ישבתם וכתבתם פוסט בבלוג או סטטוס בפייסבוק. השקעתם מחשבה וזמן, כתבתם, מחקתם, כתבתם שוב, עשיתם הגהה ובסוף פרסמתם את התוכן שלכם. מה עכשיו? אז שיתפתם את התוכן שלכם בפייסבוק ושלחתם אותו במייל.  האם התוכן שלכם ייצר את התגובה לה ציפיתם?

קופירייטר מנוסה יודע שהמפתח להצלחת תוכן שמפורסם ברשתות חברתיות הוא לא כמות הלייקים שהוא מקבל אלא נפח התעבורה שהוא מייצר לאתר החברה ואחוזי ההקלקה עליו ( CTR- Click Through Rate) ורמת ה engagement שהוא מייצר אצל הקורא.

לא פעם אני נתקל במפרסמים שמגיבים ככה לתוכן שלהם ברשתות חברתיות:

“וואוו, 45 אנשים עשו לייק לסטטוס שלי. אבל רק 3 ממש הקליקו על הקישור לאתר שלי…”

” 37 אנשים הגיבו לסטטוס שלי אבל אף אחד מהם לא ממש הלך וקרא את המאמר באתר שלי…”

“12 איש שיתפו את המאמר שלי…אבל אף אחד לא באמת קרא אותו…”

תגובות מעין אלו מעידות על כשל. הרשת החברתית עצמה אינה המטרה אלא האמצעי ומכאן צריכה להתחיל העבודה. פייסבוק היום מייצרת נפחי תעבורה עצומים לאתרים שיודעים כיצד לתפעל את הפעילות בה כמו מכונה משומנת היטב ליצירת קליקים . פרסום סטטוסים ולייקים לא מניב אחוזי המרה ולא מייצר מכירות. לעומת זאת, העלאת התנועה לאתר שלכם , חשיפת הלקוחות שלכם לתוכן ולמסרים שלכם והעלאת הקידום האורגני שלכם כן תורמים באופן ישיר לסיכויי ההצלחה שלכם.

אם כן, מהם הכלים ליצירת אחוזי הקלקה גבוהים יותר בפייסבוק וברשתות חברתיות?

שתפו תוכן שמעודד קליקים

אמנם החברים שלכם בפייסבוק מעריכים אתכם (רובם,אני משער…) אבל עדיין הם מעריכים יותר את הזמן שלהם. אז נכון, הם אמנם ימהרו לשתף את התוכן שלכם או לעשות לו Like אבל המרחק מכאן ועד עצם העובדה שהם יקליקו עליו או יקראו אותו הוא גדול. על מנת לייצר תוכן שמעודד הקלקה חישבו מראש על אסטרטגיית התוכן שלכם -“מיהו קהל היעד שלכם?” היא השאלה החשובה ביותר שאתם צריכים לשאול את עצמכם. לאחר שתמצאו את התשובה הכל יהיה קל יותר (אני מקווה..). מהרגע שאתם יודעים אל מי אתם פונים תוכלו לייצר תוכן רלבנטי שיעודד הקלקה וקריאה שלו. זכרו, “קליק” הוא לא שיתוף או Like, הוא הרבה מעבר לכך ויש לעבוד קשה יותר על מנת לא רק להשיג אותו בפעם הראשונה אלא גם בפעמים הבאות אחרי שתמצבו את עצמכם כיצרני תוכן איכותי ורבלנטי בקרב קהל היעד שלכם.

[thrive_leads id=’6455′]

תהיו תמציתיים ואותנטיים

מעל הכל, כמו שאמא תמיד אומרת, תהיו בני אדם. כאשר אתם מפרסמים תוכן ומבקשים לשפר את אחוזי ההקלקה עליו, הציגו אותו בצורה אותנטית ואמיתית, תהיו מי שאתם ואל תנסו להתחזות למישהו אחר . בעיקר, עשו זאת בצורה כזו שהקוראים שלכם יוכלו להתייחס לתוכן שלכם .קחו לעצמכם זמן לחשוב מה יניע את הקוראים שלכם לצרוך את התוכן שלכם. כיתבו את התוכן שלכם בצורה קלה לעיכול ומרתקת וכך תגדילו את אחוזי ההקלקה שלכם.

Emptyהציגו פוסטים ישנים שלכם בניסוח חדש

בניגוד למה שאתם חושבים, אנשים לא ממש “חיים” בפייסבוק. לתוכן בפייסבוק וברשתות חברתיות יש חיי מדף קצרים ממה שנדמה לכם בכל מה שנוגע לתוכן שהוקראים או העוקבים שלכם צורכים מכם. על מנת להגביר את אחוזי ההקלקה על התוכן שלכם הציגו אותו מידי כמה שבועות עם נוסח טקסט מקדים שונה בכל פעם. על ידי כך לא רק שתגדילו את החשיפה לפוסטים שלכם אלא גם תגלו איזה ניסוחים עושים עבורכם את העבודה טוב יותר.

תבדקו את הסטטיסטקות

עסקים שמונעים על ידי נתונים פשוט עובדים טוב יותר. נקודה. תבדקו את הנתונים שלכם לגבי ההנעה שלכם לפעולה ותראו מה עובד לכם. מספיק שתציינו את המונח “קליק” או “הקליקו” בגוף הטקסט המקדים לתוכן שלכם יגרום ליותר אנשים לבצע את הפעולה . ה CTA  שלכם ( call to action) שלכם פשוט יעלה אם רק תגידו לאנשים מה אתם מצפים מהם לעשות.

[irp]

הכותרת עושה את כל ההבדל

הדבר הראשון שאנשים עושים הוא לקרוא את הכותרת. אם היא מעניינת אותם הם כבר ימשיכו לקרוא את שאר התוכן. אם אתם רוצים להגדיל את אחוזי ההקלקה על התוכן שלכם תבחנו את הטקסט המקדים שלו, את הכותרת שאיתו אתם תציגו אותו בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות. הכותרת היא המשחק המקדים עבור הקורא, אם היא תגרה אותו הוא ימשיך לדבר האמיתי…למעשה, עליכם להקדיש את אותו פרק הזמן לכותרת של התוכן שלכם כמו שאתם מקדישים לכתיבת התוכן עצמו, זה עד כדי כך חשוב.

תשתמשו בתמונות- תמיד!

לא משנה כמה טוב כתוב המאמר שלכם, תמונה עדיין שווה יותר מאלף מילים. כאשר אתם מעלים פוסט לפייסבוק העלו איתו תמונה שתופיע בניוזפיד של האנשים, הדבר יתפוס את העין יותר וימשוך תשומת לב. השתמשו בתמונות שמושכות את העין, מעוצבות וברזולוציה טובה ומותאמות לגדלים הקבועים על ידי פייסבוק על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר.

רוצים לדעת יותר? דברו איתי, אורי שקד- חייט תוכן, קופירייטר שנולד עם המקלדת ביד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *