“אם קשה לך, סימן שאתה בעלייה” (אמרה ידועה של רוכבי אופניים)
הקמת עסק, משלב הרעיון ועד להצלחה ארוכת טווח, זה עניין לא פשוט כלל; במצב של צמיחה מהירה מדי ייתכן כי תכלה את כלל מקורותיך או לא תהיה מסוגל לענות על דרישות לקוחותיך ולשמר אותם. במצב של צמיחה איטית מדי, העסק ייכנס לסטגנציה וזאת תהא, עבורך, הדרך הבטוחה לאבד הזדמנויות נוספות לצמיחה…
אין נוסחה אוניברסלית לצמיחה אופטימלית של עסק, אולם רות קינג, יועצת פיננסית מאטלנטה, ג’ורג’יה, ממליצה בחום על חישוב היחס בין תשומות העבודה למחזור, על ידי חלוקת המכירות השנתיות בתשומות העבודה. אם התוצאה היא 10, זה סימן טוב לכך שהעסק צומח באופן אידיאלי.
כל תוצאה מעל 10 מעידה על כך שהעסק צומח מהר מדי, היא אומרת, כמו גם “זה בסדר להיות מתחת ל-10, אבל אם העסק שלך לא צועד בהתאם ליחס האינפלציוני, הוא ילך אחורה”.
להלן 4 סימנים שיאמרו לך אם העסק שלך צומח באפקטיביות, ומספר דרכים לשנות מסלול, אם הוא לא בכיוון:
מומחים מסכימים שצמיחה אמורה להיות מונחית על ידי היכולת של העסק לנהל את התזרים שלו, ולא רק על ידי יצירת רווחים. “רווח רק אומר שלחברה היוו יותר הכנסות מהוצאות בחודש הספציפי” מציינת קינג, “אבל ברגע שהחברה צומחת, המזומן שלה “נאכל” על ידי גורמים שונים (הוצאות, מלאים גדולים וכיו”ב) וחברות בעלות יכולת רווח יכולות להצמיח את עצמן מחוץ לעסק.”
היא מציעה ליצור דו”ח תזרים מזומן שבועי לשם הערכת שיעור הצמיחה. “זה לוקח פחות מ-15 דקות ונותן לך לדעת אם החברה שלך, במינימום, יכולה לשלם את החשבונות והמשכורות בשבוע הבא”.
תוכנית עסקית אסטרטגית ותכנון תקציב הם כלים חיוניים להתוויית הצמיחה של העסק. “בעלי עסקים קטנים רבים מהססים לשים את יעדיהם על מפת דרכים, מאחר שהם חוששים שאם לא ישיגו אותם, משמעות הדבר תהא כישלון”, אומר סקוט קופ, נשיא מחלקת בנקאות עסקית ב- Enterprise Bank & Trust באולאת’, קנזס. “אני עובד עם חברות כבר 20 שנה ועדיין לא ראיתי מישהו שפגע בול ביעדים העסקיים שלו עד אחרון הפרטים, אבל אלה שלא עשו תוכנית, לא שרדו לאורך זמן.” הוא מציע לבעלי עסקים לאמץ באופן מתמשך את התוכנית העסקית על מנת לזהות התפתחות בלקוחות משקיעים, כמו גם במפת המתחרים והאווירה הכלכלית.
“מיקוד באופן צר ב”בוסט” של אנשי מכירות, עלול להגביל את פוטנציאל הצמיחה שלך. להצמיח עסק זה לא בהכרח להגדיל תקבולים מיידיים; זה יכול לבוא מחיפוש אחר הזדמנויות לשיפור היעילות ושיפור התהליכים שיעלו את אחוזי הרווח”, טוען קופ. “גדילה רק בשורת התקבולים היא קשה, אלא אם העסק מציע משהו באמת ייחודי בסביבת המסחר,” הוא אומר. “אחרת, אתה רק גונב לקוחות ממישהו אחר, דבר שהוא הרבה יותר קשה לעשות מאשר לשפר את היעילות שלך.” חפש דרכים חדשות ליצירת ערך עבור לקוחות קיימים ולקוחות חדשים, כך שתשיג נאמנות של לקוחות וגידול בשורה התחתונה.
“בעלי עסקים מרוויחים עצות מכל הכיוונים – מנהלי חשבונות, בנקאים, עורכי דין ואחרים, המספקים להם מומחיויות התומכות בצמיחה חכמה. השקעה בעצה טובה לפני הכל, תתברר כהשקעה מוצלחת ונושאת תמורה מאשר להשקיע את הכסף בניסיון לפתור בעיות “על עיוור”” אומר לינדנבאום.
קופ מציע לעסקים קטנים ליצור פאנל של נותני עצות המורכב מבעלי עסקים מצליחים ולהשוות את העסק שלך לעסקים מקבילים עלמנת לזהות רעיונות חדשים ודרכי פעולה חדשות.
אין דרך אחת “נכונה” להצמיח עסק, הוא אומר. “אנחנו פוגשים הרבה חברות שעשו את זה נכון, אבל עשו את זה באופנים שונים. הדרך הנכונה היא הדרך שאתה עושה, כל עוד אתה עושה זאת עם רווח ובדרך שמתאימה למטרות ולסגנון החיים שלך.”
(תרגום חופשי מהמאמר של Mike Plotnick, Staples® )
Views: 20