אחד הדברים שאני מקפיד בצורה אובססיבית לא להתרחק מהם  בין יולי לספטמבר הוא השלט של המזגן. הפריט הקטן הזה מהווה עבורי בתקופת הקיץ חבל הצלה של ממש. מאז שאני זוכר את עצמי אני סובל מהחום בצורה קיצונית, ועוד יותר מהלחות. החום הופך אותי לעצבני, הלחות לבלתי נסבל. בגלל זה אני מלחים את השלט של המזגן לאצבע המורה שלי ומחכה עד יעבור זעם.

אחד הדברים הנוספים שמאפיינים את הקיץ בארץ הוא אופי העבודה עבור עסקים. למעשה, אם מסתכלים כמה ימי עבודה “נטו” יש בשנה בישראל רואים שבניכוי החגים, הקיץ ושאר החופשות, ישנם רק שמונה חודשי עבודה שגרתיים, בלי הפרעות, בלי הפסקות, בלי צומות ובלי תעניות או חגיגות. עכשיו אנחנו בקיץ ובקרוב החגים. זאת אומרת שנוכל להכריז על חזרה לשגרה רק בסביבות אוקטובר. הרבה מאד לקוחות מקפידים לשלוף מהבויידעם (מילה נהדרת בעיניי, אני הייתי מציע חוק שמחייב לשלב אידיש לפחות פעמיים בכל כתיבת תוכן…) את התשובה הקלאסית של “נקבל החלטה אחרי החגים” וממהרים לטרמינל  3 תוך כדי נפנופים בדרכון. אז מה עושים בתקופות האלו? התשובה, בניגוד לצה”ל שמחלק הכל ל 3 חלקים, דווקא מתמקדת בשני חלקים:

  1. מגבירים מאמצי שיווק כי אין דבר כזה “תקופה חלשה”.
  2. מכינים את העסק לתקופה של אחרי “החום הגדול”.

אני רוצה לדבר על החלק השני, הכנת העסק לתקופה של היום שאחרי, כי צריך אסטרטגיית יציאה חכמה על מנת להיות מוכנים. הקיץ הוא תקופה מעולה לעשות את כל אותן הפעולות שאנחנו לא עושים במהלך חודשי העבודה הרגילים בגלל עומס, חוסר פניות, חוסר זמן או כל תירוץ אחר מתקבל פחות או יותר על הדעת.

אז הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות עוד היום ובמשך הקיץ על מנת שתצאו בצד השני עם עסק משודרג:

כתיבת בלוג, כתיסה שיווקית

תתחילו לכתוב בלוג

בלוג הוא אמצעי מעולה להנגיש תוכן מעולה ללקוחות שלכם, לתת להם אפשרות להכיר אתכם יותר ולהבין איזה ערך אתם מציעים להם. מעבר לזה, בלוג הוא אמצי מעולה לקידום האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל. לא חשוב כרגע אם אתם יודעים לכתוב או לא או אם אתם מומחים בכל הנושא של כתיבת תוכן העיקר שתתחילו. עשו לעצמכם רשימה של נושאים שלדעתכם מעניינים את הלקוחות שלכם וחממו את המקלדת, כי הגיע הזמן להשקיע בתוכן איכותי לעסק שלכם.

תכניסו וידאו לשיווק שלכם

סרטוני וידאו הם אמצעי נהדר להעביר את המסר שלכם. בין אם אתם רוצים למכור משהו, לקדם מוצר, שירות או רעיון, וידאו הוא אמצעי מעולה. בתקופות השקטות יותר אתם יכולים להכין “מחסנית” של סרטוני וידאו שיציגו את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר ולפרסם אותם לאורך כל השנה. הקפידו על תסריט טוב ומהודק, תאורה נכונה, סאונד ברור ומיתוג של התוכן שלכם, כי אתם צריכים לבלוט. לא יודעים לעשות את זה לבד? קחו איש מקצוע, זאת תמיד השקעה מעולה.

וידאו לעסקים

צלמו תמונות חדשות

רענון מאגר התמונות העסקיות שלכם ושל העסק והמוצרים והשירותים שלכם לא רק יעשה טוב לשיווק שלכם אלא גם לכם. הצילום של סט תמונות חדשות יגרום לכם להסתכל מחדש על העסק שלכם, על מה אתם רוצים להציג, איך אתם רוצים להיראות בעיניי העולם והלקוחות שלכם ויכניס משב רוח מרענן לכל החומרים השיווקיים שלכם. קחו איש מקצוע מיומן שיידע איך לתפוס את הרגעים הטובים ביותר, את הזוויות הנכונות והקומפוזציות המחמיאות ביותר. תנו לעצמכם סיבה להתגאות מחדש בעסק שלכם.

שדרגו את האתר שלכם

בניית אתר חדש הוא לרוב רעיון מצויין. בקצב של החידושים בתחום, אתר אינטרנט רלבנטי מבחינה טכנולוגית ועיצובית בערך שלוש שנים. אחרי שלוש שנים רוב הסיכויים שהוא נהייה מיושן מבחינת המראה שלו וכבר לא תומך בדרישות השוק. ביחנו את האתר שלכם: האם הוא מספיק טוב? הוא עומד בדרישות השוק? הוא מותאם בצורה מושלמת לתצוגה במכשירים ניידים? האם הוא מונגש לפי חוק? האם הוא מייצג את העסק שלכם כפי שהוא היום?

אם החלטתם בעבר לבנות את האתר על גבי מערכת וורדפרס מצבכם טוב. וורדפרס מאפשרת לשדרג את האתר באמצעות תוספים ולשמור אותו עדכני בצורה קלה יותר. יודעים לעשות את זה לבד? מעולה! מפחדים להסתבך ורוצים מקצוען שיעשה את זה עבורכם? גם טוב, העיקר שתעשו. וכמובן, לא לשכוח לרענן את הטקסטים ואת הכתיבה השיווקית

הכינו מערך שיווק במייל (ניוזלטרים)

אחד הדברים החשובים ביותר שאתם חייבים לעשות בעסק שלכם הוא לא רק לגייס לקוחות חדשים אלא להשאר בתודעה של הלקוחות הקיימים שלכם. הרבה יותר קל למכור למישהו שכבר מכרתם לו בעבר,שנהנה מהשירות או המוצר שלכם ועכשיו זקוק לו שוב. דאגו להקים מערכת שיווק במייל שעומדת בתנאי חוק הספאם ודאגו לשלוח תוכן בעל ערך אמיתי לקורא ואל תפציצו אותו סתם בהצעות קנייה.

צריכים עזרה? שאלות? אני כאן עבורכם

Comments

תגובות

השארת תגובה