרור לרעיונות הכי משוגעים שעולים לכם, בחרו אחד וישמו אותו!

שנה טובה אישית ועסקית היא החלטה. החליטו איך אתם הולכים לשפר את השנה הבאה עלינו לטובה, האמינו בעצמכם וביעדים שהצבתם, התאימו את עצמכם לתנאי השוק, הביטו נכוחה וקבלו את השנה בשקט ובבטחה.

Views: 25