fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כל הסיבות הנכונות לשיווק במדיה חברתית

בימים אלו, כאשר הטכנולוגיות והטרנדים במדיה החברתית זזים יותר מהר מהפיד שלנו בפייסבוק, קשה לדעת היכן להשקיע את המאמצים השיווקים של העסק ומאילו להתעלם. לא כל עסק יכול להרשות לעצמו לפעול בכל החזיתות החברתיות מכמה סיבות כגון זמן, כסף, משאבי כוח אדם או כולם ביחד. למעשה, רוב העסקים לא צריכים להיות פעילים בכל הרשתות החברתיות היות ולא כל הרשתות מתאימות לכל העסקים. ישנם עסקים אשר עבורם טוויטר היא פלטפורמה יעילה במיוחד וישנם כאלו אשר טוויטר לא רק שאינה מביאה להם תועלת אלא אף גורמת נזק באופן מסויים עקב הזמן והמשאבים צורכת על מנת להתנהל בה. אותו הדין לגבי pinterest, גוגל פלוס ועוד. הדבר הראשון שעל העסק לעשות הוא למפות את הרשתות החברתיות האפקטיביות במיוחד עבורו ולרכז בהן מאמצים ולזנוח את השאר.

אם 2013 הייתה שנה בה עסקים רבים גילו את השיווק ברשתות החברתיות (ולא, לא להתבלבל עם המושג "שיווק רשתי" שלא קשור לכאן בשום צורה או אופן…) הרי שב 2014 עוד תגבר המגמה של חדירת מותגים לעולמות המדיה החברתית והצורך להיות בהן פעיל אף ייגדל. אולם, מהם הדברים שצריכים לדעת לפני שצוללים למים העמוקים האלו? הנה כמה דברים חשובים באמת:

  1. לאינטרנט "החברתי" תהיה השפעה רבה יותר מאשר לדירוג במנועי חיפוש : נשמע לא אמיתי? אז זה אמיתי לגמרי. צרכנים ייצרו אינטראקציה עם מוצרים, שרותים ומותגים ב 2014 בצורה הרבה יותר עמוקה באמצעות אתרים ושרותים חברתיים או אינטראקציות חברתיות (החל מביקורת באתרי מסחר, דירוג YELP או "סתם" פוסטים בפייסבוק) . תחשבו על הפעם האחרונה שבה רציתם לקנות משהו: מה היו הגורמים המכריעים על החלטת הקנייה שלכם? האם זה היה חיפוש בגוגל או המלצת חברים או דירוג גבוה באתרי מכירות? את האמת "המרה" על כוח ההמונים בהשפעה על תהליכי קבלת החלטות יודעים גם מנהלי שיווק שיילכו וישקיעו יותר ויותר במדיה החברתית ויהדקו את הקשר הבלתי אמצעי עם המשתמשים. בנוסף, גם עדכון Hummingbird האחרון של גוגל , מנוע החיפוש הגדול בעולם שם יותר ויותר דגש על נראות העסקים והמוצרים ברשתות החברתיות ומשקלל אותם בתוצאות החיפוש שהוא מציג לגולשים. אז להשקיע במדיה חברתית? להשקיע ובגדול.
  2. הפשטות תהפוך להיות קריטית: אני אוהב את הביטוי "הגאונות שבפשטות". הרבה יותר קל לייצר משהו מורכב מאשר ליי משהו פשוט וטוב. בדיוק אותו עקרון חל על פעילות ברשתות החברתיות : ככל שהיישום והמסר יהיו פשוטים יותר ,קלים יותר יותר להבנה ויישום כך מידת החיבור של הצרכנים אליהם תהיה גבוה יותר. המשתמשים ממהרים לאמץ כלים פשוטים ומסרים פשטים מהסיבה (הפשוטה…) שקל יותר להבין אותם והם יותר מתגמלים. גם ב 2014 פעלו בצורה "פשוטה" מול המשתמשים, צרו מסרים קלים ופשוטים להבנה ובחרו את הפלטפורמות החברתיות הפשוטות ביותר להפיץ אותם.
  3. שירות הלקוחות עובר למדיה החברתית : "לעברית הקישו 1, לרוסית 2 ,לאמהרית 3" . מוכר? מוכר ולא חביב בכלל. יותר ויותר צרכנים מאמצים את הרשתות החברתיות על מנת לייצר תקשורת בלתי אמצעית עם חברות ומותגים על מנת לאלץ אותן לתת מענה מהיר יותר לתלונות שלהם. עם עליית חדירת הטלפונים החכמים והשימוש ברשתות חברתיות, יותר ויותר אנשים יעברו להשתמש במדיה החברתית באמצעות מכשירים חכמים ניידים על מנת להתלונן על שירותים ומוצרים במקום לחייג למענה הקולי המסורתי של אותן החברות. עם חלוף הזמן, מוקדי שירות הלקוחות הטלפונים ילכו וישנו מיקוד ופאזה וילכו ויפתחו יישומי שירות לקוחות ניידים ויוקמו יותר ויותר צוותי שירות לקוחות מקוונים אשר יקיימו תקשורת עם צרכנים במדיה חברתית ובמכשירים ניידים וייצרו חווית תקשורת שירותית מזן חדש לגמרי- שירות לקוחות חברתי.  
  4. עסקים קטנים -כוח עולה : יותר ויותר עסקים קטנים יהוו כוח עולה עקב הפעילות במדיה החברתית. ב 2014 שיווק וניהול מדיה חברתית יהפכו לזולים יותר והתקציבים יאפשרו גם לעסקים קטנים לנהל את השיווק שלהם במדיה חברתית בצורה אפקטיבית ובמשאבים נמוכים יותר. יותר ויותר עסקים קטנים יבינו את הכוח שבתקשורת ישירה עם המשתמשים והיכולת להפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים ויפנו משאבים לפעילויות כאלו. עקב כך ילך ויגדל כוחו של התוכן וההפצה שלו והוא יהווה נדבך חשוב מעין כמוהו בנכסי השיווק של מותגים, עסקים וחברות קטנות כגדולות.

אלו הן ארבע סיבות בלבד מדוע שיווק ברשתות חברתיות הולך להיות אפילו גדול יותר ב 2014 לצד קידום אתר בגוגל "מסורתי" .אני בטוח שיש עוד אבל אין לי זמן לכתוב אותן כי אני הולך לשים לינק לפוסט הזה בפייסבוק ובגוגל פלוס.

Views: 2